צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל

סערת מינוי המחנכת הערבייה: הנהגת ההורים והעירייה תומכים בהחלטה

מספר הורים יצאו בעילום שם ובעיוות קול נגד מינוי מחנכת ערבייה בבית ספר נוף ים. התגובה: תמיכה גורפת במהלך מצד הנהגת ההורים והעירייה וביקורת קשה על אותם הורים

פורסם בתאריך: 24.8.21 08:09

הנהגת ההורים ועיריית הרצליה תומכים תמיכה מלאה במינוי המחנכת הערבייה בבית הספר היסודי נוף ים. כך הובהר בתגובה לדברים שאמר הורה בעילום שם ובעיוותו קולו לחדשות 12, נגד המינוי.

לפי הכתבה בחדשות 12, מספר הורים יצאו נגד ההחלטה למנות את המחנכת. לידי ד"ר יעקב נחום, מנהל אגף החינוך והערכים בעירייה, הגיע מכתב שנשלח ב-23.8 באמצעות עו"ד המייצג לדבריו מס' הורים מכיתה ב' 2, שיצאו נגד שיבוצה של המחנכת המיועדת לכיתה. מתוך הטיעונים במכתב: "…הגב' … הוקפצה לתפקיד זה ללא כל ניסיון כמורה בבית ספר. מבלי לדעת מהם דעותיה ברור לחלוטין שכערבייה מוסלמית היא אינה יכולה לחנך לערכים יהודיים ברמה וביכולתה מצפים מרשיי … הסיכוי שכערבייה מוסלמית היא יכולה לחנך לערכים ציוניים הוא אפסי. מרשיי מתקשים לראות כיצד היא תוכל להנחיל לילדים ערכי מורשת ציוניים כמו יום העצמאות, יום הזיכרון לחללי צה"ל, חשיבות השירות בצה"ל, הבסיס המוסרי וההיסטורי לעצם הקמת המדינה היהודית בארץ ישראל וכדומה…".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, זיו עומר, מיהר לגבות את ההחלטה למנות את המחנכת, ופרסם את ההודעה הבאה: "הנהגת ההורים העירונית הרצליה מגנה אפליה על כל רקע, לרבות דת, זרם, מין או נטייה מינית! תחת כסות ובעיוות קולו התראיין הורה מהעיר תוך שהוא מטיל רפש במורה אותה מעולם לא פגש, לכאורה בשל דתה. הנהגת ההורים בביה"ס יצאה בגלוי ובבהירות נגד התערבות בשיבוץ מורים בכלל, ובמיוחד בשל סיבות הנראות גזעניות. הנהגת ההורים העירונית מחזקת את ידי הנהגת ביה"ס ואת הצוותים החינוכיים, מברכת את המורה עם הצטרפותה למערכת החינוך המובילה של העיר הרצליה, ומגנה אפליה מכל סוג שהוא. בבתי הספר בהרצליה משובצים כבר שנים רבות בהצלחה רבה מורים ממגוון הקשת המרכיבה את החברה הישראלית. ההורים והילדים חשים כלפיהם אהבה גדולה, והערכה רבה על פועלם בבתי הספר. ייטב לנו אם ילדינו יחונכו לפלורליזם, ואם נשאיר את הדעות החשוכות מחוץ למערכת החינוך!"

 

הנהגת ההורים בבית ספר נוף ים גיבתה אף היא את ההחלטה לשבץ את המורה הערבייה כמחנכת כיתה ופנתה במכתב למנהלת בי"ס מיכל גוטליב פרידור, בו כתבה: "הובא לידיעתנו שקיימת התנגדות מצד קבוצת הורים מסוימת לשיבוץ מחנכת הכיתה שלהם על רקע דתה. הנהגת הורי בית הספר נוף ים מגנה בתוקף את ניסיונם של ההורים להתערב בשיבוץ המחנכת בכלל ומטעמים שהועלו בפרט. הנהגת ההורים מתנגדת בכל תוקף לגזענות על כל צורותיה! אנו מחזקים את הנהלת בית הספר בהחלטותיה ומקבלים בברכה וזרועות פתוחות את המורה החדשה".
מעיריית הרצליה נמסר: "הרצליה היא עיר הדוגלת ומקדמת ערכים של סובלנות, שוויוניות וקבלה. עיריית הרצליה וראש העיר מגנים כל ניסיון לפגיעה בכבוד האדם, בשוויון ובחופש העיסוק. אנו מדגישים, כי לא ניתן יד לפגיעה בערכים אלו ולפגיעה במגזר זה או אחר ואנו עומדים מאחורי החלטות משרד החינוך ומנהלת בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דורון

    רגע לפני שמעוררים סערות ומפיצים רעשי רקע שקשה מאד לחזור מהם ומהנזק החברתי שהם גורמים, כדאי לעצור ולחשוב: מה הילדים מרוויחים מזה דווקא? מכך שתיהיה לכם מחנכת כיתה ערבייה.
    אצלנו בכפר סבא, זכתה בתי לפני כמה שנים במחנכת ג'מילה עבד אלקאדר , בחטיבת אילן רמון. היו אלה שלוש שנים שהוסיפו לתלמידים ערך רב לארגז קישורי החיים שלהם, להכירות עם התרבויות.
    ככל שמדובר במורה מוכשרת וטובה, הראויה ומתאימה לתפקיד חינוך כיתה, עניין שכזה יכול להיות רווח נקי לילדים… (הכל תלוי במעשים של הוריהם), לפעמים הנכון הוא לזרום עם הזדמנות, גם אם היא נראת בהתחלה כאתגר.

  2. ישראל

    כמה צביעות והיתיפיפות…
    ערביה לא יכולה להיות מחנכת של יהודים
    איזה מסרים היא תעביר??? של יום הנכבה?
    ב י ז י ו ן

  3. נטע

    תנך,ציונות,מדינת היהודים,הרצל,השואה,פרוגרומים וחטיפת ורציחות ביהודי תימן,אינקוויזיציה,פרעות ושחיטות יהודים בפולין ורוסיה,פרוגרומים אונס שוד וביזה ביהודים בארצות ערב!!!!
    פרעות קום המדינה ע"י ערבים.שת"פ בין הווקף בירושלים עם היטלר לרצח היהודים.
    שקרי הbds ,שקרי הפלשינאים נגד ישראל כמו אפרטהייד,חיילי ישראל גיבורי ישראל ,ניצחונות ישראל במערכות ישראל,הסכם אוסלו שהיה רע לישראל,פיגועי מרצחים ערבים בכל מקום בישראל ע"י הנהגת עראפת,העלייה הראשונה השנייה והשלישית.
    חזרה לארץ אבותנו למדינת היהודים אחרי 200 שנה.
    שבשם האיסלאם נטבחו מליוני אנשים בעולם ובמיוחד כאן בישראל.

    חחחחחחחח ועוד ועוד ועוד, את כל זה היא תלמד את ילדנו.
    חחחחחחחחחחח.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מה היה קורה אילו היו מכניסים מורה דתיה או ימנית לבית הספר בנוף ים?

  5. ע

    כשתלמידים בהרצליה לא יקומו בצפירה לזכר חללי צה"ל, לא ישירו את התקווה ולא יתגייסו לצה"ל מטעמי "מצפון" תבינו למה

  6. אור

    עצוב מאוד שבעיר לא מעורבת
    במקום לקבל מורה ציוני מקבלים מורה לא יהודי שהדת שלו מאמינה בהפצת האיסלם

  7. ירון

    צבועים משחקים אותה יפי נפש ל ה אין מורה יהודיה אצל הערבים ? מחנכת היא לא יכולה להיות מורה כן

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר