מימין אופיר פז, באמצע שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון , משמאל ד"ר עליזה בלוך, צילום יחצ

בגרות חמש יחידות במתמטיקה: עלייה באחוז הזכאים בהרצליה

פורסם דוח חדש: כל נתוני הזכאות לבגרות חמש יחידות במתמטיקה וההשתתפות בתוכניות מצוינות בכל עיר

פורסם בתאריך: 25.1.22 08:02

פורסם הדו"ח השנתי של "רשת ערי מצוינות". מדירוג הרשויות המקומיות לפי אחוז הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יח' מתמטיקה בשנת תש"פ, בחינות הבגרות שהתקיימו בקיץ 2020, עולה כי העלייה הבולטת מבין ערי השרון נרשמה בכפר סבא עם עלייה של 23% ביחס לשנה הקודמת. עוד מפרסמת הרשת לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחט"ב, כאשר במקומות הראשונים מבין ערי השרון בולטות הרצליה ורמת השרון. עוד עולה מהדו"ח, כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה הוא 15.6%. הדו"ח של רשת ערי מצוינות מתבסס על נתוני משרד החינוך.

מהנתונים עולה כי העיר עם אחוז הזכאים הגבוה ביותר לתעודת בגרות של חמש יחידות במתמטיקה באיזור היא רעננה, אחריה הוד השרון, הרצליה וכפר סבא. אלו הנתונים:

כפר סבא: עלייה של 23% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 29% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה)
הוד השרון: עלייה של 12% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 30.9% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).
הרצליה: עלייה של 2% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 30% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).
רעננה: עלייה של 2% ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 34.8% מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).

כמו כן פורסם לראשונה דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל בשנת תש"פ. הדירוג מתייחס לעשר תוכניות מצוינות המוכרות על ידי משרד החינוך ונספרות על ידו, בהן חינוך לפסגות, מרכזי מחוננים, מרכזי מצטיינים, עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט), קדם עתידים, אקדמיה בתיכון ועוד. חשוב לציין בהקשר הזה כי בישראל פועלות תוכניות מצוינות נוספות, אך משרד החינוך אינו מונה את המשתתפים בתוכניות הללו. הדו"ח של רשת ערי מצוינות, שמתבצע ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א מתבסס על נתוני משרד החינוך

אחוז תלמידי חטיבת הביניים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בערי השרון בשנת תש"פ:

רמת השרון: 25% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות

הרצליה: 23% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות
פתח תקוה: 13% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות
רעננה: 13% מתלמידי חטיבות הביניים לומדים בתוכנית מצוינות
כפר סבא: 12% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות
הוד השרון: 10% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות

 

 

רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ, בהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב בראשות אופיר פז-פינס, מסייעת לרשויות מקומיות שמעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות במתמטיקה ומדעים.

הדו"ח הוגש לאחרונה לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון על ידי אופיר פז-פינס, מנהל רשת ערי מצוינות וראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, וד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש וראש ועדת ההיגוי של רשת ערי מצוינות. במהלך האירוע קראה שרת החינוך להנהלת רשת ערי מצוינות להרחיב את עשייתה בנוסף לקידום המתמטיקה גם לתחום האנגלית, כך שלא תהווה חסם בדרך למצוינות. יש לציין, כי ברשת ערי מצוינות חברות היום 20 רשויות מקומיות, אשר חרטו על דגלן יעדי שיפור בהישגי התלמידים ב- 5 יחידות מתמטיקה, פיזיקה ומדעים.

פז-פינס אמר: "אנחנו מברכים על המשך תהליך השיפור בעיקר ברשויות פריפריאליות באשכולות 1-4 ובנוסף, על ראשיתה של מגמת צמצום פערים בין רשויות חלשות וחזקות. לאור מגמות אילו, הרשת קוראת למשרד החינוך להרחיב את "התוכנית הלאומית למצוינות בפריפריה" מ-26 רשויות ל-50 רשויות. אנחנו נמשיך לתת גיבוי ולסייע לרשויות להתמיד ולשמור על ההישגים אליהן הגיעו ולהמשיך להשתפר משנה לשנה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר