אשכול הגנים ברחוב התזמורת בגליל ים בהרצליה, צילום פרטי
אשכול הגנים ברחוב התזמורת בגליל ים בהרצליה, צילום פרטי

סערה בעקבות השיבוץ לגנים בגליל ים וביטול גן טרום טרום חובה

הורים רבים מתלוננים על כך ששובצו לגנים מרוחקים: דברים נעשו בחוסר התחשבות בהורים". סערה גדולה עוררה החלטה לבטל גן טרום טרום חובה אליו נרשמו כבר לא מעט ילדים

פורסם בתאריך: 5.7.22 08:32

הורים לילדי גנים בשכונת גליל ים בהרצליה, מתלוננים על כך ששיבוצי הגנים שפורסמו בשבוע החולף לא התחשבו בבחירת ההורים בגני ילדים הנמצאים בקרבת בתיהם. בנוסף מתלוננים ההורים כי  עקב ביטול גן טט"ח (טרום טרום חובה) אחד מתוך שניים ברחוב התזמורת, שהיה פתוח תחילה להרשמה עבור שנת הלימודים הבאה, עשרות הורים לילדים בגילי 3 ייאלצו כעת ללכת או לנסוע מרחק של קרוב לקילומטר בכל בוקר כדי להביא את ילדיהם לגן במתחם אחר בשכונה.

ההורים פתחו עצומה במטרה להציף את הנושא ואת טענותיהם. בתוך מספר ימים נאספו קרוב ל-70 חתימות מתוך יעד של 100 סך הכל, ובמקביל ההורים הכינו רשימה של 25 ילדים שמעוניינים להיכנס לגן טט"ח ברחוב התזמורת, זאת למען הסר ספק בנוגע לביקוש לגן. בנוסף, הגישו ההורים ערעור להחלטת השיבוץ, אולם תשובות צפויות להתקבל רק בעוד כחודש.

זו לשון העצומה: "בגליל ים ב' ישנם ארבעה מתחמי גנים. כל מתחם נמצא בקרבה לאזור מגורים מסוים. הבחירה של השיבוץ בגנים נעשתה ללא שום שיקול דעת במקום המגורים ולרוב בחוסר התחשבות ברצון ההורים. בנוסף, הובטח כי יהיה גן טט"ח (טרום טרום חובה) נוסף ברחוב התזמורת שבוטל, וככה נמחקה האופציה היחידה שהורים רבים רשמו. הורים לילדים בני 3 ייאלצו ללכת מאות מטרים בשביל להגיע לגן מידי יום או לנסוע ברכב ולהגיע לגנים ששם קיימת מצוקת חניה. הפתרון שהעצומה מציעה – תחילה, שיבוץ מחדש של ילדי הגנים תוך התחשבות בגן הקודם ומקום מגורים. פתיחת גן טט"ח ברחוב התזמורת 18 והעברת גן טרום חובה למתחם אחר".

רעות, תושבת גליל ים ב', שלקחה על עצמה לפתוח את העצומה, מתארת את המצוקה: "אני גרה בגליל ים ב', בשבוע שעבר פורסמו השיבוצים לגנים. יש לי גן מתחת לבית ושיבצו אותי בגן שנמצא מרחק 1 ק"מ ממני, ולהפך, יש אנשים שגרים בצד השני של השכונה ושיבצו אותם בגן מתחת לבית שלי. אין שום חשיבה. שאלתי בעירייה למה לא שיבצו את הילד לגן שאני יכולה לראות מהחלון, אמרו לי שלא היינו בשטח ואנחנו צריכים לבחון את השטח".

 

אמא נוספת אומרת: "מתחת לבית שלי היה אמור להיות גן טט"ח שבוטל, יש כעת רק טרום חובה. יש לי שתי ילדות, בנות 3 ו-4 אז אני צריכה ללכת מסע של קילומטר כל בוקר לצד השני. שום היגיון. חייבים לפתוח לנו גן טט"ח, שיפתרו את הבעיה. מה שיש זה רק גן טרום חובה לגיל 4 ומעלה".

את חושבת שיש מיעוט נרשמים?
יש 20 בניינים של 9 קומות כל אחד, אחד, אז אין מספיק ילדים בגיל 3? בינתיים תוך מספר ימים רשמנו 25 ילדים שמעוניינים להירשם לגן טט"ח ברחוב התזמורת. אני בחרתי את הגן לגיל 3, כי הוא היה הכי קרוב אליי. ההורים צריכים לנוע עם רכב שעה וגם אין חניה. הגשנו ערעורים, אבל תשובות צפויות רק עוד חודש".

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר