דניאל אוחנה

הנציגה שלנו בוועידה: דניאלה אוחנה, תלמידת כיתה ה' מהרצליה

דניאלה אוחנה בת ה-11, יו"ר פרלמנט הילדים העירוני, הייתה הנציגה שלנו בוועידת השגרירים הצעירים. את הנאום שלה באנגלית היא כתבה לבד, ואחרי ההתרגשות הגדולה היא אומרת: "אני חולמת להיות ראש ממשלה ולנאום באו"ם"

פורסם בתאריך: 21.6.21 08:34

ביום רביעי נערכה ועידת שגרירים צעירים בנושא זכויות הילד. בוועידה נכח ד"ר פיליפ ג'אפה, חבר הוועדה לזכויות הילד באו"ם, אותו שיתפו ילדים מכל רחבי הארץ במגוון מחשבות, תהיות ושאלות הקשורות לזכויות הילד. דניאלה אוחנה, בת ה-11, תלמידת כיתה ה' בבית הספר נוף ים בהרצליה ויושבת ראש פרלמנט הילדים העירוני, נבחרה לייצג את הרצליה בוועידה זו. היא הייתה גם הנציגה היחידה מאזור השרון בוועידה.
את הנאום שלה, כולו באנגלית, כתבה בעצמה, ושיתפה את הזווית שלה כילדה במערכת החינוך תחת קשיי הקורונה, האתגרים וגם קינחה בנימה אופטימית.
דניאלה אוחנה דיברה בנאום שהועבר בזום: "אני שמחה שניתנה לי ההזדמנות לתת לכם הצצה לחיינו, הילדים, בשנה האחרונה. התמודדנו עם מציאות חדשה ושונה, בה כל מה שהכרנו השתנה. לא יכולנו לנוע במרחב כרצוננו, לשחק בכדור, להיפגש ולחבק חברים ובני משפחה. ואפילו לא יכולנו ללמוד כמו שאנחנו רגילים בבית הספר. בית הספר העניק לנו מענה לימודי חדשני ועל אף האתגרים הצלחנו להתקדם בלמידה. עיריית הרצליה גם היא התגייסה למען הילדים ובני הנוער והציעה לנו פתרונות יצירתיים לפעילויות בשעות אחר הצהריים. אני רוצה לציין, כי התקופה הזו לימדה אותנו להעריך את הדברים הקטנים, להקשיב לאחר, לחשוב מחוץ לקופסה. מאחלת לכולנו שנדע תמיד להסתכל על משבר כהזדמנות לפרוח, כי הרי כבר הוכחנו שאנחנו טובים יותר ביחד!".

דניאלה נואמת

לאחר הנאום, אמרה דניאלה: "מאוד התרגשתי, התכוננתי לזה מעל שבוע. את כל הנאום כתבתי בעצמי. לדעתי, לילדים יש את היכולת הכי גדולה להשפיע ולשנות".
איך הסתדרת עם הכתיבה והדיבור באנגלית?
לא היה קל, אבל אני יודעת טוב אנגלית. זה היה אחד השיקולים לבחור מי שידע לנאום באנגלית".
מה החלום שלך?
"חשוב לי להיות במקום שמשפיע, משנה. אני חולמת להיות ראש ממשלה ולנאום באו"ם".

ירדן כהן, מחנכת ורכזת חינוך חברתי-ערכי בבית ספר נוף ים, אומרת: "אני הייתי אחראית על הליווי וההכוונה של דניאלה לקראת הוועדה. דניאלה ילדה נבונה, רצינית, יוזמת ומוכשרת. היא השקיעה שעות רבות לכתיבת הנאום ולהכנה לקראת הוועידה. מהיכרותי העמוקה עם דניאלה, ידעתי שהיא תעשה את זה על הצד הטוב ביותר. בוועידה דניאלה תיארה בפירוט את המציאות בתקופת הקורונה מנקודת מבטם של הילדים. לצד אתגרי התקופה הציגה את דרכי ההתמודדות והמענים המערכתיים שעזרו לה ולאחרים לצלוח את התקופה בצורה מיטבית. בזמן הנאום ניכרה התרגשותה הרבה של דניאלה. כמובן, שהיא לא נתנה להתרגשות להשפיע עליה, ולמרות המעמד המרגש הצליחה לנאום בצורה ברורה ועניינית. פיליפ ג'אפה, נציג האו"ם התייחס לדבריה והביע את הזדהותו עם הדברים שאמרה. התרגשתי מאוד ללוות את דניאלה בהכנות לקראת הועידה, להקשיב לה ובמיוחד לראות אותה מצליחה להתגבר על אתגרים, לצמוח מהם ולעשות את הכי טוב שהיא יכולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר