בית הספר הדמוקרטי, הרצליה, צילום דוברות עיריית הרצליה

"צפוי מחסור במורים בימים הקרובים" | הדמוקרטי עבר ללמידה מרחוק

יו"ר הנהגת ההורים העירונית משבח את עבודת אנשי ההוראה ומדבר על מחסור גדול במורים בימים הקרובים. כל תלמידי הדמוקרטי עברו ללמידה בזום בגלל מחסור במורים

פורסם בתאריך: 2.2.22 15:19

מגפת הקורונה ממשיכה לתת את אותותיה במערכת החינוך ולא פוסחת על המורים והתלמידים כאחד. תלמידי בית הספר הדמוקרטי הצומח בהרצליה עברו ללימודים מרחוק, זאת בשל תחלואה גבוהה ומחסור במורים, כך הודיעה עיריית הרצליה אתמול (ג'). "בעקבות המצב ובהחלטה משותפת עם הנהגת ההורים, עברו תלמידי ביה"ס ללמידה מרחוק", נאמר בהודעה. עוד נודע, כי בשבוע שעבר שתי שכבות בבית הספר היסודי נבון בעיר עברו ללמידה מרחוק בעקבות המחסור במורים שם.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית בהרצליה, זיו עומר, התייחס למצב ואמר כי בימים הבאים ניתן לצפות למחסור רב בצוותי הוראה, ולמורים מחליפים שייתנו מענה חלקי אך ייאלצו לעתים להעביר כיתות או שכבות ללימוד מרחוק. כמו כן, הוא ביקש להיעזר בסבלנות ולא לכוון אצבע מאשימה, עד יעבור זעם. יו"ר הנהגת ההורים של הדמוקרטי, גיא משיח, אמר כי אתמול הלימודים היו מרחוק עד הצהריים, אז הגיע צוות הצהרון לתגבר, כאשר כלל התלמידים נשארו בביתם. היום, רביעי, רוב התלמידים נכחו בבי"ס, אולם מספר הורים נותרו בבידוד, כך שחלק מהלימודים, גם היום, הועברו בזום.
בפוסט שפרסם עומר ברשת הוא ציין: "הילדים – חלקם הגדול מחלים או מחוסן. המורים – נופלים שדודים אחרי מספר שבועות של "להחזיק את השוחות" ולאפשר לימודים ככל שניתן. בימים האחרונים נתקלנו בעשרות (אפילו מאות) מורים בעיר המרותקים לבתיהם. אם בשל בידוד (יכולים ללמד מרחוק) ואם בשל מחלה / מחלת ילדים, אז גם אינם זמינים מרחוק. לצערי, בימים האחרונים ובימים הבאים אנו צפויים למחסור רב בצוותי הוראה, ובמורים מחליפים שייאלצו לעתים להעביר כיתות או שכבות ללימוד מרחוק, בד"כ א-סינכרוני. מה לא ניתן לעשות? לצאת בהאשמות. להביא הורים ללמד בבתי הספר (לא עומד בקנה אחד עם החוק). מה כן ניתן לעשות? ראשית, לשבח את הצוותים החינוכיים על העמידה האיתנה בחודש האחרון ובכלל. זה לא מובן מאליו! להיאזר בסבלנות. כולנו תקווה שאוטוטו גל הקורונה הנוכחי מאחורינו. ישנם מאגרי מידע ושיעורי העשרה רבים. עירוניים ובית ספריים. אלו יכולים לעבות את יום הלימודים מרחוק. השתמשו בהם! הורים המעוניינים להעביר זום כיתתי / שכבתי / עירוני בכל נושא שהוא, יתקבלו בברכה ובאהבה! ובעיקר, תסמכו על המנהלות שהן יודעות מה הן עושות. הן עושות הכל (אבל הכל!) לפני שסוגרות כיתה. לעתים יש צורך לתעדף למידה לכיתות הנמוכות (ילדים שאינם יכולים להישאר לבד בבית). זה מחוסר ברירה ותוך הפעלת שיקול דעת. מאחל ימים שקטים יותר".

 

גיא משיח, יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר הדמוקרטי, אמר: "בעקבות המצב התקבלה החלטה ע"י קהילת בית החינוך הדמוקרטי הכוללת את צוות בית החינוך ההורים והתלמידים לעבור ללמידה מרחוק למספר שעות, זאת מתוך סולידריות ואחריות לשלום הילדים והצוות. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות ובאישור משרד החינוך. אני רוצה להודות לפיקוח משרד החינוך, אגף החינוך של עיריית הרצליה, לצוות בית החינוך להנהגת ההורים ולכלל הקהילה על המאמצים למציאת פתרון בהקדם ועל הסולידריות".

נציין כי בית הספר הדמוקרטי, שנחשב לצומח, החל לפעול משנת הלימודים הנוכחית בחודש ספטמבר 2021. בבית הספר לומדים תלמידים משכבות כיתות א'-ב' נכון להיום והוא ממוקם בסמוך לבית הספר הזמני של תושבי גליל ים.

מעיריית הרצליה נמסר: "אכן בתקופה האחרונה חל מחסור חמור בכוח אדם בתחום ההוראה. הבעיה הינה ארצית. אגף החינוך מעמיד תקציב לגיוס כוח אדם פדגוגי נוסף, בכלל זה מורים במסגרת הסבה אקדמית. בית הספר מקיים פעילויות חינוכיות בלתי פורמליות עד כמה שניתן. העירייה פועלת לגיוס מורים, פנסיונרים, מורים ממסגרת ההסבה האקדמית וסטודנטים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר