הפגנת הורי ותלמידי בית הספר בן צבי בעקבות מציאת רימון עשן, צילום פרטי
הפגנת הורי ותלמידי בית הספר בן צבי בעקבות מציאת רימון עשן, צילום פרטי

סערה בבית ספר בהרצליה: רימון עשן התגלה בשטח סמוך לבית הספר

למחרת הושבתו הלימודים והורים ותלמידים הפגינו. ההורים מתלוננים כבר זמן רב על פרצת אבטחה בין בית הספר למתנ"ס ולאתר בנייה סמוכים. יריב פישר הבטיח כי כבר בימים הקרובים יקודמו פתרונות

פורסם בתאריך: 31.3.24 08:49

סערה בבית הספר היסודי בן צבי בהרצליה: ביום חמישי בשעות הבוקר, התגלה רימון עשן בשטח הצמוד לבית הספר בשכונת נווה ישראל, דבר שגרם לדאגה ובהלה בקרב הורים ותלמידים רבים.

בהנהגת ההורים בבית הספר טוענים כי מזה כחודשיים היא מטפלת בנושא של פרצת אבטחה בין בית הספר היסודי בן צבי לבין המתנ"ס הקהילתי הסמוך "נינא" ואתר הבנייה של פרויקט הגפן שצמוד לו. בהנהגת ההורים טוענים כי היו מספר מקרים של כניסת אנשים לא מורשים לתוך שטח בית הספר, מהמתנ"ס, ואולם הספורט הצמוד, כולל פועלים מאתר בניה שנכנסו לעשן.

כאמור, השיא מבחינת ההורים התרחש ביום חמישי בבוקר, כאשר רימון עשן נמצא בשטח הצמוד לבית ספר בעת ששהו בו תלמידים רבים בעיצומו של יום הלימודים. למקום הוזעקו כוחות הביטחון שהגיעו לפנות את רימון. בתחילה היו שמועות כי מדובר ברימון רסס או הלם אך התברר כי מדובר ברימון עשן.

בהנהגת ההורים גורסים כי נעשו מספר פניות ודיונים בנושא מול העירייה, הקב"ט הראשי והנהלת המתנ"ס, אך לא קודם שום פתרון למניעת פרצת האבטחה, ולא הוצב שומר באותו מעבר למרות בקשות חוזרות.

בעקבות מציאת הרימון התקיים ביום חמישי בצהריים דיון בנוכחות כל הגורמים המקצועיים בעירייה, הנהלת בית הספר והמתנ"ס הקהילתי, בשיתוף ותמיכה צמודה של הנהגת ההורים העירונית. הנהגת ההורים של בית הספר דרשה פתרון מידי לביטחון הילדים, בין אם יהיה זה העמדת שומר, נעילה קבועה של המעברים מהמתנ"ס, אולם הספורט ואתר הבנייה, ובין אם בניית גדר קבועה בין אותם אזורים לשטח בית הספר – תוך הפרדת התלמידים מגורמים חיצוניים.

בהנהגת ההורים אמרו: "ביום חמישי בלילה, לשכת ראש העיר יצרה קשר עם הנהגת ההורים תוך הבטחה לטיפול בנושא אך ללא פירוט מעשי וללא לוחות זמנים לפעולה, אותם דברים שהובטחו להנהגת ההורים במשך חודשיים ללא התקדמות".

 

 

למחרת, ביום שישי, התקיימה מול שער הכניסה הראשי של בית הספר הפגנה של עשרות הורים ותלמידים שקראו: "לא נוותר עד שלא תהיה גדר". הלימודים הושבתו למשך שעה אחת. למקום הגיע גם ראש העירייה הנכנס, יריב פישר, וזאת כדי לבחון מקרוב את הנושא.

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר ברימון עשן ישן ולא פעיל אשר ככל הנראה היה קבור בשטח מספר שנים. בכל מקרה הרימון לא התגלה בתחום ביה"ס ולא בשטח המשיק לו. בעקבות פניית הנהגת ההורים בנושא הצורך הדחוף בהידוק מעגל האבטחה בשטח הפתוח שבין בית הספר למרכז הקהילתי הסמוך (נינא) הגיעו למקום גורמי הביטחון העירוניים. התקיים סיור ומפגש עם הנהלת בית הספר ונציגות הנהגת ההורים. המאבטחים בבית הספר ובמרכז הקהילתי הסמוך תודרכו וההנחיות רועננו לצורך מתן מענה ושמירה על בטחון התלמידים והתלמידות בטווח המידי עד לביצוע פתרון קבע. ביום שישי הגיע ראש העירייה, יריב פישר, אל בית הספר יחד עם צוות אגף הביטחון העירוני, על מנת להיפגש עם ההורים ולהכיר את הנושא. בהתאם להנחייתו, כבר בתחילת השבוע הקרוב יחלו בקידום פתרונות אופרטיביים, שיהוו מנגנוני אבטחה קבועים, וימנעו לגמרי את המעבר בין השטחים, זאת במקביל לתגבור האבטחה ההיקפית באיזור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר