כיתה, אילוסטרציה, Syda_Productions depositphotos.com

"משפילה ומעליבה ילדים" | מחנכת כיתה ו' לא תלמד יותר את הכיתה בעקבות מאבק הורים

הורים בכיתה ו' בבית ספר בהרצליה מעלים מתחילת השנה טענות קשות על התנהגותה של מחנכת הכיתה אל הילדים ואף השביתו את הלימודים מיום שישי ועד אתמול. העירייה: "הנושא בטיפול"

פורסם בתאריך: 4.1.23 10:03

מאבק ההורים הסתיים בהצלחה: מחנכת כיתה ו' באחד מבתי הספר היסודיים בהרצליה לא תשוב, ככל הנראה, לחנך את כיתתה. זאת בעקבות תלונות של תלמידים והוריהם על התנהגות והתנהלות לא ראויה מצד המחנכת בחודשים האחרונים.

התלונות של התלמידים וההורים החלו עם תחילת השנה, אך ההורים קיוו ששיחות רבות שקיימו בנושא עם מנהלת בית הספר, היועצת והמחנכת עצמה, ישנו את המצב. בארחונה, לאחר שלדבריהם המצב לא השתנה והם לא קיבלו מענה הולם, החליטו ההורים כי ילדיהם לא יגיעו ללימודים בבית הספר וזאת "כדי להגן על ביטחונם הנפשי". החל מיום שישי האחרון ועד אתמול (שלישי) תלמידי הכיתה נותרו בבית.

בשבוע שעבר שיגרו ההורים מכתב חריף ונוקב לראש העירייה וראשי מערכת החינוך ובו פירטו את תלונותיהם על התנהגותה והתנהלותה של המחנכת. בין השאר ציינו: "אנחנו, הורי הכיתה, פונים אליכם בדרישה להתערבות מיידית. הילדים שלנו חווים התעללות מתמשכת שפוגעת פגיעה נפשית חמורה במרבית ילדי הכיתה. הילדים שלנו זקוקים ללמידה משמעותית שתביא אותם לרמה הרצויה בחטיבה, ובפאן הרגשי לדמות יציבה וממלכתית, שתדע לטפל באתגרים באופן מכבד ורגוע. לצערנו, מחנכת הכיתה רחוקה מלהיות הדמות הזאת וההיפך הוא הנכון. המחנכת מתסיסה ומעצימה בעיות חברתיות, משפילה ומעליבה ילדים ומגיבה לסיטואציות באופן ילדותי, אימפולסיבי ואמוציונאלי וזאת במקום להיות המבוגר האחראי שמגבש ועוזר. במקום למידה, הילדים חשופים להתנהגויות שפוגעות בהם קשות, בלימודיהם וברווחתם הרגשית. הורי ותלמידי הכיתה נחשפים לסיטואציות בעייתיות ולא מוסריות".

בהמשך מפרטים ההורים מספר דוגמאות לטענתם להתנהלותה והתנהגותה הבעייתית של המחנכת: "המחנכת מדברת עם הורים של ילד אחד על ילד אחר ושולחת צילומי מסך של התכתבויות אישיות עם הורים להורים אחרים, מתקשרת להורים מול כל הכיתה או מקליטה הודעה מל כל הילדים תוך לגלוג, מסכסכת בין הילדים, זורעת פחד מנידוי חברתי וחרם, "נתפסת" על ילדים ומשפילה אותם, משקרת באופן קבוע בתיאור של סיטואציות לילדים, להורים ולקולגות שלה, המחנכת מתקשרת ונוזפת בהורים אשר כותבים את שעל ליבם בווצאפ הכיתתי ולעיתים באורח פלא ילדיהם ננזפים באמתלות מוזרות".

 

לטענת ההורים, חלק מהילדים סובלים כיום מהפרעות אכילה בעקבות דברים שנאמרו על ידי המחנכת ואחרים סובלים מחרדות ובעיות רגשיות ומטופלים באופן פרטי. "אנחנו מרגישים שילדינו אינם מוגנים בבית הספר וכל יום שעובר הוא נזק נפשי שגדל ובלתי הפיך", כתבו ההורים לראשי המערכת והצהירו כי אין בכוונתם להשיב את ילדיהם ללימודים עד שעבודתה של המחנכת תופסק לאלתר.

כאמור, ביום שישי האחרון לא הגיעו התלמידים לבית הספר וכך היה גם בימים ראשון, שני ושלישי. בעקבות השבתת הלימודים, התקיים אתמול (שלישי) מפגש בין נציגי ההורים לראשי מחלקת החינוך של העירייה והפיקוח על החינוך. לדברי ההורים, נאמר להם שהם יכולים להשיב את הילדים לבית הספר ומחנכת הכיתה לא תיכנס לכיתה, לפחות בימים הקרובים וכי הנושא ייבחן מחדש. לפיכך, חזרו היום (רביעי) התלמידים לבית הספר. גורמים אישרו שהסיכום הוא שהמחנכת לא תלמד יותר את הכיתה.

מהורי הכיתה נמסר: "אנחנו מודים למחלקת החינוך על הטיפול בנושא. אנו מחכים לתשובה סופית בנושא ואם לא נקבל את מבוקשנו נשקול את החרפת הצעדים".

מעיריית הרצליה נמסר אתמול בתגובה: "היום נערכה פגישה עם סמנכ"ל החינוך בה הועלו טענות ההורים ונבחנו בכובד ראש. הנושא מטופל".

ממשרד החינוך נמסר: "המורה נמצאת כרגע בחופשת מחלה. מפקח בית הספר נמצא בקשר עם ההורים ויעדכן אותם באשר להמשך הטיפול בפנייתם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר