משה פדלון בפתיחת שנת הלימודים תשפ"א צילום דוברות העירייה

הרצליה חוזרת ללימודים עם כ- 19,000 תלמידים, בתי ספר חדשים ומתווה קורונה

שנת הלימודים תשפ"ב מתחילה היום עם מתווה מיוחד, עשרות אלפי תלמידים, תוכניות חדשות, והיערכות ללמידה היברידית. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.9.21 08:07

18,965 תלמידים פותחים היום את שנת הלימודים תשפ"ב בהרצליה. 1,465 ילדים יעלו לכיתה א' – עלייה של כ-12 אחוז משנה שעברה. המספר הכללי של התלמידים כולל את החלוקה הבאה בין מוסדות החינוך השונים בעיר: 4,323 ילדים בגני הילדים, כולל גני החינוך המיוחד. 8,269 בבתי הספר היסודיים, כולל חינוך מיוחד. 3,102 בחטיבות הביניים, כולל חינוך מיוחד. 3,308 בתיכונים, כולל חינוך מיוחד. 134 ילמדו בבי"ס אופק ונתיב.

בעיר הרצליה יש 178 גני ילדים, כולל חינוך מיוחד, מתוכם 24 גנים חדשים. בעיר 18 בתי ספר יסודיים, 6 חטיבות ביניים ו-6 תיכונים. בנוסף פועלים בעיר ביה"ס מפתן ארז, אולפנת צביה ותיכון אחי"ה.
בשנת הלימודים החולפת תשפ"א, למדו בבתי הספר ובגנים בהרצליה 18,427 ילדים. עיקר העלייה מתבטא בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים, זאת בעקבות הצטרפותן של משפחות צעירות לשכונת גליל ים החדשה.

בתוך כך, חמישה מנהלים ומנהלות חדשים מונו לבתי הספר השונים בעיר: איריס אורן למנהלת בי"ס גליל ים החדש, גלית סגל למנהלת ממלכתי דתי בר אילן, דנה מזרחי לחטיבת הביניים זאב, עמית נגדימן לביה"ס הדמוקרטי החדש, תמר מישאל למנהלת בית ספר ברנר.

יש לציין, כי בתי הספר התיכוניים היובל והראשונים היו בין המצטיינים בקרב בתי הספר העל יסודיים בארץ בשנת הלימודים האחרונה. עובדי ההוראה בהם באו על שכרם בדמות בונוס נאה שנע בין 3,166-8,553 שקלים.

המתווה לאור הקורונה: בימים האחרונים חילקו בתי הספר וגני הילדים בעיר להורי התלמידים את בדיקות האנטיגן, שמטרתן לאתר תלמידים מאומתים לקורונה ולהבטיח כי התלמידים יתחילו את שנת הלימודים עם בדיקת קורונה שלילית עד 24 שעות לפני פתיחתה. יש לציין כי בהתאם להחלטת הקבינט, צוותי החינוך לא יוכלו להיכנס אל מוסדות החינוך ללא תו ירוק או תוצאת בדיקה מהירה בקהילה (אנטיגן) מ-84 השעות האחרונות (כ-3 ימים). בנוסף, לא תתאפשר כניסה של מי שאינו תלמיד למסגרת החינוכית, אלא בהצגת תו ירוק או תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. עם זאת, כשמדובר בהורים, מנהל המוסד יוכל לאשר מקרים חריגים, בנסיבות המצדיקות זאת: קשיים רגשיים או נפשיים, מגבלה בריאותית או לצורך הסתגלות בשבעת הימים הראשונים של התלמיד במסגרת החינוכית. בכל מקרה, השהות מוגבלת ל-10 דקות לכל אחד מההורים, ובתנאי שלא יהיו יחד בו זמנית בתוך מבנה. בנוסף יש לציין, כי הלימודים החל מכיתה א' יתקיימו תוך עטיית מסכה הן על ידי התלמידים והן על ידי צוותי החינוך בחללים סגורים, ולמעט שיעורי ספורט.

בהרצליה מציינים, כי לרגל הצטרפותם של אלפי תושבים חדשים בשכונת גליל ים, רובם משפחות צעירות עם ילדים, העירייה פותחת 24 גני ילדים חדשים בשכונה – מתוכם 20 גני ילדים רגילים, 3 גני ילדים בחינוך מיוחד ומעון יום אחד. זאת לצד שני בתי ספר חדשים בהרצליה: בית ספר גליל ים ובית הספר הדמוקרטי.
בנוסף, העירייה, באמצעות אגף החינוך, מקדמת חינוך אלטרנטיבי בעיר, תפעיל תכניות חינוכיות חדשות ותשים דגש מיוחד למענים רגשיים-חברתיים בעקבות משבר הקורונה.
גני "EACH בטבע" – העירייה פותחת לראשונה שני גני ילדים "EACH בטבע", אשר ייחודיותם המרכזית בכך שיקיימו באופן קבוע שלושה ימים בשבוע למידה חוץ גנית במרחבי הטבע עירוניים תוך התבססות על ארבעת העקרונות מרכזיים: ביטוי עצמי, יוזמה ויצרנות, קהילתיות, למידה במרחבי החיים.
גנים בגישת החינוך האלטרנטיבי – הרצליה היא העיר הראשונה בישראל אשר פותחת גני ילדים עירוניים ציבוריים בגישה המונטסורית. שני גני הילדים החדשים בגישה המונטסורית שמים במרכז את הילד, צרכיו, נטיות ליבו ויכולתו, ומנסים להביא לידי מימוש מרבי את הפוטנציאל הגלום בו כישות הוליסטית.
מענה רגשי – חברתי לילדי הגנים: בעקבות משבר הקורונה – העירייה מרחיבה את תכניות חוסן ומעגל הקסם בגני הילדים, אשר נועדו, בין השאר, לחזק את הילדים, ללמד אותם להביע את רגשותיהם ולהתמודד עם קשיים.
כמו כן, התקופה שבין תחילת שנת הלימודים תשפ"ב ועד החגים תוקדש בכל בתי הספר היסודיים והעל יסודיים לחיזוק מיומנויות למידה, חיזוק מיומנויות חברתיות רגשיות, צמצום הפערים שנוצרו, והקניית חוסן רגשי בקרב התלמידים.

 

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון: "עיריית הרצליה שמה בראש מעייניה את קידום תחום החינוך בעיר ומקצה לכך משאבים רבים. בעידן של היום, עלינו לדעת להתאים עצמו לרוח התקופה ולספק תכנים שייתנו מענה איכותי ואפקטיבי להעדפות ולרצונות של תלמידי העיר. אנחנו נמשיך לקדם כל תכנית ויוזמה שייטיבו עם החינוך המצוין של הרצליה, שיצמצמו פערים בחברה, ושיותאמו לצרכים של כולם. אני מודה לצוות החינוך המצוין שלנו – על ההירתמות והמסירות, ומאחל לילדי הרצליה שנת לימודים מוצלחת ופורה".

מ"מ וסגנית רה"ע הממונה על החינוך, איה פרישקולניק: "אנו פועלים באופן עקבי לחיזוקה של מערכת החינוך העירונית תוך דגש על אימוץ תכניות לימוד חדשניות וקידום חינוך אלטרנטיבי בעיר. אני גאה באנשי אגף החינוך, אשר מסייעים ליישם את המדיניות שלנו והופכים את החזון למציאות. בעבודה המשותפת, נבטיח חינוך איכותי ושוויון הזדמנויות לכל ילדי העיר".

ד"ר יעקב נחום, מנהל אף החינוך בהרצליה: "הרצליה ידועה במערכת חינוך איכותית ומשובחת ולכן מדורגת בין מערכות החינוך הטובות בארץ. ההשקעה בחינוך הינה מן הגבוהות בישראל ולכן אין זה פלא שאנו עדים להגירה חיובית גדולה של צעירים עם ילדים שבחרו לקבוע את משכנם כאן בעיר. השנה המשיכה העירייה לבנות ולפתח והיא תשיק 27 גנים חדשים, בנוסף למעונות יום עירוניים, גני Each בטבע, גנים מונטסורים, 3 בתי ספר יסודיים, בהם ביה"ס דמוקרטי, חטיבת ביניים, תיכון ומתנ"סים עירוניים, מרכז מחוננים ומרכז מדעים חדשני מסוגו לילדי הגיל הרך. הרשות המקומית נערכה מבעוד מועד בהכנת מוסדות החינוך במישור תחזוקת מבנים, שיפוצי מבנים ובניית כיתות לימוד נוספות בעשרות מיליוני שקלים. במישור הפדגוגי נערכנו לכל תרחיש – החל מלמידה היברידית, באמצעות מצלמות שהותקנו בכיתות הלימוד, למידה במרחבים עירוניים אלטרנטיביים ולמידה בקפסולות. כמו כן, נערכנו במישור הבריאותי – החל בחלוקת ערכות בדיקה (אנטיגן) לכלל התלמידים, מגיל 3 ועד כיתה ט'. אנו מקווים שכלל התלמידים מהשכבות הגבוהות יגיעו לבתי הספר אחרי שנבדקו ונמצאו בריאים. אני מברך את כלל צוותי החינוך, ההורים והתלמידים בברכת שנה של עשייה חינוכית עשירה ובריאות איתנה".

מערכת צומת השרון מאחלת לכולם שנת לימודים פורייה, מהנה ובריאה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר