עורכי דין במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock
עורכי דין במרכז. תמונה ממאגר Shutterstock

עורכי דין במרכז שכדאי להכיר

נמצאים לפני הליך משפטי סבוך ורוצים למצוא את עורך הדין האידיאלי עבורכם? יצאנו להכיר עורכי דין מובילים באזור המרכז וחזרנו עם התובנות

פורסם בתאריך: 27.5.19 11:03

ד"ר לימור עציוני

לפני כארבע שנים, פנתה א' כבת 37, לעו"ד לימור עציוני וחשפה בפניה סוד ששמרה במעמקי ליבה: הדוד שלה פגע בה מינית בילדותה. מועד הפנייה היה כפסע מהתיישנות העבירה. מאותו רגע עו"ד עציוני החלה בליווי נפגעת העבירה בתהליך הפלילי מול המשטרה ומול הערכאות המשפטיות. תהליך זה ארך זמן רב אך בסופו, הדוד שפגע בה, הודה והורשע ואף שילם לה פיצויים. הנפגעת סגרה מעגל וחשה כי הצדק נעשה.

תיקים רבים כדוגמת תיקה של א' מגיעים לפתח משרדה של עו"ד לימור עציוני, דקאנית בית הספר למשפטים במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. בעלת תואר שלישי במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מומחית במשפט פלילי עם מומחיות ייחודית בתחום עבירות המין.

למעלה מ-20 שנה עוסקת ד"ר עציוני בזכויותיהם של נפגעי עבירה, ואף חקרה וכתבה רבות בנושא כשגולת הכותרת הוא ספרה "גילוי עריות" – ספר המצוטט בפסקי דין רבים בבית המשפט העליון, אשר הפך לאורים ותומים בנושא בשל העיסוק בשלל ההיבטים של נפגעי עבירה על רקע עבירות מין במשפחה,כגון שאלות של התיישנות, פיצויים, ענישה פלילית, שיקום ועוד.

ליווי של נפגע עבירה מתחיל למעשה מהרגע בו אדם חוכך בדעתו האם להגיש תלונה על פגיעה או תקיפה שבוצעו בו. כאשר אדם שנפגע בא במגע עם רשויות החוק, עליו לדעת כי הוא נמצא בשדה זר עם חוקים משלו ושפה אחרת שאינה מוכרת. ללא ליווי הולם הוא עלול להכשיל את עצמו, גם אם האמת לצידו. דרכי הפעולה של רשויות החוק אינן נהירות לאדם הפשוט, בעיקר כאשר מדובר בעולם המשפט הפלילי הנשען על ראיות.
ליווי נכון של עו"ד המומחה בעולם הפלילי, עוזר  לאדם לחתור לעשיית צדק, להעביר את עוצמת הפגיעה בו בדרך הנכונה אשר תאפשר טיפול חקירתי ומשפטי הולם. באמצעות ליווי של עורך דין מומחה יוכל נפגע עבירה , ובעיקר נפגע עבירת מין למקסמם את מצבו שכן באמצעות עורך הדין יידע הנפגע להתנהל נכון מול הפרקליטות והמשטרה ולשמור על כל זכויותיו כנפגע עבירה.

לפני מספר שנים הגיע למשרדה של עו"ד עציוני תיק מורכב ובו 3 אחים שנפגעו על ידי איש חינוך,  אשר ניצל את האמון שנתנו בו הורי הילדים ופגע בהם מינית. ילדים בגילאי 8,10,12 שעברו טראומה מינית קשה נאלצו לעבור תהליך ארוך שכלל עדויות בבתי משפט וחקירות נגדיות. הליווי העוטף של עו"ד עציוני יצר קשר חם ומשפחתי, שבזכותו הרגישו אותם ילדים מקום בטוח לומר את אשר על ליבם, גם כאשר הם נאלצו להתייצב מול גורמים כמו פרקליטות ומשטרה. גם תיק זה הסתיים בהרשעת הפוגע ובעונש מאסר ממושך.

רוב עבירות המין מדווחות בחלוף זמן רב ממועד הפגיעה משום שהקורבן חש אשמה, בושה או חרדה סביב הנושא, ולכן במקרים רבים אין ראיות מדעיות. משום כך עולה הצורך לעבוד בצורה נכונה ומדויקת כדי להביא להגשת כתב אישום גם בחלוף זמן רב. כאשר עוה"ד מכין את הנפגע להגשת התלונה, עולים סיכויי התיק להצליח. עורך הדין המלווה נפגע עבירה יכול להבין כבר בשלב הראשוני מה סיכוייו של תיק מבחינה משפטית ובכך לחסוך זמן, חרדות ועוגמת נפש

לפני 2002 נפגעי עבירה לא יכלו לומר את דבריהם בהליך הפלילי, אך מאז שנחקק חוק זכויות נפגעי עבירה  השתנו פני הדברים, וכל נפגע זכאי לומר את דברו ולקבל את הייצוג ההולם שילווה אותו בתהליך מורכב זה, וייתן לו את ההגנה שאותה הוא ראוי לקבל ומיצוי כל זכויותיו כנפגע עבירה.

פרטי התקשרות:

מעבר לאתר

כתובת מייל 

משרד: 03-609-2922

למקרים דחופים: 054-741-9085

עו"ד לימור עציוני. צילום: איקי

עו"ד לימור עציוני. צילום: איקי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר