טיפול בדרך יצירתית. צילום: Benjavisa Ruangvaree Art, shutterstock
טיפול בדרך יצירתית. צילום: Benjavisa Ruangvaree Art, shutterstock

טיפול באומנות במרכז – הכירו את המומחים בתחום

האומנות מעודדת פעמים רבות חשיבה מחוץ לקופסה, וטיפול באומנות מעניק את היכולת להסתכל על החיים מנקודת מבט חדשה, יעילה ומרעננת. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם את טיפולי האומנות המתקדמים והמומלצים ביותר באזור המרכז

פורסם בתאריך: 23.7.19 16:16

ענת גולדוסר חג – הדרך היצירתית והעדינה אל הנפש

"האומנות מצליחה לפתוח דלת סתרים לעולם הפנימי שלנו ולגעת בנקודות שקשה להגיע אליהן באופן טבעי", כך מציינת ענת גולדוסר חג, מטפלת באומנויות עם התמחות בפסיכודרמה. הקשר של ענת לעולמות הטיפול התחיל בגיל הנעורים כשמצאה את עצמה מתעניינת בנפש האדם, בתת המודע ובקשר ביניהם. הזיקה שלה לאומנות תמיד היתה חלק בלתי נפרד מחייה והיא למדה תיאטרון, ציור ופיסול. דרך ההתנסות האישית שלה הבינה ענת שהשילוב בין שני התחומים המהותיים בחייה יכול ליצור שיטת טיפול ייחודית ויעילה.

ענת למדה תואר ראשון בבימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים, ותואר שני בטיפול באומנויות והתמחות בפסיכודרמה. היא מקבלת מטופלים בקליניקה פרטית בתל אביב ומשלבת עבודה בתחום הציבורי. בעבר התמחתה במרכז לבריאות הנפש אברבנאל, בטיפולים פרטניים וקבוצתיים עם ילדים, נוער ומבוגרים ובהדרכת הורים. בשנתיים האחרונות משלבת ענת עבודה דרך משרד החינוך עם ילדים עם בעיות התנהגויות-רגשיות קשות וילדים עם ולקויות למידה: "במהלך חיי הבנתי כמה אומנות יכולה לעזור בכל כך הרבה תחומים ולהקל על קשיים רבים. אני מרגישה שהעבודה שלי היא לגמרי שליחות ושמחה על ההזדמנות לעזור ולהקל", מציינת ענת בהתרגשות.

"אני מחשיבה את עצמי ורבלית ואוהבת מילים, אך מעריכה גם את היכולת של הטיפול באומנויות לעקוף את המילים שלעיתים מתעתעות בנו ולהגיע לרגש שמסתתר מאחוריהן. בטיפולים אני משתמשת גם בשיח וגם בשיטות מגוונות כמו פסיכודרמה, מיינדפולנס, ציור ועוד", מספרת ענת. "הפסיכודרמה לדוגמא מאפשרת לנו לפגוש צד אחר בנו, "לדבר איתו", לחוות אותו מתוך זווית אחרת, ואפילו להיכנס לנעליים של מישהו אחר בצורה המוחשית ביותר ומתוך ההתנסות המיוחדת להגיע לתובנות מהותיות על חיינו", מסבירה ענת, "הפסיכודרמה מאפשרת לנו גישה לרגש פחות מעובד, יותר גולמי, טבעי וללא מחסומים".

הגישה של ענת, כמו בסיס הפסיכודרמה, מבוססת על יצירתיות וספונטניות, בדומה לצורה האותנטית והכנה בה מבטאים ילדים את עצמם. הטיפול מאפשר גישה קלה, נגישה, ישירה ומרוככת להתמודדויות עם אתגרים ומקומות רגישים: "כל מטופל מביא את העולם הפרטי שלו, את היכולת לתקשורת והמוכנות לגעת בחומרי נפש. אני מתאימה את עצמי למטופלים – לאופן הביטוי של כל אחד ואחת, לרצון, לצורך ולכוחות שלהם. יש מטופלים שמרגישים בנוח עם שיחה בלבד, יש שישלבו אומנות חזותית כמו ציור ופיסול, יש כאלו שדווקא עבודה דרך הגוף תאפשר להם מגע עם חומרי נפש, וכמובן שיש תמיד אופציה לשלב מיינדפולנס", מסבירה ענת.

הבסיס לכל טיפול אצל ענת הוא בראש ובראשונה הקשר הבין אישי בינה לבין המטופל והוא זה שמאפשר את הצלחת הטיפול: "הטיפול מתחיל בשיחת היכרות בסיסית, בה נוצרת התחלה של קשר. לפעמים הכימיה מידית ולעתים צריך זמן, אך הפגישה הראשונית נותנת תחושה של הפוטנציאל. הטיפול מבוסס על שיחות ובמידה והמטופל מעוניין אני משתמשת בכלים של הפסיכודרמה, או בהתערבות אמנותית אחרת לפי הצורך".

פעמים רבות אנחנו שוכחים מי אנחנו ומחפשים את התשובות בחוץ. המטרה בטיפול של ענת היא לתת הכוונה למטופל למצוא את כל מה שהוא מחפש בתוך עצמו: "הטיפול עוזר להפסיק לפעול לפי דפוסים שהתקבעו אצלנו המביאים לאותן התוצאות שוב ושוב. הספונטניות והיצירתיות הן הבסיס לבריאות ורווחה נפשית, הן מאפשרות לגשת לסיטואציות השונות בדרך חדשה ומרעננת ולהתמודד בדרך יעילה יותר עם האתגרים השונים", מסכמת ענת.

ענת גולדוסר חג

טלפון: 0505307473

אימייל: [email protected]


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר