עופר לוי, ראש מרצ-התנועה הירוקה
עופר לוי

הקואליציה מתגבשת: מרצ דורשת לקיים מצעד גאווה בהרצליה ולתגבר את השאטלים בשבת

מחר בערב אמורים להיחשף ההסכמים הקואליציוניים. מסתמן: מרצ, ש"ס והבית היהודי בפנים. נותרו באופוזיציה: יש עתיד, הסיעה של מאיה כץ, הליכוד ואלעד צדיקוב

פורסם בתאריך: 18.11.18 14:28

מחר (שני בערב) – כמעט שלושה שבועות מהבחירות לעיריית הרצליה ויממה לפני פקיעת המועד הקבוע בחוק לגיבוש קואליציה במועצת העיר – אמור ראש העירייה משה פדלון לחשוף את הקואליציה שלו ואת ההסכמים הקואליציוניים עליהם חתם עם ראשי הסיעות במועצה. פדלון, נזכיר, זקוק לרוב של לפחות 11 חברים מתוך 21 חברי מועצה.

גורמים המעורים במשא ומתן הקואליציוני אמרו לצומת השרון כי כפי שמסתמן כרגע, הקואליציה של פדלון תורכב מסיעתו שלו חזון וניסיון (4 מנדטים), סיעת מרצ-התנועה הירוקה (3 מנדטים, בראשות עופר לוי), וכן סיעות היחיד ש"ס (משה ועקנין), הבית היהודי (צבי וייס), מאה אחוז הרצליה (ירון עולמי), דרך החינוך (אורן אוריאלי), דרך חדשה (דנה אורן ינאי) – ובסך הכל 12 חברי מועצה. נציין שבין אורן ינאי לפדלון מסתמנים פערים וכלל לא בטוח שהיא בדרך לקואליציה.

כפי שמסתמן נותרות כעת באופוזיציה חמש סיעות – קהילה צעירים וסביבה נטו (4 מנדטים, בראשות מאיה כץ), יש עתיד (2 מנדטים, בראשות יריב פישר), הליכוד (מנדט אחד של יוסי קוממי), גשר (מנדט אחד של אלעד צדיקוב) והחופש לבחור (מנדט אחד של איל פביאן) – ובסך הכל 9 חברי מועצה.

מימין לשמאל עפרה בל, משה פדלון ואיה פרישקולניק. צילום רמי גרידיש

מימין לשמאל עפרה בל, משה פדלון ואיה פרישקולניק. צילום רמי גרידיש

מקורבים לראש העירייה אמרו כי גם היום נערכות פגישות עם חברי המועצה וייחתמו כבר היום חלק מההסכמים הקואליציוניים.
גורמים המעורים במשא ומתן הקואליציוני אמרו כי ככל הנראה יהיו לראש העירייה שלושה סגנים בשכר – אחד מהם יהיה ראש מרצ-התנועה הירוקה עופר לוי ועוד שניים יהיו מסיעתו של פדלון – איה פרישקולניק ועפרה בל (מקום שני ושלישי ברשימה). כרגע לא ברור אם יהיה סגן רביעי ללא שכר לראש העירייה, אבל אם יהיה, מעריכים הגורמים, הוא יינתן לסיעה של פדלון.

מרצ ככל הנראה יקבלו את תיק הספורט, תיק איכות הסביבה ותיק התחבורה (תיק התחבורה בשיתוף פדלון ובאחריותו). במרצ דרשו מפדלון בין השאר להרחיב את זמני השאטלים העירוניים בשבת ואת תדירותם, לקיים מצעד גאווה בעיר, וכן שיאפשר להם הצבעה חופשית ללא מחויבות לקואליציה בכל מה שקשור בנושאי "דת ועיר". עוד ביקשו במרצ מפדלון תיק חדש – "שוויון, סובלנות וגאווה בעיר", וכן להיות גורם מרכזי שמכתיב את צביון העיר בנושא דת ומדינה, צמצום פעילות בית חב"ד במרחב הציבורי, לתקצב את בית הכנסת הקונסרבטיבי בעיר ולהכניס את הרב של בית הכנסת כנציג למועצה הדתית.

הגורמים מעריכים כי למעט הסיעות הבית היהודי, ש"ס וסיעתו של ירון עולמי, גם הסיעות דרך חדשה ודרך החינוך יצטרפו לקואליציה. לפי ההערכות, פדלון לא ייוותר על תיק החינוך ולא ייתן אותו לראש דרך החינוך אורן אוריאלי, שדרש אותו לפני הבחירות. לאוריאלי יינתן, ככל הנראה, תפקיד משמעותי אחר שקשור לתחום החינוך.

בסיעת יש עתיד, מספרים הגורמים, מעדיפים לעת עתה להישאר באופוזיציה. גם בסיעת קהילה, צעירים וסביבה נטו בראשות כץ יישבו כנראה בהתחלה באופוזיציה. מקורבים לכץ מספרים כי היא בוחנת כמה הצעות שקיבלה (בסוף השבוע פורסם כי קיבלה הצעה לשמש מנכ"לית עיריית נתניה). גם סיעת היחיד גשר של אלעד צדיקוב תשאר כנראה מחוץ לקואליציה ובינתיים כך גם איל פביאן שאמר: "אני באופוזיציה עד שאודיע אחרת, אם אודיע. אין לי כל הסכם קואליציוני עם פדלון".

יוסי קוממי, הליכוד, קרדיט צילום תמר מליו

יוסי קוממי, הליכוד. צילום תמר מליו

בחוץ יישאר גם יוסי קוממי מהליכוד, שבקדנציה הקודמת עלו יחסיו עם פדלון על שרטון. "אני סקפטי שפדלון יענה על הדרישות שלי ויכניס אותי לקואליציה", אמר לנו קוממי, "אני בא לעשות ולהשפיע ולא לחפש ג'ובים, גם באופוזיציה אפשר לעבוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יחיאל

    מרצ יושבים עם ש"ס, זה מקור לאסון, עופר לוי לא ראוי להיות סגן ראש עיר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עוד פעם יביאו פה סגן דתי-חרדי שינסה להפוך את הרצליה לאשדוד ?
    פדלון לא הפיק לקח מתוצאות הבחירות שלא רוצים הרצליה דתית הדתה ןפרסומות דתיות בתיבות הדואר.
    טוב שילך להניח תפילין אצל המסיונרים אנשי חבד שלבושים כמו היהודים הגלותים במזרח אירופה מלפני 300 שנה.

  3. חילונית מהדור הצעיר. תלמידת תיכון הרצליה

    לדעתי, כל מצעדי הגאווה הם רק צוחקים ומשפילים את ההומאים והלסביות וכל השאר
    כל המצעדים הנ"ל , בכולם האנשים שבאים לצפות צוחקים מהם ומגחכים , והם חושבים הנה "כבשנו" עוד עיר. הם אינם מבינים שהם עושים מעצמם בדיחה.
    כל אחד יעשה בגופו ובביתו מה שהוא רוצה ולא צריך לעשות זאת בפובי כי זה רק נהפך לבדיחה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר