אילוסטרציה, כיתה, DGLimages depositphotos.com
אילוסטרציה, כיתה, DGLimages depositphotos.com

בלאגן בהסעות של תלמידי גליל ים: "פנינו לעירייה אבל אין מי שייקח אחריות"

תלמידים נאלצים להמתין זמן רב להסעה והורים מתלוננים שאינם מקבלים מענה: "אין עם מי לדבר". בחברת הסעות אומרים שהאחריות היא של העירייה

פורסם בתאריך: 20.3.22 08:29

מי דואג ומפקח על ההסעות של התלמידים שמתגוררים בשכונת גליל ים לבתי הספר? לטענת הורים מהשכונה, אין גורם שכזה, בטח לא כשמדובר באיחורים תכופים וכשיש הסעה אחת בלבד בצהריים. ההורים מעלים טענות רבות כלפי העירייה וכלפי חברת ההסעות. לדברי ההורים, אין מי שיעדכן את התלמידים האם יש חלופה במקרה והאוטובוס לא מגיע, ויתרה מזה, הילדים נאלצים לעיתים לחכות להסעה כשהם עומדים על הכביש, מאחר ורכבים חונים בחניה המיועדת להסעה ואין אכיפה מצד העירייה או המשטרה. עוד מתלוננים ההורים, כי פנו מספר פעמים למחלקת החינוך בעירייה, אך לא קיבלו מענה. בחברת ההסעות דברת רעננה אומרים כי הם מקבלים את ההנחיות מהעירייה, התגובות המלאות בהמשך הכתבה.

יש לציין, כי מאחר ואין עדיין בתי ספר יסודיים קבועים בשכונת גליל ים, למעט בית ספר צומח זמני לתלמידי א-ד, תלמידים מהשכונה בכיתות ה'-ו', שנתונים 2010 – 2011, לומדים בבתי הספר אלון, יוחנני והנדיב וזכאים להסעות מטעם העירייה מפאת המרחק הרב למוסדות הלימוד ברחבי הרצליה. על העירייה, כך מדגישים ההורים, לבדוק ולוודא שההסעות מגיעות בזמן ומספקות מקום לכל התלמידים בשנתונים אלה, אך לטענת ההורים, לא זה מה שוקרה בפועל.

אחת האימהות, לה ילדה בת 11 שלומדת בכיתה ה' בבית ספר אלון, מספרת, כי רק לפני מספר ימים בתה "נשכחה", כמו גם ילדים אחרים, קרוב לחצי שעה, וזאת מבלי שאף גורם ידע על כך בזמן אמת: "ביום ראשון נהג ההסעות איחר בעשרים וחמש דקות, כשבכל הזמן הזה הילדים עומדים בגשם מחוץ לבית הספר ללא השגחה ואף אחד לא חושב שזה מתפקידו לדאוג להם או להודיע להורים", היא אומרת בכעס.

האם מספרת כי החלה בניסיונות להגיע לגורם אחראי. פעם אחת התקשרה למחלקת ההסעות בעירייה, שהפנתה אותה לחברת ההסעות ופעם נוספת יצרה קשר ישירות עם הסדרן האחראי בחברה. "הילדה אומרת לי – 'אמא, ההסעה לא מגיעה'. במחלקת ההסעות בעירייה אומרים שזה לא עניינם ושאפנה לחברת ההסעות, אז אני מוצאת את עצמי מתקשרת אליהם ובודקת עם הסדרן מי הנהג. הסדרן אמר לי, שהם לא ידעו שצריך לחכות לעוד ילדים. איך הם ידעו אם אין רשימות? פעם נוספת שקרה איחור, אני כבר מתקשרת ישירות לסדרן, שהתקשר לנהג, וזה אמר לו שהיו פקקים. הבת שלי נשארה בלי דרך להגיע הביתה ואין עם מי לדבר. קרה לא פעם ולא פעמיים שהבת שלי חיכתה בגשם ובקור יחד עם ילדים אחרים. מי אחראי לשלומם של הילדים האלה?", אומרת האם.

עוד היא מספרת, כי היא והורים נוספים פנו מספר פעמים למחלקת החינוך בעיריית הרצליה, אך לא זכו למענה: "אני והורים אחרים פנינו במכתבים כמה פעמים למחלקת החינוך ונתקלתי בהתעלמות מוחלטת, פשוט לא מגיבים. הגעתי עד ראש העירייה, שהצליח לעזור לי נקודתית. מחלקת החינוך בעירייה החליטה שהדלת שלה לא פתוחה להורים, אפילו לא מכתב תשובה בסגנון קיבלנו את פנייתך, כלום". טענות דומות מעלים שני הורים נוספים.

טענה נוספת שהועלתה, היא כי אוטובוס ההסעות לא פעם נאלץ לעצור באזור מרוחק מתחנת האיסוף, מה שמאלץ את התלמידים לרדת ולחכות בכביש, ולהסתכן. "מי דואג לכך שלא יחנו אנשים בחניה המיועדת להסעות ובשל כך הילדים נאלצים לחכות להסעה באמצע הכביש? הגיע הזמן שמישהו יתערב, לפני שבאמת יקרה אסון. אפשר ורצוי לפרגן לחינוך בעיר, אבל אם הילדים לא מגיעים הביתה בבטחה – אז כל השאר חסר משמעות", ציינה האם המודאגת.

 

אותה אמא, כמו הורים נוספים במצבה, רוצה שמישהו ייקח אחריות על הנושא: "הייתי רוצה שתהיה לי כתובת שאחראית, שידעו מי הילדים שצריכים לעלות על ההסעה, כדי שאם ילד יאחר בדקה או שתיים – ההסעה לא תצא בלעדיו. לא לכולם יש טלפונים בגיל הזה והם לא יכולים לעדכן בזמן אמת. הגיעה העת לקחת את הנושא ולעלות אותו על סדר היום". נציין כי מי שאמורה לקחת אחריות על תלמידי העיר, היא כמובן העירייה.

מריוס בריילובסקי סדרן העבודה של חברת 'דברת רעננה', אמר: "אין איחורים. אם ההורים אומרים שיש, זו בעיה של עיריית הרצליה. כל אוטובוס אוסף תלמידים מארבעה, חמישה בתי ספר ולא מבית ספר אחד, ועד שהוא אוסף מכולם זה לוקח זמן. אם הורים רוצים הסעה מיוחדת רק לילדים שלהם שיבקשו הסעה פרטית. זה מה שהעירייה מממנת. אם העירייה אומרת שאני מתחיל ב-13:30 אז זה מה שאני עושה. ואם יש בעיה, זה של העירייה, לא שלי. אני עובד לפי ההנחיות של העירייה. אני גם לא יכול לשנות את זמן האיסוף בלי אישור מהעירייה".

ידוע לך שישנה גם בעיה שהנהג לא יכול להיכנס לנקודת האיסוף וילדים מחכים על הכביש?
"הורים חוסמים את החניה כשהם באים לקחת את הילדים שלהם מבית הספר וחושבים שזו החניה רק שלהם".

"מנהל מחלקת החינוך בעיריית הרצליה, ד"ר יעקב נחום אמר: "הנושא בבדיקה מול חברת ההסעות".

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר