מתן פורת, צילום פרטי

מתמטיקה בקצב הראפ: צפו בשיעורים המיוחדים של המורה מיד גיורא

למרות שהמורה למתמטיקה מתן פורת כותב שירים, לשיעורים כאלה, בקצב הראפ, אף אחד לא ציפה. "אם זה קצת מפיג את החששות מהמקצוע, עשיתי את שלי", הוא אומר

פורסם בתאריך: 4.4.22 09:02

מורה למתמטיקה ששר ראפ? על פניו זה נשמע שילוב לא טבעי, אבל מי שמכיר את מתן פורת, מורה בחטיבת הביניים ביד גיורא בהרצליה, לא מופתע. פורת (43) היה בעבר עברו אדריכל נוף, עשה הסבת קריירה לפני 7 שנים להוראה. בשנתיים האחרונות, בעיקר מאז פרוץ הקורונה, הוא נותן דרור לפן היצירתי שבו. בתחילת החודש, פרסם המורה ההרצלייני פוסט ברשת שהפך ויראלי, שם הוא נראה מעביר חלק משיעור בקצב הראפ, ובסיומו הוא חותם במילה MP ראשי תיבות – מתן פורת.

היכנסו כאן לצפות בסרטון של המורה מתן פורת בכיתה

"לפני שלושה חודשים עלה לי רעיון – לבצע שיר ראפ בכיתה בנושא חומר הלימוד במתמטיקה", הוא מספר, "מאז היו ראפים גם על נושאים אחרים, ותלמידים כתבו וביצעו בכיתה בעצמם. אני לא חושב שבזכות הראפ הם שולטים בחומר והפכו לאחוקים של פיתגורס, אבל אם זה קצת מפיג את החששות/חרדות מהמקצוע – עשיתי את שלי. וחוץ מזה, לכו תדעו. אולי בעוד כמה ראפים יגדלו לי ראסטות", כתב בפוסט.

מתן מודה, כי השתהה עם פרסום הסרטון, שצולם בחודש נובמבר 2021. "לקח לי זמן להחליט אם לפרסם, ואז בתחילת החודש פרסמתי. כל הזמן אנשים אמרו לי להעלות לרשת. זה היה נראה לי קצת מוזר, להעלות שיר ראפ בכיתה וגם הפתיע אותי שזה תפס ככה, כבר הגיע לחצי מיליון צפיות. עשיתי עוד כמה ראפים, ואז התלמידים נותנים קטע ראפ משל עצמם בעקבות זה".

עוד לפני שנודע כ"אמן ראפ", המורה מיד גיורא החל לפרסם שירים ברשת בדף ייעודי, כשהוא מקפיד בכל שבוע להעלות בין 1-2 שירים. "יש לי עמוד שירים שפתחתי לפני שנה וחצי, אז אני קצת חוטא בכתיבה. בשירה ווקאלית לטובת האנושות, עדיף שלא. מגיל צעיר אמרו לי שחבל לא לפרסם, ולפני שנה וחצי עם הקורונה כשישבנו בבית, משהו השתחרר. כתבתי שני טורי דעה לפני כשנתיים באתר כלכלי ומאז התחלתי לפרסם שירים בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע. השירים זה כיף, לפעמים הייתי מפרסם שירים ומורים הכניסו את זה לתעודות".

מה עומד מאחורי פרץ היצירתיות?
"להעביר את החומר בצורה יותר קלילה ובעיקר שיעור מתמטיקה שלפעמים מעורר חרדה. התלמידים עפים על זה ועושים בעצמם, זה לא גימיק. אני לא מחפש לייקים ולקבל טפיחה על השכם מתלמידים. אני חושב עליי כתלמיד שהייתי, שלומד 8 שעות בכיתה עם משהו שיכול להעיר, שונה. אני בטוח שזה קצת עוזר גם בלימוד של החומר. בסוף לפתור משוואה לא יעזור לזמזם ראפ, אבל להזיק זה לא מזיק. למזלי אני מלמד בבית ספר שתמיד כשאתה בא עם רעיון לא עוצרים אותך, אלא להפך. יש פרגון בהחלט".

 

מתן מציין כי נערך מראש לנאמבר הווקאלי. "זה לא היה ספונטני, סיימתי בדיוק ללמד חומר על דלתון, אמרתי בוא נעשה ראפ. כתבתי יום קודם טקסט והתאמנתי קצת בבית. בסוף אין לי את היכולת לעשות שלושה בתים של שיר. מה שמעניין שהיה גם סוג של 'באטל' (עימות מוזיקלי בראפ) ביני לתלמיד, שכתב חצי "דאחקה" על חשבוני בטוב טעם, ואני החזרתי לו בשיר שעוד מעט יש תעודות".

אתה רואה עצמך מפרסם ספר שירה?
"חשבתי לצבור בסיס של עוקבים, יש לי כרגע כ-5000 עוקבים לדף וזה בלי פרסום ממומן. אני רוצה להיכנס גם בהמשך לנישה של לעשות סדנה בחדר מורים, איך אפשר לשלב כתיבה בחינוך".

מה מאפיין את השירים שאתה כותב?

"הם על נושאים מגוונים – רגעים ושלבים בחיים וביום-יום, שירים על טבע, על אובדן של אמא. אני חושב שמאפיינת אותם הסתכלות שונה ולפעמים מבודחת/צינית על החיים".

יש סיכוי להסבת קריירה?
"לא משתמש במילים גדולה של אידיאלוגיה, אבל הוראה זה משהו שישב אצלי כבר הרבה זמן. התנדבתי עם בני נוער בכמה מסגרות עוד קודם לכן. אמא שלי ז"ל לימדה בהרצליה מעל 30 שנה, יש לי שתי אחיות שמפלרטטות עם מערכת החינוך, אז יש משהו "דפוק" במשפחה. זה בטח לא בגלל הכסף הגדול. אני במקום טוב ויש לי עוד לאן להתפתח במערכת החינוך ואני נהנה מהגיוון של מערכת החינוך עם הכתיבה. כרגע אני לא חושב על הסבה נוספת".

מתן פורת – שירים מפה ומשם


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר