מורה בכיתה צילום טס שפלן בית הלחמי
אילוסטרציה. צילום טס שפלן

יוזמה של מורה מהעיר: הקמת בית ספר שמשלב דתיים וחילונים בהרצליה

שניים מילדיה של רבקה שמאי, מורה בבית הספר נוף ים, לומדים בבתי ספר ממלכתיים דתיים ושלושה אחרים במוסדות חינוך ממלכתיים. שמאי פנתה אל משה פדלון. העירייה: "הפניה תיבחן על ידי הגורמים המקצועיים"

פורסם בתאריך: 6.7.21 08:57

לפעמים כל מה שצריך כדי לשנות סדרי עולם הוא יוזמה אחת קטנה שיכולה לעשות שינוי גדול. רבקה שמאי, מורה בבית הספר נוף ים בהרצליה ותושבת העיר מזה 17 שנה, החליטה לעשות מעשה ולפנות באופן אישי לראש העירייה שלה, משה פדלון, זאת כדי שיפעל להקמת בית ספר משולב ראשון בעיר המשלב דתיים וחילונים כאחד. ישנם בארץ ארגונים משלבים כמו בתי הסםר של תל"י (ברעננה ובהוד השרון) או בתי ספר קשת – מודל ישראלי למוסדות חינוך משותפים לדתיים וחילונים, הקיימים בירושלים, מזכרת בתיה, גדרה, שוהם ועוד.
חשוב לציין שניים מילדיה של רבקה לומדים בבתי ספר ממלכתיים דתיים ואילו שלושת האחרים במוסדות חינוך ממלכתיים. שמאי פנתה לראשונה לפדלון לפני כשבועיים ומאז פנתה עוד מספר פעמים. אתמול החליטה לפרסם פוסט ברשת הקורא לתושבים נוספים להגיב ולהצטרף ליוזמה שלה. אתמול לדבריה, כאשר התקשרה ללשכת ראש העירייה, נענתה כי לא מתוכנן להיבנות בית ספר בקונספט שהציעה.

כך כתבה שמאי בפוסט שכוון לראש העירייה: "כמו הורים רבים בעירנו, גם אנחנו מרגישים שחסרה מסגרת חינוכית שתואמת את השקפת עולמנו הדתית-חילונית-ישראלית. תושבים רבים ותושבות רבות בהרצליה מקיימים אורח חיים יהודי ישראלי שמשלב ערכים יהודיים עם השקפת עולם מודרנית וחילונית. חשוב לנו לשמור על חיים יהודיים ועם זאת להיות פתוחים לפלורליזם הישראלי ולמרקם הייחודי בחברה שלנו. בערים רבות ישנם בתי ספר משלבים שמקיימים תרבות בית ספרית חילונית-דתית. במסגרות אלו שני המגזרים לומדים יחד וחיים כמשפחה מכילה ומכבדת את האחר, מנהגיו וייחודו. הרצליה הינה עיר מאוד מיוחדת, עם אוכלוסייה גדולה ומגוונת שמעוניינת במסגרת חינוכית משלבת, כגון תל"י (תגבור לימודי יהדות) או קשת. אנו מבקשות ומבקשים את עזרתך בהגשמת החזון בעירנו, שיאפשר הזדמנות למשפחות רבות להכיר אחת את אורח חייה של השנייה ולהפוך לקהילה מגובשת ובעיקר, כזאת שתקנה לדור הצעיר, את ערכי קבלת האחר והחיים המשותפים במסגרת חינוכית מכילה ועוטפת. ביחד נבנה עתיד ללא פילוג דתי! אציין כי לפני כשנה וחצי, פגשתי בערב פתוח של תיכון אחי"ה, את מר ד"ר יעקב נחום מנהל החינוך בעירייה, והעליתי בפניו את ההצעה. מר פדלון היקר, הנך מנהיג חזק וראש עיר שכבר הביא למהפכות רבות בעיר: הוספת הפרויקט הזה, יהיה עוד אחד מיני ההצלחות המבורכות פרי מעשיך".

רבקה שמאי, מורה מהרצליה

שמאי מספרת מנין הגיעה היוזמה שלה: "הנושא הזה חשוב לי מאוד, כי אני באתי מחו"ל ובתי ספר יהודיים בחו"ל משלבים גם דתיים, גם חילונים, גם מי שיהודי רק מצד אחד ההורים, וכו'. היום החברה הישראלית עוברת שינויים, ואין רק או דתי או חילוני, אני עצמי גם וגם. כשלמדתי בירושלים סיירתי בבית ספר קשת, יש לי חברים שיש להם ילדים בבתי ספר כאלה וזו הדרך לשלב. אני עצמי לפני שנה ביקשתי לרשום את ילדיי לתל"י ברעננה, אך מפני שאנו לא תושבי רעננה אין אפשרות. כמוני יש עוד מאות ואין מי שיהיה הפה שלהם. אין סיבה שלא נלמד לחיות יחד ולהכיר את הצד השני, הרי בסופו של דבר זו המדינה של כולנו. יש תל"י, זה לא ממש קשת אבל יש חיבור בין חילונים לדתיים. זה לדעתי רק ליסודי ואין לנו, לתושבי הרצליה אפשרות ללמוד בו. , אם כבר בונים במתחם החדש מסגרות מפוארות, זו ההזדמנות לחבר בין כל תושבי הרצליה".
מה הייתה התשובה שקיבלת מלשכת ראש העיר אתמול?
"נאמר שאין לבינתיים שטחים חומים ולא מתוכנן בית ספר בקונספט שאני מעלה. בקיצור, הרעיון שלי יותר מידי מהפכני למרות שהוא קיים מעל 26 שנה בירושלים ובכל מיני ערים אחרות".
 תגובת העירייה לצומת השרון בטח תעודד את שמאי. מהעירייה נמסר כי "הפנייה תיבחן על ידי הגורמים המקצועיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר