טקס האיחוד המקודש 2017 - קרדיט צילום: Hridaya Yoga
טקס האיחוד המקודש 2017 - קרדיט צילום: Hridaya Yoga

פריחתו של הלוטוס ודרך הטנטרה של נעמה הנגבי

אומרים שכל מסע של אלפי מיילים מתחיל בצעד אחד קטן. במקרה של נעמה הנגבי, 38, הצעד הראשון במסע הרוחני שלה היה אכן קטן למדי, כמו כל צעד של ילדה בת ארבע.

פורסם בתאריך: 17.6.19 09:36

בסיפורה של נעמה, אותו צעד ראשון היה תרגול יוגה עם אמה. השתיים נהגו לחלוק זמן איכות על מזרן היוגה וכבר מגיל צעיר ספגה כילדה רכה השראה רוחנית ויכולת התמדה בתרגול הפיזי.

המסורת היוגית פתחה עבור אותה ילדה קטנה צוהר אל עולם רוחני שנפרש בפניה ומשך אותה להתעמק בו ולחקור את מסתורי היקום. עם השנים וההתבגרות, נעמה למדה, העמיקה וחקרה מסורות רוחניות שונות. היא קראה ספרים רבים בנושא והרגישה שיש שם, בעולם הרוח, כה הרבה מעבר לגלוי לעינינו ביומיום.

בשנת 2002 נסעה נעמה לרישיקש, הודו. שם, ברישקיש, ביום בהיר אחד, ולאחר חיפושים נרחבים, הגיעה לבית ספר ליוגה עליו שמעה ואותו חיפשה, אגמה יוגה. היתה זו הפעם הראשונה שהיא הגיעה למקום מוסדר ללימודי יוגה. עד היום, שנים אחרי, היא מלמדת באהבה ומסירות את מה שלמדה באותו בית ספר, רק שממרום ניסיונה והדרך שעברה, היא מוסיפה ללימודים ידע נרחב ממסורות נוספות.

נעמה נשארה באגמה יוגה, שם תרגלה ולמדה במשך חמש שנים. בהמשך, כאשר הרגישה שזה הזמן ללמוד ולתרגל במקומות נוספים ולהעשיר את עולמה, העמיקה גם בלימוד ותרגול של מסורות נוספות.

יאנטרה - קרדיט צילום: ביאטריס תומאס

יאנטרה – קרדיט צילום: ביאטריס תומאס

ביניים: לעולם בעקבות הרוח

ההבנה כי עולם הרוח הוא אינסופי שבתה את לבה של נעמה ודחפה אותה ללמוד ולהתעמק במסורות נוספות. כך החל מסע בעולם – רוחני, ואף פיזי-ממשי. מסעותיה הובילו אותה לחקור את עולם הבודהיזם – ממסורת הטרואדה ובודהיזם טיבטי, ולצלול לתוך המיסטיקה של הנצרות והיהדות. היא למדה אדויאטה-ודנטה עם סאג'אננדה וטקסים טנטרים עם אנטואנה גוטאה, חקרה ותרגלה את מסורת הדזוגצ'ן המרתקת עם המאסטר נמקאי נורבו רינפוצ'ה, ולבסוף, מצאה בית בטנטרה ההודית המסורתית עם גורוג'י ראג' קומאר ושיווהאם טנטרה.

כך גילתה נעמה, כי בסופו של דבר, מתחת לכל שכבות ורבדים התורות השונות, עובר חוט שני שזור חוכמה ודעת המקשר הכל לפילוסופיה הטנטרית.

במסגרת החקירה וההתעמקות, נעמה לא הסתפקה, כאמור במסעה של הנפש, אלא נעה על פני הגלובוס, נודדת לפרקים, ולעתים מכה שורשים במרכזים רוחניים בקצוות תבל השונים.  בתאילנד החלה נעמה ללמד יוגה, תחת השגחתו של המורה הראשון שלה. ככל שידיעותיה הועמקו והורחבו החלה נעמה להעביר גם סדנאות ושיעורים במקומות שונים בעולם – תאילנד, ניו זילנד, קנדה, אירופה, טאיוואן, הודו וישראל.

יאנטרה 2 - קרדיט צילום: ביאטריס תומאס

יאנטרה – קרדיט צילום: ביאטריס תומאס

ביניים: אחת מעשר

גולת הכותרת במסעה היתה הפגישה המכוננת עם המורה הרוחני ההודי גורוג'י ראג' קומאר, המלווה את נעמה בדרכה הרוחנית עד עצם היום הזה. ראג' קומאר מלמד את דרך הטנטרה המסורתית עם כל העוצמה והדיוק שיכול להעניק רק מורה דרך של ממש. בעקבות אותה פגישה והתהליך שבא בעקבותיה, זכתה נעמה לקבל מעמד מיוחד בעולם הטנטרה: היא היתה אחת מ 64 אנשים בעולם כולו שקיבלו מראג' קומאר את הרשות לשמר וללמד את המסורת שלו. על החוויה המעצימה, מספרת נעמה:

"גורוג'י, המורה הראשי שלי עד היום, הוא אחד מהמאסטרים היחידים בעולם שמלמדים את הטנטרה המסורתית. איתו עברתי תהליך חד פעמי נדיר. בסדנה, בה זכו להשתתף 64 איש בלבד מכל העולם, עברנו תהליך טנטרי מזורז מלא. בתחילת התהליך לא ידענו בדיוק לקראת מה אנחנו הולכים, אבל בסופו, כבר הבנו איזו חוויה מעצימה עברנו שם. מתוך אותה קבוצה, רק כעשרה אנשים – ואני בתוכם – באמת מלמדים ומחזיקים את השושלת. היום כולנו מרגישים מחויבים למסורת ומלמדים את הטנטרה בצורה מדויקת ונאמנה למקור.

נעמה, שהיא כיום אחת מהתלמידים המערביים הקרובים ביותר לגורוג'י, אף כתבה ביחד עם המאסטר שלה ספר. תהליך הכתיבה כלל מגורים באשרם שלו למשך כשלושה חודשים, במהלכה העלתה על הכתב חלק מהתורה שלו.

פסטיבל זורבה ישראל - 2015 - קרדיט צילום: טאריקה צ'טאן

פסטיבל זורבה ישראל – 2015 – קרדיט צילום: טאריקה צ'טאן

ביניים: דרך הטנטרה של נעמה

הדרכים הנפתלות של נעמה, הנדודים, השאלות והתשובות – כל אלה הובילו אותה לעיסוקה הנוכחי. אחרי שעברה מסע ארוך, הרגישה שהגיעה למקום בו היא יכולה וצריכה לחלוק עם הזולת את כל הידע והתרגול הזה. ההעצמה והחניכה שקיבלה ממוריה הרבים לאורך הדרך מאפשרות לה להעביר את הידע הלאה וללמד את דרך הטנטרה.

נעמה רואה את יעודה בהפצת הטנטרה המסורתית בעולם ומאמינה שבדרכה זו היא עוזרת לאנשים לקבל ולהכיל את היופי של תורה זו וכך ליהנות מכל המתנות שהיא יכולה להשפיע עלינו.

נעמה משמשת בארץ כמתרגלת ומורה של טנטרה יוגה מסורתית, מנחה טקסים טנטרים וסדנאות נשים, זוגיות, יוגה ומדיטציה. על תפקידה בעולם כמורת דרך ומורה רוחנית, היא מספרת:

"אני מפתחת ומחדשת את הסדנאות והשיעורים שלי כל הזמן, תוך חיפוש מתמיד אחר  דרכים חדשות לחוות את ההוויה שלנו ולחלוק אותה עם אחרים. דרכים לחגוג, להעמיק, להיות ולאהוב. לעתים אני משתפת פעולה עם מורים אחרים ממסורות ואומנויות שונות בכדי להביא ידע וחוויה נוספת ללימוד. האופן בו אני חולקת את העולם המופלא של הטנטרה יוגה, הטקסים והמדיטציה עם אחרים מגלם דרך של איחוד בין חכמה, תרגול ואהבה".

בנוסף לכל אלה, נעמה היא המורה המובילה בארץ ללימודי עומק של טנטרה הודית מסורתית, מייסדת Tantra Marga – (דרך הטנטרה) בית הספר הבינלאומי לטנטרה מסורתית כדרך רוחנית ומייסדת PREMA – בית הספר הגבוה לאהבה.

בנקודת הזמן הנוכחית בחייה, נעמה מרגישה שסיימה את מסעותיה בעולם. חלומה הנוכחי הוא להקים בארץ מרכז רוחני אליו יוכלו להגיע אנשים לתרגל ולהעמיק בטנטרה יוגה המסורתית, ולהנגיש עבור אחרים את הידע הטנטרי העמוק.

אם הוקסמתם מסיפורה האישי רב המעללים והפתלתל של נעמה, כדאי לכם לעקוב אחר עמוד הפייסבוק ו/או האינסטגרם שלה. נעמה נוהגת לחלוק עם קוראיה את התובנות והידע שצברה במהלך השנים, ואת הידע השופע מההתפתחות הרוחנית שלה שנמצאת בתהליך מתמיד. אם תעקבו אחר פרסומיה, תוכלו גם להתעדכן לגבי מועדי ההרצאות שהיא מעבירה לקהל הרחב בהן מספרת את סיפור חייה והדרך הרוחנית והאישית שעברה.

נעמה הנגבי, סדנאות טנטרה מסורתית

כתובת מייל –  [email protected]
מעבר לאתר 
מעבר לעמוד הפייסבוק
אינסטגרם – naamahanegbi

נעמה הנגבי - קרדיט צילום: אורי גרון

נעמה הנגבי – קרדיט צילום: אורי גרון


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר