מישל מורג במפגש בהרצליה הצעירה. צילום ישראל כספי
מישל מורג במפגש בהרצליה הצעירה. צילום ישראל כספי

ועד הרצליה הצעירה: "המועמדים הבטיחו להקטין את תוכנית שיכון דרום"

רק שלושה מתוך ארבעת המתמודדים לראשות עיריית הרצליה השתתפו במפגש בשכונה. המטה של פדלון: "קיבלנו את הבקשה ימים בודדים לפני האירוע"

פורסם בתאריך: 18.10.18 12:14

ביום שישי שעבר (12.10) התקיימה פגישת היכרות של כ-30 חברי ועד שכונת הרצליה הצעירה עם המתמודדים לראשות עיריית הרצליה. בוועד מספרים שלמפגש הגיעו רק שלושה מתמודדים – סגנית ראש העירייה מאיה כץ, איל פביאן ומישל מורג, והופתעו שהמתמודד הרביעי, ראש העירייה משה פדלון, לא הגיע. "פדלון בחר שלא להגיע למפגש, כפי שאינו מוכן מזה חודשים לקיים פגישה עם חברי הוועד", טענו התושבים. במטה של פדלון הסבירו כי קיבלו את ההזמנה ימים אחדים לפני המועד. גם ראש הרשימה השכונתית דרך חדשה, דנה אורן-ינאי, שהוזמנה למפגש, לא הגיעה והסבירה זאת בהתחייבות קודמת.

המפגש נמשך שעתיים וחצי ובמהלכו כל מועמד הציג בנפרד את תוכניתו ודעותיו בנושאים השונים של העיר והשכונה במשך עשר דקות, ולאחר מכן השיב כל מועמד במשך כ-25 דקות למספר שאלות זהות, ולשאלות נוספות של חברי הועד. מהוועד מספרים כי המפגש התנהל ברוח טובה, למרות השאלות הקשות שהוצגו וחילוקי הדעות שעלו מדי פעם.

מאיה כץ במפגש בהרצליה הצעירה. צילום ישראל כספי

מאיה כץ במפגש בהרצליה הצעירה. צילום ישראל כספי

במהלך המפגש עלו בין השאר טענות נגד תוכנית המתאר, בעיות תחבורה, תשתית, שטחים ירוקים בעיר, חוף הים, שבילי אופניים ותחבורה ציבורית, וכן עלו נושאים שכונתיים ובהם תוכנית פינוי בינוי של שיכון דרום שחברי הוועד מתנגדים לה. כמו כן עלה נושא החינוך ובניית בי"ס יסודי נוסף בשכונה, שמירת מתחם תע"ש כריאה ירוקה ופארק מטרופוליני, ומניעת כל בניה בו, מניעת בניה גבוהה בשכונה, בנייה לאלתר של אולם ספורט לחטיבת זאב, הוספת שטחים ירוקים והכשרת השביל השכונתי שהוועד טוען כי הוא מבקש זאת מזה שנים, סלילת שבילי אופניים ושיפור הנגישות והתחבורה הציבורית מהשכונה לעיר.

איל פביאן במפגש בהרצליה הצעירה. צילום ישראל כספי

איל פביאן במפגש בהרצליה הצעירה. צילום ישראל כספי

מהוועד מספרים כי כל המועמדים הבטיחו כי ישנו ויקטינו באופן משמעותי את היקף הבניה בתוכנית המתאר, ישנו ויקטינו בצורה משמעותית את תוכנית שיכון דרום, ישפרו את התחבורה והנגישות של השכונה לעיר, יטפלו בנושאי החינוך, ימנעו בניה בשטח תעש וישמרו עליו כריאה ירוקה ופארק מטרופוליני, כחלק מהכוונה להוסיף שטחים ירוקים לעיר, ובעיקר הקפידו לציין כי יהיו קשובים לעמדת תושבי השכונה וועד השכונה ויתייעצו ויתחשבו בכל פעולה שירצו לעשות ותהיה קשורה לשכונה, בעמדת ודעת תושבי השכונה.

מוועד השכונה וחבריו נמסר כי "אנו רואים חשיבות רבה למפגש ולדברים שנאמרו בו, הדברים נרשמו וצולמו, ועד השכונה רואה בצער גדול את חוסר רצונו של ראש העיר להיפגש עם נציגי השכונה, ולהשיב לביקורת ולטענות הקשות שיש לגבי תפקודו בחמש השנים האחרונות, והתוכניות החמורה שהוא קידם בעיר ובשכונה, וקורא לו להיפגש".

ממטהו של פדלון נמסר: "ראש העיר ביקש למסור למארגנים תודה על ההצעה המכובדת. עם זאת, קיבלנו את הבקשה ימים בודדים לפני האירוע עבור מועד בו התקיים אירוע עם 150 תומכים של ראש העיר. בין ניהול העיר ל-25 חוגי הבית ועוד פעילויות רבות שכבר נקבעו עד הבחירות, הלו"ז לשמחתנו מלא. נשמח אם בבחירות הבאות הצעות לעימות יגיעו מבעוד מועד. תושבים המעוניינים ללמוד על עשייתם של ראש העיר פדלון, סגניותיו וצוותם מוזמנים לפנות למטה בטלפון או בפייסבוק ולהצטרף לחוגי בית".

מסיעת דרך חדשה נמסר בתגובה: "כסיעה היחידה שכל חבריה הינם תושבי הרצליה הצעירה והסביבה, אנחנו שמחים ומברכים על כל מפגש עם תושבים ועל ההזדמנות להציג את העשייה והתרומה שלנו לקהילה. לצערנו היות ולדנה העומדת בראש הרשימה שהוזמנה למפגש היה אירוע אישי נפקד ממנה להגיע, חרף הצעה לשלוח נציג אחר מטעם הרשימה. לחברים הוצע להיפגש כשעתיים קודם או בכל מועד אחר. נשמח לארח אותם בחוגי הבית שמתקיימים בכל ערב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אסי

    התגובה של פדלון קצת מצחיקה כי אחת מהסגניות שלו זו מאיה כץ. מישהו צריך לעשות שם עבודה דוברות טובה יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר