בני ברדני עם קבוצת מנהיגות ברעות, ויותם תורג'מן, רכז מודעות במחלקה לביטחון קהילתי בעיריית הרצליה. דוברות העירייה
בני ברדני עם קבוצת מנהיגות ברעות, ויותם תורג'מן, רכז מודעות במחלקה לביטחון קהילתי בעיריית הרצליה. דוברות העירייה

"נזק גופני ונפשי": אחרי מפגש עם הלום קרב, התלמידים עשו קמפיין נגד נפצים | וידיאו

תלמידים משכבת ח' בחטיבת רעות, יזמו יחד עם רכז מודעות במחלקה לביטחון קהילתי בעירייה קמפיין נגד שימוש בנפצים. בני ברדני, הלום קרב שלחם בצוק איתן, סיפר להם על הנזקים

פורסם בתאריך: 13.3.24 07:30

השנה נפצים זה לא מתאים: תלמידי שכבת ח' בחטיבת "רעות", הלוקחים חלק בקבוצת מנהיגות, יזמו יחד עם רכז מודעות במחלקה לביטחון קהילתי בעיריית הרצליה, יותם תורג'מן, קמפיין ערכי הקורא לבני הנוער להימנע משימוש בנפצים בחג פורים.

בשבועות האחרונים נפגשו התלמידים עם בני ברדני, הלום קרב שלחם ונפצע קשה במבצע 'צוק איתן', ושמעו ממנו איך רעש הנפצים משפיע על הטראומה שלו ושל חבריו הלומי הקרב. השבוע הוציאו התלמידים את הסרטון שהכינו.

ברדני אמר לתלמידים: "אתם לא מבינים כמה זה חשוב להרחיק את זה מכם. נפצים זה לא משחק. נפצים גורמים לנזק גופני ונפשי. בעיקר בתקופה הזו כל דבר מקפיץ אותנו, הרבה מאתנו נמצאים בלחץ נפשי ובפוסט טראומה. כשאני שומע נפץ, האינסטינקט שלי זה לשכב על הרצפה ולנסות להגן על עצמי, גם היום. כשיש נפצים וזיקוקים אנשים פוסט טראומתיים לא יוצאים מהבית, הרעשים האלה מחזירים אותם לשדה הקרב. ההנאה הזו מנפצים עולה ביוקר, והיום זו סכנת חיים. נפץ קטן זה כאב גדול להרבה אנשים ולסביבה שלנו והשנה זה חשוב מתמיד שנשמור אחד על השני".

רום טואשי, מקבוצת מנהיגות בחטיבת רעות, אמר: "יש המון סכנות בשימוש בנפצים כמו כוויות, כריתת אצבעות ופגיעה בראייה. פיצוץ של נפצים יוצר בהלה, ופוגע גם בהלומי קרב ובסביבה שלנו".

רומי חקוק, מקבוצת מנהיגות בחטיבת רעות: "עשינו את הפרויקט הזה כדי להפחית שימוש בנפצים בהרצליה ולעורר מודעות אצל בני נוער בגלל שהשנה אנחנו בזמן מלחמה ושימוש בנפצים מסוכן במיוחד".

תלמידה נוספת מקבוצת המנהיגות, הילה פרי, אמרה: "כדי לעורר מודעות אצל בני הנוער עשינו כמה דברים: יצרנו סלוגן, צילמנו סרטון הסברה שיופץ ברשתות החברתיות, כתבנו מכתב הסברה להורים ועברנו בבתי ספר שונים כדי להעביר את המסר שלנו".

אוריאן כהן אדיב, מקבוצת מנהיגות בחטיבת רעות, סיכמה: "הזמנו הלום קרב, בני ברדני, שסיפר לנו איך רעש של נפצים משפיע עליו והסביר לנו כמה זה חשוב שבני נוער ייקחו אחריות על המעשים שלהם".

גם ברק שמיר וגיא ג'רבי מקבוצת המנהיגות התייחסו לקמפיין ולנושא הקמפיין. שמיר אמר: "אנחנו עושים את הפרויקט הזה כי אנחנו מאמינים שיש לנו כבני נוער יכולת להשפיע על בני נוער בגיל שלנו ושיש סיכוי שהם יקשיבו לנו יותר מאשר למבוגרים".

ג'רבי: "להיות חלק מהקבוצה הזו משמעותי בשבילי, אני מרגיש שאני חלק ממשהו טוב עם מטרה טובה ושמח שאני תורם לחברה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר