ילד צילום אילוסטרציה Nedomackidepositphotos.com
ילד צילום אילוסטרציה Nedomackidepositphotos.com

סערה בבית ספר בהרצליה: תלונות על תלמיד אלים שמטריד לכאורה מינית תלמידים ותלמידות

לצד התלונות הקשות מביעים הורים אכזבה קשה מהעירייה ומהנהלת בית הספר. אחד ההורים: "האלימות מינית כולל נגיעות לא ראויות בבנים, הוא שאל בנות אם הן רוצות לשכב עם אבא שלו"

פורסם בתאריך: 20.6.22 08:20

אלימות מטרידה. הורים לילדים בבית ספר יסודי בהרצליה מתלוננים קשות על אלימות והטרדות מיניות מצד תלמיד, שלטענתם אינה מטופלת מזה תקופה ארוכה. לטענת ההורים, אותו תלמיד תקף פיזית, מילולית ומינית לכאורה במספר מקרים ולאורך תקופה ארוכה תלמידים ותלמידות אחרות. עוד לטענת ההורים, על אף שפנו לגורמים האמונים על הטיפול, הילד המשיך להטיל את אימתו על ילדיהם. ביום שני השבוע הושבתו הלימודים בכיתה.

הורה מודאג, סיפר על השתלשלות האירועים הקשים: "כשהתחילה הקורונה, עוד לא הבנו את גודל הטרפת, כי היו סגרים. כשהלימודים חזרו במתווה של קפסולות התחילה האלימות, מכות, בלאגנים. הוא נכנס כל הזמן לתגרות עם הילדים. בשנה האחרונה זה גלש לאלימות מינית כולל נגיעות לא ראויות בבנים, הוא שאל בנות בכיתה מקבילה – "רוצות לבוא לשכב עם אבא שלי? אבא שלי רוצה לXXX אתכם". במקרה אחר, לפני כשלושה חודשים, הוא היכה ילד עד זוב דם ובעט לו בפנים. הילד שלי הסב את תשומת לבי לכך שהוא גונח כמעט כל הזמן. הבן שלי אפילו לא הבין שזו פגיעה, עד שזה הגיע אליי. במקרה אחר, לפני כחודש וחצי במהלך שיעור ספורט, אותו ילד עשה צורת חץ עם כפות הידיים ונכנס לילד אחר לתחת מעל הבגדים, אותו ילד לא יכול היה ללכת כמה ימים. באף אחד המקרים ההורים לא הלכו למשטרה. יש אכזבה רבה מבית הספר שלא עשה שום דבר. הילד הזה מסוכן".

עוד הוא מציין לגבי טיפול בית הספר: "מחנכת הכיתה פנתה למנהלת, אבל לא ברור כיצד היא טיפלה בזה, אם בכלל, ומה הועבר למחלקת החינוך בעירייה, אבל פשוט לא הצלחנו להוציא את הילד מהכיתה. היו לנו אינספור פגישות עם בית הספר – ביקשנו שיעשו משהו עם הילד הזה, תעזרו לכיתה, מסכנים הילדים. לדעתי בית הספר מידר את הבעיה. בטחנו במערכת והיא אכזבה אותנו".

"לפני שבועיים, נודע לנו, כי במהלך טקס סיום של חוג עירוני, ראש העיר אמר שהנושא ידוע לו, אבל ידיו כבולות. שם החלטנו שהגיעו מים עד נפש ואנחנו יוצאים למאבק. אנחנו כבר לא סומכים על המערכת", ציין ההורה.

פניתם להורי אותו ילד?
"נעשו ניסיונות של הורים לפנות, אבל אי אפשר לדבר איתם".

 

מה בכוונתכם לעשות?
"אנחנו אומרים בצורה ברורה – אם הילד ימשיך ללמוד בבית ספר – אנחנו נשבית את הלימודים בתחילת השנה ונעשה בלאגן. במהלך השנה האחרונה החלטנו לתת לעירייה צ'אנס. אנחנו רוצים לראות שיש תוכנית הבראה לכיתה וכיצד ייתנו לנו מוגנות בפני אותו ילד פוגעני, וכמובן שאנחנו רוצים לוודא שהילד לא ימשיך ללמוד בבי"ס. הוא זקוק למסגרת אחרת תומכת, שהוא לא יכול לקבל בבית הספר הזה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט הנושא מטופל מול משפחת התלמיד ומול כל גורמי הטיפול, בהובלת הנהלת ביה"ס. מיותר לציין, כי הדרישה של מי מההורים לסלק תלמיד מבית הספר איננה הגיונית, ואינה עומדת בהלימה להנחיות חוזרי מנכ"ל. אנו מאמינים בשיח ודיאלוג עם הנהלת ביה"ס וצוות המורים בכלל, שעושה עבודה מקצועית ודיאלוגית הנותנת מענה לכל פרט ופרט ובהלימה לצרכים העולים בשטח".

משרד החינוך מסר: "בית הספר נוקט בשורה של פעולות שנועדו להבטיח מוגנות תלמידי הכיתה ורווחם האישית. בד בבד, הוא מלווה באופן צמוד את התלמיד באמצעות מעטפת רחבה של מענים חינוכיים וטיפוליים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר