איל פביאן. צילום דני שביט
איל פביאן. צילום דני שביט

חזון בר מימוש או עוד הבטחת בחירות? איל פביאן מבטיח נישואים אזרחיים בבניין העירייה

המתמודד על ראשות עיריית הרצליה מציע חלופה לרבנות ועונה למבקרים: "בדקנו את הדברים משפטית, הדרכים ליישם את זה הן מאוד פשוטות"

פורסם בתאריך: 14.9.18 06:46

"הרצליה תהיה העיר הראשונה שתערוך נישואי חוזה ותנפיק חוזה זוגיות" – זה מה שמבטיח איל פביאן ליישם אם ייבחר לראשות העיר הרצליה. "יותר ויותר זוגות בהרצליה בוחרים שלא להתחתן ברבנות, ורובו של הציבור הישראלי תומך באופן עקבי בנישואים אזרחיים", אומר פביאן. "ערים רבות בעולם מאפשרות להירשם כזוג בתחומן, ועיר טובה צריכה לאפשר לאזרחיה, ללא הבדל דת, גזע או מין, להירשם כזוג באמצעות העירייה. אנחנו מבטיחים כי עיריית הרצליה בהובלתנו, סיעת 'החופש לבחור', תפרוץ את הדרך ותאפשר לתושבי העיר המעוניינים בכך להירשם בעירייה כזוג".

איך הרישום יתבצע בפועל?

"העירייה תקדם מסלולים מסובסדים לרישום נישואי חוזה באמצעות עורך דין מטעמה, כדי לספק לזוגות הפונים הצהרה משותפת בעלת תוקף משפטי ושעלות הרישום תהיה שווה בעלותה לרישום ברבנות".

איך זה שונה מהתחליפים שקיימים היום לחתונה ברבנות?

"היום יש מה שנקרא 'תעודת זוגיות' שמנפיק למשל ארגון משפחה חדשה. התעודה הזאת קובעת שבני הזוג ערכו הצהרה משותפת והיא אושרה ונחתמה על ידי עורך דין, ולכן הם זכאים לזכויות שונות שיש לבני זוג נשואים. היו כבר פסיקות של בתי משפט מחוזיים בנושא התעודות האלה שזכו להכרה של בתי המשפט. זה הדבר הכי מקביל במדינת ישראל לנישואים אזרחיים. היום אין עדיין נישואים אזרחיים במדינה וזוגות שרוצים להתחתן בהליך זה צריכים לעשות את זה באמצעות עמותות ועם עורך דין והעלות היא גבוהה יותר מהמיסים ברבנות. אין לטעמי שום סיבה שהדברים יתנהלו בצורה כזאת, אלא שהעירייה עצמה תגבה סכום זהה לאגרה שמשלמים על הליך הרישום ברבנות והיא תנפיק לזוג תעודה שמעידה על כך שהיא חתמה על המסמך בפני עורך דין בצורה מקובלת היום במדינה, ובכך תאפשר להם את הנישואים. זה כולל כמובן זוגות חד מיניים".

צילום: עיריית הרצליה

עיריית הרצליה. הרי את מקודשת לי?

 

אתה רוצה לעשות משהו די מהפכני בעיר בזמן שהמדינה לא מאפשרת הליך של נישואים אזרחיים בגבולותיה ולא מכירה באופן מלא בהליך הזה. איך זה יתאפשר?

"קודם כל, המדינה מכירה בעניין בהדרגה. תעודות הזוגיות שעמותות שונות מנפיקות הן כבר מוכרות בהדרגה מפסיקות של בתי משפט לצרכים שונים ומגוונים. זה נכון שהן לא מוכרות בצורה מוחלטת על ידי המדינה, אבל עדיין, להרבה מאוד מטרות התעודות האלה מעניקות זכויות רבות למי שמחזיק בהן. למשל הכרה של בתי משפט, זכויות כלכליות כולל במס הכנסה ובבנקים, זכויות ירושה של נכסים, יחסי ממון בין בני זוג, ביטוח לאומי, משרד הרישוי בנושא זכויות על רכב, משרד השיכון לצורך קבלת משכנתה לזכאים, זכויות עירוניות שונות כמו רישום לגנים, חניה עירונית, הנחות בארנונה וכיוצא בזה. אני מאמין שאם הרצליה תהיה הראשונה שתעשה את זה אז יצטרפו לזה עיריות נוספות. הרבה מהפכות אזרחיות התחילו מלמטה וזו יכולה סוג של מהפכה אזרחית שהרצליה תתחיל בה".

יש מי שטוען שזו תעמולה ריקה, שהרעיון הזה לא בר מימוש.

"זו לא תעמולה ריקה וזה בוודאי בר מימוש. יש היום עמותות שעושות את זה בישראל ויש פסיקות של בתי משפט מחוזיים שקובעים שהתעודות האלה הן בעלות נפקות משפטית. זוגות היום במדינת ישראל דה פקטו משתמשים בשיטה הזאת ועושים תעודות כאלה. אנחנו לא מציעים פה דבר שהוא לגמרי חדש במדינה. מה שיהיה חדש זה שעירייה תהיה הגוף שנותן את השירות הזה, כמו עמותות פרטיות, רק במחיר מוזל ובצורה מסודרת. זה דבר שהוא חד-משמעית ישים. אם מישהו חושב שלא בדקנו משפטית את מה שאנחנו אומרים, או שאנחנו מתבדחים, או שאנחנו עושים פה תעמולת בחירות, אז יש כאן טעות מאוד גדולה כי הדרכים ליישם את זה הן מאוד פשוטות. העירייה צריכה להעסיק עורכי דין שיודעים לעשות את זה ולאשר שביצוע החוזים יהיה במימון מסובסד, כדי שהעלות תהיה שווה לעלות ברבנות".

אתה לא חושש שהרעיון הזה ימנע מדתיים להצביע עבורך?

"אני לא חושש משום דבר. אם הייתי אדם שחושש אז לא הייתי יוצא למערכת בחירות ומתמודד מול ראש עיר מכהן וממלאת מקום של ראש עיר מכהן ומנהל מאבק ציבורי גדול על עתיד העיר הרצליה. דבר שני, אני הולך עם הדברים שאני מאמין בהם, מה שלטובת הציבור ולטובת העיר והתושבים, וזה אחד הנושאים. רובם המוחלט של התושבים בעיר הם חילונים. יש לי המון כבוד לדתיים ואני מכבד את הזכות שלהם לבחור בדרך חייהם. הדתיים יצטרכו להבין שיש רוב חילוני בעיר הזאת והרוב החילוני הוא זה שקובע את אורח החיים ונאפשר להם לחיות בכבוד ביחד איתו, על פי אורח החיים שלהם. כפי שאנחנו לא מכריחים אותם איך לחיות אני לא חושב שזה הגיוני שאנחנו נקבל מהם תכתיבים איך לחיות, מה גם שהמנגנון שאנחנו מציעים במקרה הזה לא פוגע בדת היהודית בשום צורה. זוג שרוצה להתחתן ברבנות יתחתן ברבנות וזוג שרוצה להתחתן בעירייה יעשה זאת בעירייה".

אם תיבחר ייתכן שמועצת העיר – שתכלול גם דתיים, תנסה למנוע את היוזמה הזאת.

"אני מכבד כל אדם ואת דרך החיים שהוא בוחר לעצמו. יש בהרצליה כ-20 עד 25 אחוז חרדים ודתיים, וגם הייצוג שלהם במועצת העיר הוא לא רוב ולא חצי. כשאני אהיה ראש עיריית הרצליה אני ארכיב קואליציה של הסיעות החופשיות, החילוניות ואלה ששותפות לדעה שלי על צביון העיר, על איך הרצליה צריכה להיראות בשנים הבאות ועל איך לשמור עליה עצמה ולפתח אותה. אם החרדים והדתיים יחליטו שהם מצטרפים לקואליציה ומקבלים את העובדה שיש פה רוב חילוני בעיר ושזו עיר פלורליסטית, חופשית ושוויונית לכל התושבים שלה, ללא הבדל דת, גזע ומין, אז ברוכים הבאים. אבל הם לא יכתיבו לתושבי הרצליה ולי ולקואליציה שאני אעמוד בראשה את אורח החיים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. יהושוע שאבי

    ירדת מהפסים . זה מה שיש לך להציע לתושבי העיר. גם חבר מועצה לא הייתי נותן לך . מציע לך להתפלל בכיפור ותראה מה זאת יהדות ועוצמה. או שתהגר לקפריסין שם תוכל לחתן את משפחתך. בושה.

  2. אפי

    מאחל לו שיבחר. יכול להיות ראש עיר מצוין. מעין גרסה משודרגת של יעל גרמן

  3. כרמון יאיר

    האיש זקוק לאישפוז אלא אם נראה לו שהיום אחד באפריל.גדולים ממנו ניסו ולא הצליחו פנטזיונר

  4. שירי המרינה ואני בזמם

    יש המון דירים במרינה שרשת העיר לשעבר התנקמה באלי נלנדאודרך השערים שבמרינה
    מי שימצא פתרון מהיר לפני הבחירות יקבל מאיתנו את הקולות בשמחה.
    יש פתרונות שהיו בחיפה תל אביב ועוד רשויות שאכפת להם מהאזרכחים טובים שרוצים לגור בהרצליה תודה.

  5. טומי החילוני

    טוב מאוד, כמו בערים אחרות בעולם ניתן גם בישראל.
    כל הכבוד לאיל פביאן על הפיכתה של הרצליה לעיר הראשונה אשר נותנת את התעודות במחיר מוזל מהתעודות של הארגון ים הנוספים אשר גם עושים עבודה טובה.
    בזכות איל פביאן יש לאותם זוגות את הזכויות המערביות אשר העירייה יכולה לתת. אם זה לפסולי/ות חיתון או כאלו אשר אינם חפצים לעבור ברבנות בשל סחיטת הכספים ודעותיה החשוכות.

  6. החילונים באים לקלפי. הרב קובע!

    בחור נהדר. אומר מה שכולנו יודעים. ראש העיר חתם עם קואליציית הרשע חובשת הסמרטוטים. נגמרה החגיגה. קודם נקח את ראשות העיר, נשקם את העיר ורק אחר כך נכבוש את המדינה.

  7. מהסביבה

    אין לי מושג מי אתה אבל דבר אחד למדתי: במשך כל מערכת הבחירות הזו, אתה היחיד שלא הפסיק לזהם לאזרחי/ תושבי הרצליה את הטלפון עם סמסים מנג'סים כל יום, היחיד שהעיז להציף עם הודעות אינסופיות – וניחא שהיית אומר משהו חיובי אבל לא הפסקת ללכלך על כל מי שאפשר. אם ככה אתה מנהל את הקמפיין שלך, רק באופן שלילי ולא מתבייש להידחף לאנשים לטלפון בלי גבול, אני ממש לא מעוניינת בשירותיך כראש עיר וגם לא כראש העציץ, מבחינתי. חבל שאף אחד לא סיפר לך משהו על תדמית שלילית ועל זה שמי שהדבר היחיד שהוא יודע לעשות זה ללכלך על השאר – זה מעיד בעיקר על חוסר יכולת ואפס תוכן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר