אורן אוריאלי
אורן אוריאלי

המורה להיסטוריה מחטיבת בן גוריון שרוצה את תיק החינוך בעירייה: הכירו את המתמודד אורן אוריאלי

אוריאלי, רכז ומורה להיסטוריה ואזרחות בחטיבה, הכריז השבוע כי יתמודד על מקום במועצת עיריית הרצליה בבחירות הקרובות

פורסם בתאריך: 21.6.18 13:00

תושב הרצליה אורן אוריאלי, רכז ומורה להיסטוריה ואזרחות ומחנך בחטיבת בן גוריון בעיר, הכריז השבוע כי יתמודד על מקום במועצת עיריית הרצליה בבחירות המקומיות הקרובות באוקטובר.

אוריאלי, בן 44, תושב שכונת הרצליה ב', גרוש, מתמודד תחת הסלוגן "או חינוך או חינוך", כשהמטרה המוצהרת שלו היא לקבל את תיק החינוך בעירייה. "אחרי חמש שנות הוראה וחינוך בעיר הבנתי דבר אחד", אומר אוריאלי, "השינוי יתחיל מלמעלה באמצעות אנשים שנמצאים יום יום עם הילדים. רק כשאחזיק בתיק החינוך אוכל להשפיע ישירות על איכות החינוך בעיר, מספר התלמידים בכיתה, שיפור דרמטי של סביבת הלמידה והחשוב ביותר – עיצוב דמותם של הילדים ובני הנוער כאזרחים של המחר".

אוריאלי, בן לאחת ממשפחות המייסדים של העיר, עשה לפני יותר מחמש שנים הסבה מקצועית מתחום המשפטים והעסקים לתחום החינוך. הוא עסק בעריכת דין במשך 18 שנה (כיום כבר לא) והיה הבעלים של "קפה כזה" בצמרות במשך חמש שנים והבעלים של אולם אירועים "פיצ'ר" בהרצליה בפיתוח במשך ארבע שנים.

התפקיד הראשון שלו במערכת החינוך היה בתור מורה לאנגלית, היסטוריה ואזרחות ומחנך. הוא לימד בחטיבת יד גיורא בפרויקט בשם "כנפיים" אסטרטגיות למידה במשך כמה שעות בשבוע לפני שנתיים למשך שנה. בשנתיים הראשונות שלו, לפני ארבע שנים, הוא לקח חלק בפעילות מועדונית יום לילדים שזקוקים לעזרה לימודית וחברתית שמתנהלת בחטיבת בן גוריון ומטעם עיריית הרצליה אחרי שעות הלימודים. בשנתיים האחרונות הוא מנהל את אותה מועדונית היום לילדים. לדבריו, זה אחד מהדברים הכי חשובים ומיוחדים שעשה במערכת החינוך.

 

"הרצליה היא אחת הערים עם תקציב החינוך הגבוה מבין הרשויות המקומיות – כמעט 35 אחוז מתקציב העירייה", אומר אוריאלי, "יחד עם זאת, התחושה היא שאין תוכנית עבודה מוסדרת שתיקח את החינוך בעיר כמה צעדים קדימה. זאת, לצד הצורך בהפחתת מספר הילדים בכיתות למינימום האפשרי, למשל על ידי תגבור בכוח אדם, וכן עיצוב סביבות למידה, שהן המילה האחרונה בתחום, בדומה ככל שניתן לסלון של התלמידים בבית. הכיתות. חשוב לא פחות – מתן דגש לא רק על הוראה אלא על חינוך. אני מגיע מתוך לב לבה של מערכת החינוך בעיר, מצב מוסדות החינוך בעיר לא טוב, מספר התלמידים הממוצע בכיתה גבוה מדי, מתקני בתי הספר מיושנים ואין מדיניות ברורה שמעודדת סקרנות, חשיבה ביקורתית או יצירתיות. צריך להיכנס לכיתות עצמן ולראות שנעשות שם פעילויות חינוכיות אמיתיות ושהם לא מעתיקים מהלוח כמו תוכים. פעולות חינוכיות אמיתיות שצריכות להיעשות והן לא נעשות כרגע. אני בחרתי לפעול בכל דרך על מנת לשנות את המציאות הזו וליצור מציאות חינוכית חדשה. אני לא רץ כמפלגה ולא כפוף לשום לחצים מלמעלה, אני בא לעשייה נטו – להוביל את תחום החינוך בעיר. יש לי תוכנית חומש מוסדרת שגובשה עם אנשי מקצוע מובילים בתחומם, תוכנית אסטרטגית עם אבני דרך למימושה אשר יובילו את העיר להיות מעצמת חינוך.

"לא אקבל עצמי שום תפקיד מלבד הממונה על החינוך", מוסיף אוריאלי, "במרוץ לראשות העירייה ישנם מתמודדים חזקים ומעניינים. אני פועל בתנועה עצמאית, דרך החינוך, שאינה תנועה פוליטית. אין לי העדפה למתמודד כזה או אחר ואשקול לחבור לאחד מהם רק לאחר הבחירות, ובתנאי שנושא החינוך יהיה בראש סדר העדיפויות שלו וזה שיאפשר לי לממש את חזון החינוך בעיר".

ומה אם לא תקבל את תיק החינוך?

"אחזור ללמד. גם אם אבחר עדיין אקפיד להיכנס לכיתות ללמד שלוש שעות שבועיות בהתנדבות. אני לא רוצה לוותר על הקשר הישיר עם התלמידים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. דויד

    מהיכרות אישית עם אורן אין לי שום ספק שהוא הבחור המתאים להצעיד את החינוך בהרצליה קדימה! השמיים הם הגבול 🙂

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין ספק שהוא יעשה רק טוב.. זוכרת אותו מהילדות..

  3. טל

    מכירה אותו אישית – הוא בחור לא אמין בעליל לא סומכת עליו ולא אצביע לו בחיים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בן אדם מדהים שיעשה זאת על הצד הטוב ביותר !!!!

  5. הלן

    אני מכירה אותו ומאמינה בו. יש לו
    אומץ והוא מתכוון לכל מילה. אין לי ספק שיצליח!!!

  6. שחר

    למדתי אצלו לפני שנתיים יש לו כח רצון והוא יצליח אבל הוא כל הזמן אומר להורדי תחיוך מזיו פניהם של תלמידים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר