השירותים בבית ספר לב טוב צילום פרטי

כתמי שתן וריחות צחנה בשרותי בי"ס יסודי בעיר: "ילדים בכיתה א' לא רוצים להיכנס"

תלמידי כיתות א' ו-ג' בבית הספר היסודי לבטוב מתאפקים ולא נכנסים לשירותים במשך ימים שלמים. עיריית הרצליה: "הטענה תיבדק". גורם בכיר: "לבטוב הוא לא היחיד"

פורסם בתאריך: 24.10.21 16:59

תלונות קשות מצד תלמידים והורים על מצב השירותים בבית הספר היסודי לבטוב בהרצליה. קצת פחות מחודשיים מאז פתיחת שנת הלימודים, מציינים הורים כי ילדים רבים נמנעים מלהיכנס ולעשות צרכיהם, בעקבות ריחות צחנה, כתמי שתן שלא מנוקים, וגלילי נייר רטובים מפוזרים בכל עבר.
אמא אחת, לה שני ילדים שלומדים בכיתות א'ו-ג' בבית הספר, מספרת: "יום אחד הילדים שיתפו אותי כי הם לא נכנסים לשירותים בגלל שמזוהם שם לגמרי. התחלתי לעשות בירורים והבנתי שמדובר בנושא שנמשך הרבה זמן, הנהגת ההורים לא ממש נלחמת בזה ולמרות שנאמר מבית הספר שהנושא בטיפול דברים לא השתנו. הצפתי את זה בקרב ההורים והם סיפרו שהילדים שלהם ממש מתקשרים שיבואו לקחת אותם, כי הם לא רוצים להיכנס לשירותים, עושים צרכים בבניינים אחרים או מבקשים להיכנס לשירותי הבנות והכל בגלל חוסר ניקיון שוטף. מדובר בעניין חמור מאוד, במיוחד בתקופת קורונה. יותר מדי הורים מדווחים על הבעיה הזו, אני אומרת לך שהורים מספרים שילדים ממש מתאפקים כי יש פיפי על הרצפה וניירות טואלט מפוזרים, סירחון וצחנה".
"נכון, ילדים לא תמיד מקפידים, אבל כשאני שומעת מהבן שלי שכל יום יש קקי על הרצפה או מרוח על האסלה, אז הילדים כבר לא יקפידו. וצריכה להיות תחזוקה שוטפת על בסיס שעתי. הצחנה היא בלתי נסבלת", מוסיפה האם.
אותה אם מדגישה כי בנה מתמודד עם בעיה רפואית, וכי להימנעות שלו מללכת לשירותים עלולות להיות השלכות קשות: "באופן אישי, לבן שלי יש בעיה בכליות, הדבר שהכי מאיים עלינו זה דלקת בדרכי השתן או איפוק מלעשות פיפי. מבחינתי, אם הילד שלי אומר לי שהוא לא הולך לשירותים כי מסריח, או שהוא ביקש רשות להיכנס לשירותים של הבנות, אז הדאגה שלי באופן אישי היא כפולה ומכופלת". עוד היא מציינת: "שמעתי שבעבר כבר הוחלפה חברת ניקיון. לפני כשבוע, כאשר העליתי את הנושא אז הנהגת ההורים התעוררה וגם המנהלת הגיבה ואמרה – 'נעשה שיחה עם הקבלן ונדייק את הדרישות". מה זאת אומרת, נדייק? צריכה להיות תחזוקה שוטפת"!.
גורמים בכיר המעורה בנושא אמר: "הנושא מוכר אך לא ממש מטופל. יש ממש כאוס. ככלל, נושא השירותים עלה כבר בכמה ישיבות מועצה במטרה להעלות תקציבים של צוותי ניקיון. המקרה ב'לב טוב' הוא ממש לא היחיד בהרצליה, זה קורה בעוד בתי ספר".
מעיריית הרצליה נמסר: "הניקיון והיגיינה בבתי הספר מטופלים באופן שוטף. הטענה תיבדק ותטופל ע"י הגורמים המקצועיים". תגובת הנהנגת ההורים בבית הספר ותגובת משרד החינוך יובאו כאן כאשר יתקבלו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מורה לשעבר

    אם הייתם יודעים כמה משרד החינוך מקציב לחומרי ולצוותי ניקיון בכלל בארץ, הייתם משתבצים. ככה זה כשלחינוך אין עדיפות לאומית.

  2. אבי

    ביפן התלמידים מנקים את הבית ספר כך שיש להם מודעות גבוהה יותר לניקיון
    בוא נודה, מי שמלכלך את השירותים זה הנסיכים שלנו

  3. שמשי

    המצב הקטסטרופלי של השירותים בבתי הספר היסודיים בהרצליה אינו רק בבית ספר לב-טוב אלא גם בבתי ספר אחרים וזה עקב תת התקצוב של העיריה שחוסכת על חשבון הגיינת ובריאות התלמידים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם הילדים שלי סובלים מזה מגעים הביתה עם כאבי בטן בגלל ההתאפקות במשך יום לימודים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר