צהרוניקי, צילום פרטי
צהרוניקי, צילום פרטי

אהבה, יחס חם, אוכל מבושל והעשרה: הכירו את צהרוניקי, הצהרון המושלם עבור ילדכם בהרצליה, גם על בסיס יומי

בשכונת נווה אמירים בהרצליה נמצא צהרוניקי, הצהרון הפרטי והאיכותי של אשת החינוך רותם לב. "אני פה, על מנת להוריד מההורים את החששות ולוודא שהם יהיו רגועים ובטוחים שיש מי שדואגת לילדים שלהם", היא אומרת. ניתן להירשם גם על בסיס יומי, כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 16.1.23 12:13

רבים מהילדים הולכים בסיום יום הלימודים לצהרון. הסיבה ברורה. ההורים עובדים והילדים הצעירים לא יכולים להישאר לבד בבית. גם בעיר הרצליה, הדבר הוא כך ובעיר יש עשרות צהרונים ציבוריים שנותנים מענה להורים. אך יש בה צהרון אחד ייחודי ומיוחד, והוא צהרוניקי, בניהולה של רותם לב. מדובר בצהרון ששם את הילדים במרכז, שמקבל את הילדים עם חיוך, דואג להם לארוחה חמה, עזרה בשעורי בית ובעיקר נותן לילדים הרגשה שהם הגיעו הביתה. רותם מגדירה אותו צהרון של אהבה ומדגישה שהיא מציעה גם אפשרות להירשם על בסיס יומי, אפשרות שהפכה יותר ויותר נדרשת משום שחלק מההורים עובדים במתכונת היברידית ואינם זקוקים לצהרון לכל ימות השבוע.

רותם לב היא אשת חינוך בהכשרתה וההחלטה לפתוח צהרון הגיעה מתוך אהבה שלה לתחום החינוך בפרט ולילדים בכלל. היא אוספת את הילדים באופן אישי מדי יום מבתי הספר בסביבה ודואגת להם מהרגע שהם מגיעים ועד השנייה שהם הולכים הביתה, והכל בסבלנות, חום ואהבה. "במשך שלוש שנים עבדתי כמורה בבית הספר החדש בהרצליה ובמשך כשנה, בסיום יום הלימודים, עבדתי בצהרונית בבית הספר", מספרת רותם. "מאוד אהבתי את הקשר עם הילדים, נהניתי לקבל אותם בסוף היום, להקשיב להם, לעזור להם לעשות שעורי בית ולהיות שם עבורם. ההורים ראו את האהבה הגדולה שלי לילדים ואת החיבור המיוחד איתם ובכל פעם שאלו אותי למה אני לא פותחת צהרון פרטי. לבסוף החלטתי שזה מה שאני צריכה לעשות", היא מספרת.

צהרוניקי, צילום פרטי

צהרוניקי, צילום פרטי

צהרוניקי פועל בקבוצות קטנות ותוכנן בקפידה על מנת שהילדים ירגישו בו בבית. המקום כולל גינה, חדר שעורי בית, חדר יצירה וחדר מנוחה או רוגע, בו יכולים הילדים לנגן בגיטרה או תופים או סתם לשבת ולהירגע מהיום שעבר. בצהרון, מקבלים הילדים ארוחת צהריים חמה, ביתית ומגוונת, אותה מבשלת רותם מידי יום, הם מקבלים עזרה בשעורי בית, קריאה, כתיבה, פעילויות העשרה וחשיבה. פרט לכך רותם מלמדת אותם אנגלית וספרדית בדרך מהנה של משחק. "הילדים מאוד אוהבים לבוא לצהרון ולא פחות חשוב, לא רוצים ללכת הביתה בסוף היום", מספרת רותם שמעניקה לכל אחד מהילדים יחס חם ואישי. "מאחר ועבדתי בצהרון עירוני, אני יודעת איך הוא פועל ומה הילדים וההורים מחפשים. אני יודעת שלא לכולם מתאימה מסגרת שבה יש הרבה ילדים, ובמסגרת כזו לא תמיד מצליחים להגיע באמת לכל ילד וילד. אני יודעת גם שכאשר הצהרון הוא חלק מבית הספר עם חוקים של בית הספר, לא תמיד יש באמת שינוי אווירה לו זקוקים הילדים. מניסיון שלי, הילדים צריכים בסוף היום להשתחרר, להחליף מסגרת ולי מאוד חשוב להעניק לילדים את היחס האישי ולדאוג להם לארוחה חמה ומזינה. יש למשל ילדים שרעבים ישר כשהם חוזרים מבית הספר ואחרים לא, ואני יודעת לזהות ולוודא שאף ילד לא יישאר רעב".

צהרוניקי, צילום פרטי

צהרוניקי, צילום פרטי

עוד היא מציינת שרוב הילדים מגיעים אליה מפה לאוזן. "אני אוספת את הילדים ממספר בתי ספר בהרצליה ומה שיפה לראות, זה שלמרות שלא כל הילדים לומדים ביחד, הם הופכים להיות חברים ומחכים להיפגש עם החברים החדשים שלהם. אנחנו לומדים ומשחקים ביחד, מפתחים את החוש החברתי והסקרנות של הילדים".

כאמור, רותם היא אשת חינוך ובעלת תעודת הוראה של משרד החינוך. היא עבדה במשך כשלוש שנים כמורה מקצועית ומחנכת של כיתות א' ולצד זה עבדה כשנה כמובילה בצהרון בית הספר. "תכנית הצהרון מותאמת לתוכנית משרד החינוך מבחינת תכנים, חגים ופעילויות העשרה שונות", היא מציינת ומדגישה גם שלמקום יש את כל האישורים וכל ילד מבוטח.

כשהיא מדברת על הילדים לא קשה להבחין בחיוך הרחב שלה. "הילדים מבחינתי זה אושר", היא אומרת, "הם נותנים לי סיפוק ומכניסים לי הרבה אור לחיים. אני זוכרת שכאשר האחיינית שלי עלתה לכיתה א', שאלתי מלא שאלות מתוך דאגה, כמו למשל לאיזה צהרון היא תלך, מי יאסוף אותה וידאג לה,  והנה היום אני פה, על מנת להוריד מההורים את החששות ולוודא שהם יהיו רגועים ובטוחים שיש מי שדואגת לילדים שלהם".

הצהרון של רותם – צהרוניקי, מיועד לילדים מגיל חמש ועד גיל תשע (גן חובה ועד כיתה ג'), ופועל בימים ראשון עד חמישי משעה 12:45 ועד השעה 16:30. כמו כן המקום פועל במתכונת קייטנה בחגי ישראל: בסוכות, חנוכה, פסח, שבועות, ל"ג בעומר ובחופשת הקיץ, החל משעה 8:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהריים, על מנת לתת להורים את הפתרון הטוב ביותר עבור ילדיהם. בנוסף, ואת זה חשוב לרותם להדגיש, ניתן להירשם לצהרון על בסיס יומי, או למספר פעמים בשבוע, ללא התחייבות, למי שלא זקוק לשבוע שלם.

צהרוניקי – נווה ישראל, הרצליה ⁦ 052-279-1513⁩

לדף הפייסבוק של צהרוניקי היכנסו כאן בקישור 

שילחו כאן הודעת וואטסאפ לרותם

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר