מספריים אילוסטרציה, צילום vasmedia depositphotos.com
מספריים אילוסטרציה, צילום vasmedia depositphotos.com

תלונה במשטרה: תלמיד ביסודי שלף מספריים וגזר את גבותיו של תלמיד אחר

אם לתלמיד בכיתה קטנה מתלוננת על מסכת הצקות ואלימות כלפי בנה בבית הספר, על חוסר טיפול של ההנהלה וחוסר תגובה מלשכת ראש העירייה. משרד החינוך: הנהלת ביה"ס דוחה את טענות האם

פורסם בתאריך: 23.6.22 08:15

אלימות מטרידה. ילד בכיתה ה' מבית ספר יסודי בהרצליה חווה אלימות מצד בן כיתתו לפחות מספר פעמים לאורך השנה, כך סיפרה בכאב אימו של הילד. לדבריה, לאורך השנה בנה סופג הצקות ודחיפות מאותו ילד על בסיס יומי, אולם דבר לא הכין אותה לשני מקרי אלימות קשה. המקרה הראשון היה לפני כשלושה חודשים סביב חג הפורים, כאשר אותו ילד אלים השליך לדבריה לעבר בנה נפצים ופגע בו. מקרה חמור לא פחות אירע לדברי האם ממש לפני מספר ימים, כאשר הילד התוקף שלף מספריים וגזר את גבותיו של בנה ההמום והמפוחד. האם, שטוענת כי בית הספר מתעלם ולא שועה לבקשותיה לטיפול, פנתה למשטרה והגישה תלונה בגין תקיפה.

"מדובר בכיתה קטנה", מספרת האם, "כיתה שבה ילדים עם בעיות רגשיות", מתארת האם. "מאז שבני הצטרף לכיתה אחד הילדים מציק לו. בשלב מסוים פנינו למחנכת הכיתה וכמובן גם ליועצת. חשוב לציין, כי לכיתה יש מורה, סייעת כיתתית ועוד סייעת שצמודה לבני בגלל שהוא על הספקטרום", סיפרה האם. בזמן שפנינו ליועצת ולמחנכת הכיתה, הם אמרו לנו שהן מטפלות בילד שמציק, תשובה שחזרה על עצמה כל הזמן. אחת הבנות בכיתה ראתה את ההתעללות בבני ופנתה לאמא שלה וסיפרה לה, אותה אמא התקשרה אליי בזמן שאני עם בני הקטן בבית חולים. אמרתי לה שכל יומיים-שלושה אני פונה לצוות החינוכי", הוסיפה האמא.

האם מתארת את מסכת ההצקות איתה נאלץ בנה להתמודד: "אותו ילד היה דוחף לפני העלייה להסעה ומתגרה בילד שלי, וללא הפסקה. אני בעצמי ניסיתי שלוש פעמים לדבר גם עם ההורים של הילד בתחינה שהילד שלהם יפסיק, אבל ללא הועיל. לצערי, האלימות נמשכה, וממש לפני פורים, הילד הפוגע הביא נפצים לבית הספר וזרק אותם על הרגל של בני. מזל שלא נגרם נזק. כמובן, שוב פנינו למורה וליועצת, אשר אמרה לי שההורים של הילד הפוגע מבקשים סליחה ושהוא לא יעלה להסעה למספר ימים, אבל אין שום ענישה אחרת לצערי הרב, ושוב חוזרת ונשנית האמרה כי הנושא בטיפול".

בשלב הזה, וכשהיא בגרון חנוק, סיפרה האם על אירוע האלימות האחרון, בעקבותיו פנתה, כאמור, למשטרה והגישה תלונה על תקיפה. "הקש ששבר את גב הגמל היה בימים האחרונים. הבן שלי חזר בצהריים, הוא נכנס צועק ובוכה בהיסטריה, הסתכלתי עליו ושאלתי מי עשה לך את זה. מיד צילמתי את הגבות ושלחתי לצוות בביה"ס. לא נכח אף אחד מהצוות, לא מחנכת, לא יועצת ולא סייעת. איפה הם היו? למה משאירים אותם לבד? איך זה קרה?! התשובה היחידה שקיבלתי מהמנהלת, היא שלא אדאג והיא תעשה בירור למחרת. המתנו בסבלנות ובקוצר רוח לתוצאות הבירור של המנהלת, אשר מתקשרת אליי בשעה 9:45 ואומרת לי שהבן הקטן שלי עשה את המעשה לאחיו הגדול. עניתי לה שהוא היה בכלל בבית חולים, אז היא שינתה גרסה ואמרה שהבן שלי עשה את זה לעצמו. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. אמרתי לה שאלחם על האמת. היא קבעה לנו פגישה ליום ראשון, ואז אמרה שיש לה ועדות וביקשה לדחות ליום שני, ואז למחרת המזכירה של הבית ספר התקשרה אליי ואמרה שבגלל העיתוי בסוף שנה הם מבקשים לדחות את הפגישה לעוד שבוע. כמה אבסורד".

 

עוד היא מציינת, כי ניסתה במשך חודשים ארוכים לקבל תשובות גם מראש העירייה, משה פדלון, אך לשווא. "מזה חצי שנה אנחנו פונים ללשכת ראש העיר בטלפונים, במיילים, והתחננו לפגישה, ולא נענינו. למה? מי יעזור לנו?".

מעיריית הרצליה נמסר: "הנושא מוכר ומטופל, אך מפאת צנעת הפרט לא נגיב בתקשורת".

ממשרד החינוך נמסר: "מתחקיר שעשתה מנהלת בית הספר לרבות שיחה אישית עם התלמיד עולה כי גזירת הגבות לא נעשתה בתחומי בית הספר. הנהלת בית הספר דוחה את טענות האם ותמשיך לתת לתלמיד את כל המענים החינוכיים שלהם הוא נדרש".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הוגשה תלונה והיא נבדקת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר