ילד במצוקה, צילום אילוסטרציה Wavebreakmedia depositphotos.com
ילד במצוקה, צילום אילוסטרציה Wavebreakmedia depositphotos.com

קיצוץ בשעות גני התקשורת בהרצליה. הורים מיואשים: העירייה לא עונה לנו

הורים לילדים המאובחנים עם אוטיזם קיבלו מעיריית הרצליה הודעה כי לראשונה אי פעם לא תתקיים הארכת הלימודים הקבועה בתקופת הקיץ בימי שישי. כמו כן יתקצרו שעות הלימודים באמצע השבוע

פורסם בתאריך: 21.6.22 08:46

אכזבה להורי ילדי גני התקשורת בהרצליה, בהם לומדים ילדים על הספקטרום האוטיסטי. ההורים התבשרו כי לראשונה אי פעם לא תתקיים הארכת הלימודים הקבועה בתקופת הקיץ בימי שישי וכן יתקצרו שעות הלימודים באמצע השבוע, הגן יסתיים ב-16:00 אחה"צ במקום ב-16:45, זאת החל מ-1.7.22 ועד 15.8.22.

העירייה הודיעה להורים לפני מספר ימים: "לאור השאלות והתהיות מדוע הגן לא פועל ביום שישי, להלן תשובתם של הרשות והפיקוח – הרשות והפיקוח קיבלו החלטה משותפת באשר לדגם העבודה אשר יופעל בחופשת הקיץ, וכל זאת בכפוף לשעות התקן שהתקבלו, כוח האדם ועל מנת לנסות לשמור על צוות קבוע".

אחת האימהות, למודת הקשיים בהם נתקל הגן של בנה במהלך השנה, ביניהם הודעות על מחסור בכוח אדם, סגירת הגן בהודעות מהיום למחר וקיצור שעות פתיחה, אמרה: "מאז ההודעה ביום רביעי, העירייה לא מגיבה. אני שלחתי מייל לראש העירייה משה פדלון, למנהל אגף החינוך, יעקב נחום, ולמפקחת מטעם משרד החינוך ועדיין לא קיבלתי מענה. יש לנו חוזר מנכ״ל מטעם אלו"ט, לגבי השעות שאמורות להיות כולל ימי שישי, אבל בעירייה לא מוכנים להסביר למה הם פועלים בניגוד לחוק. עוד הורים כתבו, ואף אחד מאיתנו לא קיבל מענה. כולנו בהלם. התחלתי לכתוב בקבוצות ארציות לברר מה קורה אצלם. אני חושבת שזה נטו משיקולים חיסכון בכוח אדם. זה חסר תקדים, לא היה אף פעם דבר כזה. הרצליה לא עירייה ענייה, אז למה לחסוך? פשוט מתסכל".

עוד היא ציינה, כי בלוח החופשות בגנים שהתפרסם לקראת תחילת שנת הלימודים, לא צוינה ההחרגה לגבי גני התקשורת. "זה מראה שזה משהו שהתקבל עכשיו, ויכול להיות שיש כאן בעייתיות אפילו ברמה משפטית", הוסיפה.

אותה אמא התייחסה גם לקשיים השגרתיים במהלך השנה שמוסיפים לנטל: "אנחנו גם ככה סובלים כל השנה מבעיות של חוסר כוח אדם והודעות מהיום למחר שסוגרים את הגן, ורק כשפניתי פעם אחת בפייסבוק האישי ליעקב נחום בערב, פתאום תוך שעה נמצא פתרון. הזוי שאני צריכה להגיע לפינה הזו כדי לפעול".

כיצד השינוי כעת צפוי להשפיע על ההורים?
"עכשיו הורים צריכים לצאת מהעבודה מוקדם יותר. צריך לזכור שאנחנו לא גן רגיל, הילדים צריכים כמה שיותר שגרה, ויש גם הורים שעובדים בשישי. לי יש עוד ילדים בבית, זה אומר שאני צריכה להיות כל כולי עם הילד ולתת לו את כל תשומת הלב".

 

 

בתשפ"ב פעלו 12 גני תקשורת בהרצליה. יש לציין, כי במהלך חופשת הקיץ, פועלים מוסדות החינוך המיוחד, ביניהם גני התקשורת, באופן מסורתי במתכונת הארכת שנת לימודים, במודל שעות של 7:30-16:45 במהלך השבוע ובשישי 7:30-12:45. זאת כאמור עד השינוי הנוכחי. גן תקשורת הנו גן המיועד לתלמידים המאובחנים עם אוטיזם. שנת הלימודים בגן התקשורת נפתחת ב-1.9 ונמשכת עד ה-15.8, כאשר בגן מונהג יום לימודים ארוך, כאמור, עד השעה 16:45. התלמידים בגן נהנים מזכויות נוספות כדוגמת הזנה, הסעות ומלווה להסעה וטיפולים פרא-רפואיים. לכל תלמיד בגן תקשורת נבנית תכנית לימודים אישית בתחילת השנה.

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך והרשות המקומית פועלים בכל הדרכים על מנת לגייס כוח אדם מתאים ואיכותי, שיאפשר לימודים סדירים בחינוך המיוחד בהתאם למערכת השעות המקורית".
תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר