גן ילדים בהרצליה עבור ילדי עובדי מערכת הבריאות. צילום דוברות עיריית הרצליה
גן ילדים בהרצליה. לגן המצולם אין קשר לכתבה צילום דוברות עיריית הרצליה

השינוי במפעילי הצהרונים: "החלוקה היא החלטה שרירותית על גב הילדים שלנו"

הסתיים המכרז ונבחרו מפעילי הצהרונים בגני הילדים ובבתי הספר בהרצליה. הורים לילדי גנים כועסים על האופן הוא הוחלט על חלוקת הגנים בין המפעילים. העירייה: "חלוקת הגנים נעשתה באופן מחושב"

פורסם בתאריך: 22.7.21 08:18

הסתיים מכרז הצהרונים בהרצליה, במהלכו הוכפל מספר המפעילים בהשוואה למה שהיה עד עתה. בגני הילדים זכו טומשין, אם המושבות, אפטר סקול וכן מרכזים קהילתיים, אשר אינם מחויבים למכרז מהיותם תאגיד עירוני. גני הילדים חולקו לאשכולות של 20. כל אחד מהמפעילים הפרטיים קיבל אשכול, ומרכזים קהילתיים קיבלו את שאר הגנים. במהלך השנה ייערך סקר עירוני בלתי תלוי, ונשמרת האפשרות של שינוי החלוקה בשנה הבאה. בבתי הספר זכו המשכיל, אפטר סקול ואדיוסיסטמס, וכן מרכזים קהילתיים אשר אינם מחויבים למכרז. תהליך בחירת הספק מבין הזוכים בבתי הספר שונה, וכל בית ספר מחליט על ידי ועדה משותפת של ההורים וצוות ביה"ס.
הורים רבים זועמים על ההחלטה, וטוענים כי לא היו מיודעים לשינוי ולפיצול הצהרונים למספר פמפעילים. הם מתלוננים על כך שההחלטה פוגעת ברצף הלימודים של ילדיהם ובכלל נעשתה באופן שרירותי. מה גם, שאחרי שנת קורונה מטלטלת, מדובר בפגיעה נוספת בילדים שמערערת את יציבותם.
אחת האימהות המודאגות פרסמה אתמול (20.7) פוסט בדף העירייה, בו ציינה כי נעשתה פנייה למספר גורמים העירייה ללא מענה, כשבגן שלה מבקשים לא להחליף את צוות הצהרון והמפעיל. עוד ציינה, כי הצורה בה נקבעו הגנים בהם יוחלף המפעיל נראית שרירותית והם מבקשים להשאיר את צוותי הצהרון המנוסים והמוערכים אליהם התרגלו הילדים. כמו כן, היא טוענת, כי המהלך נעשה ללא בדיקת שטח, סקר שביעות רצון ובכלל יידוע של ההורים במהלך.

אמא אחרת אומרת: "פניתי למפקחת על הצהרונים מטעם העירייה במייל ביום חמישי האחרון. למיטב הבנתי הכניסו 2 מפעילים נוספים של צהרונים אבל לא ברורה החלוקה של הגנים. יש צוותים טובים ויציבים, וקשר טוב עם המפעיל, והרבה גנים דו שנתיים, או צומחים שלא ברור למה להחליף מפעיל. יש ילדים שנשארים באותו הגן, למה להחליף להם צוות? למה לא לקבל החלטה שגני הטרום טרום חובה מקבלים מפעילים חדשים לדוגמא? או גנים חדשים? מישהו שם בעירייה פשוט עשה החלטה שרירותית שלא ברורה בשום אופן והכל על גב הילדים שלנו. עדכנו את נציגי הוועדים רק לפני שבוע, אחרי שכבר היו תוצאות מכרז וחלוקה של הגנים למפעילים השונים. דובר על זה שזו שנת מכרז, נראה לי פעם ב-4 שנים פותחים מכרז למפעילים אחרים. אבל אז פרסמו לנו את תוצאות המכרז והחלוקה לגנים. נראה שהעירייה עשתה החלטות שרירותיות, החלפת מפעיל אומרת בהכרח החלפת צוות. אי אפשר לצפות מסייעת או מובילת צהרון שתחליף מעסיק, כדי להישאר בגן בו היא נמצאת. ידוע לי שוועד ההורים העירוני פעל חזק לטובת המכרז, וכדי שייכנסו עוד מפעילים כדי לייצר תחרות בין המפעילים, ולהעלות את הרמה אצל כולם. מכרז זה מבורך. רק השיבוצים של העירייה לא ברורים ומרתיחים".

אחת הסייעות הוותיקות מספרת על אי הוודאות התעסוקתית שלה ושל עמיתותיה: "אנחנו לא יודעות מה קורה, מי המפעיל החדש. כרגע אנחנו תחת המרכזים הקהילתיים. אומרים לנו שישמרו עלינו. כל הסכמי השכר ע"י ההסתדרות לא חלים עלינו, אנחנו נחשבים עובדי קבלן. אני משוכנעת שלא כל ההורים יודעים. אף אחד לא יודע לאן הוא עובר, אולי יעבירו אותי לגן אחר. יכול להיות שזה שינוי לרעה, גם יכול להיות שהגן שאני משובצת יעבור למפעיל פרטי. אנחנו בערפל מוחלט".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר: "הנהגת ההורים פועלת ללא לאות לטובת שיפור בצהרוני הגנים. המכרז החדש הביא תנאים משופרים אשר משכו יותר מפעילים לעיר. לתחרות בענף חשיבות גבוהה בשיפור האיכות. כך היה לפני 4 שנים כאשר הכנסנו לראשונה תחרות מול מפעיל עירוני בודד, וכך, אנו מאמינים, יהיה גם הפעם. ההסתכלות היא רוחבית, על טובת כלל ילדי העיר, ולא ספציפית על גן בודד. בנוסף, כלל המפעילים יעבדו עפ"י נהלים זהים ותחת פיקוח עירוני, על מנת ליצור סטנדרט דומה בין המפעילים השונים".

מעיריית הרצליה נמסר: "שלושה מפעילים נבחרו בשיתוף ועד ההורים העירוני וועד הורי הגנים. חלוקת הגנים נעשתה באופן מחושב, לאחר שנבחנו תוכניות פדגוגיות עשירות, המלצות וניסיון רב. המכרז מאפשר לצוותים הקיימים להישאר בגנים ואינו מתנה המשכיות על סוג המפעיל ובכלל זה שמירה על זכויותיהם כעובדים. כך היה תמיד וכך ניתן להמשיך מבלי לפגוע בצוותים הקיימים. ועד ההורים העירוני, יחד עם אגף החינוך, בדקו את כל השיקולים טרם התקבלה ההחלטה בדבר חלוקת הגנים בין המפעילים. הרציונל בתהליך הבחירה היה להעשיר ככל האפשר בתוכניות פדגוגיות עשירות ומגוונות ולמנוע מונופול של מפעיל כזה או אחר. זאת במטרה לתת שירות מיטבי חינוכי ואיכותי לכלל ילדי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר