חטיבת יד גיורא, צילום שרון יונתן
חטיבת יד גיורא, צילום שרון יונתן

ההורים מודאגים: "התחושה היא שהילדים של בית הספר ממש הופקרו בבית מול המסכים"

הורים בחטיבת יד גיורא, בה יש חוסר במרחבים מוגנים ביחס למספר הכיתות, טענם שהם מופלים לרעה בפתרונות עירוניים ללימודים פרונטליים. העירייה: "הכשרנו מבנים נוספים כמרחבי למידה בי"ס הנדסאים. אנו בעיצומה של מלחמה"

פורסם בתאריך: 16.11.23 16:46

הורים לתלמידים בחט"ב יד גיורא בהרצליה, טוענים כי העירייה אינה מעניקה מספיק פתרונות לילדיהם בתקופת המלחמה, מה שמוביל לכך שתלמידי יד גיורא לומדים פחות שעות בבית הספר מאשר תלמידים בחטיבות ביניים אחרות בעיר. במכתב שנשלח השבוע לראש העירייה, משה פדלון, בכירי העיריה ואגף החינוך, ציינו ההורים בפתח הדברים: "חשוב לנו להביע את הערכתנו הרבה לצוות חטיבת הביניים יד גיורא המצוינת ולמנהלת בית ספר, על ניהול הלימודים בתקופה מורכבת זו. ברורים לנו האתגרים הלא פשוטים בפניהם ניצבת המערכת וידועים לנו גם המאמצים הנעשים על ידי בית הספר, העיריה והנהגת ההורים על מנת לייצר פתרונות".

בהמשך ציינו ההורים: "עם זאת אנו מוטרדים מאוד מהמצב, ובפרט לנוכח החלטת העירייה לפי הודעותיכם, לחזור לשגרת לימודים מלאה, הלכה למעשה ללא מרחבים מוגנים מספקים. כידוע לכם, חטיבת יד גיורא ממוקמת במבנה ישן הכולל מעט מאוד מרחבים מוגנים תקניים. בתוספת כיתה אחת ממוגנת שהועמדה לרשותו בתיכון חדש וזאת בהנחה שהם נמצאים בקרבת המרחב המוגן ולא בקומה גבוהה. בנוסף, קיים ממש בסמוך לבית הספר אתר בניה אשר נפתח לעבודה רגילה בהתאם להחלטת העיריה והוא אינו מופרד מבית הספר אלא בגדר בלבד. השמירה בבית הספר לא תוגברה באופן משמעותי ומצב דברים זה מוסיף לפגיעה בתחושת הביטחון והמוגנות של רבים מההורים והילדים, בתקופה רגישה זו. במהלך ארבעת השבועות הראשונים למלחמה, נוכח מיעוט המרחבים המוגנים ובהעדר הסדר של מיקום חלופי וממוגן יותר, תלמידי יד גיורא למדו בעיקר באופן מקוון, כאשר הם זוכים ללימוד פרונטלי רק יום אחד חלקי בשבוע וכיתות מסוימות אף פחות מזה. בשעות כתיבת דברים ממש, חלקנו למדים לשמחתנו כי בית הספר עושה מאמץ לאפשר יום למידה פרונטלי נוסף לחלק מן הכיתות. נוצר, איפוא, פער ביחס לבתי ספר אחרים בעיר שלמדו בשבועות האחרונים בבית הספר בין שלושה לחמישה ימים בשבוע ויותר שעות בכל יום. נראה שלמרבית בתי הספר הוקצו פתרונות בטיחותיים במבנים חלופיים ברחבי העיר (מרכזי החינוך החדישים בגליל ים, אוניברסיטת רייכמן, בתי מלון ,מרכז מטאור, קניון ארנה)".

 

עוד טוענים ההורים: "המרחבים המוגנים העומדים לטובת לימודים בעיר הם משאב כלל עירוני ואינם "שייכים" לבית ספר זה או אחר וראוי שכך יטופלו. למרות זאת המשאבים הללו מחולקים כיום בין ילדי העיר באופן שאינו שוויוני. כך, בין כלל ילדי חטיבות הביניים בעיר, ילדי יד גיורא נאלצו להתפשר עד כה ונראה שהיו מופלים לרעה ביחס למרבית חבריהם בני גילם בחטיבות האחרות בעיר. הילדים שלנו נפגעים חברתית ואקדמית, זוכים לפחות שעות לימוד וכאשר הם מגיעים לשטח בית הספר הם פחות מוגנים. אנו דורשים כי העירייה תדאג בכל ההקדם לפתרון לימודים בטיחותי וראוי, אשר יהיה מקובל על הנהלת בית הספר וההורים ואשר יאפשר לתלמידי יד גיורא לימודים פרונטליים משמעותיים יציבים ובמידה שאינה פחותה משאר תלמידי חטיבות הביניים בעיר".

אמא לתלמיד בבית הספר אמרה: "התחושה היא שהילדים של יד גיורא ממש הופקרו לנפשם בבית מול המסכים, בזמן שבחטיבות האחרות מצליחים למצוא פתרונות יצירתיים כולל למידה מחוץ לבית הספר. העירייה מתעלמת מאיתנו לחלוטין, התשובה היחידה שאנחנו מקבלים זה שהפתרונות הם באחריות בית הספר. בבית הספר אומרים ש'נעשים כל המאמצים' אבל בפועל מאז תחילת המלחמה נשארנו בדיוק באותו המצב. הגענו למצב שהורים מנסים לסדר בעצמם פתרונות ללמידה פרונטלית והתחושה היא שכל הקודם זוכה – מי שלוחץ וחוטף מקבל פתרון, ומי שיושב בשקט וסומך על העירייה ועל בית הספר, פשוט נרקב בבית. אין פתרונות, אין תשובות, אין תוכנית לטווח הרחוק, והעירייה בכלל לא באירוע".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה ומנהל החינוך עושים כל שלאל ידם כדי לאפשר לימודים סדירים, תוך שמירה על מוגנותם של התלמידים. חטיבת יד גיורא פועלת בדומה לשאר בתי הספר בעיר. אמש הכשרנו מבנים נוספים על מנת לאפשר מרחבי למידה נוספים בתוך בית ספר הנדסאים. אנו בעיצומה של תקופת מלחמה ונדרש אורך רוח והירתמות של כל הצדדים על מנת לאפשר לילדים רצף למידה גם תחת המגבלות".

אדוה גוהר, יו"ר הנהגת ההורים בחט"ב יד גיורא, מסרה: "המכתב עליו מתבססת הכתבה שפורסמה הערב, נכתב על ידי קבוצת הורים מבית הספר ולא על דעת הנהגת ההורים של יד גיורא, המכתב לא מייצג ולא משקף את העבודה הרבה שנעשית בשבועיים האחרונים על ידי מנהלת בית הספר ואגף החינוך של עיריית הרצליה שעבדו בשיתוף פעולה על מנת למצוא פתרונות נוספים לתלמידי יד גיורא. כבר בשבוע הבא נוספו עוד מרחבי לימוד שייתנו מענה לתלמידי בית הספר, בתקופה זאת יום נוסף או יום פחות בלימודים לא ישנו מה שחשוב באמת זה התמיכה בילדים, ברצוני להזכיר להורים שקצת ענווה וצניעות לא יזיקו לאף אחד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר