שיווק בפייסבוק מול פרסום בגוגל. תמונה ממאגר Shutterstock
שיווק בפייסבוק מול פרסום בגוגל. תמונה ממאגר Shutterstock

שיווק בפייסבוק מול פרסום בגוגל

פורסם בתאריך: 7.4.19 19:04

בעלי עסקים קטנים מעורבים אישית בכל הנעשה בעסק שלהם. אתם יודעים, זו בעצם דרך מנומסת ל'עושים את הכל בעצמם'.

בעסקים בהם נדרש תמחור מדויק למשל, זה לא נדיר שבעל הבית לוקח על עצמו את כתיבת כל הצעות המחיר למשל. תהליך השיווק הוא בדרך כלל גם כזה שבו הבעלים מכיר ומעורב עד הפרט האחרון, אפילו בעסקים כבר יותר גדולים ומבוססים.

כל זה עושה את המאמר הבא רלוונטי לקשת רחבה של אנשים, החל משכירים הפעילים בתחומי השיווק השונים וכלה במנכ"לים של עסקים קטנים ובינוניים. הדילמה שמוצגת במאמר היא כזאת שבטוח עלתה לכם בראש – לאיזה כיוון למשוך את שמיכת התקציב של השיווק באינטרנט, לגוגל או פייסבוק? עכשיו ברור שיש עוד אפשרויות לשיווק באינטרנט, יש קידום אורגני של אתר האינטרנט, אפשר לפתח ערוץ יוטיוב מעניין וניתן גם לבנות חשבון באמזון ולמכור ישירות משם. ובכל זאת, הדילמה מגיעה לעיתים קרובות לקמפיין פייסבוק מול כזה בגוגל מכיוון שיש כן מכנה משותף בין השיטות הללו:

  • בראש ובראשונה, שתיהן מיידיות, ברגע שמעלים את הקמפיין, הוא רץ ומביא תוצאות (בשאיפה), ברגע שמפסיקים לשלם – המסך יורד על הפוסטים או העמודים הנהדרים שיצרנו.
  • שתי הפלטפורמות פונות לקהל מאד רחב. ניתן להגיד שבשתיהן יש ייצוג להרבה מאד קהלים גם אם לא כולם.
  • 'כולם עושים את זה' – למרות שזו לא סיבה לעשות את זה גם, זה כן גורם לשני סוגי הקמפיינים הללו להיות כל הזמן בשיחות ודיונים על שיווק אינטרנטי. אם תקראו עד הסוף, גם אתם תוכלו להשתתף באותם דיונים ורק בשביל זה זה היה שווה…

הלאה נסקור את שתי הפלטפורמות הללו בשני אופנים. בתחילה נציג כל אחת ונראה מה האופי שלה וכיצד דברים מתנהלים בה; לאחר מכן ניתן מספר המלצות לעבודה עם כל אחת מהן.

פייסבוק מול גוגל – למי מגיע לקבל את הכסף שלנו?

כאמור, יש הרבה במשותף בין הפלטפורמות.לאחרונה הן אפילו מנסות להתקרב האחת אל השניה מבחינת השימושיות, היכולות והנראות. כך פייסבוק נעשתה מעט יותר טולרנטית למודעות טקסטואליות בעוד גוגל מנסה להיות יותר ויזואלית. נגיע לכל זה בהמשך. בואו קודם נבחן את הפלטפורמות לפי אספקטים שונים:

  • החוויה הכללית – בגוגל החוויה היא יותר תכליתית ואקטיבית. הגלישה בגוגל מתחילה כמעט תמיד בחיפוש של דבר מה. החיפוש הזה הוא מה שמוביל את 'כיוון' הגלישה והתכנים המוצגים, הכל כמובן בשילוב עם עו נתוני פילוח שונים. במקרים רבים גוגל בא בשביל לענות על צורך או בעיה מאד ספציפיים כגון מציאת שעות פתיחה של בנק או המלצה על רופא שיניים. גם בחיפושים אחרים, הם תמיד נעשים ביוזמת המשתמש. בפייסבוק המצב שונה בתכלית. לפייסבוק נכנסים בשביל להעביר זמן פנוי, לראות מה קורה עם חברים, להגיב להם, לפרסם דברים שלנו וכו'. החוויה היא הרבה יותר זורמת ומונעת מעצם קיומו של הפיד. בפייסבוק המשתמש הרבה יותר פסיבי בגישתו אבל מצד שני אולי גם יותר נינוח ובעל זמן להתעמק. עוד על שיווק בפייסבוק באתר של דניאל זריהן.
  • התקשורת – הדרך בה אנחנו מתקשרים בפלטפורמות השונות היא מאד שונה. גוגל עדיין נסמך בעיקרו על מודעות ופירסומים טקסטואלים. אפילו בחיפוש תמונות, המונה מיתרגמת למלל והוא זה מה שהמנוע מחפש. בפייסבוק יש הרבה יותר מקום לתכנים ויזואלים ומדיות מגוונות אחרות כגון וידאו, סטורי וכו'. שוב, גם גוגל מחפשים גיוונים שונים בדרך הצגת התוכן ויש להם למשל את התוצאות הלוקליות או הסרטונים, ועדיין, החוויה בגוגל היא יותר תכליתית.
  • סינון המידע המוצג – גוגל מבצעת פילוחים מורכבים על קהל היעד מבחינות דמוגרפיות ומיקומים. למרות זאת, המרכיב הדומיננטי הוא החיפוש, מילות החיפוש. אם ילד קנדי חובב פורטנייט שגר בקוויבק יגגל "לוח זמנים קו 37 בחדרה" הוא יקבל… הבנתם את הנקודה. בפייסבוק לעומת זאת הפיד בנוי מכל מיני חיתוכים ופילוחים על המשתמש עצמו. המודעות בתשלום בכל אחת מהפלטפורמות עובדות בצורה דומה – בגוגל הן מונעות מהחיפוש ובפייס (בוק) הן מונעות מהפילוח.
  • מכירות – בגוגל הקמפיין יהיה בהכרח יותר מכירתי. חיפושים יובילו אותנו למקומות מאד ספציפיים באתרים. בפייסבוק אנחנו ניתקל במודעות יותר כלליות בתחילת משפך המכירה.

אז תכלס, מה עושים

אחרי שהבנו את הרעיון הכללי בכל אחת מהפלטפורמות, בואו נראה כיצד פועלים בכל אחת מהן:

  • קהלים – יש מצב שלא כל הלקוחות הפוטנציאלים שלך נמצאים בפייסבוק. ישנם הרבה אנשים שפשוט לא מתחברים לדבר הזה. הם שייכים בדרך כלל לאחת משתי קבוצות: צעירים או מבוגרים. לגוגל רוב רובם של האשנים מגיעים בשלב זה או אחר, בוודאי אם הם יש להם צורך ספציפי.
  • מוצרים ושירותים שהם מטבעם B2B (עסק לעסק) צריך יהיה לפרסם בגוגל. יש לכלל הזה יוצאים מהכלל בכל מיני תחומים ספציפיים כגון יעוץ עסקי או קורס לבניית אתרים. כירסום שבבי למכסים של מכונות חיתוך עדיין יתפרסמו בגוגל…
  • מה שמביא אותנו לנישות. כל מה שנישתי מאד מתאים יותר לגוגל. האמת שמתאים מאד גם לקדם אותו אורגנית בגוגל, אבל לא בזה אנחנו עוסקים.
  • מוצרים או שירותים שהם פוטוגנים במיוחד יזכו ליתרון בפייסבוק שהוא בעל יכולת טובה יותר לעבוד עם חומרים כאלו.
  • מיתוג יעשה באופן יעיל יותר בפייסבוק מכיוון שיכולת הפילוח ובניית הקהלים בו היא גדולה. מיתוג לא נעשה כתגובה לחיפוש מסוים אלא יותר כקמפיין לקהל מסוג מסויים.
  • אם אתם צריכים לייצר מכירות באופן מהיר, אולי אפילו בשביל לנסות מוצר חדש, הפרסום בגוגל יהיה המקום שלכם.

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר