בית ספר אופק הרצליה, צילום משרד החינוך
בית ספר אופק הרצליה, צילום משרד החינוך

בית ספר בהרצליה הוסמך כירוק, אלו הסיבות וזה המענק שיקבל

בסך הכל הוסמכו כירוקים שישה בתי ספר בכל מחוז תל אביב של משרד החינוך. בין הפעילויות: גינת ירק, גינה מזמנת פרפרים ותיבות קינון

פורסם בתאריך: 4.6.24 08:36

שישה בתי ספר הוסמכו כירוקים במחוז תל אביב של משרד החינוך, אחד מהם בחולון, אחד באזור. בתי הספר הם אשלים חולון, בורוכוב גבעתיים, אופק הרצליה, ברנר גבעתיים, השבעה אזור, ושמעוני גבעתיים.

משרד החינוך, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, העניק לבתי ספר במחוז תל אביב הסמכה כ"בית ספר ירוק". בית ספר ירוק הוא מוסד המטמיע תפיסה חינוכית יישומית המבוססת על עקרונות של למידה על הסביבה ואורח חיים מקיים. תהליך ההסמכה מתווה דרך פעולה להנחלת אורח חיים מקיים במוסד החינוכי.

תהליך ההסמכה מתווה דרך פעולה לבתי הספר המעוניינים ליישם ולהטמיע את עקרונות הקיימות במוסד וזאת באמצעות למידה על הסביבה, פעילויות לקידום התנהגות סביבתית ויישום אורח חיים מקיים. בית ספר שקיבל את ההסמכה זוכה לסיוע כספי של עד 13,000 ש"ח ליצירת תשתית ירוקה במוסד, להכשרת הצוות החינוכי ולמימוש מיזמים מקדמי קיימות. לדברי גילה לאמי, המרכזת את הנושא במחוז תל אביב: הובלת התהליך נעשית על ידי מורי בית הספר בסיוע רכזי החינוך הסביבתי ברשויות המקומיות והיחידות הסביבתיות והארגונים הירוקים העוסקים בחינוך.

בית ספר אופק הרצליה:
הוסמך כבית ספר ירוק. בית ספר אופק כולל חטיבת ביניים וחטיבה עליונה על אזורית לחינוך מיוחד, לתלמידים מתבגרים על הרצף האוטיסטי בגילאים 12- 21. בתהליך ההסמכה נעשו שילוב והתאמה של תכנים המכבדים את את הסביבה ואורח חיים מקיים וצרכי התלמידים. בבית הספר נעשה פיתוח תכנית לימודית עיונית ובין תחומית בנושא סביבה וקיימות בדגש על צרכנות נבונה. התכנית מותאמת לצרכי הלומדים – תוך הכרת המושגים הפחתה בצריכה, שימוש חוזר באריזות ומיחזור פסולת. בבית הספר התקיים יריד ונפתחו 'קיוסק אופק' ו'סופר אופק' להמחשת הנושא. בבית הספר הוקמה גינת ירק כמקום המאפשר פיתוח עצמאות ותחושת מסוגלות וחשיפת התלמידים למקורות המזון. ובנוסף הוקמה גינה מזמנת פרפרים והונחו תיבות קינון להכרת חשיבות מגוון המינים. כפועל יוצא של תהליך ההסמכה, הונהג בבית הספר אורח חיים מקיים ונעשה צמצום משמעותי בשימוש בכלים חד פעמיים ושקיות פלסטיק.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר