משה פדלון ומנהלת יוחנני עינת בן נאים צילום דוברות עיריית הרצליה

סערת יוחנני: המנהלת ביקשה להפריד בין מחוסנים ללא מחוסנים וספגה איומים וקללות

גורמים רבים גיבו את המנהלת. "קבוצות לחץ שרובן אינן קשורות להרצליה תפסו טרמפ על הנושא תוך שהן מכפישות ואף מאיימות", אמרו בהנהגת ההורים

פורסם בתאריך: 19.1.22 13:32

הסערה הגדולה: מנהלת בית הספר יוחנני בהרצליה, עינת בן נאים, ביקשה להפריד בין תלמידים מחוסנים לאלה שלא. מדובר בכיתה ב', שבה התגלה תלמיד מאומת לקורונה. בעקבות זאת יזמה המנהלת מהלך במסגרתו ילמדו תלמידים שהתחסנו ותלמידים שלא התחסנו בחללים נפרדים וישתמשו בשרותים שונים. זאת מתוך רצון לשמור על שגרת הלימודים ככל האפשר. המהלך לא צלח והמנהלת הודיעה להורים: "מאחר והגיעו מספר מועט של תלמידים ללא תו ירוק, אין לנו אפשרות לבודד אותם באופן מוחלט, לכן ביקשנו שתאספו אותם. אין פה מקום לאפליה, אלא להפך. אינני רוצה להעצים את השונות ולכן ביקשנו שתאספו. הילדים לא יכולים לצאת עם כולם להפסקה, להשתמש באותם שירותים וכו'. הילדים יקבלו למידה מרחוק, כפי שאמרנו".

בן נאים לא תיארה לעצמה את חומרת התגובות והאיומים שתספוג בעקבות המהלך שניסתה ליזום. היא ספגה ברשת ובקבוצות וואטסאפ קללות, נאצות, ואף איומים על חייה ועל משפחתה. בעקבות זאת הגיע לבית הספר ראש העירייה משה פדלון, כדי לחזק אותה. הנהגות ההורים ומשרד החינוך גינו את ההשתלחויות במנהלת וכן גיבו אותה.

יש לציין, כי לפי ההנחיות, מרגע קבלת ידיעה על מגע הדוק עם מאומת, הכיתה יוצאת לבידוד, כאשר מי שרשאים להגיע הם בעלי תו ירוק שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מוסדית ובעלי חיסון ראשון אחרי שתי תוצאות בדיקה שליליות.

כאמור, החלטת המנהלת גררה תגובות חמורות ובוטות ברשת. מגיבה אחת כתבה: "הפרדה בשירותים ובחצר, וההורים שותקים? בושה!". אמא נוספת אמרה: "מנהלת אחראית על הדרה והפרדה בין ילדים מחוסנים לאלה שלא … פשוט מזעזע". והיו תגובות חמורות יותר. חלק מהמגיבים אף דרשו את פיטורי המנהלת.

מנגד היו הורים שצידדו בבן נאים. שרון מצליח, אמא לילדה בכיתה, ויו"ר הנהגת ההורים בבית הספר עד לאחרונה, אמרה: "היה ילד בכיתה, שהמתינו לתוצאות הבדיקה שלו. אמרו בבית הספר, שאחרי שיגיעו התוצאות, הכיתה תלך לנוהל בידוד. המורה והמנהלת אמרו לנו ההורים, שיש יותר מדי ילדים באותה קפסולה מתוכננת, אז או שנבוא לקחת אותם או שנצטרך להתגמש בפתרונות. מה שהיה, זה שלא רצו לשים את כל הכיתה בבידוד ולאשר רק לבעלי תו ירוק, אלא לפתוח גם למי שעשו חיסון ראשון עם חלל לימודים אחר ושירותים בנפרד, אך לא היה ניתן לקיים את הרעיון היצירתי הזה. חלק מהילדים חזרו הביתה וחלק נשארו. לדעתי, היה פה רעיון לטובת ההורים. בפועל, לא הצליחו לספק שירותים לעשיית צרכים בנפרד. אחת האימהות בחרה לקחת את ההודעה של המנהלת והוסיפה תיאור שזה מקביל לשואה. אני מסכימה שההודעה של המנהלת יצאה לא ברורה, אך צריך לזכור שהצוות מתנהל כמו בשדה קרב, ולפעמים הם טועים. אני מגבה את עינת. מי שלא מכיר אותה מקרוב, יכול לחשוב שהיא איזו מפלצת".

מהנהגת הורי בית הספר נמסר: "אנחנו מבקשים לחזק את ידיה של מנהלת בית הספר, עינת בן נאים. אנו דוחים בשאט נפש את גילויי האלימות כלפיה וכלפי משפחתה ואומרים עד כאן. לא ניתן יד לאלימות ולהתקפות האישיות ואנו מוקיעים את אותם הורים המתנהגים בבריונות כלפי עינת וכלפי כל איש צוות. אין ספק בליבנו שרווחת ובריאות ילדינו נמצאים בראש מעייניה. אנו עומדים מאוחדים מאחורי עינת אל מול המתקפה הבלתי פוסקת ונמשיך לתמוך בה בתקופה קשה זו".

מהנהגת ההורים העירונית של הרצליה נמסר: "כל הכבוד להנהגת יוחנני על ההודעה והגיבוי. אנו עדים לתקופה לא פשוטה, עם שינויים תכופים בהנחיות ולוליינות מצד המנהלות והגננות להגן על כלל ילדי מערכת החינוך מול לחצים לא הגיוניים. לצערי, קבוצות לחץ שרובן כלל אינן קשורות להרצליה תפסו טרמפ על הנושא תוך שהן מכפישות ואף מאיימות על חיי מנהלת ביה״ס ובני משפחתה. אין להתנהלות מהסוג הזה מקום בהרצליה. אז רגע לפני שקופצים, משמיצים, מתלהמים ומפיצים, תעצרו ותזכרו שמדובר כאן בבני אדם הרוצים אך ורק את טובת ילדיכם. בריאות איתנה ואורך רוח לכולנו".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, גיבה וחיזק את מנהלת בית הספר, ואמר: "הנחיות הבריאות שמגיעות מהמדינה הן מבולבלות, משתנות מידי יום, וגורמות לכולנו להיכנס למצבי מתח וחרדה. מה שעמד מאחורי החלטות בית הספר היה אך ורק הרצון לשמור על בריאות התלמידות והתלמידים. אני מבקש מההורים עוד קצת סבלנות ואורך רוח. כוחנו באחדותנו ואנחנו נעבור את הגל הזה ביחד, מחוזקים יותר וטובים יותר".

ד"ר יעקב נחום, מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה: "הרשות המקומית בכלל ואגף החינוך במיוחד מוקיעים כל אלימות מכל סוג שהוא כלפי כל אחד ואחת. אנו פועלים מול הגורמים המוסמכים על אכיפת החוק ולא נאפשר השתלחויות והכרזות מפוקפקות ואלימות כלפי עובדי מערכת החינוך בכלל ומנהלי בתי הספר במיוחד. הגיע העת לחזור לשפיות".
ממשרד החינוך נמסר: "מדובר במנהלת מצוינת שעושה את מלאכתה החינוכית במסירות ובמקצועיות רבה. האמירות שהוטחו במנהלת בלתי נסבלים וראויים לכל גינוי. אנו מצפים מגורמי האכיפה למצות את הדין עם כל המאיימים למיניהם. במקרה הנדון, המשרד בדק את הפרטים ומצא, כי המנהלת פעלה בתום לב. המשרד חידד בפניה את ההנחיות בנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. החתיך מהרצליה

    לא משנה כמה מה שהיא אמרה חמור לא צריך להגיע לרמות האלה פשוט ביזיון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר