היוזמה של תלמידי בן גוריון צילום האגודה להתנדבות

הישג גדול לתלמידי חטיבת בן גוריון בתחרות יוזמות חברתיות

התלמידים זכו במקום הראשון בהאקתון בו השתתפו 2,500 תלמידים, עם יוזמת שילוט שוויוני בבתי הספר

פורסם בתאריך: 6.6.21 17:19

המיזם הזוכה בהאקתון ליוזמות חברתיות של האגודה להתנדבות, הוא החלפת השילוט בבתי הספר בארץ לשפה דו מגדרית, אותו הובילו תלמידי חטיבת בן גוריון בעיר, כאשר חטיבת שמואל הנגיד הגיעה למקום השלישי המכובד בהאקתון. בשבוע החולף התקיים אירוע הגמר של ההאקתון ליוזמות חברתיות של תכנית "בשביל" מבית האגודה להתנדבות. במסגרת ההאקתון השתתפו 2,500 תלמידים שעברו את תהליך היזמות בשבועות האחרונים והתחרו עם 45 יוזמות. מביניהן עלו 10 יוזמות לאירוע הגמר. המשתתפים הגיעו מתיכונים ברחבי הארץ. אירוע הגמר נערך בנוכחות ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ"ל האגודה להתנדבות ירון לוץ ואישים נוספים.
לאחר הצבעה משוקללת של הציבור הרחב ושל חבר שופטים שכלל אישי ציבור, ראשי רשויות ובכירים במשק, נבחרה היוזמה המנצחת – "שילוט שוויוני" של חטיבת בן גוריון בהרצליה. המיזם מקדם את שינוי השילוט במבני מוסדות החינוך במדינה לשילוט שמקדם שוויון מגדרי, כאשר למשל שלט "ברוכים הבאים" בכניסה לבית הספר יהיה כתוב בשפה דו-מגדרית, כך שיהיה ניתן גם לקרוא אותו גפ כ"ברוכות הבאות". המיזם זכה בפרס כספי לטובת מימון הפרויקט.
למקום השני הגיע מיזם "בכל כוחי נגד אלימות", מיזם חברתי נגד אלימות ופשיעה, של תיכון אלאפאק ממזרח ירושלים. למקום השלישי הגיע מיזם "חסרת חששות" לסיוע במוצרי היגיינה לנזקקות של חטיבת שמואל הנגיד בהרצליה.
תכנית "בשביל" מבית האגודה להתנדבות ובשותפות אדוקה עם ארגון פר"ח, פועלת בבתי הספר בישראל בחינוך למעורבות חברתית בכל הארץ ובכל המגזרים. התכנית פועלת כחלק ממכלול התכניות החיצוניות של משרד החינוך ובתמיכת משרד החינוך, מנהל חברה ונוער.
ירון לוץ, מנכ"ל האגודה להתנדבות: "אני רוצה לברך את כל המשתתפים בהאקתון. צעירים רבים, יהודים וערבים, איתרו בעיות חברתיות שנגעו לליבם, ויזמו מענה בדמות מיזמים חברתיים יצירתיים ומעיינים. ההאקתון מוכיח כי יש לנו דור צעיר שהמעורבות והעשייה החברתית בליבו, ויוכל להוביל את החברה הישראלית לעתיד טוב. אני רוצה להודות לכל השותפים היקרים שלנו שלקחו חלק בהאקתון ולכל הצוותים של תכנית "בשביל" שמקדמים את המעורבות החברתית בקרב תלמידים במשך השנה כולה".
אוריה פרנקל, מנהל תכנית "בשביל" מבית האגודה להתנדבות: "תהליך היזמות החברתית שעברנו מוכיח שתלמידים ותלמידות מחפשים איפה להרגיש משמעותיים, מחפשים את המרחב בו הם יכולים להשפיע, להטיב עם הסביבה, לפתח מיומנויות ולצבור ביטחון ותחושת מסוגלות. הרווח פה הוא כפול, גם החברה מרוויחה וגם התלמידים והתלמידות".
אלון גלרון מנכ"ל פר"ח: "לראות תלמידות ותלמידים גאים ביוזמות שלהם, עם רצון ואמביציה להצליח ולהוסיף טוב בעולם זה דבר מרגש מאוד. אנחנו בפר"ח שמחים להיות חלק מעשיה חברתית כל כך משמעותית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר