מטפלים בזיהומים בנרתיק במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
מטפלים בזיהומים בנרתיק במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

טיפול בזיהומים חוזרים במרכז

זה לא נורא, אבל בוודאי לא נעים. זיהומים חוזרים בנרתיק מעידים על בעיה עמוקה הרבה יותר ממה שאתן חושבות, ומומלץ שלא להקל ראש או להתעלם מהתסמינים, שכן הזנחה עשויה להפוך למצב כרוני שמקשה על מיגור התופעה. אז הגיע הזמן להפסיק להתבייש ולהיפטר מהפטרייה אחת ולתמיד

פורסם בתאריך: 13.5.19 10:20

עוד חוזר הניגון – ד"ר יוסף דיין מומחה ברפואה פנימית

זה מגרד, כואב, גורם לאי נוחות, מפריע לחיי המין, פוגע באיכות החיים ובגדול מוציא אותך מדעתך. זיהומים בנרתיק הם תופעה שכיחה שכמעט כל אישה חווה בשלב מסוים בחייה. ממחקרים עולה כי 75% מהנשים עתידות לסבול מזיהום בנרתיק לפחות פעם אחת, כאשר 35% מהן צפויות ללקות בזיהומים חוזרים. הטיפול בדרך כלל פשוט ובחלק מהמקרים הפתרון הוא גם מיידי, אלא שלאחרונה אנחנו מגלים שיש אוכלוסייה הולכת וגוברת של נשים שסובלות מזיהומים חוזרים בנרתיק. חוסר מודעות, ביישנות וטיפול לקוי עלולים לגרום לתופעה להפוך לכרונית ולשבש תדיר את אורח החיים. ד"ר יוסף דיין, מומחה ברפואה פנימית, מציע לראשונה בישראל תכנית טיפולית ייחודית בעלת אחוזי הצלחה גבוהים.

הפרשות בנרתיק בכמות מועטה נחשבות לחלק נורמלי מהתפקוד ההורמונלי של הגוף, אולם עם השנים אנחנו עדים לעלייה דרסטית בכמות הזיהומים החוזרים שנגרמים בעקבות לחץ נפשי, שימוש מוגבר באנטיביוטיקה, מערכת חיסונית לקויה ותזונה עשירה בסוכרים המזינה תדיר את החיידקים במעיים. שילוב גורמים אלה מוביל להפרת האיזון העדין בפלורת המעי, מה שלבסוף גורם להתרבותן של פטריות הקנדידה וזני קנדידה אחרים באופן בלתי מבוקר.

"הקנדידה היא פטריית שמר השוכנת דרך קבע אצל כל אחד מאתנו במערכת העיכול. עם זאת, כל עוד החיידקים הידידותיים שבמערכת העיכול ומערכת החיסון מצליחים לווסת את רמת ההתרבות שלה, ניתן בהחלט לחיות איתה 'בשלום'", מסביר ד"ר דיין. "אולם, טיפולים אנטיביוטיים תדירים ולאורך זמן שמדללים את אוכלוסיית החיידקים המועילים, היחלשות מערכת החיסון בעקבות מחלה כרונית, כמו גם אורח החיים המערבי המאופיין בתזונה לקויה, לחץ נפשי וכדומה, עשויים במרוצת הזמן לגרום להפרת האיזון שבמעיים ולהתרבות הפטרייה. חילוף החומרים של הקנדידה מלווה ביצירת גזים ורעלנים מסוגים שונים, ובמידה והם מחלחלים דרך דפנות המעי ונספגים בזרם הדם, עלול הדבר להוביל לרשימה ארוכה של תסמינים שונים, החל מסימפטומים הקשורים למערכת העיכול (גזים, נפיחות, התכווצויות, עוויתות, שינוי בפעולת המעיים וכאבי בטן), ועד לדלקות בדרכי השתן ותסמינים הקשורים למערכות גוף נוספות".

הסיבה העיקרית להתפרצות חוזרת של הקנדידה נובעת לדבריו של ד"ר דיין מהקושי באבחון גורמי הזיהום ומטיפול שמתמקד בדרך כלל בנרתיק בלבד, אולם כל עוד הוא אינו משלב טיפול היקפי לסילוק הקנדידה ממערכת העיכול, במרבית המקרים הוא נידון לכישלון והתופעה תתפרץ שוב בתוך זמן קצר.

"כשמטופלות פונות אל רופאי הנשים בעקבות הפרשות מהנרתיק שמלוות בתסמינים נוספים, רופאי הנשים נוהגים במקרים רבים לתת טיפול מקומי מותאם מבלי לבצע בדיקות יסודיות", מסביר ד"ר דיין. "הבעיה, אמנם, בדרך כלל נפתרת, אולם באופן זמני בלבד, שכן הטיפול בקנדידה משויך לתחום הרפואה הפנימית, וכך קורה שנשים רבות סובלות מדלקות חוזרות ונשנות, זאת על אף הטיפול הרפואי שקיבלו. אומנם לא מדובר בסכנת חיים, אך אסור להקל ראש או להתעלם מהתסמינים וחשוב לפנות לאבחון וטיפול מעמיקים יותר, שכן הזנחה לאורך זמן עשויה להפוך את הפטרת למצב כרוני שקשה הרבה יותר למיגור".

מרכז המומחים בהנהלתו של ד"ר דיין לרפואה משולבת היא היחידה בישראל שמקפידה שכל המטופלות שמגיעות למרפאה ומאובחנות כסובלות מקנדידה, יבדקו גם על-ידי רופא פנימי מומחה שיבחן את הרקע הרפואי, ההיסטוריה המשפחתית של המטופלת, אורח החיים, הרגלי האכילה וסוג התזונה שלה, וגם על-ידי בדיקה מעמיקה של גניקולוג. לאחר התייעצות בין השניים נבנית תכנית טיפולית אישית ופרטנית המותאמת במדויק עבור כל מטופלת ולאופי הממצאים שנתגלו בבדיקה.

התכנית הטיפולית שמוענקת במרכז המומחים נועדה למנוע כל תרחיש של זיהום חוזר בנרתיק. התכנית משלבת טיפולים קונבנציונליים מתקדמים יחד עם מגוון טכניקות שונות מתחום הרפואה המשלימה, זאת במטרה להבטיח טיפול יסודי שמוביל להבראה מלאה ולמיגורה המלא של פטריית הקנדידה לאורך זמן.

ד"ר יוסי דיין

ד"ר יוסף דיין

הטיפול עשוי לכלול דיאטת קנדידה שמורכבת משינויים במרכיבי התזונה והרגלי האכילה, תוך שהיא משולבת במידת הצורך בטיפול תרופתי. כמו כן, כוללת מעטפת הטיפולים אינפוזיות של ויטמינים ומינרלים המהווים לעיתים הדרך היחידה לאספקת החומרים החיוניים והנדרשים לגוף כטיפול תומך המסייע להפחתת הכאבים ועוד.

במסגרת הטיפול נוהגים המומחים לעשות שימוש, על פי הצורך, בשיטות טיפוליות נוספות, כמו הידרותרפיה שמטרתה לסלק לחלוטין את פטריית הקנדידה שנוטה להיצמד לדפנות המעיים, ובמקביל גם להוביל לספיגה אפקטיבית של תוספי המזון או התרופות המשולבים בתכנית הטיפולית, ובכך להאיץ את תהליך הריפוי.

טכניקה נוספת, הנחשבת למתקדמת ביותר בתחום, היא חימום גינקולוגי בעזרת מכשיר חדשני שפותח על-ידי מרכז המומחים של ד"ר דיין בשיתוף חברת MEDISPEC הישראלית, המהווה פריצת דרך ומאפשר לשלב בו זמנית שתי שיטות טיפוליות שונות – והן חימום וחיטוי הנרתיק. חימום הנרתיק באמצעות מכשיר גינתרם 700 מרחיב את כלי הדם, מגדיל את קצב זרימת הדם ומוביל לחידוש הרקמה והרירית שבנרתיק, בעוד שגז האוזון מחטא ומשמיד את כל הפטריות, החיידקים והווירוסים בנרתיק ובשופכה.

טיפולי גז האוזון הובאו מאירופה על ידי ד"ר דיין, והוא, כאמור, מהווה את חומר החיטוי החזק והעוצמתי ביותר בטבע המביא להשמדתם המיידית של החיידקים, פטריות ווירוסים. כמו כן, מתאפיין גז האוזון בכישורי חדירה גבוהים אל הרקמות השונות ואל רירית הנרתיק, כשהתפרקותו לחמצן תורמת משמעותית להתחדשותה של הרירית ולאפקטיביות של הטיפול.

התוכנית הטיפולית כוללת סדרה של כ-4-6 טיפולים ללא כאבים, ללא צורך בהרדמה וללא תופעות לוואי, והיא מיושמת בעיקר במקרים של זיהומים חוזרים שאינם מגיבים לטיפול תרופתי.

"חשוב לי להדגיש כי בעזרת גישה אבחונית וטיפולית נכונה, אפשר בהחלט לשים קץ לבעיה אחת ולתמיד. כל טיפול בקנדידה המתמקד בנרתיק בלבד ושאיננו משולב עם טיפול במערכת העיכול נדון מראש לכישלון. על כן, אין טעם לטפל רק בנרתיק מבלי לטפל גם במערכת העיכול, במיוחד כששיעורי ההצלחה הגבוהים מדברים בעד עצמם בכ-90%-80% מהמקרים הבעיה נפתרת".

לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכז המומחים ד"ר דיין לרפואה משולבת בטלפון: 077-997-2447 או דרך האתר

כתובת המרכז: רחוב בנימין מטודלה 39, שיכון דן ת"א

 


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר