צילום אילוסטרציה אורן זיו

תלמידים רבים הפסידו את שיעורי השחייה בגלל הקורונה: אז למי ישלימו ולמי לא?

מידי שנה לומדים תלמידי ב' בהרצליה שיעורי שחייה. חלק מההורים גילו שילדיהם לא יקבלו את השיעורים שהחמיצו בגלל הקורונה

פורסם בתאריך: 1.6.21 08:12

מידי שנה לומדים תלמידי שכבת ב' בהרצליה שעורי שחייה כחלק מתוכנית הלימודים של משרד החינוך. השנה וכן בשנת הלימודים הקודמת, לאור הקורונה, שעורי השחייה בבתי ספר רבים לא התקיימו וההורים מבקשים לדעת האם העירייה תדאג להשלמות. בעירייה מציינים שהם החלו להשלים את שיעורי השחייה לתלמידי כיתות ב', השלמה שתמשך גם בשנת הלימודים הבאה וכן מציינים שלתלמידי כיתות ג' שבשנה קודמת לא התקיימו להם שעורי שחייה, לא יהיו השלמות.
"לצערי, לאור המצב הילדים שלנו לא קיבלו השנה שעורי שחיה", אומרת אמא לתלמיד כיתה ב' מבית ספר אלון, "כשניסינו לברר האם הם יספיקו עד סוף השנה או לחלופין בשנה הבאה, לא ממש קיבלנו תשובות ואנחנו מקווים שכן, כי זה מאוד חשוב לילדים". תלונה דומה אפשר לשמוע מהורים לתלמידים בכיתה ג': "הילדים שלנו היו אמורים לקיים את שעורי השחייה בחודש מרץ בשנה שעברה ואז החלה הקורונה והכל הוקפא, קיווינו שנקבל שעורים השנה או לחלופין בשנה הבאה, אבל כמו שזה נראה, לצערי הילדים שלנו לא יזכו לכך", אומרת אמא מבית הספר יוחנני.
שעורי השחייה, הם שעורים אשר מתקיימים כמעט בכל בתי הספר ברחבי הארץ, בערים בהן יש בריכות העונות על דרישות הוראות הבטיחות של משרד החינוך. במרבית הארץ הם מתקיימים בכיתות ה' ויש ערים בהן על פי אישור מיוחד, ניתן לקיים אותם בגילאים צעירים יותר. השעורים מתקיימים לאורך 10-12 מפגשים אותם ניתן לפזר על פני תקופה ארוכה יותר או לרכז במספר שבועות.

זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים, אמר "הנהגת ההורים פועלת בנושא מול העירייה ומשרד החינוך מזה מספר חודשיים, האינטרס שלנו שכלל ילדי העיר יעברו את שעורי השחייה, בין אם בשנה הבאה או בלאחריה".
מעיריית הרצליה נמסר: "מדי שנה יוצאים תלמידי כתות ב' ללימוד השחיה. בשנת הלימודים תש"פ – רוב התלמידים מכיתות ב' הספיקו לקיים את תוכנית השחייה. בשל מגפת הקורונה וסגירת בתי הספר, נאלצו שני בתי ספר (אלון ובן צבי ) שהחלו את התוכנית ב-3/3/20 לעצור אותה. כמו כן, בתי הספר: לב טוב, וולפסון, יוחנני והנדיב – לא הספיקו בשל סגירת הבריכה וסגר ראשון בין מרץ-יוני. תלמידים אלה עולים לכתה ד'. עפ"י הנחיית משרד החינוך, לא ניתן להשלים עבורם את לימודי השחייה. בשנת הלימודים הנוכחית תשפ"א – בהמשך לשנת קורונה, לא יצאו תלמידי כתות ב' כלל לבריכה. החל מהשבוע החלו להשלים את לימודי השחיה תלמידים אלה. השלמה זו תימשך בין ספטמבר-דצמבר 2021 ובכך נשלים לכל תלמידי העיר הלומדים בשכבת כתות ב' השנה, את לימודי השחיה. בשנת הלימודים תשפ"ב – כל תלמידי כתות ב' (הלומדים היום בכתות א') יעברו את תוכנית השחיה בין ינואר-יוני 2022. כל האמור, באישור משרד החינוך, בהתארגנות עירונית אך תלוי היערכות של משרד החינוך בהחזרת מדריכים מורשים ומוסמכים מטעמם מחל"ת. ומותנה באישור משרד החינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר