יועצים מינים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
יועצים מינים במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

ייעוץ מיני מומלץ במרכז

אנחנו רודפים אחרי החלומות שלנו, שואפים כל הזמן להתפתח, מחפשים את הדרכים להיות מאושרים ולא נחים לרגע עד שנמצא את הפינה הקטנה שלנו בתוך כל השפע העוטף אותנו. אבל על תחום אחד אנחנו נוהגים לדלג, או יותר נכון, לשכוח. הסיפוק המיני שלנו. זה אולי הדבר האחרון שאנו נותנים לו תשומת לב, אבל מסתבר שזה דווקא הדבר הראשון שאסור לנו לוותר עליו

פורסם בתאריך: 28.4.19 09:45

החופש לאהוב – מוריה לאמעי מומחית לייעוץ מיני וזוגי

לכל אדם מגיעה ההזדמנות להנאה מינית חזקה ועוצמתית שתעלה חיוך תמידי על פניו. זה אולי לא נושא שנוהגים לדבר עליו בערבי חברה או במפגש עם חברים, אבל הביישנות עלולה לעלות לכם ביוקר. מוריה לאמעי, מומחית לייעוץ מיני וזוגי, הציבה לנגד עיניה מטרה אחת ועיקרית – לעזור לזוגות לצמצם את הפערים המיניים, להנחות אותם איך להגיע להגשמה בהיבט המיני ולספק להם כלים לקיום מיניות פתוחה ונוחה.

מוריה מאמינה בכל ליבה שאדם צריך לכבד את מיניותו של האחר, כל עוד היא אינה פוגעת באיש. היא גם מאמינה שיחסי מין הם ביטוי לאהבה ויש מקום לתת להם מקום מכובד בקשר. מקום של חוויה אמיתית ומשמעותית. "כל מה שנמצא מאחורינו או מלפנינו מחוויר לעומת מה שנמצא בתוכנו", אומרת מוריה. "הכוח לשנות הוא בידיים של הזוגות בלבד ואני כאן כדי להחזיק להם אותן ובעזרת הכלים והידע שלי, להאיר להם את הדרך להגשמה המינית שלהם, בין שהיא אישית ובין שהיא זוגית. זה כרטיס הכניסה שלהם לעולם זוגי ומיני מאושר".

מוריה היא מוסמכת לייעוץ מיני ולייעוץ זוגי, ומתמחה בייעוץ אישי וזוגי בכל הקשור לבעיות מיניות ואינטימיות. היא מנחת סדנאות במיניות האדם מטעם האגודה לתכנון המשפחה, העבירה עשרות תהליכיים זוגיים להצלחה ולימדה מאות תלמידים 'מיניות בריאה' ברחבי הארץ. כבוגרת תואר שני במשאבי אנוש עבדה מוריה במחלקת משאבי אנוש בחברת אופנה גדולה. שם, היא הייתה חשבת שכר והאחראית על רווחת העובדים, גיבושים ו-100% נתינה עבור אנשים. לאט-לאט חלחלה בה ההבנה שההון האנושי מרתק אותה יותר והיא יצאה לחיפוש אחר הדבר שיותר מכל ייתן לה סיפוק. מאז ומתמיד היא אהבה לייעץ לאנשים, הייתה עבורם אוזן קשבת ושמה לב שמאוד נוח להם לפתוח בפניה גם את הבעיות האינטימיות ביותר שהציקו להם. בכל פעם שהיא הייתה מקיימת שיחה על נושא אינטימי או מיני, ראתה הסביבה את הניצוץ בעיניה של מוריה, וגם היא מצידה הרגישה שזה בא לה באופן טבעי ונינוח, כך שהשליחות שלה בחיים הייתה ברורה למדי, הרבה מעבר לעיסוק המקצועי שלה.

הקליניקה של מוריה

הקליניקה של מוריה

היא פתחה קליניקה לייעוץ מיני, ולאחר מכן המשיכה ללמוד חינוך למיניות בריאה ועסקה בזה בין היתר כמחנכת למיניות לצעירים בחטיבות ביניים ותיכונים. שם, היא פגשה נערים ונערות מבולבלים שחוו לחץ חברתי וקיבלו תמונה מעוותת בכל הקשור לתחום המיני. כאלה שאם בזמן אמת לא יקבלו יד מכוונת והדרכה נכונה עלולים בעוד כמה שנים להיות המטופלים שלה בקליניקה. כחלק מהאחריות החברתית שלה היא מתנדבת בעמותת 'דלת פתוחה'- רשת ארצית של מרכזי מידע וייעוץ מיני לבני נוער וצעירים, ומייעצת בנושאים שונים של גיל ההתבגרות, זוגיות, אהבה, מניעת אלימות על רקע מיני והתנהגות מינית בריאה ואחראית.

הקו שהנחה אותה לאורך כל הדרך הוא הצמיחה האישית ברמת הידיעה והיישום שלה בפועל. היות וכל זוג מגיע עם עולם שונה משלו, על היועץ להיות מוכן לכל מצב וסיטואציה, וללמוד באופן קבוע, רציף ומתמשך, כדי שיוכל להתאים ולתפור את הכלים הנכונים עבור כל קושי שאיתו מגיע לקליניקה. כלים שיעזרו לכל אחד להצליח להתמודד עם המיניות והאינטימיות השזורים בכל אחד ואחת מאיתנו. כחלק מאותו קן מנחה התמחתה מוריה בשיטת NLP – טיפול בתת המודע, ובעלת ההסמכה הגבוהה בארץ בתחום, המוסמכת להכשרת מטפלים בשיטה זו.

טכניקה זו, שמייחדת את מוריה יותר מכל, כחוקרת את תת המודע, מציעה מכלול של מיומנויות נוירולוגיות שמטרתן לגרום לשינוי מחשבתי, רגשי והתנהגותי, ובעזרתן לשנות דפוסים והרגלים מעכבים לקבלת תוצאות מהירות, רצויות והישגים טובים יותר. אומנם הבעיה בגינה פנו הזוגות אל מוריה מלכתחילה היא פיזית, אלא שבשיחות אחד על אחת היא מגלה תמיד כי המקור שלהן הוא נפשי ויושב על חוויה רגשית או טראומטית שחוו בעבר ושרק עכשיו הגיעה לנקודת קיצון והתפוצצה. ברגע שמוריה מגיעה לשורש הבעיה, אז גם מתחיל הפתרון, ומשם הדרך לשינוי והצלחת הטיפול היא מהירה, קצרה ומדויקת.

רגע לפני היציאה לדרך מבקשת מוריה ממטופליה דבר אחד אך הכרחי להצלחת התהליך – להגיע נטולי הגנות והכחשות עם הבטחה ללכת עד הסוף בכנות מוחלטת. התוכנית נתפרת לכל זוג בצורה אישית ובהתאם למטרות שהוצבו בתחילת הדרך, והעבודה נעשית בשני מישורים – ההתחברות של כל אחד מבני הזוג לעצמו ויצירת החיבור ביניהם. פגישות הראשוניות הינן זוגיות בכדי לקבל תמונה רחבה של הקושי, קבלת אינטראקציה ביניהם והגדרת מטרות: לאן אנחנו רוצים להגיע ומה אנחנו רוצים להשיג. רק לאחר מכן, מפצלת מוריה את בני הזוג לפגישות אישיות בכדי לאפשר 3 דברים: מקום בטוח לומר את הקשיים כפי שהם רוצים לומר מבלי לחשוש מרגשותיו של הצד השני. מקום בטוח לספר על סודות כמוסים ולהוציא שלדים מהארון, מאחר והיא צריכה לדעת הכל עוד בתחילת התהליך. ומקום בו תוכל לבצע טיפול NLP ואיפוס מחדש לתת המודע. במשך התהליכים האישיים, היא עדיין נמצאת במרחב ומקשרת במשימות אישיות וזוגיות, וזאת במטרה ליצור את החיבור ההדרגתי והנכון עבור המטופלים ובקצב שמתאים לזוג.

לאחר שסיימה עם העבודה האישית של כל אחד מהם, ועמדה על הקשיים שכל אחד מהם מביא מהעולם האישי שלו לזוגיות – אם במודל ההורי, הערכים שהוא החזיק עימו (מסורתיים, חברתיים, משפחתיים וכו'), תפיסת העולם שלו, ההתנהגויות ששירתו אותו ועוד, מעבירה מוריה למטופלים משימה זוגית שעל כל אחד מהם לבצע. עם אותה משימה הם מגיעים לפגישות זוגיות מסכמות. בסוף התהליך ולאחר משא ומתן, מגיעים הזוגות להסכם מגובש של הצרכים האחד של השנייה. את ההסכם כבר יוצרים הזוגות ממקום טוב של הבנה, כימיה, הכלה וחמלה אחד לשנייה. ומכאן, הם יוצאים לדרך כזוג מאושר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למוריה לאמעי בטלפון: 052-5725720 / 072-2301337, במייל: [email protected]    או באתר

 

מוריה לאמעי


מלכה ספקטור: היועצת המינית שמכשירה יועצים למיניות בריאה

"המיניות שלנו היא חלק מסגנון האישיות שלנו", משתפת מלכה ספקטור, יועצת מינית וזוגית ומכשירה יועצים בקורס "ייעוץ מיני ממוקד" בתל אביב. "אם אנחנו ביישנים קרוב לוודאי שהמיניות שלנו תהיה כזאת והפוך. בעולם שלנו המיניות נמצאת במשבר ונתפסת או כהתפרעות מוחלטת או

כא-מיניות. מדובר בנושא רגיש ואפוף בדעות קדומות, אשמה ובושה. ההורים שלנו לא ידעו לדבר איתנו על מין בילדותנו, וזה יצר פערים וחוסר איזון".

בקורס 'ייעוץ מיני ממוקד' שספקטור פיתחה, היא וצוות המרצים הנרחב שעומד לצידה, מלמדים את היועצים לעתיד כיצד נכון לתקשר ולדבר על מיניות בצורה בריאה ומודעת. האיזון מאפשר חוויה מינית בריאה יותר וחיים מלאי עונג וביטחון.

אפשר להיות יועצים מיניים גם בלי תואר שני: קורס הכשרה לייעוץ מיני ממוקד

עם עשרים שנות ניסיון בתחום המיני והזוגי, מעניין לגלות כי חלומה של ספקטור היה להיות פסיכולוגית. אל תחום המיניות התגלגלה כמעט ובמקרה: "הדרך שלי החלה עם הכרך המתורגם של זיגמונד פרויד 'פשר החלומות'", היא משתפת. "מאז ומתמיד רציתי להיות פסיכולוגית, אבל לא הצלחתי להתקבל ללימודים בארץ באותה תקופה. בדיוק הכרתי גבר אמריקאי והתאהבתי, אז נסעתי  בעקבותיו לאוניברסיטת קרוליינה הצפונית ושם התחלתי ללמוד פסיכולוגיה ומגדר באוניברסיטת צ'פל היל. בלימודי האקדמאיים נפתחתי בפעם הראשונה להבדלים הקיימים בין חוויות של נשים וגברים בעולם, וזה ריתק אותי באופן מיוחד, ללא קשר למיניות. כשחזרתי לארץ,  שמתי לב שיותר ויותר אנשים לא מקבלים מענה על בעיות בתפקוד המיני. התחלתי להעמיק בתחום יותר, ועם הידע שצברתי הענקתי ייעוץ מיני בקליניקות "און". תוך כדי הטיפולים, נחשפתי לצורך האדיר ביועצים מיניים בארץ והבטחתי לעצמי שאני הולכת ללמוד את התחום על בוריו ולפתוח קורס הכשרה לייעוץ מיני בעתיד".

מאז התובנה הזו, ספקטור המשיכה את בדרכה הייחודית ולא הפסיקה לרגע לרכוש ידע בתחום המיניות  והזוגיות – היא סיימה תכנית בת 3 שנים ללימודי טיפול משפחתי וזוגי באוניברסיטת תל אביב מטעם המחלקה לעבודה סוציאלית, למדה טיפול באמצעותCBT , NLP   ומילאה את ארגז הכלים עוד ועוד. במשך השנים הקליניקה של ספקטור בתל אביב התמלאה בנשים וגברים המבקשים מענה לבעיותיהם המיניות והזוגיות, והיא בדרכה הקשובה, החומלת והעדינה מאפשרת מרחב אוהב וחף משיפוטיות המציע שלל פתרונות לחיים ומענגים בתחום הזוגי והמיני. כיום ספקטור מנהלת את קורס הדגל "ייעוץ מיני ממוקד" – קורס יחיד מסוגו בארץ המכשיר יועצים למיניות בריאה ומעצימה.

מה לומדים בקורס ייעוץ מיני ממוקד?

"שלושת הנושאים שחוזרים על עצמם בקליניקות השונות הם שפיכה מהירה, אי הגעה לאורגזמה נשית והתמכרות למין. בלימודי 'ייעוץ מיני ממוקד' אנחנו מתמקדים בנושאים האלו ובפתרונות הרלוונטיים לפי גישות ומודלים שונים שלמדתי ופיתחתי עם השנים. מודל "PLISSIT" למשל, מלמד כיצד להעניק למטופלים הרגשה נוחה בזמן הטיפול ואיך נכון להעביר אינפורמציה ובאילו דרכי פתרון יש להשתמש.  מודל נוסף שאנחנו לומדים בקורס הוא מודל 'יונתן' שאותו אני הגיתי, שמתבסס על סקסולוגיה כחלק מהתערבות טיפולית ברוח הומניסטי, על פי עקרונות NLP.  את הקורס מעבירים מרצים מובילים מתחום הסקסולוגיה, גניקולוגיה, עבודה סוציאלית, טנטרה ומטפלים מיניים המתמחים במיניות בחברה הדתית".

האם ניתן לעסוק בתחום בסיום הקורס?

"בניגוד למה שנדמה – חוק חופש העיסוק מאפשר לאדם  לעסוק במה שנפשו חפצה כל עוד הוא לא מתחזה. ייעוץ מיני הוא חוקי ואין חובה להיות בעל תואר ראשון או שני. יש לנו בוגרים רבים שעוסקים בתחום וזו גאווה גדולה עבורי".

כמה זמן אורך הקורס ומה הוא כולל?

"הקורס כולל 15 מפגשים בקבוצות קטנות של עד 12 תלמידים. מדובר בקורס תאורטי (ללא עירום ומגע אינטימי) ויש לעבור ראיון אישי לפני הקבלה ללימודים".

מה הייחודיות הקורס?

"הקורס אינטנסיבי ומעמיק ועם זאת ב"גובה העיניים". תמיד אפשר לפנות למרצים ולדבר על כל נושא שבעולם ולקבל מענה אישי. המרצים שלנו מגוונים וכוללים בין היתר גם הרצאות אורח של אנשים שנרפאו מהתמכרות למין כמו כן, בנוסף לידע הנלמד בשיעורים אנחנו מעשיריםאת היועצים לעתיד במאמרים ומידע עשיר במייל באופן קבוע,  ובסיום הקורס מעבירים סדנת שיווק עצמי".

בקרוב נפתח הקורס ה-17 "יעוץ מיני ממוקד" בתל אביב. אם גם בכם התעורר הרצון לעזור לאנשים לחיות חיים מענגים ובריאים בתחום האישי והמיני, אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 052-4402555

כתובת: החשמונאים 99 תל אביב

מייל:[email protected]

מלכה ספקטור. צילום עדי אדר

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר