המתמודדים לראשות עיריית הרצליה
המתמודדים לראשות עיריית הרצליה

המילה האחרונה: רגע לפני הבחירות שאלנו את המתמודדים לראשות עיריית הרצליה חמש שאלות זהות

ארבעת המתמודדים על ראשות העיר הרצליה מספרים כמה זה עלה להם, מה יעשו אם לא ינצחו, נותנים תחזית ומנסים לשכנע במאה מילים למה לבחור בהם

פורסם בתאריך: 26.10.18 07:22

* סדר המתמודדים בכתבה נקבע לפי סדר הא'-ב' של שמות המשפחה שלהם

 

"נולדתי וגדלתי בהרצליה. הדאגות של התושבים הן הדאגות שלי"

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ, ראש רשימת קהילה, צעירים וסביבה נטו

כמה זה עלה לך? "קמפיין הבחירות טרם הסתיים וסך עלותו לא תחרוג מהלוואות המימון והתרומות המתאפשרות לנו מהמדינה על פי מספר המנדטים הקיים ובהתאם לחוק. כמובן שהכל יפורסם בדו"ח מבקר המדינה בתום הבחירות, כפי שאנו מחויבים. אוסיף כי בקמפיינים שניהלנו בשנים 2008 ו-2013 זכינו לדו"ח ביקורת חיובית על ההתנהלות הכספית וכך יקרה גם בבחירות אלו".

במאה מילה, למה לבחור בך? "אני קוראת לתושבות ותושבי הרצליה לבחור בי כי בסופו של דבר מבין כל המועמדים אני היחידה שיכולה לשנות ולהוביל את הרצליה כפי שמגיע לתושביה. לאחר עשר שנים במועצת העיר, ארבע שנים כיועצת למשרד החינוך, חמש כממלאת מקום ראש העיר ולעיתים גם כראש העיר בפועל, יש לי את כל הכלים והיכולות להוביל את העיר שלנו, לדעת להביא משאבים ותקציבים ממשלתיים, לדעת להיאבק כשצריך על האינטרסים של תושבי הרצליה מול אלו של הממשלה, ובעיקר אדע תמיד מאיפה הגעתי. נולדתי, גדלתי והתחנכתי בהרצליה. אני מכירה את הדאגות והאתגרים העומדים בפני תושבי העיר – אלו גם הדאגות והאתגרים שלי. אני אדע לשמור על האופי הייחודי של העיר שלנו, גם מבחינת הסטטוס קוו ובעיקר מבחינת התכנון והבנייה, שם בעצם נקודת המחלוקת העיקרית שלי עם מדיניות העירייה הנוכחית. זו בסופו של דבר הבחירה של התושבים, או אני או משה פדלון, ואני מקווה ובטוחה שהם יבחרו נכון".

מה נקודת השיא של הקמפיין שלך? "בתקופה של חודשים כל כך אינטנסיביים אני לא חושבת שיש רגע אחד מדויק שאני יכולה להצביע עליו. היו כל כך הרבה נקודות שיא, החל מכנס התמיכה בתחילת המרוץ, שאליו הגיעו יותר מ-600 תומכים והיה מדהים. מצד שני, יש המון רגעים קטנים כמו לפגוש אנשים ברחוב, לקבל חיבוק ומילות תמיכה שממלאות את הלב. הייתי ביותר מ-150 חוגי בית ומפגשים, וצריך לזכור שמדובר באנשים שפתחו את ביתם לארח חברים, מכרים ומתעניינים שאכפת להם מהעיר הזאת והיו רוצים לראות את הרצליה במקום שהיא צריכה להיות בו".

מה תעשי ביום שאחרי אם לא תנצחי? "אני אנצח, ותמיד אפעל למען תושבות ותושבי הרצליה".

מה התחזית שלך? "אני אנצח".

 

"הניסיון המגוון שלי יאפשר לי להוביל את הרצליה מבינוניות למצוינות"

מישל מורג. צילום מרב רביץ

מישל מורג, ראש רשימת הדרך שלנו

כמה זה עלה לך? "עד כה 350 אלף שקל ממקורות אישיים, הלוואות בתמורה לשיעבוד קרנות השתלמות וקופות גמל".

במאה מילה, למה לבחור בך? "אני המועמד המנוסה ביותר עם הצוות המנוסה ביותר עם קבלות בשטח. בעוד שלראש העיר וסגניתו יש ניסיון מוניציפלי בלבד הן כעובדי עירייה והן כמנהליה, אני בא עם רקע צבאי עשיר ומגוון, ניסיון מוניציפלי עשיר, הייתי עוזר סגן ומ"מ ראש העירייה יהונתן יסעור, מנכ"ל חברת סטארט אפ Bio Silk, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר היסודי אלון, בחטיבת הביניים שמואל הנגיד ובתיכון חדש, ואני עו"ד מוסמך ובעל משרד עורכי דין. יש לי תואר ראשון במדעי המדינה ומנהל ציבורי, תואר ראשון ושני במשפטים ותואר שני במינהל עסקים. יש לי תעודת מבקר פנים מוסמך ואני חבר הנהלת לשכת מבקרי הפנים במדינת ישראל. כמו כן, אני מוסמך לשמש כדירקטור בחברות ציבוריות. הניסיון המגוון והעשיר עם הידע האקדמי הרחב שלי יאפשרו לי להוביל את הרצליה מבינוניות למצוינות. מעיר מגיבה לעיר יוזמת ומובילה בכל תחום ותחום. העיר צריכה שינוי, להכניס כוחות רעננים, לשנות נקודת מבט עם אנרגיות לעשייה שישמרו על כלל תושבי העיר. זאת בחירה בין הקיים, ראש העיר וסגניתו, לבין הרענן".

מהי נקודת השיא של הקמפיין? "באחד מחוגי הבית ניגש אלי אדם שזכרתי את פניו ואמרתי לו שאנו מכירים. דבריו ריגשו אותי: 'היית יו"ר ועד ההורים בחטיבת הנגיד לפני למעלה מעשרים שנה, אני זוכר מאז כמה נלחמת בשבילנו הילדים וההורים ובאתי לתמוך ולסייע בכל מה שניתן'".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אנצח. בכל מקרה אמשיך להיות נציג ציבורי של תושבי הרצליה ואמשיך את עבודתי במשרד עורכי הדין שהקמתי".

מה התחזית שלך? "יהיה סיבוב שני ביני לבין ראש העירייה".

"רק אני מתחייב לביטול מוחלט ואמיתי של תוכנית המתאר"

איל פביאן

איל פביאן, ראש רשימת החופש לבחור

כמה זה עלה לך? "כ-400 אלף שקל".

במאה מילה, למה לבחור בך? "אני למעשה האלטרנטיבה האמיתית והיחידה לפדלון עבור כל אחד מתושבי הרצליה המבקש לשמור על צביונה האורבני הנעים והירוק של העיר ושכונותיה, ועל אופייה החילוני. רק אני ורשימתי החופש לבחור מתחייבים ומחויבים לביטול מוחלט ואמיתי של תוכנית המתאר חסרת האחריות של משה פדלון ומאיה כץ, שתהפוך את הרצליה לעיר מגדלים פקוקה וצפופה פי שלושה. במקומה אני מתחייב לקדם התחדשות עירונית מידתית, פינוי-בינוי ותמ"א 38, תוך שיתוף מלא, מקצועי ושקוף לתושבי הרצליה, משלב התכנון ועד קבלת ההחלטות. רק אני איני מסתתר מאחורי ניסוחים מעורפלים בנוגע לסטטוס קוו בעיר ואומר בגלוי ובאופן חד-משמעי כי אפעל לשמירת עסקים פתוחים בשבת, תחבורה ציבורית ייעודית בשבתות וחגים, מניעת הדרת נשים ומתן שירותים עירוני ייחודי: נישואי חוזה לזוגות סטרייטים ולהט"בים. איני בא משום מקום – אני פעיל בעיר לאורך כל השנים הן כאחד מראשי מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה והן כיו"ר הנהגת ההורים של תיכון הראשונים וחבר ועד ההורים העירוני. יש לי ניסיון עשיר בניהול ובמנהיגות כקצין (מיל.), יועץ כלכלי לשר התעשייה והמסחר ומנכ"ל ודירקטור בתאגידים ובחברות".

מהי נקודת השיא של הקמפיין? "הרגע המרגש מבחינתי היה הצטרפות לרשימה של מיכל שלו-רייכר כנשיאת הפורום החילוני בישראל ושל עורכת הדין חיה ארז שהיא מומחית ברמה ארצית להגנת הסביבה ובתכנון ובניה. שתי נשים איכותיות ומדהימות שהביאו איתן קהלים גדולים ותמיכה ציבורית גדולה שאנחנו מרגישים בשטח כל הזמן".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אני חוזר מיד לעיסוק המקצועי שלי ולפעילות העסקית בתחום הפיתוח העסקי ושירותי הניהול לחברות ישראליות וזרות וארגונים מישראל ומהעולם. זה במסגרת החברה הפרטית שלי כעצמאי. במקביל אמשיך לשרת את בוחרי כל הזמן  במועצת העיר, בצורה הטובה ביותר".

מה התחזית שלך? "אני אנצח בבחירות בסיבוב שני, לאחר שמשה פדלון לא יצליח לנצח בסיבוב הראשון. אני אהיה זה שיעלה מולו לסיבוב השני, ואנצח אותו".

 

"אשמור על הסטטוס קוו בעיר. אני מבטיח שהרצליה תישאר ירוקה"

TH-H-C משה פדלון

משה פדלון, ראש רשימת חזון וניסיון

כמה זה עלה לך? "עד כה השקענו בקמפיין לפי הדיווח האחרון כ-480 אלף שקל וכמובן שצפויות לנו  עוד הוצאות עד ליום הבחירות. מה שחשוב הוא שלא לקחתי אפילו שקל אחד מתרומות, הכל מהלוואה בנקאית שלי שאני ערב לה. לפני הבחירות החלטתי שאני לא לוקח אף תרומה, ויש להחלטה הזאת מחיר. אני מנהל קמפיין צנוע, בעיקר ממתנדבים, ומה שהנחה אותי זה לא להיות מחויב לקבלנים, ליזמים ולשום בעלי אינטרסים אחרים. אני בחרתי להיות מחויב לתושבי העיר".

במאה מילים, למה לבחור בך? "אני פעלתי לכך שהרצליה תתקדם ותתפתח ותתאים את עצמה למציאות המשתנה. אמנם אני מעיד על עצמי, אך אני באמת מאמין שהרצליה בידיים טובות. אני אתחיל בזה ששיפרתי את הכלכלה העירונית שהיא פורחת היום. אזור תעשיה מלא. דאגתי שהתקציב העירוני – שהיום מגיע ל-1.5 מיליארד שקלים – יגיע בחזרה לתושב. רואים את התוצאות בדירוג האשראי הגבוה ביותר שקיבלנו, AAA, וזה רק מעיד על מינהל תקין ביושר כפיים. הושקע גם בחינוך ואנחנו רואים את זה הלכה למעשה בשטח. ההשקעה בחינוך היא מהגבוהות בישראל. אחוזי הבגרות השנה טיפסו בארבעה אחוזים ואנחנו מגיעים ל-89 ו-90 אחוזים. הצלחתי בחמש השנים האחרונות להכפיל את מספר החניכים בתנועות הנוער וזה הישג בלתי רגיל. ניקח גם את הנושא של הסטטוס קוו בחמש השנים האחרונות. גם בשנים הבאות אני הולך לשמור על הסטטוס קוו בעיר. יש לנו בעיר סטטוס קוו מנצח. מי שראה לאחרונה בשיתוף הציבור את עקרונות תוכנית המתאר החדשה כבר מבין שהיא נעשתה בשקיפות ובאחריות ואני מבטיח שהרצליה תישאר ירוקה. ניקח את נושא אירועי התרבות בעיר, מפתיחת בית קינן, עדלאידע ומאות אירועים בפארק, בגן בן שפר ובמרינה – חגיגה של אירועי תרבות בעיר".

מה נקודת השיא בקמפיין שלך? "מה שהיה מרגש זה החיבוק של האנשים והכרת התודה. אנשים לא שוכחים את מה שעושים להם בכל תחומי העשייה, העלאת רמת איכות החיים ואיכות הסביבה שלהם. אני מגיע לחוגי בית מלאים ואנשים מחבקים ומזדהים עם מה שעשיתי בשנים האחרונות בעיר. אני בא ומסתובב בכיתות גני הילדים המיוחדים, זה הישג בלתי רגיל. אני רואה את כל מה שחלמנו נעשה בשטח הלכה למעשה וזה ממלא אותי בגאווה. עם זה אנחנו נמשיך גם בעתיד".

מה תעשה ביום שאחרי אם לא תנצח? "אני לא רואה אפשרות כזאת. אני חש את השטח ואת ההזדהות איתי ובכל מקרה, אני מבטיח להמשיך ולתרום מהניסיון והידע שלי במגזר הציבורי. יש לי הרבה מה לתרום ואני אתרום את זה בעתיד".

מה התחזית שלך? "את התשובה ייתנו תושבות ותושבי הרצליה ביום הבחירות. אני מאמין בלב שלם שבסיבוב הראשון אני אנצח ואני אמשיך לעשות את זה טוב. אסור לנו להיות שאננים ומסוכן גם להיות אדישים, לכן אני קורא לציבור תושבי הרצליה לצאת להצביע ולהשפיע כדי שלא נתעורר ביום רביעי למציאות שונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משה כהן

    משה פדלון – היום נכתב בעיתון מקומי שהוא הפר צו מינהלי בגלל אי אכיפת עבירות בנייה ומוגשת נגדו תביעה בבית משפט.
    תגידו , אתם באמת הולכים להצביע לבן אדם שמפר את החוק???
    אסור בשום אופן להצביע לאיש שהרס את העיר הזו.

    כישלון דרדר אותנו לנקודת שפל שספק אם עוד 15 שנה נצליח להחזיר את העיר למסלוללה.

    איך דרדר אתם שואלים:

    1. העודף התקציבי של העירייה נעלם – טוב קשה לממן אברכים במיליוני שקלים הרי זה לא מצמיח כלום חוץ מקולות בקלפי. דרך אגב גם טיולים לחברון וקרבי צדיקים העירייה מממנת על חשבונכם לא יגידלו את הכנסות העיר.

    2. פקקים. אם אתם גרים בהרצליה אתם יודעים שלא ניתן לזוז בעיר הזו. 49 דק במחלף שבעת הכוכבים כדי לעבור בבוקר ובערב.

    3. נתן יד לסגירת בתי המסחר בשבת כולל הקניון. היום כבר מאוחר מיידי כי החרדים ידרשו להפעיל את חוק המרכולים. העסקים בעיר כבר מקבלים קנסות על פתיחה בשבת.

    4. העיר מלוכלכת והתשתיות על הפנים. פרחים יש בכל ערוגה אבל פרחים לא מצמיחים עיר ירוקה ומשגשגת. הוא מתאים להיות גנן לא ראש עיר.

    5. בנייה מטורפת – המטרה של פדלון והדתיים חרדים שתומכים בו היא הכנסת 200,000 תושבים חרדים לעיר. העיר החרדית הראשונה בשרון. שמעתי את זה באוטבוס , הם מדברים על זה! תשאלו את ליצמן שתומך בפדלון!!! זו התוכנית. אלפי דירות חדשות לחרדים! שהם יגיעו אתם תהייו בעוצר. נשים לא יוכלו ללכת ברחוב. בית שמש תהייה פה תוך 5 שנים. הזוהמה בגלל חוסר גביית ארנונה כמו בבני ברק ובירושלים תגיע גם לפה. הכל יקרוס.

    בקיצור – צאו להצביע ותעיפו את האיש שלא מכבד את החוק ומצפצץ עליכם.

    למועצה תצביעו יש עתיד – היחידים באופזציה ששמרו על העיר. עם יש עתיד תגיע ל 10 מנדטים במועצה. העיר תחזור להיות כמו בימי גרמן – חופשית ומשגשגת.

    דרך אגב – אם פדלון נבחר חישוב שלי הארנונה עולה ב 50 אחוז בקדצניה הבאה. לי אין את הכסף לממן את החרדים. ולכם?

  2. טובי כץ

    רק פדלון
    כל השאר כל הכבוד אבל תשאירו את זה כרגע ב HOLD לפחות עוד 5 שנים.

    בהצלחה

  3. לי

    הקמפיין של מאיה כץ מסריח מעודף כסף. מי מממן אותך ואת קמפיין המיליונים שלך? תהיי אמיצה ותחשפי

  4. יפה

    תגובה למשה כהן אני יודעת שגם בין החרדים שמנסים לחזור בתשובה גם עבריניים
    והם עבריניים מפורסמים הכל כסף שמוזרם לפה

  5. יאיר

    לבחור במישל מורג.
    קודם כל בן אדם. מדבר בגובה העיניים ולא מתנשא ויהיר כמו ראש העיר.
    מזמינים אותו לפגישה מגיע וגם זאת בניגוד לראש העיר שדיבר על דלת פתוחה אבל הצהרות לחוד ומעשים לחוד.מדיניות של דלת סגורה ולא פתוחה.
    דיבר על כך שהמהפכה תתחיל בשכונות והתכוון שהמהפכה תהרוס את השכונות ותכנן מגדלים של 18 קומות.
    פדלון:תושבי נווה עמל ילכו נגדך לבג"ץ. אתה צריך לסיים את תפקידך ולעשות לביתך

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר