תיכון היובל. צילום:עזרא לוי
תיכון היובל. צילום:עזרא לוי

כץ ואוריאלי ביקשו לקיים פאנל בחירות בתיכונים בהרצליה. פדלון סירב

במטה של פדלון הסבירו שחל איסור על קיום תעמולת בחירות במוסד חינוכי, למרות שפדלון ביקר בעצמו בתיכון היובל ונפגש עם תלמידים. המטה של פדלון: "הוא מקפיד בביקוריו לא לעסוק בתעמולת בחירות"

פורסם בתאריך: 17.10.18 08:01

מ"מ וסגנית ראש העירייה מאיה כץ, המתמודדת לראשות העיר, מבקשת מראש עיריית הרצליה לקיים פאנל בחירות בבתי הספר התיכונים עם כל המועמדים לראשות העיר ולמועצת העיר, "מתוך מטרה לחשוף את תלמידי כיתות י"ב למערכת הבחירות העירונית המצביעים לראשונה", כלשונה. במטה הבחירות של פדלון דחו את ההצעה בטענה כי קיום תעמולת בחירות במוסד חינוכי אסורה. גם ראש רשימת דרך החינוך אורן אוריאלי קרא לפדלון לקיים פאנל בתיכון. כץ ואוריאלי גם העבירו ביקורת על ביקור של פדלון בתיכון היובל בימים האחרונים, במועד סמוך לבחירות. במטה של פדלון הסבירו כי מדובר היה בביקור מקצועי.

במכתבה לפדלון כתבה כץ כי פאנלים דומים בבתי ספר התקיימו במערכות הבחירות הקודמות. "השנה, במסגרת מערכת הבחירות הנוכחית, משום מה עדיין לא התקיימו פאנלים מסוג זה כפי שמתקיימים ברשויות נוספות ברחבי הארץ ומדובר בהזדמנות לקיים שיעור מעשי לתלמידים במקצוע האזרחות שילווה במערכי שיעור המסבירים את תהליך הבחירה ומשמעותו תוך עידוד התלמידים לבחירה מושכלת לאחר שנחשפו לכל המועמדים, העמדות בנושאים העומדים על סדר היום והתוכניות העתידיות שבכוונתנו ליישם לרווחת התושבים והעיר הרצליה. אני חושבת שראוי שגם עיריית הרצליה תוביל תהליך דומה".

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

בנוגע להנחיות משרד החינוך ציינה כץ במכתבה כי "על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך תשעה/1(א) 9.2-2 "בשנת לימודים שבמהלכה מתקיימות בחירות לכנסת, לא ניתן להזמין לבתי הספר נציגי מפלגות 21 ימים התקיימותן של הבחירות ועד למחרת יום הבחירות, אך למיטב ידיעתי, סעיף זה אינו חל על הבחירות לרשויות המקומיות". כץ סיכמה את מכתבה: "לאור העובדה שידוע לי שהנך מקיים סיורים תדירים בבתי הספר בשכבות הגיל המיועדות להצבעה ואף בשבוע שעבר ביקרת באחד התיכונים בעיר ושוחחת עם תלמידים, אני סמוכה ובטוחה שכמו כולנו, גם אתה דוגל בחינוך לדמוקרטיה ומנהיגות ולכן מאמינה שכפי שקודמיך בתפקיד אישרו קיומם של פאנלים מסוג זה במסגרת בתי הספר גם אתה תרתם לטובת הנושא".

משה פדלון

משה פדלון

ממטה הבחירות של פדלון נמסר: "בדיוק כמו כשחברי רשימה שלה חילקו שוקו ממותג בכניסה לבית הספר, גם תעמולת בחירות במוסד חינוכי היא דבר אסור. השאלה היא האם המועמדת אינה מכירה את החוק, או בוחרת להתעלם ממנו. החוק קובע כי אין לעשות תעמולת בחירות בתוך שטחי בית הספר 21 יום לפני מועד הבחירות. אין דרך לערוך פאנל עם פוליטיקאים מבלי שייאמרו דברים הנחשבים לתעמולת בחירות. לכן, נמנע מלהיגרר להפרת חוק ולצערנו נסרב. בנוסף, בין ניהול העיר למפגשים עם תושבים, הלו"ז לשמחתנו מלא. נשמח אם בבחירות הבאות היא תגיש הצעות לעימות מבעוד מועד. תושבים המעוניינים ללמוד על עשייתם של ראש העיר פדלון, סגניותיו וצוותם מוזמנים לפנות למטה בטלפון או בפייסבוק ולהצטרף לחוגי בית".

במטה של אוריאלי התלוננו על הביקור של פדלון בשבוע שעבר בתיכון היובל יחד עם סגניתו, מחזיקת תיק החינוך בעירייה, איה פרישקולניק. לטענתם, פדלון היה מלווה בפמליה של מורים ואנשי סגל, ניפגש עם מועצת התלמידים ונכנס לכיתות י"ב שם נשאלו התלמידים על שיפור תשתיות בבית הספר. "מדובר בצעד תמוה ומקומם", אומר אוריאלי, "לא ייתכן לקיים קמפיין בחירות בתוך בתי ספר כשאתה מרשה לעצמך להיכנס תחת כובע 'ראש העיר'. אתה רוצה להיכנס לבתי ספר? להיפגש עם מועצות תלמידים ותלמידי י"ב? גם אני רוצה. בוא נקיים פאנל חינוך בהשתתפות שנינו או מחזיקת תיק החינוך בעירייה. לנערים ולנערות מגיע קצת יותר מסלפי עם ראש העיר. אם מר פדלון רוצה להיפגש עם מועצות תלמידים ותלמידי י"ב בעיר, שיתכבד להזמין אותי לפאנל בתיכונים וכך לא רק שיישמר עקרון השוויון, לנערים ולנערות גם תהיה התנסות חשובה במהי דמוקרטיה אמיתית ואין שיעור אזרחות טוב יותר מזה עבורם".

אורן אוריאלי

אורן אוריאלי

ממטה הבחירות של פדלון נמסר: "כמדי שנה בשנה מקפיד ראש העיר להגיע לבתי הספר ולשוחח עם המנהלים על התוכניות החדשות וצרכי בית הספר. גם בשנת בחירות ראש העיר לא יכול להפסיק לנהל את העיר שנבחר להוביל, תוך שהוא מקפיד בביקוריו לא לעסוק בתעמולת בחירות. ראש העיר וסגניתו הגיעו לפגישה בתיכון היובל עם מנהל התיכון ללא נציגי אגף החינוך, כנדרש בנוהלי הבחירות. בפגישה הציג המנהל את תכניותיו הרבות, הישגיו בזכאות לבגרות שהשנה עלו מ-87% ל-92%, וכן את הדרוש שיפוץ. במסגרת הביקור נפגש ראש העיר עם נציגי מועצת התלמידים ועם הרכזת החברתית, לבקשת מנהל בית הספר, וכן ערך סייר לבקשת המנהל בכיתה שדורשת החלפת מזגן ובמעבדת פיזיקה שהמנהל מעוניין לשפץ. בנוסף, ראש העיר וסגניתו ביקרו בכתה י' כיתת חינוך מיוחד. זו פעם ראשונה שנפתחה כתה כזו בתיכון היובל המהווה דוגמה לשילוב בתוך הקהילה. במהלך כל הביקור ציין מנהל בית הספר בפני התלמידים כי ראש העיר אינו יכול לשוחח עימם לאור הבחירות הקרבות והם הגיעו על מנת להראות את הדברים דרושי השיפוץ".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הפושע חבר לדתיים להרוס לחילוניים את העיר

    פדלון פחדן. פדלון כישלון. פדלון אסון.
    פדלון הביא עובדי עירייה לפני קהל גדול לשבח אותו ולהשתמש בסלוגן של הבחירות שלו. הוא מסוכן האיש הזה.
    הבן אדם הזה הרס את הרצליה לחלוטין. עוד חמש שנים ונדרדר עד למצב של נתניה.
    פקקים, ערסים, בניה של מגדלים, הכל סגור בשבת, ים עם צואה וביוב בחוף והעיקר שחברת ההסעות המשפחתית תמשיך להסיע על חשבון הארנונה דתיים ומטורפים לחברון וקרית ארבע.

  2. דנה

    פדלון אמצתה יפה נפש שהפכו את עורם לפושעים ובחסות משטרת גלילות נתנו להם חסינות להכות זוג מבוגרים בושה הפכנו למדינת עולם שלישית וזה לא הולך לעבור בשתיקה עורך דין גדול הולך לטפל בזה הכנסתם את הרוחה שאנחנו הוזים על מה שאנחנו רואים שחיתות ציבורית גדולה משתוללת בהרצליה

  3. ??????

    פדלון רוצה להפך את העיר לחרדית כספים מועברים לתושבים להלבין לחרדים את כספם והם נושאים רוחים מזה חמש שנים של פשע אי לכך יש אלימות בנושא והכל מטויח על ידי גורמים יודיע דבר לכו לנשים מוכות במוסדות ברחובות בבתים כל הפקקים בעיר נובעים מזה כולם באים להרצליה הידעתם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר