המנוף בהרצליה, צילום פרטי

הורים מבי"ס בן צבי דורשים בודק חיצוני לעבודות מנוף, העירייה מסרבת

הורים בשכונת נווה ישראל בהרצליה מבקשים להביא יועץ בטיחות מטעמם שיבדוק את בטיחות המנוף המבצע עבודות בסמוך לבית הספר. בעירייה אומרים שכל האישורים הדרושים להפעלת המנוף הועברו להורים

פורסם בתאריך: 9.6.21 08:06

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי בן צבי בהרצליה, דורשים מהעירייה הבאת יועץ בטיחות בלתי תלוי מטעמם ובמימונם, כדי לבדוק את בטיחותו של מנוף המבצע עבודות במסגרת בניית מתנ"ס חדש מאז תחילת חודש מאי בסמוך לחצר בית הספר. בין הצדדים נוצר עימות על רקע סירוב העירייה לבקשה. בעירייה אומרים כי הכל נעשה באישור מלא. בניית המתנ"ס נעשת על ידי החברה לפיתוח הרצליה, חברה בת של עיריית הרצליה.
אחד ההורים ומיוזמי הדרישה למנות בודק חיצוני, אמר: "אם חלילה קורה משהו אז המנוף נופל לשטח בית הספר. הייתה פגישה בזום ב-9.5, השתתפנו אנחנו ההורים יחד עם החברה לפיתוח ונציגי העירייה. הסיכום היה שעושים לנו סיור מטעם החברה לפיתוח ועד אז לא מתחילים לבנות, אבל אז עשו מחטף. נקבע שבסיור יהיו נציגים של העירייה עם החברה לפיתוח, יו"ר הנהגת ההורים בהרצליה, אני ועוד שני הורים. התקשרו אליי, אמרתי שבזמן המלחמה שהייתה אני לא קובע סיור ושנחכה שייגמר המבצע הצבאי. יומיים אחרי שהסתיים המבצע, בין יום שישי לראשון, הם התחילו לבנות ולהפעיל את המנוף, התקשרנו לחברה לפיתוח ואמרנו שזה בניגוד למה שסוכם, אך התגובה בשטח מטעמם הייתה שהם לא בני ערובה. היה בודק מוסמך לפני כשבוע מטעם משרד החינוך, שעשה ביקורת פתע יחד עם נציג של העירייה. לא הבנתי איך פתע, אם יש נציג של העירייה. הביאו לנו את אותו דו"ח, שעל פניו אומר שהכל מבחינה תכנונית תקין, אבל אין שום התייחסות למנוף. אמרנו שאנחנו רוצים להביא מישהו מטעמנו, קבענו סיור. התקשרו אלינו מהחברה לפיתוח ואמרו שהמנכ"ל לא מוכן שיהיה איש מקצוע, אלא שהוא יעשה את הסיור להורים.
חוזר של משרד החינוך קובע באופן מפורש שהעבודות צריכות להתבצע בקיץ ולא בתקופת הלימודים. נקבעה פגישה ב-14.6 ועד אז כאילו לא קורה כלום, אבל בשטח הכל ממשיך כרגיל".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר: "עורבתי בנושא לבקשת נציגות ההורים. ראשית, אציין שהסיבה לבנייה היא טובה – הקמת מתנ"ס מפואר באחת השכונות הצומחות ביותר בעיר. מוטב היה לו היו נפגשים עם הנהגת ההורים לפני תחילת העבודה, והיו דנים יחד בנהלי העבודה, אורכה, שעות עבודה מידי יום, וכמובן נוהלי בטיחות והפרדת הילדים מאיזור הבינוי. עלתה בקשה לעירייה להביא בודק בטיחות חיצוני. להבנתי, הייתה בדיקת פתע של יועץ ובקר בטיחות מטעם משרד החינוך, אשר אישר את העבודות. קטונתי מלהטיל סייג על עבודת מומחה, מה גם שאני סמוך ובטוח שלעיריית הרצליה, מהיותה הראשונה לשאת באחריות במקרה תקלה, יש את האינטרס הרב ביותר לוודא שנהלי הבטיחות קפדניים. לגבי עדכון ההורים, אני משוכנע כי בסביבת בן צבי כמו בכל עבודות המתבצעות בסמוך למוסד חינוכי, יש להביא תכנית מלאה לדיון מול הנהגת ההורים, לאפשר שאלות ולהסיר חששות מיותרים.

תגובת עיריית הרצליה: "הדאגה לבטיחות הילדים והבטחת שלומם עומדת לנגד עיני העירייה. עם התקנת המנוף באתר העבודות, התחלנו לקבל פניות מודאגות מהורי בית ספר בן צבי,
התקיימה ישיבה עם ההורים והודגש בפניהם כי המנוף מוגבל אוטומטית בהארכת הזרוע ולכן אינו מגיע לשטח בית הספר. בנוסף, הוחלט על ביקורות קבועות שוטפות של מחלקת הבטיחות העירונית ומחלקת הפיקוח על הבנייה. כל האישורים להצבת המנוף הועברו להורים לבקשתם – תוכנית ארגון אתר שהוכנה ע"י יועץ בטיחות, תוכנית ביסוס עגורן, אישור של רשות התעופה האזרחית להצבת עגורן באתר, אישור קונסטרוקטור לביסוס המנוף, אישור חישוב ביסוס ע"י יועץ הקרקע ועוד. ב- 30.5.21 ממונה בטיחות מטעם משרד החינוך ערך ביקורת פתע באתר והוציא  דו"ח תקין. ב-14.6 מתואמת פגישה נוספת בבית ספר בן צבי עם הנהגת ההורים, לצורך הצגת העבודות ולוח הזמנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר