פתיחת שנת הלימודים, דוברות עיריית הרצליה
פתיחת שנת הלימודים, דוברות עיריית הרצליה

התוכניות, בתי הספר והבנייה: כל מה שכדאי לדעת על שנת הלימודים תשפ"ג בהרצליה

21,061 תלמידות ותלמידים פותחים את שנת הלימודים בהרצליה, כל הפרטים על התוכניות החדשות ועל שלושה בתי ספר בהם יתבצעו עבודות בנייה במהלך כל השנה

פורסם בתאריך: 1.9.22 06:52

פותחים שנה. לאחר שהושג הסכם והוסר איום השביתה במערכת החינוך, מתחילים היום (יום חמישי, 1 בספטמבר) את שנת הלימודים תשפ"ג 21,061 תלמידות ותלמידים בהרצליה ב-148 גני ילדים (מתוכם 8 גנים חדשים) ו-33 בתי ספר בעיר. רוצים עוד מספרים? בבקשה: סה"כ 4,312 ילדים בגני הילדים, כולל גני החינוך המיוחד; 8,594 תלמידים בבתי הספר היסודיים כולל חינוך מיוחד, מהם 1,539 ילדים עולים לכיתה א', עלייה של כ-5 אחוז משנה שעברה; 3,397 תלמידים בחטיבות הביניים; ו-3,608 בתיכונים. בנוסף, 148 תלמידים ילמדו בבתי הספר אופק, נתיב וקרן אור (בית ספר חדש).

בהרצליה 19 בתי ספר יסודיים, 6 חטיבות ביניים ו-5 תיכונים. כמו כן, פועלים בעיר בתי הספר מפתן ארז, אולפנת צביה ותיכון אחי"ה. במסגרת החינוך המיוחד, בהרצליה 23 גני ילדים ו-50 כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר, להן יצטרפו בשנה הבאה 6 כיתות חינוך מיוחד נוספות שייפתחו.

חמש מנהלות חדשות ושני מנהלים חדשים יצטרפו למערכת החינוך בעיר. שירי כהן מונתה למנהלת בית הספר החדש נעמי שמר, עמית יצחאיק מונה למנהל חט"ב זאב, סימונה שוורץ מונתה למנהלת בית ספר לב טוב, רעות ברתנא מונתה למנהלת חטיבת הביניים הנדסאים ואורטל פלח גלעדי מונתה למנהלת מרכז שחפים, אסף גורדון מונה למנהל תיכון חדש ומאיה בר יוסף מונתה למנהלת בית-ספר "קרן אור" (שם זמני), בית הספר החדש (צומח) בחינוך המיוחד.

בשנת הלימודים הקרובה ייפתחו שתי קריות חינוך חדשות בשכונת גליל ים: קריית חינוך ע"ש הנשיא שמעון פרס, הכוללת בית ספר יסודי ע"ש נעמי שמר ואולם ספורט ע"ש סא"ל עמנואל מורנו, וקריית חינוך ע"ש הנשיא חיים הרצוג, הכוללת את ביה"ס היסודי ע"ש יצחק שמיר (each בפארק), חמישה גני ילדים ע"ש דבורה עומר, אולם ספורט חדש ושבט צופים. בנוסף, ייפתח בית ספר קרן אור, בית ספר חדש, צומח, עבור תלמידים על הספקטרום האוטיסטי. בית הספר ימוקם במבנה זמני בפארק הרצליה, במקום בו היה ממוקם בית הספר הדמוקרטי, במקביל לקידום מבנה קבוע במרכז העיר.

עוד דבר שחשוב לדעת: במהלך שנת הלימודים יתקיימו עבודות בנייה והריסה משמעותיות בשלושה בתי ספר, ולא ברור עד כמה זה יפגע בשגרת הלימודים. העירייה, באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, תיכנס לביצוע של שדרוג מסיבי בשלושה בתי ספר בעיר: תיכון היובל, תיכון חדש – קמפוס מדעים, וחט"ב בן גוריון, כל זאת בעלות של כ-170 מיליון שקל. השיפוצים יתחילו בקרוב, בעירייה אומרים שהעבודות יתבצעו בכל פעם בחלק אחר של אותו בית הספר ולא יפריעו למהלך התקין של שנת הלימודים, אבל צריך לבדוק כיצד הדברים יתבצעו בפועל והאם אכן הלימודים באותם בתי ספר לא ייפגעו. מדובר בהריסה ובנייה מחדש של מבנים שלמים, אגפים חדשים ועוד. הרצליה נערכת לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג:

בעיר יהיו גם שורה של תוכניות לימוד חדשות ובבתי ספר שונים נבנו חללי לימוד:

חממה לימודית מדעית טכנולוגית בתיכון הנדסאים. תיכון הנדסאים פתח חממת לימודית מדעית טכנולוגית לגידול צמחי נוי, מאכל ותבלינים בדרכים חדשניות המשלבות מדע וטכנולוגיה. החממה הוקמה במטרה לייצר מרחב לימודי מחקרי לתלמידים בשכבות הגיל ז'-ט', ולאפשר נקודת מפגש בין הלמידה היומיומית המתקדמת במדע וטכנולוגיה לבין קיימות וסביבה.

חלל למידה חדשני בחט"ב רעות: מבואת בית-ספר רעות הפכה למרחב M21  חדשני ומעורר השראה. המרחב המעוצב יכלול פינות ישיבה, דלפק לעבודה עם מחשבים ניידים, פינות שיח למפגשים קבוצתיים ללמידה והפגה, מסך הקרנה, גלריית תוצרי התלמידים והתלמידות, ועוד.

 

 

פרויקט (R(each בתיכון היובל: חיבור ייחודי בין עולם המחול לעולם התנ"ך, בדגש על מגילת רות. דרך המחול התלמידות והתלמידים מביאים את סיפור מגילת רות על כל רבדיו באופן מונגש ובשפה אמנותית המתאימה לתקופתנו אנו.

תכנית חלל חדשה – "בין כוכבים": מרכז המדעים הרצליה יפעיל תכנית ייחודית לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים בהרצליה על חקר החלל והמדע.

לא עוברים לחמישה ימים: באוגוסט אשתקד, הודיעה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שמשרד החינוך יאפשר מעבר ללמידה של חמישה ימים בשבוע לכל מוסד חינוכי על יסודי שירצה בכך. המהלך התחיל בשנת הלימודים תשפ"ב במספר בתי ספר ברחבי הארץ, והמטרה הייתה שעוד ועוד בתי ספר על יסודיים יבחרו לעבור ללמידה של חמישה ימים. ומה בהרצליה? בשנת הלימודים הקודמת, תשפ"ב, כשהורים בהרצליה ביקשו להבין האם זה ייצא לפועל בעיר, נאמר להם שמאחר ולוקח זמן להתארגן, זה יחל בשנת הלימודים תשפ"ג. אך מתברר שגם בשנת הלימודים הקרובה המעבר לחמישה ימים לא ייצא לפועל בעיר.

"לפני כשנה, ששאלנו מתי נעבור לחמישה ימים בשבוע, אמרו לנו שאגף החינוך בעד זה, אבל לוקח זמן להתארגן ולהיערך לשינוי", אומר הורה לילד שעולה לחטיבה בעיר. "גם השנה זה לא ייצא לפועל ואנחנו שומעים תירוצים למה זה לא יכול לצאת לפועל. אני מבין את הקושי בתיכונים, שם הם מחולקים למגמות ויש להם בגרויות, אבל בחטיבות לא אמורה להיות בעיה וכמו שרוב המשק עובד חמישה ימים בשבוע גם הילדים זקוקים ליום אחד בשבוע שיהיה פנוי. מנהל אגף החינוך יעקב נחום הבטיח לנו שזה יעשה בצורה מסודרת לקראת השנה הקרובה, אבל לצערי זה לא כך".

גורם שמכיר את הנושא מוסיף. "ההתנגדות היא בעיקר של המנהלות, שנראה שדי קשה להן עם השינויים והמעבר של חמישה ימים, אבל המעבר לחמישה ימים יכול להקל לבנות מערכת, במיוחד כשיש חוסר גדול במורים".

בעירייה אמרו בעניין זה: "בימים אלו מנהלי בתי הספר עדיין בתהליך למידה של הרפורמה הפדגוגית, שגם כך מורכבת ולא לגמרי ברורה וסגורה, זאת נוסף לתוכנית הגפן הכלכלית, חוק החינוך המיוחד שיוצר בעיות מורכבות באופי מבנה הכיתה ועוד. לאור זאת אגף החינוך בשיתוף המנהלים החליט לדחות סוגיה זו לשנה הבאה".

# # #

כאמור בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע הושג הסכם בין ארגוני המורים לאוצר. עיקרי ההסכמות בין הצדדים הם:
– העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של 1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן יינתן מענק התמדה של 10,000 שקל לאחר שלוש שנים במערכת.
– העלאת שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקל.
– התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האסרו חג יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות, ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.
– עידוד מצוינות: יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי של 1,000-400 שקל בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים. כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
– שיפור שכר בגין תפקידים נוספים: גמול חינוך לא יפחת מ-1,000 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ-1,100 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; גמול ניהול גן לא יפחת מ-1,500 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים; הגדלת גמול הייעוץ מ-12 אחוז ל-18 אחוז; והוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים.
– העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל-100 אחוז בהדרגה.
– ייעול בהליך הפיטורים.
– הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים.
– שקט ומיצוי עד 31 בדצמבר 2026.

עוד נמסר כי לנוכח ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מבית הדין לעבודה. הסכם מפורט יסוכם בימים הקרובים. שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון ולהחלטה בממשלה, ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את פרויקט בית הספר של הקיץ עד 31 ביולי ועל הרחבתו לכיתות ד'.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר