גלילה יבין (בחולצת פסים) ודבורה וינשטיין (בחולצה כחולה) במרכז התמונה עם פעילים של יש עתיד.
גלילה יבין (בחולצת פסים) ודבורה וינשטיין (בחולצה כחולה) במרכז התמונה עם פעילים של יש עתיד.

יש עתיד ביקשה להקים סוכה לניצולי שואה במרכז הרצליה. העירייה סירבה

בעירייה טוענים: "יש עתיד היא מפלגה פוליטית. הדבר אסור על פי חוק הבחירות". יש עתיד: "למה לחב"ד נתנו אישור?"

פורסם בתאריך: 4.10.18 14:09

עיריית הרצליה סירבה בשבוע שעבר לאשר לסיעת יש עתיד, המתמודדת על כניסה למועצת העיר בבחירות בעיר שיתקיימו בסוף החודש, להקים סוכה במרכז העיר המיועדת לשורדי שואה ואזרחים ותיקים. בעירייה הסבירו כי הדבר אסור על פי חוק הבחירות.

הסיפור החל לפני כשבועיים, אז ביקשו מיש עתיד הרצליה אישור מהעירייה להקים את הסוכה סוכה לשורדי שואה, לאזרחים ותיקים ולגמלאים ליום אחד, יום חמישי בשבוע שעבר. לטענת פעילים ביש עתיד, הם חיכו שלושה ימים לתשובה ואז נמסר להם שאין אישור ולא ניתן להם נימוק. הם טוענים שכשביררו אם ניתן אישור לכל הסוכות האחרות הפזורות במרחב הציבורי ברחבי העיר, ובין היתר לסוכת חב"ד שהוקמה בפארק הרצליה, נמסר להם שסוכת חב"ד קיבלה אישור מיוחד. לדבריהם, "לא שיערנו שיש 'תנאי סף' לקיום מנהג עממי של הקמת סוכה: לא סביר שיתנו לתנועת חב"ד בעלות או עדיפות על כל מה שקשור לציון החגים במרחב הציבורי".

היוזמה להקמת הסוכה היתה של דבורה וינשטיין, מקום חמישי ברשימת יש עתיד הרצליה, שורדת שואה ופעילה בזירה העירונית והזירה הארצית לטובת שורדי שואה ואזרחים ותיקים. וינשטיין: "אני לא מאמינה שעיריית הרצליה סירבה לפעילות יפה שכזאת, מדובר בחוסר שוויוניות על ידי נתינת חזקה בלעדית לחב"ד במרכז העיר ובפארק".

סוכה של חב'"ד בהרצליה

סוכת חב'"ד בפארק הרצליה

גלילה יבין ממפלגת יש עתיד הרצליה אמרה: "שלושה ימים חיכינו לאישור. משהו לא טוב עובר על עיריית הרצליה. האמונה והמסורת היא לא חזקתם הבלעדית של החרדים. אנחנו הרוב המוחלט בעיר ונמאס לנו שכל הזמן קורצים לדתיים על חשבוננו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "סוכת יש עתיד הינה סוכה המוקמת על ידי מפלגה פוליטית, הדבר נקבע על ידי המחוקק כאסור בשנת בחירות. תארו לכם שכל רשימה שרצה למועצה הייתה מבקשת להקים סוכה, בנושא זה או אחר ככל שיהיה חשוב, היה נוצר כאוס בעיר. סוכות חב"ד מוקמות כמסורת בארץ ובעולם לאורך שנים רבות. חב"ד הקימו סוכות בדיוק כמו בכל עשרות השנים האחרות, על דעת ובאישור ראשי העיר ומועצות העיר לדורותיהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גאיה

    נראה לי שיש עתיד רק מנסים לגרום לשנאה בין חילוניים ודתיים. ולא יותר מזה.
    מנש היכפת להם אם תהיה סוכה או לא.
    טאני חילונית גמורה !!!

  2. חוקר

    פדלון הגיע הזמן שתלך הביתה העיר מתחרדית והכל דרכה .להקיים מדורה לחרדים בתוך הרחוב שלנו זה כמה שנים מאז שנבחרתה ולדאוג להם לכסאות ובמה זה בסדר ולספוג את העשן ואת החומרים שאסור לבעירה ובנוסף משטרה גלילות הולכת שבי אחריך

  3. חיים נחמן

    ואם, שומו שמיים, יתנו אישור לכל המפלגות החפצות בכך, להקים סוכה במקום מאושר במרחב הציבורי. מה יקרה ? לכל היותר שבוע ימים.

  4. יש עתיד בלי פדלון וכץ (קואלציית הטיפשים)

    פדלון ומאיה כץ לא הייו ראש עיר. יחד הצליחו להרוס עיר טובה והפכו אותנו לנתניה ב. בבחירות מצביעים לאייל פביאן וליש עתיד למועצה

  5. רונית

    והסוכה שבית חב״ד השאירו סוכה ובונים אותה ומכינים אותה למבנה קבע. פנייה לעיריה לא הועילה.
    לניצולי שואה זה בטוח זמני.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר