עבודות בחטיבת בן גוריון בהרצליה צילום שרון יונתן
עבודות בחטיבת בן גוריון בהרצליה צילום שרון יונתן

בגלל הבנייה | זעם גדול של הורי בן גוריון על העירייה: "שיקרו לנו, מסכנים את הילדים"

האבק, הצפיפות, הסכנה: עבודות הריסה ובנייה מאסיביות יתבצעו במהלך כל השנה בחט"ב בן גוריון. ההורים החליטו להשבית: "לא סיפרו לנו, הילדים ילמדו בצפיפות נוראית בתוך אתר בנייה מסוכן, לא נסכים"

פורסם בתאריך: 3.10.22 09:27

מאות תלמידים מחטיבת הביניים בן גוריון בהרצליה עשויים להשבית את הלימודים מיד לאחר יום הכיפורים. אפשרות אחרת היא שהשביתה תתקיים לאחר חופשת סוכות. זאת על רקע טענות קשות אל העירייה בשל עבודות בנייה והריסה מאסיביות בשטח בית הספר, עבודות שאמורות להתבצע לכל הפחות במהלך כל השנה.

לדברי ההורים בעקבות פגישה אתמול (ראשון) בין נציגי ההורים לנציגי העירייה, לא הושגה הסכמה, והכעס הגדול של ההורים על העירייה רק גבר. הורים בבית הספר ציינו כי נדחתה בקשתם להעביר את התלמידים לבית ספר אחר ונאמר לנציגי ההורים כי הבניה תימשך. עוד ציינו ההורים כי גם הצעות אלטרנטיביות כמו עיכוב הבניה או מציאת פתרונות נוספים נדחו על ידי העירייה. אחד ההורים ציין: "הפגישה עלתה לטונים גבוהים ואנחנו נחושים בדעתנו להשבית את הלימודים כבר לאחר החזרה ללימודים לאחר חופשת יום כיפור".

בסיום הפגישה הופץ להורים מסמך המתאר מספר הסכמות שהושגו, בהן:

התקנה מיידית של חלונות אקוסטיים בכל הכיתות הפונות לכיוון הבנייה; יתקיימו פגישות על בסיס שבועי בין מנהל הפרויקט לנציגת ההורים; הוצגה תכנית הרחבת השטחים הציבוריים אשר אושרו זה מכבר לביצוע מיידי עד לאחר חופשת סוכות; אושר ניכוס שטח החניון לבית הספר – הדבר כרוך בגידור מחדש של השטח, העתקת הכניסה הראשית לבית הספר והכשרת השטח לשימוש התלמידים; אחת לשבוע ובמשך 3 חודשים תתקיים בדיקה של יועץ חיצוני בכל הקשור לאבק ולרעש כדי לוודא שעומדים בתקנים.

בית ספר זה הוא אחד מתוך שלושה בהם יתבצעו עבודות בנייה והריסה במהלך שנת הלימודים, עבודות שעשויות להפריע למהלך התקיםן ש/ל הדשנה. שני בתי הספר האחרים הם תיכון חדש קמפוס מדעים ותיכון היובל. על פי התוכנית, יהרסו מבנים בחלק האחורי של חטיבת בן גוריון כולל מגרש הספורט וייבנו במקומם מבני כיתות חדשים שיאוכלסו ורק לאחר מכן ייהרסו מבני מבני הכיתות הנוכחיים ובמקומם ייבנו מבנים חדשים, בתהליך שעל פי הערכה אמור להימשך כשנתיים.

חטיבת בן גוריון בהרצליה, צילום שרון יונתן

חטיבת בן גוריון בהרצליה, צילום שרון יונתן

ההורים זועמים על מספר דברים: הראשון, שהם לא היו שותפים לדבריהם לתהליך קבלת ההחלטות ורק ב-1 בספטמבר נודע להם על התכנית לשיפוץ בית הספר. השני, הוא העובדה ששטח בית הספר הוקטן בערך בחצי, דבר שייצור צפיפות בלתי נסבלת. ודבר הנוסף שמרגיז את ההורים הוא שילדיהם ילמדו במשך שנתיים בתוך אתר בנייה על כל המשתמע מכך, כולל רעש בלתי נסבל ואבק.

חיים, הורה לתלמיד, אמר: "פשוט שיקרו לנו, מסכנים את חיי הילדים ולא למדו כלום מאסון מירון. 700 ילדים אמורים במצב חירום לעבור במסדרון של חצי מטר. העירייה צריכה לחשוב על להעביר את התלמידים למקומות אחרים". אחת האמהות, קרן, אמרה: "במקום שיחבקו ויעזרו לילדים אחרי שנתיים קשות של קורונה לנערים ונערות הם סגורים יום שלם 40 תלמידים בכיתה בהפסקות למשך יום שלם, זה מטורף".

 

מרים ימיני, אמא לתלמיד בכיתה ז', ציינה בכעס: "תחילת העבודות הייתה הלם עבור כל ההורים והתלמידים. איך יתכן שבכנס הפתיחה של תלמידי כיתה ז' לא נאמר לנו על זה שום דבר? בפועל, לאחר צמצום השטחים, אין להם מקום להסתובב. זה הגיוני שיש 40 תלמידים בכיתה והם יכולים להתרכז עם הרעש של הבניה? אחר כך יגידו שהילדים צריכים ריטלין. שלא לדבר על ילדים אלרגניים. זה אפילו לא בנייה קלה. צריך להבין שזה לא שיפוץ אלא פינוי בינוי רק שלא מפנים אותם אלא בונים להם על הראש. זה לא סוד שכל ההורים כועסים. זה ממש בזיון מצד העירייה. אסור לבנות לילדים על הראש. היו צריכים לעדכן אותנו מראש ולתת לנו את האפשרות לרשום את הילדים במקום אחר. אנחנו לא ניתן לתלמידים שלנו ללמוד ככה ואם צריך נשבית את הלימודים".

מה אתם דורשים?

"אם רוצים לפרק את בית הספר ולבנות מחדש, אין בעיה אבל שייתנו לנו מבנים חלופיים. יש את המבנים של הדמוקרטי בפארק או המבנים החדשים בגליל ים. שיעבירו אותם לשם עד שבן גוריון יהיה מוכן, אבל בשום פנים ואופן לא נאפשר לילדים שלנו להמשיך עם הרעש הבלתי נסבל הזה".

כדי לקבל תמונת מצב בקרב כלל ההורים ביצעו הורי התלמידים סקר בו השתתפו כ-300 משפחות המצביע על כך שמעל 70% מהם מעוניינים להשבית את הלימודים כבר עם סיום חגי תשרי. בשאלה 'האם אתה בעד עצירת הבינוי עד למציאת מיקום חלופי עבור התלמידים?', ענו 95% בחיוב ורק 5% בשלילה.

בשאלה 'במידה ולא ימצא מיקום חלופי האם תתמוך בהשבתת הלימודים החל מתאריך 30 באוקטובר?' ענו 85% בחיוב ו- 15% בשלילה.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הבנייה נעשית מתוך מחשבה על עתיד תלמידי חטה"ב בן גוריון במטרה להעניק להם סביבת לימודים איכותית ומתקדמת, הכוללת את התנאים והמתקנים הטובים ביותר. הפרויקט נידון ואושר ע"י משרד החינוך וכל העבודות נעשות תחת פיקוח הדוק ותקני בטיחות קפדניים. אי הנוחות היא זמנית – במטרה לבנות בית חדש לבית הספר הוותיק. העירייה פועלת להגדלת מרחבי החוץ – הצללות ופינות ישיבה – על מנת להגדיל את מרחב הלמידה בתקופת הבינוי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר