כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

אכזבה: המעבר לחמישה ימי לימוד לא יתבצע בהרצליה גם השנה

הורים בהרצליה ציפו לאור הבטחות העירייה שהשינוי יתבצע, לפחות בחטיבות, כבר בשנת הלימודים הקרובה. "אנחנו שומעים תרוצים למה לא", הם אומרים

פורסם בתאריך: 21.8.22 08:14

באוגוסט אשתקד, הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שמשרד החינוך יאפשר מעבר ללמידה של חמישה ימים בשבוע לכל מוסד חינוכי על יסודי שירצה בכך. המהלך התחיל בשנת הלימודים תשפ"ב במספר בתי ספר ברחבי הארץ, והמטרה הייתה שעוד ועוד בתי ספר על יסודיים יבחרו לעבור ללמידה של חמישה ימים.

ומה בהרצליה? בשנת הלימודים הקודמת, תשפ"ב, כשהורים בהרצליה ביקשו להבין האם זה ייצא לפועל בעיר, נאמר להם שמאחר ולוקח זמן להתארגן, זה יחל בשנת הלימודים תשפ"ג. אך מתברר שגם בשנת הלימודים הקרובה המעבר לחמישה ימים לא ייצא לפועל בעיר.

"לפני כשנה, ששאלנו מתי נעבור לחמישה ימים בשבוע, אמרו לנו שאגף החינוך בעד זה, אבל לוקח זמן להתארגן ולהיערך לשינוי", אומר הורה לילד שעולה לחטיבה בעיר. "כפי שזה נראה, גם השנה זה לא ייצא לפועל ואנחנו שומעים תירוצים למה זה לא יכול לצאת לפועל. אני מבין את הקושי בתיכונים, שם הם מחולקים למגמות ויש להם בגרויות, אבל בחטיבות לא אמורה להיות בעיה וכמו שרוב המשק עובד חמישה ימים בשבוע גם הילדים זקוקים ליום אחד בשבוע שיהיה פנוי. מנהל אגף החינוך יעקב נחום הבטיח לנו שזה יעשה בצורה מסודרת לקראת השנה הקרובה, אבל לצערי זה לא כך".

גורם שמכיר את הנושא מוסיף. "ההתנגדות היא בעיקר של המנהלות, שנראה שדי קשה להן עם השינויים והמעבר של חמישה ימים, אבל המעבר לחמישה ימים יכול להקל לבנות מערכת, במיוחד כשיש חוסר גדול במורים".

הלמידה של חמישה ימים בשבוע לא זרה להורים בהרצליה ובמשך כ-16 שנה תלמידי חטיבת הביניים נגיד בעיר למדו חמישה ימים בשבוע. בינואר 2019 הם התבשרו ששבוע הלימודים יוארך לשישה ימים, כפי שנהוג בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר, דבר שיצר כעס אצל ההורים, שיצאו למאבק נגד החלטת משרד החינוך ועיריית הרצליה, ללא הצלחה. באותה תקופה גורמים שהכירו את הנושא מקרוב טענו כי משרד החינוך לא אישר את המעבר לחמישה ימים, מתוך טענה שהפעלת החטיבה במתכונת של חמישה ימים בשבוע בעיר שבה לומדים בתי הספר שישה ימים בשבוע מנוגדת לחוק, ושבית הספר צריך לבקש ולקבל, בכל שנה מחדש, אישור שלא לקיים לימודים ביום שישי.

 

 

זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית בהרצליה, אמר השבוע: "כבר לפני שנה נערכו דיוני עומק בנושא בשיתוף מנהלים, הורים ואגף החינוך. אנו מבינים את הקשיים והחששות, אך גם את היתרונות שבמעבר לחמישה ימי לימוד. קיים קושי במעבר לשבוע מקוצר במיוחד בתיכונים, שם יש עומס ומערכות מסובכות בשל ריבוי המגמות. ההחלטה הייתה להתחיל בשנת הלימודים תשפ"ג בחמישה ימי לימוד בחטיבות הביניים, ולפנות את ימי שישי לחוגים, העשרה, התנדבות וכד'. לצערנו, בגלל המעבר לתכנית גפ"ן (תוכנית המרחיבה את סמכויות מנהלי היסודיים והחטיבות, מעניקה להם גמישות ומאפשרת להם לבחור במקצועות שעליהם ברצונם לשים דגש, להוציא מקצועות הליבה, מזל טלבי לוי,) עם המסורבלות שהביאה איתה, החליטו בעירייה לדחות את המעבר לחמישה ימי לימוד בשנה. אנו תקוה שהרצליה תערך בזמן לקראת ספטמבר 2023 לקיצור שבוע הלימודים לפחות בחטיבות הביניים, ולהעשרה תרבותית וערכית בימי שישי".

תגובת עיריית הרצליה: "בימים אלו מנהלי בתי הספר עדיין בתהליך למידה של הרפורמה הפדגוגית, שגם כך מורכבת ולא לגמרי ברורה וסגורה, זאת נוסף לתוכנית הגפן הכלכלית, חוק החינוך המיוחד שיוצר בעיות מורכבות באופי מבנה הכיתה ועוד. לאור זאת אגף החינוך בשיתוף המנהלים החליט לדחות סוגיה זו לשנה הבאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר