חברי הרשימה המשותפת של מרצ והתנועה הירוקה
חברי הרשימה המשותפת של מרצ והתנועה הירוקה

בחירות בהרצליה: מרצ והתנועה הירוקה התאחדו, ועל הדרך הצליחו להרגיז את "הרצליה חופשית"

את הרשימה המשותפת יוביל עופר לוי ממרצ, במקום הרביעי ראש התנועה הירוקה ד"ר דרור בן עמי. ומה הכעיס את פעילי חופשית?

פורסם בתאריך: 19.8.18 13:00

רשימת מרצ הרצליה, בהובלת עופר לוי, ורשימת התנועה הירוקה בהובלת ד"ר דרור בן-עמי, ירוצו במשותף בבחירות הקרובות למועצת העיר תחת השם "מרצ התנועה הירוקה הרצליה". חברי הרשימה החדשה מבטיחים לקיים קמפיין בחירות נקי וישיר תחת הסיסמה "הרצליה צריכה מרצ". הקמפיין הושק בימים האחרונים באופן רשמי במטה הבחירות ברחוב סוקולוב בעיר.

"החיבור בינינו טבעי וכל המאבקים שלנו מתחברים", אומר לוי. "המטרה הברורה והטבעית שלנו היא לבוא למועצה כדי להיאבק למען התושבים ולהיות הקול שלהם. בהרצליה עושים דברים יפים אבל אף אחד לא שואל את התושבים מה הם רוצים ומה הם צריכים. אנחנו נהיה שם בשבילכם, ואנחנו נהיה הפתעת הבחירות". ד"ר בן עמי אומר: "האיחוד הזה נועד כדי ליצור במועצה רשימה אחת גדולה וחזקה שתייצג את התושבים. כזו שנאבקת ומנצחת, בדיוק כפי שנלחמנו באפולוניה".

בראש הרשימה יעמוד כאמור עופר לוי. אחריו ברשימה נמצאת דניאל אייזנברג, בת 28 ומתמחה בעריכת דין, במקום השלישי ממוקם יהונתן יסעור, ראש עיריית הרצליה לשעבר. במקום הרביעי ד"ר דרור בן-עמי, אקולוג וממייסדי התנועה הירוקה בישראל, במקום החמישי ירדן רוזן-שכרוף, מרצה ויזמית בנושא שמירת טבע ותהליכי יירוק בארגונים ובמקום השישי שחר לוי, בן 31 לשעבר שליח של הסוכנות היהודית ומייצג הקהילה הגאה ברשימה.

חברי המפלגה החדשה טוענים כי בכוונתם להוביל את המאבק בהדתה, את המאבק לתחבורה ציבורית אפקטיבית גם בשישי-שבת ואת המאבקים הסביבתיים והירוקים בעיר. לדבריהם, ייעודה של הרשימה המאוחדת היא להיות הסיעה החזקה במועצה, עצמאית מאינטרסים של ראש עיר כזה או אחר.

נזכיר כי בבחירות המוניציפליות הקודמות שנערכו בהרצליה ב-2013 חברי מפלגת מרצ רצו תחת השם "הרצליה שלנו" בראשות יהונתן יסעור וזכו בשלושה מנדטים. במאי האחרון, שבוע לפני הבחירות המקדימות במפלגה, הודיע יוסף לונדון על פרישה מהתמודדות על מקום ברשימת מרצ למועצת העיר. גם ליאת תימור, שהייתה חלק ממועצת העיר מטעם הרצליה שלנו, הודיעה לפני כשלושה חודשים על פרישתה וכי לא תתמודד על מקום ברשימה של מרצ למועצת העיר. לאחר הפריימריז שנערכו במפלגת מרצ באמצע מאי החליטו עמית מרלה ומיכל שליו רייכר לפרוש מהרשימה. רייכר הצטרפה לרשימה של המועמד לראשות העיר איל פביאן.

בתוך כך, הצליחו ראשי הרשימה המשותפת להרגיז את פעילי עמותת הרצליה חופשית. כחלק מהקמפיין של הרשימה המשותפת פרסמו חברי הרשימה תמונה של החברים וכתבו באינסטגרם: "ביחד נשמור על הרצליה חופשית", וכך גם בהודעות טקסט שנשלחו על ידי הרשימה החדשה לתושבים. חברי עמותת הרצליה חופשית שראו את המשפט הזה זעמו. "אנחנו מאד שמחים שמרצ החליטה לשנות כיוון והבינה (לקראת הבחירות) שנושא ההדתה הוא נושא מרכזי וחשוב עבור תושבי הרצליה, אבל לבוא ולהציג את עצמך כמישהו ש'ישמור על הרצליה חופשית' תוך שימוש מפורש בשם העמותה שהקמנו ובמסגרתה פעלנו, זו חוצפה, לא פחות", אמרו בהרצליה חופשית. "'הרצליה חופשית' אינה תנועה מפלגתית וחבריה ופעיליה מזוהים עם מפלגות שונות במפה הפוליטית; לכן הופתענו לאורך כל תקופת הפעילות שלנו מהיעדר שיתוף הפעולה, או במקרה הטוב מהתמיכה המאוד מגומגמת של נציגי מרצ במועצה בכל הנושאים בהם טיפלנו: הגבלת פעילות עמותות דתיות ופוליטיות במערכת החינוך, היעדר אכיפה בנושא עבירות בניה במוסדות דת, חוק המרכולים, שחיתות שילטונית, המעבר לציבור בחוף הנפרד ועוד. חבר המועצה היחיד שתמך בפעילות שלנו לאורך כל הדרך הוא יריב פישר.

"נבהיר שגם רשימת מרצ החדשה לא כוללת פעילים ב'הרצליה חופשית'. פעילים שלנו מתמודדים לבחירות ברשימת יש עתיד (רונן וסרמן וגלילה יבין) וברשימתו של איל פביאן (מיכל שליו רייכר). אנחנו כמובן מזמינים פעילים מכל המפלגות להצטרף ל'הרצליה חופשית' ולקדם יחד איתנו את הנושאים החשובים לציבור החילוני".

ממרצ התנועה הירוקה הרצליה נמסר: "מי שביצע את הפניה הזו הפסיד בפריימריז במרצ וכעת מנסה לחבל בעשייה של הכוח החילוני המוביל בעיר. עמותה שנרשמה לפני מספר חודשים ויושבת על זהות של תנועה ארצית (ישראל חופשית) ללא אישור, לא תטיף מוסר למרצ שמובילה את המאבק האזרחי חילוני בישראל ובהרצליה כבר שנים רבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ליאת חלין

    הכל קשקושים !!! אין שום גורם רציני כמועמד אמיתי למעט – מישל מורג !!!
    רציני, ענייני ואמיתי.
    היחידי שיכול להכות בפדלון הנורא.
    ואם צישהו יודע לאן נעלמה הרצליה איכות חיים, שיכתוב בבקשה ? עשו רעש ונעלמו כלא היו, אין להם מועמד ואיש לא יודע היכן הם.

  2. ליאת חלין

    הדתה אינה בעיה בהרצליה – בעיר יש צרות גדולות יותר.
    מר"צ מיותרים.

  3. ל

    ליאת את רצינית? זאת הבעיה הכי גדולה שיש. סוגרים לך סופרים רוים לסגור את הקניון, סגרו לך חוף ים ואפילו מעבר צר לא עושים, עושים אירועים של דתיים, רוצים לסגור רחוב למכוניות בשבת, את לא רואה את זה?
    מה יותר חשוב אם יפתחו איזה מחלף עכשיו או אחרכך או אם איזה בניין יהיה 10 קומות או 7 קומות? למי אכפת?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא תצליחו לעקור את הדת. איו שום הדתה ואין שום כפייה דתית.

  5. תושב הרצליה,וותיק.

    אני בעד הרצליה יהודית.
    צריך להקים עמותה נגדית.לא חופשית…יהודית!

    הרצליה היא עיר יהודית.בהרצליה כמעט,אין ערבים,
    אין נוצרים.וישנו מיסגד אחד ובית-קברות מסלמי,
    מיסגד סידנא עלי בן כ

  6. תושב הרצליה,וותיק.

    המשך-
    בהרצליה ישנו מיסגד סידנא עלי בן כ500 שנה.לפחות.
    מיסגד מסלמי בתוך עיר יהודית.
    והוא מוגן ושמור היטב.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרצ בקואליצה זה כמו היהודים ב1943 בגטו וורשה
    צבועים ושקרנים רוצים למחוק את היהדות מעל הארץ ופלסתין יהיה בשליטה מלאה על גבולות 67
    האם זה לא רצח? לכל העם היהודי? תחשבו לבד

  8. ים יבשה ים יבשה

    ברוך שפטרנו מליאת תימור. המון המון המון רעש וצלצולים, אבל נסו להגיע אליה ולבקש סיוע. מה שתקבלו זה אפס. אם זאת חברת מועצה אני טייס חלל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר