צילום אילוסטרציה של גן ילדים Paha_L depositphotos.com

בעיות כוח אדם בגן תקשורתי בהרצליה: "הילדים חווים רגרסיה"

הורי גן עינב מתלוננים על בעיות כוח אדם רבות ואומרים: "הילדים זקוקים לשגרה ולדמויות מוכרות כמי שנמצאים על הספקטרום"

פורסם בתאריך: 27.12.21 10:06

הורי הילדים בגן תקשורת בעיר סובלים ממחסור בכוח אדם בתדירות גבוהה. מקרה יוצא דופן היה בשבוע שעבר, כאשר למרות הודעת העירייה, ההורים דרשו להשאיר את הילדים בגן, והעירייה באורח פלא השיגה אשת צוות. כך קרה: הורי גן עינב ברחוב וילנה בהרצליה התבשרו ביום חמישי האחרון, שהגן של ילדיהם ייסגר מוקדם מהרגיל עקב מחסור בכוח אדם וכי עליהם לקחת את הילדים מוקדם מהרגיל. ההודעה ניחתה עליהם ערב קודם בשעה תשע וחצי. ההורים למודי הסבל, שחוו על בשרם לא אחת הודעות מעין אלה מתחילת שנת הלימודים, התעקשו שלא להוציא את הילדים לפני הזמן, ולאחר דין ודברים, נמצאה סייעת חלופית שעתיים לפני סגירת הגן. בעיריית הרצליה הפנו את האצבע כלפי משרד החינוך ואמרו: "משרד החינוך לא מצליח למלא את מקומן של הגננות החסרות והוא אישר לקצר את פעילות הגן במקום לסגור אותו. במשרד החינוך הגיבו: "אנחנו עושים מאמצים למצוא כוח אדם מיומן שיחליף את הגננת בעת היעדרה".

אבל זה לא המקרה היחיד עליו מתלוננים ההורים, הבעיה עמוקה יותר. מירי, אמא לילד בן ארבע בגן, מספרת על המציאות הלא פשוטה וחוסר הוודאות בו היא והורים נוספים שרויים: "אנחנו מקבלים לעיתים קרובות הודעות שגן ייסגר מוקדם מהרגיל, כי חסר כוח אדם, הפעם קיבלנו בתשע וחצי בלילה ופעם קודמת בהתראה של 45 דקות. פעם נוספת קיבלנו הודעה שהגן ייפתח באיחור של 45 דקות ולכן לא תהיה הסעה. בפעם האחרונה ביום חמישי התארגנו ארבעה הורים מתוך שמונה, וכתבנו שלא ניקח את הילדים באמצע היום. לאחר חילופי דברים נמצאה סייעת שעתיים לפני סגירת הגן. התעקשנו כל אחד בצורה אסרטיבית כזו או אחרת, אז נמצאה סייעת והגן המשיך כרגיל".

לדברי ההורים, בגן תקשורת, "הילדים זקוקים לשגרה ולדמויות מוכרות כמי שנמצאים על הספקטרום. הם מגיבים לשינויים בכל מיני צורות ולא בהכרח באופן מיידי. ההשפעה יכולה לבוא לידי ביטוי באגרסיביות, ברגרסיה, בגמילה, ועוד". נציין כי כל ההורים עוברים הדרכה הורית עם פסיכולוגית אחת לשבועיים ועם כל הצוות הפרא רפואי אחת לחצי שנה ובכל המפגשים שמים דגש על שמירה על שגרה וסדר יום.

מירי מוסיפה: "המצב בגן שלנו הכי גרוע בעיר. נפגשנו עם יעקב נחום ומפקחת מטעם משרד החינוך ובעלי תפקידים וכלום לא עזר. הגננת בשלבי הריון מתקדמים ועדיין אין מחליפה. בשנה שעברה כל השנה לא הייתה בכלל קלינאית תקשורת בגן".

לאיזה גורמים פנית לטיפול?
"כתבתי בפייסבוק של עיריית הרצליה, של שרת החינוך, השארתי הודעות בלשכה בעירייה. אף אחד לא טרח לחזור אליי".

 

 

מעיריית הרצליה נמסר: "הרצליה, כשאר הרשויות בישראל, מתמודדת, גם היא, עם מחסור בגננות ובסייעות. לצערנו, משרד החינוך לא מצליח למלא את מקומן של הגננות החסרות. כתוצאה מכך, נאלצות הסייעות, עובדות הרשות, לעבוד מעבר לשעות עבודתן. בדרך כלל מדובר על גני חינוך מיוחד שאמורים לסיים את פעילותם בשעה 17:00. על כן, אישר משרד החינוך לקצר את פעילות הגן במקום לסגור את הגן. אנו מקווים, שמשרד החינוך יתגבר בעתיד על המחסור בגננות, אך עד אז, הרשות המקומית תעשה כל שלאל ידה ולא תסגור את הגנים, כפי שקורה בערים אחרות".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בגננת שנאלצת להיעדר מסיבות אישיות. משרד החינוך עושה מאמצים למצוא כוח אדם מיומן שיחליף את הגננת בעת היעדרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר