תלמידים במגמת מוסיקה בתיכון חדש בהרצליה, מימין קארין אלוני(חצוצרה) צילום פרטי

"הרגשנו כמו בסרבל הכתום של נידונים למוות" | נסגרת מגמת המוסיקה בתיכון חדש

מגמת המוסיקה ששפעלה בשיתוף עם בי"ס רימון, נסגרת. טענות לא פשוטות לקיחת חדר וקיצוץ באמצעים נשמעות כלפי מנהל ביה"ס והעירייה, שם מדברים על מיעוט נרשמים. האם מסלולים חדשים ימנעו את הסגירה?

פורסם בתאריך: 22.5.22 08:39

ולפעמים, המנגינה נגמרת. מגמת המוסיקה הידועה והוותיקה בתיכון חדש בהרצליה נסגרת, וזאת לאחר 22 שנות פעילות ואינספור אמנים וכישרונות שיצאו ממנה. מנהל מגמת המוסיקה גורס כי הכתובת הייתה על הקיר, וטען כי מנהל בית הספר היוצא יהונתן (יוני) אורון כמו גם עיריית הרצליה פעלו עד לסגירת המגמה. מנגד, טענו אורון והעירייה כי הביקוש למגמה פחת בשנים האחרונות ולא היה מנוס מסגירת המגמה, בה לומדים תלמידי י'-י"ב ועושים אף בגרות במסגרתה. כמו כן, מתקיים שיתוף פעולה עם בית הספר למוסיקה הידוע רימון, במסגרתו פטורים בוגרי המגמה מלימודים בשנה הראשונה שם.

קובי סלומון, מנהל את מגמת המוסיקה בתיכון חדש מזה 14 שנה, ויש לו בטן מלאה על ההתנהלות כלפי "הבייבי" שלו: "זו כרוניקה של מוות ידוע מראש. רוח המנהל נשבה לכיוונים שונים פרט לתרבות ומוסיקה במהלך שנות הניהול שלו. הוא הוציא הודעה שהוא הולך לשנת שבתון. שנה הבאה תיפתח רק כיתת י"ב אבל לא פותחים בכיתת י' כבר שנה שנייה ברציפות, כך שאין עתודת תלמידים. התלמידים צריכים את ההמשכיות. זו מגמה בין י-י"ב".

קובי הזכיר רשימה חלקית של אמנים ומוסיקאים שיצאו מבין כותלי המגמה המוסיקלית: "ספיר פוקס שהופיעה בכוכב נולד, המוסיקאי יובל קצנלבוגן, רוני גינוסר הזמרת, קרן פז מורה ברימון, גיא ברנפלד בסיסט שמנגן עם אחינועם ניני, תום להב מתופף, בן פריידקין שעושה חיל בניו יורק, רון כץ, גיטריסט פעיל בסצנה המקומית. ויש עוד המון שלומדים מוסיקה באקדמיות השונות בארץ ונגני ג'אז רבים וטובים".

למנהל המגמה יש בטן מלאה גם כלפי העירייה: "זו החלטה של המנהל, אבל יכול להיות שיש לו גיבוי מהנהלת העירייה. בגלל שהתוכנית שלנו ייחודית, המורים שלנו הם לא מן המניין, כלומר לא שייכים למשרד החינוך, אלא לעיריית הרצליה. זה עובדי קבלן שמקבלים חוזה בכל שנה, מפטרים ומחזירים אותנו. יכול להיות שעדיף להם לחסוך בתקציב".

תיכון חדש בהרצליה, צילום פרטי

לטענתו, נעשו מספר גזירות וקיצוצים והוא מפרט: "שלושה מורים מתוך חמישה סך הכל במגמה כבר קיבלו השבוע מכתב פיטורין. בשנתיים האחרונות היו גזירות אנטיוכוס כלפי המורים. הורידו לנו בקורונה נסיעות, אח"כ אמרו שכל בית הספר מקבל מענק דיפרנציאלי פרט אלינו, בשנה שעברה הורידו לנו חופשים, פתאום לקחו לי את המשרד בלי התראה. הרגשנו את הסוף, כמו ללכת עם הסרבל הכתום של הנידונים למוות. לפי החוזה אנחנו אמורים לקבל ימי חופש כמקובל. ב-14 שנים שאני בתיכון תמיד שילמו לנו על כל ימי החופש שהיו, למשל בחגי סוכות, פסח וכו' קיבלנו תשלום מלא על כל הימים. השנה, המנהל החליט שלא יחתום על ימי חופש נוספים מלבד אלו המגיעים לנו לפי החוק, וביקש שגם נגיע לימים נוספים על מנת שהמשכורת שלנו לא תיפגע, סדנאות או כל מיני ימים להיפגש עם תלמידים על חשבון הזמן הפרטי שלנו, זו הרעת תנאים".

מה תגובתך לביקוש הנמוך שיש למגמה שנים האחרונות?
"הרישום הנמוך הוא חלק מחוסר השיווק. כשאין עתודת תלמידים, מאוד קשה למשוך תלמידים חדשים למגמה".

אתם אופטימיים לגבי ביטול רוע הגזירה עם הצטרפות מנהל חדש?
"יש אור בקצה המנהרה, אבל אני מקווה שזה לא האור של הרכבת של המנהל החדש שתבוא ותדרוס אותנו עוד יותר".

קארין אלוני, תלמידת י"ב, המסיימת בקרוב את לימודיה במגמה, סיפרה באכזבה: "עבורי הסגירה של המגמה היא מאוד אישית וממש אסור שתקרה. הצטרפתי למגמה בעקבות אחי הגדול, שלמד בה לפני שש שנים. בכיתות י' ו-י"א המגמה הייתה חלק בלתי נפרד מחיי, הייתי מבלה הרבה מאוד שעות בחדרי המוסיקה ומנגנת עם חברים מהמגמה. ימי שני וחמישי, הימים בהם התקיימה המגמה, היו הימים שבגללם אהבתי לבוא לבית ספר. בנוסף, לי אישית קובי סלומון עזר מאוד להתקדם להצליח והכניס אותי לביג בנד (תזמורת ג'אז) שפועל בקונסרבטוריון הישראלי תל אביב.

מתי הרגשת את הקשיים?
"כבר באמצע כיתה י"א התחילו לצוץ בעיות רציניות, הרגשנו שהמנהל לא תומך במגמה, צמצמו הרבה משאבים, לקחו חדר מוזיקה אחד, לקחו את משרדו של קובי שזה היה החדר אליו התלמידים הלכו בשעת צרה, כי שאתה לומד 10 יחידות לימוד במקצוע אחד במסלול שמשלב את בית ספר רימון , יש צורך לפנות למישהו שיכול לעזור, וזהו מנהל המגמה. אני יכולה להעיד שהשנה הייתה יותר קשה גם עבור תלמידי המגמה וגם עבור המורים, התלמידים לא קיבלו את מה שהמגמה זכתה כל השנים, בין אם זה הופעות של מוסיקאים מפורסמים שבאים להופיע בבית ספר, ימי כיף, ארוחת חומוס שהייתה מסורת של פתיחת שנה במגמה".

 

קארין מציינת את הישגיה המוסיקליים, שלולא המגמה ספק אם הייתה מגיעה אליהם: "אני שמחה להגיד שכיום אני זוכה לקחת חלק בסצנת הגאז' בישראל, עשיתי שיתופי פעולה עם מוזיקאים מוכרים בארץ ובעולם ואפילו עשיתי הופעה עם אחד ממורי המגמה, אסף חכימי. בלי המגמה הזאת לא הייתי מצליחה להגשים חלום שזה להיות חלק מסצנת הגאז' הישראלית, ובלי עזרתו של קובי לא יכולתי לחלום על איפה שאני היום. המגמה הזאת נותנת הכל לתלמידים, המורים הם כמו משפחה, והחלק החברתי במגמה הוא מאוד מפותח ומורגש, וכמובן שיוצאים עם ידע עצום במוזיקה והרבה כלים על מנת להמשיך בדרך הזאת. אני מסיימת את בית ספר והמגמה השנה וחבל לי לחשוב שילדים לא יזכו להזדמנות שאני קיבלתי, גם חברתית וגם מקצועית".

תלמידת המגמה מספרת על קבוצת הוואטסאפ החדשה, בה היא נוכחת: "הקבוצה נפתחה ממש לאחרונה על ידי שתי בוגרות של המגמה. המטרה של הקבוצה היא לחשוב על תוכנית כיצד מצילים את מגמת המוזיקה, וכך גם היא נקראת – 'מצילים את מגמת המוסיקה'. כרגע הועלו הרבה רעיונות ומתוכננים להישלח מכתבים מבוגרי המגמה אל הנהלת בית ספר והעירייה. בנוסף אני מפעילה את האינסטגרם של המגמה לאחר שלא פעל חצי שנה במטרה להעלות מודעות".

מנהל תיכון חדש היוצא, יהונתן (יוני) אורון אמר בתגובה: "לצערי, מגמת המוסיקה נסגרת אך ורק בגלל שהרישום אליה הוא כלום. שלושה ילדים השנה ושישה בשנה שעברה וככה לא ניתן לפתוח מגמה. אין לא בעיה כלכלית ולא בעיה תקציבית. לגבי שאר הטענות יש לפנות לדוברות העירייה".

מעיריית הרצליה נמסר: "מגמת המוסיקה הפועלת בתיכון חדש הנה מגמה בה נלמדת תכנית לימודים ייחודית של בית ספר רימון עוד משנת 2000, מאז הקמתו של בית הספר. תוכנית הלימודים העשירה התמקדה בלימודי ג'אז בלבד בהובלת בית ספר רימון. התכנית מסובסדת ע"י הרשות ואין כל שינוי, נהפוך הוא. הרשות הגדילה את תקציב השעות לבית הספר כדי לקיים את לימודי המוזיקה כנדרש. אגף החינוך רואה חשיבות רבה בלימודי המוזיקה ולמגמה תרומה משמעותית לאופיו המיוחד של בית הספר. מורי המגמה הינם מוסיקאים פעילים בתחום הג'אז ולאורך השנים הובילו תלמידות ותלמידים להצלחה. לצערנו, במהלך השנים האחרונות, הביקוש למסלול זה פחת והלך באופן משמעותי. הנהלת בית הספר בשיתוף הרשות בוחנים אפשרויות נוספות כדי לגוון מסלולי מוסיקה נוספים, על מנת לתת מענה למספר רב יותר של תלמידים ולשמור על המגמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר