מסעדות איטלקיות מומלצות. תמונה ממאגר Shutterstock
מסעדות איטלקיות מומלצות. תמונה ממאגר Shutterstock

בון אפטיטו: מסעדות איטלקיות מומלצות

האוכל הרומנטי והאהוב ביותר הוא האוכל האיטלקי. אבל אם אתם רעבים לאוכל איטלקי מושקע, הכנו עבורכם את הרשימה הבאה שתגרום לבלוטות הטעם שלכם להשתגע. קבלו את המסעדות האיטלקיות המומלצות שלנו. בון אפטיטו

פורסם בתאריך: 23.7.19 17:09

קפיצה קטנה לאיטליה: מסעדת לה רפובליקה די רונימוטי

התחרות בין המסעדות האיטלקיות לא קלה אבל התשוקה של השף והבעלים מוטי סופר, לצד יצירתיות וירידה לפרטים הקטנים, הפכה את המקום שהוא מנהל לשם דבר בעולם הקולינריה הישראלי.

התשוקה של השף מוטי סופר למטבח האיטלקי מורגשת בכל הבהרה שיוצאת מפיו, וכשהוא מדבר על העגבניות שגדלות בגינה האורגנית שהקים לפני כעשור ועל טעמי הגלידה שרק המקום שלו יודע להציע לקהל הלקוחות אי אפשר שלא לעצום עיניים, להרגיש את בלוטות הרוק עובדות ולדמיין שעברתם לרגע לאיטליה.
כבר 15 שנים שסופר, 47, הוא הבעלים של מסעדת לה רפובליקה די רונימטי הפועלת ברובע לב העיר בתל אביב. "אנחנו מסעדה איטלקית אותנטית, משפחתית, עם אוכל מאוד פשוט אבל מושקע", מבהיר סופר. "אבל אנחנו משקיעים באוכל שלנו במידה כזו שלא משתווה לאף מסעדה בארץ, כולל המפורסמות שבהן. זה מתחיל מבחירת הדגה, ממשיך לבשרים המיושנים, דרך צלעות הטלה, נתח הקצבים וכל האיכות".

אחד מהדברים שמייחדים את מסעדת לה רפובליקה היא הג'רדינו. מדובר בגינה האורגנית של המסעדה שממוקמת בשטחי הכפר הירוק ומספקת שלל ירקות ועשבי תיבול בהתאם לעונה. "יש לנו כאן עגבניות, תירס, מנגולד ועוד. מאות מטרים של גידולי מנגולד", אומר סופר. "אנחנו מפעילים גם קונדיטוריה שעושה את כל ה'לבן' בעצמה: בצקים, פסטות טריות, אפילו גלידות. יש לנו חמישה טעמים מדהימים שלדעתי אין באף מקום בעולם. אצלנו הכל עובד לפי הספר כבר 15 שנה. רוטב העגבניות שלנו למשל נעשה מעגבניות טריות. בכל חודש אנחנו מקבלים שתי טון עגבניות ובכל יום ראשון עולים לסירים 500 ק"ג עגבניות".

צילום: אייל רווח

צילום: אייל רווח

מנות מישלן

תשומת הלב לפרטים, ההקפדה על בחירה נכונה של חומרי גלם וניהול נכון יצרו למסעדה קהל מושבע שלדברי סופר "נוחת מאיטליה ומגיע ישר אלינו". "התחלנו כמעדנייה ברמת גן. אחרי זה עברנו לרמת חיל ומ-2004 אנחנו ברובע לב העיר. פתוחים כל השבוע, כולל ארוחות בוקר בשישי ובשבת. העסקיות שלנו הכי טובות כי יש בהן תמהיל של מוזיקה, מחיר, קינוח והקפה הכי טוב שיש והכל עד 100 שקל".

מוטי, אי אפשר שלא להתעלם מהתשוקה שלך כשאתה מדבר על אוכל איטלקי.

"אני מאוד מעריך מסעדות שמצליחות ויש הרבה מסעדות איטלקיות שמצליחות יותר מאיתנו, אבל מוסד כמו שאני בונה הוא לטווח הארוך. זה לא משהו של זבנג וגמרנו. בונים את זה בצורה מוסדית ושורשית. ביום שני הראשון של כל חודש למשל אנחנו מציעים ערב סגור שבו מציגים 12 מנות חדשות שלעולם לא יחזרו. אני בעצמי נכנס למטבח ומכין אותן, מדובר ממש במנות מישלן".

על מה צריך להסתכל בבחירה של מסעדה איטלקית?

"כשאני הולך לאכול במסעדה איטלקית, ואני הולך לכל מסעדה איטלקית בארץ, אני מסתכל על המדדים שהם היסוד של המטבח האיטלקי: איכות הפיצה, הרביולי, הניוקי והטירמיסו. לא מעניין אותי הבשר כי זה תלוי ספק. הסיפור נמצא בעבודת היד של הלזניה, הקנלוני והשאר".

צילום: רוני כספי

צילום: רוני כספי

מה המנה האהובה עליך במיוחד?

"אני אוכל אותה כמעט כל צהרים: פסטה פומודורו עם רוטב עגבניות ובזיליקום". המטבח האיטלקי נאלץ להתמודד עם תחרות לא קלה על טעמו של החך הישראלי מול המסעדות הבשריות או המסעדות שמגישות אוכל מקומי, ובכל זאת סופר לא מודאג. למטבח האהוב שלו יש מקום טוב בדירוג בקרב הלקוחות.

"ישראלים מאוד אוהבים אוכל אסיאתי. הם נהנים גם ממטבח עם טחינה וחציל שרוף ועכשיו יש הרבה מסעדות שמגישות טחינה. לנו, למשל, אין טחינה או סויה. רק מטבח איטלקי. יש בעיה בימים חמים למטבח האיטלקי ולפעמים בא לקהל דברים קלים יותר. האסיאתי זה מטבח של טאפאסים. התיירים מאוד מתחברים למטבח הישראלי עם השווארמה והקבב. אני מאמין שהמטבח האיטלקי הוא לאורך זמן. כשאני יושב במסעדה ורואה חציל לא כיף לי. גם לא אוהב את הפתרון הקל של הטחינה. הייתי רוצה שזה ייצא מכל המסעדות ויישאר איפה שהוא צריך".

מה הסוד בניהול של מסעדה מצליחה?

"אני גם מייעץ למסעדות וזה לפעמים הרבה יותר קל. אני גם מטפל בצוות שלנו שמונה 42 עובדים ונותן להם את האג'נדה שלי לחיים תקינים ולעולם שפוי. אתה צריך כמנהל שיהיה בך הכל: פילוסופיה, פסיכולוגיה, תשוקה, כלכליות. אחד הדברים שהשותף שלי לשעבר שינה בי זה להפוך ממסעדן שהוא אומן למסעדן שמצליח. אתה חייב לשמור על כל המדדים שפויים: מחיר, מוזיקה נעימה, אוכל מוקפד, נקי ומסודר, טריות ושירות נכון. יש מדדים שאם אתה לא שומר עליהם הפירמידה פשוט תקרוס".

אז במידה וטרם ביקרתם בארץ המגף תנו קפיצה למסעדת לה רפובליקה די רונימוטי. אחרי שתטעמו מהאוכל, תשתו מהיין ותקשיבו למוזיקה שובת הלב תבינו שלא תוכלו למצוא מקום הנאמן יותר למקור.

כתובת: מזא"ה 4, תל אביב
טלפון: 03-6470247
מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

צילום: רוני כספי

צילום: רוני כספי


מסעדת טאבולה

שדרת עצים עתיקים, כמו בסרט איטלקי מימים אחרים, מובילה אל מסעדת טאבולה בהרצליה. כבר יותר מ-20 שנה שטאבולה, "שולחן" באיטלקית, מאכילה את אורחיה במנות איטלקיות אותנטיות ובאווירה שמשתנה בכל שעה של היום. בלילות מוצאים בה זוגות וחברים רומנטיקה נעימה ומסתורית, בצהריים היא לובשת ארשת עסקית ואילו בסופי שבוע פוקדות אותה משפחות שמבקשות לבלות זמן איכות יחד בשילוב עם ארוחה טובה.
תפריט המסעדה מבוסס על בשרים ופירות ים בסגנון איטלקי ומשלב גם כמה מנות טבעוניות מעולות. בזכות האהבה של דפנה ברגר, שהמסעדה בבעלותה למעלה משני עשורים, לתחום האירוח – למקום מגע אישי מיוחד שגורם לבאים בשעריו, שנוהרים אליו מכל רחבי הארץ, להרגיש בבית – תחושה כשמתחילה כבר כשנוסעים לאורך שדרת העצים העתיקה בדרך לטאבולה.

מסעדת טאבולה. צילום: נתי חדד

מסעדת טאבולה. צילום: נתי חדד

מסעדה איטלקית שהיא בית

בכניסה לטאבולה רובצת בנחת חתולת הבית המטופחת, עתותיה בידיה. דווקא משום שדפנה ברגר לא הגיעה מתחום המסעדנות, טאבולה אינה דומה לשום מסעדה אחרת. בניגוד למסעדות רבות שבהן השף והצוות מתחלפים תדיר, בטאבולה יודעים לשמור על האיכות לאורך זמן. השף, שעם הזמן הפך בן בית, מלווה את המקום שנים ארוכות, ואילו צעירים שמתחילים כמלצרים מתפתחים ביחד עם המסעדה והופכים למנהלי משמרת. אחרים, שמתחילים כעובדי מטבח, מתקדמים גם הם לתפקידים בכירים יותר. "אנחנו אוהבים לקחת את החבר'ה שלמדו וגדלו אצלנו ולהרים אותם למעלה מאשר לשכור מישהו מבחוץ", מספרת ברגר, "אנחנו ממש כמו בית".

על גבי מפות לבנות ושולחנות שמעוטרים בנרות מציעה המסעדה האיטלקית פסטות טריות שנעשות בעבודת יד, בשרים, דגים ומאכלי ים. אחת המנות הפופולריות והמיוחדות בטאבולה היא לזניה תרד ובשר ברוטב בשמל ועגבניות, לצד פילה ואנטרקוט מצוינים ושפע של מנות נוספות.

צילום: נתי חדד

צילום: נתי חדד

צילום: נתי חדד

צילום: נתי חדד

לצד אלה פותחו במסעדה מנות טבעוניות עשירות בזכות היותה של דפנה טבעונית אשר זוכות להצלחה רבה בקרב אורחי המסעדה. בין השאר תמצאו בתפריט רביולי בטטה ברוטב קוקוס עם אגוז מוסקט, קוביות בטטה ובזיליקום, קציצות עדשים, פאי רועים שמבוסס על פטריות, אפונה ובטטה וקרפצ'יו סלק.

גם בגזרת הקינוחים מוצע שפע איכותי של קינוחים מדהימים שמתחלפים ומתעדכנים כל העת, שכוללים גם מנות אחרונות טבעוניות, כאשר ניתן גם להזמין עוגות שלמות לאירועים. לצד כל אלה, עולם היין של טאבולה מציע מגוון גדול של יינות איכותיים מכל העולם ובעיקר מאיטליה.

תפריט העסקיות מוגש בימי ראשון עד שישי, בשעות 17:00-12:00. בתוך המסעדה יוכלו ליהנות האורחים מחדרים פרטיים לאירועים קטנים, עד 24 אנשים, או אירוע במסעדה כולה, עד 150 אורחים – ימי הולדת, בר מצוות, בריתות ואפילו חתונות אזרחיות. המסעדה מציעה שלושה סוגי תפריטים לאירועים – תפריט ים תיכוני, תפריט איטלקי ותפריט פרמיום, ובמקום מתקיימים אירועים רבים של התעשייה האווירית, וגם שגרירים מכל השגרירויות בסביבה אינם מוותרים על ארוחה קבועה בטאבולה.

מסעדת טאבולה
טלפון: 09-9573818
כתובת: הנשיא יצחק 75, הרצליה
מועדי פתיחה: ימים ראשון עד שבת, מ-12:00 עד חצות
קישור לאתר 

צילום: נתי חדד

צילום: נתי חדד


אלורה בתל אביב

מסעדת "אלורה" היא מוסד קולינרי כבר אחד עשר שנים, אותו מנהלים ביד רמה ומקצועיות שני שותפים בעלי ניסיון בתחום האוכל והעסקים ואיתם, יד ביד, שף המומחה בבישול איטלקי. יחד הם בנו מקום בו תוכלו למצוא אוכל איכותי, אווירה נעימה ותחושה שלרגע או שניים הגעתם לאיטליה.

עם הצעד הראשון אל תוך מסעדת "אלורה" ניתן להרגיש את האווירה המיוחדת והניחוחות של איטליה, בואכה שדרות בן גוריון. המסעדה בנויה במפלסים המייצרים אזורים שונים, ובכל אחד מהם אווירה שונה במעט. ברקע נשמעים שירים באיטלקית, וויטרינה המאפשרת הצצה למבחר היינות. את ההשראה לעיצוב המקום מגיעה מטיולים במקומות שונים באיטליה.

התפריט משלב את המטבח האיטלקי לחך הים תיכוני. תוכלו למצוא מנות איטלקיות עם טוויסט, לדוגמא: סלט קפרזה – עגבניות וגבינת מוצרלה איכותית עם נגיעות של פלפל חריף שנותנות טאץ' קטן מהפיקנטיות הישראלית.

ב-"אלורה" יודעים, שאוכל איכותי וטעים נעשה מחומרי גלם טריים ומשובחים. הפסטות שתמצאו בתפריט נעשות מפסטה טרייה וחומרי הגלם מגיעים מידי יום לפתח המטבח, חלקם מיובאים מאיטליה, בכדי לספק ללקוח חויה איכותית וטריה ללא פשרות .

המקום מציע מנות משולבות דגים, בשרים ופירות ים, כמו ריזוטו פירות ים עשיר בביסק סרטנים ויין זעפרן וגם מנת לזנית עגל המורכבת מדפי לזניה טריים המוכנים בעבודת יד במקום, ותבשיל בשר בבישול איטי, מעליהן רוטב בשמל עשיר. כמו כן, בתפריט מגוון מנות צמחוניות וטבעוניות.
"אנו ממליצים לכם, כדי לפתח רעב ולהשלים את החוויה, לפתוח את הארוחה עם אפריטיף איטלקי או כוס יין ולהזמין מנות פתיחה, למשל מנת הרביולי דה נוצ'י; רביולי מפסטה טריה בעבודת ידבמילוי של מסקרפונה, אגוזים ובזיליקום טרי ברוטב שמנת מרווה, שאנחנו מכינים במטבח שלנו"

אלורה מתאימה לבילוי של כולם – זוגות צעירים בדייט ערב נעים ומשפחות המגיעות בסופי השבוע עם הילדים. התפריט מגוון ועשיר ומאפשר לכל סועד למצוא וליהנות ממנה הקולעת להעדפות הקולינריות, לחשק ולטעם שלו. בנוסף מציעה המסעדה פתרונות אידיאלים שכוללים פסטות ללא גלוטן, פסטה חיטה מלאה ומנות המותאמות לילדים.

ישנם מקומות ישיבה בתוך המסעדה ובתקופה הזו של השנה, עם הבריזה הנעימה בערבים, מומלץ לשבת בחצר המכוסה ירק ופרחים הצופה לשדרות בן גוריון . גם בחורף אלורה תחכה לכם עם חצר מקורה ותנורי חימום. HAPPY HOUR קיים החל מהשעה 22:00 ועד הסגירה, בה מקבלים פיצה 1+1 ומומלץ לשלב עם כוס יין או בירה קרה וכך לסיים את היום באווירה נעימה וטעימה לא פחות. המקום פתוח בכל ימות השבוע.

כתובת: בן גוריון 39 תל אביב
שעות פתיחה: 12:00-00:00
עסקיות צהריים: 12:00-17:00
טלפון: 03-5221123
קישור לאתר
משלוחים: יש
אירועים: מי הולדת , בר/בת מצווה או כל אירוע מרגש, עד 110 איש בתיאום מראש.


מסעדת פראטלי: מנות הטאפס האיטלקי – שהפכו ללהיט

איטליה זה אוכל ודרום איטליה זו חגיגה קולינרית. זה עגבניות אדומות עסיסיות ועצי זית, חום אנושי, מזג ים תיכוני עם טאץ' אירופי, מוזיקה שמחזירה אותנו לימי סינמה פארדיסו וטעמים וריחות שממלאים גם את הנשמה. את כל אלה תמצאו במסעדת פראטלי, שנפתחה בקיץ האחרון וכבר הספיקה לרכוש קהל נאמן שמגיע במיוחד.
את פראטלי, "אחים" באיטלקית, פתח שרון ישי בחודש יוני האחרון יחד עם שותפיו האחים ליאב ואביב חסן ואלי גלמן. בבעלות הקבוצה גם רשת פיצריות מצליחה. ישי ביקש ליצור במסעדה החדשה מטבח איטלקי צעיר ואופנתי אך כזה שלא שוכח להתכתב עם תרבות האוכל המאפיינת את המחוזות הדרומיים של ארץ המגף.

מסעדת פראטלי, שעוצבה בקפידה בידיה האמונות של אתי דנטס האחראית לעיצוב של רבים ממוסדות האוכל בארץ, הביאה רוח חדשה לאזור. פראטלי שואבת אותך אליה מרגע הכניסה החל באריחים האותנטיים ובבר הגדול והאלגנטי שניצב במרכזה ומלא ביינות משובחים ובתאורה החמימה. טאבון העצים הענק שיובא במיוחד מאיטליה, המטבח הארוך והפתוח המאפשר תצפית על תהליכי הבישול לעיני כל ושירי האהבה האיטלקיים שממיסים לבבות בלי להתאמץ גורמים להרגיש איטליה שורשית, אמיתית ומכניסת אורחים.

אחת הבשורות הרעננות שמביא התפריט של פראטלי היא מנות הצ'יקטי ( (Cicchetti – מבחר של שבע מנות קטנות עונתיות ומרגשות המוגשות למרכז השולחן עם רי-פיל תמידי. הצ'יקטי כוללות בין השאר פוקצ'ה חמה וטרייה הנאפית בטאבון, פולנטה, גלילי פסטה ממולאים, ארטישוק, סלט רומאי, קרפצ'יו ומנות נוספות.
אפשר להזמין את מנות הצ'קטי לבד במחיר של 79 שקלים לסועד, או בתוספת של 49 שקלים לסועד עם הזמנה של מנה עיקרית. דבר אחד בטוח: ההתמכרות מובטחת.
"ממש כמו הטאפס בספרד, הצ'קטי נפוץ מאוד בברים השכונתיים הקטנים של איטליה", אומר ישי, "מדובר בצלחות קטנות שמציעות טעימה רחבה ממבחר גדול של מנות איטלקיות קלאסיות באווירה קלה ופחות רשמית. אלו מנות קלילות המתבססות על חומרי גלם עונתיים איכותיים, כאשר באיטליה הן מתלוות לרוב לבילוי של שתייה בשעות אחר הצהריים והערב. הרעיון היה לתת אלטרנטיבה פחות מחייבת לארוחה ובמקום מנה ראשונה ועיקרית אפשר ליהנות ממבחר המנות, לחוות טעמים חדשים ולחזור ולהזמין".

צילום: דביר אלמוג

צילום: דביר אלמוג

צילום:דביר אלמוג

צילום:דביר אלמוג

איטלקייה דרומית יפהפייה: מטבח עשיר ויצירתי

התחושה שאתם ממש ברגעים אלה סועדים במרכז עירוני עכשווי בדרום איטליה מתחזקת עם הגשת התפריט. לצד פסטות ופיצות נהדרות מהטאבון, פראטלי מגישה תפריט מהודק ומדויק עם שפע של מנות שף יצירתיות שכוללות גם עוף, בשר, דגים ופירות ים.

את התפריט בנה השף אייל פינקלשטיין יחד עם שף המסעדה איגור וקריוק, והמבחר בו מגוון כך שיתאים גם לצהריים מהיר, לארוחה משפחתית או לבילוי של שעות הערב. לצד הצ'יקטי, מנות הטאפס האיטלקי שבזמן קצר הפכו ללהיט, התפריט כולל גם מנות ראשונות מסקרנות כמו (רשימה חלקית) כרובית פריכה על איולי לימון ועשבי תיבול; קרפצ'יו מפרוסות בקר דקות הכבושות בשמן זית וחומץ בלסמי עם קונפי שום, זרעי עגבניות, צ'ילי טרי ונגיעות סלסה ורדה, פרמזן ורוקט; פולנטה רכה שהיא למעשה קרם תירס עם פרמז'ן וחמאה בתוספת פטריות צלויות ושמן כמהין; כדורי ריזוטו פריכים עם גבינות ובטטה צלויה שמוגשים על איולי בזיליקום ועגבניות; שרימפס צרובים שמגיעים על סלסה של פיסטוקים עם חמאה, צלפים, צ'ילי, שום ועשבי תיבול; ופטריות פורטבלו צלויות שמגיעות עם תבשיל בצל מקורמל ברוטב יין אדום ובלסמי אפוי בתנור עם בצל ומוצרלה טרייה המוגשות על מחבת לוהטת. תוסיפו לאלה את לחם הבית הריחני שנאפה בטאבון המסעדה ומוגש עם שמן זית בלסמי, מלח ים וממרח השף – ואתם מסודרים. עד למנה העיקרית, הכוונה.

בתפריט הפסטות תימצאו רגוטוני ופפרדלה, לינגוויני, ניוקי, קפלאצ'ו ריזוטו ועוד מבחר רטבים, תוספות וצורות הכנה שונות. לצד הפסטות יש מגוון מנות עיקריות מטורפות שתמצאו כאן, כמו תבשיל הדייגים שנאפה בטאבון, לזניה בשר משכבות פסטה עם רוטב בשמל ותבשיל בשר אפוי בתנור על רוטב רוזה ומוצרלה; שניצל נפוליטני מעוף טרי בציפוי פריך וברוטב רוזה עשיר שאפוי בתנור עם גבינת מוצרלה ומוגש עם תוספת לבחירה; סטייק פילה בקר עם מח עצם משובח המוגש עם רוטב יין אדום, חמאה ושום קונפי לצד תפוחי אדמה פריכים ומתובלים; ודף פסטה טרייה המגולגל עם קרם בטטה ודלעת, תרד, ריקוטה, כרישה ופרמז'ן, שאפוי בתנור על רוטב רוזה וגבינת מוצרלה שמפוזרת מעל הכל. ויש עוד.

ישי: "לקחנו יותר מאשר רק את ההשראה מאזור דרום איטליה. אנחנו באמת משתדלים להביא את הריחות וטעמים של האזור במנות אותנטיות עם נגיעות מקומיות קלות בלבד. הדוגמה הפשוטה היא הפיצה הנפוליטנית הנאפית בטאבון עצים בחום גבוה כאשר הבצק בעל שוליים עבים והמרכז דק. גם במנות הפתיחה ניכרת השפעה ברורה. הארטישוק לדוגמה, גלילי הפסטה הממולאים ומנות נוספות".

נוסף על כל השפע הזה, במקום ייפתח דוכן אוכל רחוב איטלקי במעבר לקולנוע החדש-ישן של רשת מובילנד, שבו יוצעו לבאים לסרט וליוצאים ממנו מנות שף טעימות להפליא שמוגשות בקונוסים נוחים לנשיאה. לשם כך תוכנן תפריט שיהיה שונה באופיו ויורכב ממנות האופייניות לאוכל הרחוב האיטלקי המסורתי. גודלן של המנות, המחירים ואופן ההגשה יהיו כאלה שאולי נתקלתם בהן רק בסמטאות איטלקיות אפופות סוד, אוכל טוב ויין כיד המלך.

להזמנת מקומות במסעדת פראטלי:
כתובת: רחוב גיבורי ישראל 17, יכין סנטר, נתניה
טלפון: 09-8787690
מייל: [email protected]
כתובת אתר: https://www.fratellirest.co.il/
קישור לפייסבוק

צילום: דביר אלמוג

צילום: דביר אלמוג


מסעדת רוסטיקו רוטשילד: הקסם האיטלקי

הבת הבכורה של רוסטיקו נולדה בלב שדרות רוטשילד בדיוק לפני 14 שנה, ועם בואה לעולם גילמה התגשמות חלומות שנרקמו במשך שנים.
הכל התחיל בטיול אקראי לאיטליה. איבו גוילי (44), כיום הבעלים של קבוצת רוסטיקו, היה אז בן 22, סטודנט למנהל עסקים שהתפרנס באותם ימים מעבודות מזדמנות והצליח לחסוך קצת כסף לטיול לארץ המגף. הכוונה הראשונית היתה לטייל מעט, לנקות את הראש מהלימודים ולחזור כמו חדש, שבע ומלא כוחות. הוא לא תיאר לעצמו שישוב רעב יותר ממה שהיה לפני שנסע. הוא לא דמיין שיתאהב ככה.

"לא היתה לי שום תכנית קודם לפתוח מסעדה איטלקית", מספר גוילי, "אבל פשוט התאהבתי במדינה הזאת והתחלתי לחקור אותה. תמיד אהבתי אוכל ותמיד אהבתי את התחום, אבל בסופו של דבר הסיבה שאני בתחום היא שהתאהבתי באיטליה. כשהייתי סטודנט חסכתי כסף ובכל הזדמנות שהיתה לי הייתי נוסע לשם לבד, תר אותה מהצפון עד הדרום, ולומד וטועם ומתחבר עם אנשים".

באותם ימים, כששהה בארץ, הוא עבד כברמן ובהמשך עבר לתפקידי ניהול. איטליה נטעה בו את האהבה לתחום המסעדנות, וכעבור שמונה שנים, כשאיבו סגר 30, אי שם בשנת 2005 – הוא החליט שהגיעה השעה, התחבר עם שף איטלקי שהכיר באותה העת ופתח בשדרה הכי לבנה, יפה ושמחה בתל אביב את מסעדת רוסטיקו רוטשילד, מוסד תל אביבי שהפך לשם נרדף למטבח איטלקי אותנטי ומשובח, לאווירה חמה ושמחה ולחוויה קולינרית בלתי נשכחת.

"זה היה תהליך ארוך שהתבשל במשך הרבה שנים מתוך היכרות עם המדינה הזאת, עד ההחלטה לקחת את זה כמה צעדים קדימה, והשאר היסטוריה", מספר גוילי, שבהמשך פתח מסעדות נוספות ברחבי העיר. "זה קרה בעקבות המון שנים של תשוקה ואהבה, גם בלארח אנשים וגם בהקפדה על הסדר, על הניקיון ועל הנראות. להיות בעל מסעדה זה חיבור של הרבה אלמנטים, כמו אמן, וככה אני מתייחס למסעדות שלי".

 צילום: דניה ויינר

צילום: דניה ויינר

צילום: דניה ויינר

צילום: דניה ויינר

כפריות איטלקית שמחה במטבח שף מודרני

ההקפדה על כל פרט, באהבה, מתוך מקום של רוח ותשוקה אמיתית, ממש כמו באמנות – מורגשים בכל פינה במסעדה, שצמוד אליה חניון לטובת אורחי המקום. איטליה זה אהבה, חום, שמחה, טעמים, צבעים ומוזיקה, ואת כל אלה, שספג באיטליה בשנות נדודיו, יצק איבו אל המקום, מוקד משיכה לתיירים ומומלץ קבוע על ידי בתי מלון ואירוח בתל אביב.

רוסטיקו, "כפרי" באיטלקית, עוצבה כיאה לשמה בסגנון קלאסי בשילוב נגיעות מודרניות. העיצוב היפהפה של המקום זורק אותך לכפר איטלקי קטן עם המון עץ לצד תאורה חמה ועוטפת. במקום כ-70 מקומות ישיבה וברקע, כמו רדיו שמכוון על תחנת שידור מקומית, מתנגנים שירים איטלקיים רומנטיים על אהבה שהוחמצה, או התממשה, אפופים באופטימיות איטלקית אופיינית שמקדשת את מנעמי החיים.

וכמו באיטליה, גם כאן, ברוסטיקו, מנעמי החיים פתוחים לכל. היין אינו שמור רק לאירועים מיוחדים, או לשעות הערב. גם בצהריים אפשר ואפילו רצוי ללגום כוסית של יין אדום או לבן, איטלקי או ישראלי, לצד ארוחה טובה. "כל נושא היין אצלנו מאוד חשוב", מספר איבו. "אנחנו מאמינים בלשלב את היין כחלק מהארוחה, לא כמשהו אקסקלוסיבי ויוקרתי, אלא כמשהו פשוט, חווייתי, שכיף לשתות וליהנות ממנו, גם בצהריים, גם בערב".

השפעות המטבח האיטלקי השורשי ניכרות בכל מנה בתפריט הרחב שמציעה מסעדת רוסטיקו רוטשילד, מהפיצות הנפוליטניות הקלאסיות בדרום עד המטבח המודרני של אזור מילאנו וצפונה. כל האוכל נעשה במקום, במטבח פתוח אל מול עיני האורחים, שמצליח לברוא מנות כפריות באמצעים מודרניים ומשודרגים וחומרי גלם איכותיים וטריים.

האפשרויות בתפריט כמעט אינסופיות וחולשות על פיצות נפלאות בטאבון, פסטות, ניוקי שנעשה בעבודת יד, ריזוטו, לזניות, בשר, דגים ופירות ים. גם הקינוחים נעשים בתוך הבית כמו הטירמיסו, או הסקצ'טינה לה נוטלה המפורסם, קינוח מושחת במיוחד שכולל בצק פיצה שנאפה בתנור עם גבינת מסקרפונה ושוקולד נוטלה. נוסף על התפריט הקבוע, בכל שנה מארחים במקום שף איטלקי שמגיע לשבוע ומעשיר את המטבח במטעמיו.
מבחינת מחירים, מדובר בשילוב חלומי בין מנות שף מעלפות, אווירה של מעבר לים ועלויות נוחות בהחלט. בנוסף מציעה רוסטיקו רוטשילד ארוחות עסקיות בכל יום, מראשון עד חמישי, בשעות 12 עד ארבע אחר הצהריים, וזאת במחיר המנה העיקרית. בשישי-שבת מוגשות ארוחות בוקר בין תשע בבוקר ל-12. המסעדה פתוחה שבעה ימים בשבוע – בימים ראשון עד חמישי מ-12 בצהריים עד חצות היום, ובסופי שבוע מתשע בבוקר עד חצות.

האהבה הגדולה של איבו גוילי, אבי המסעדה, לאיטליה, ניכרת גם בשירות המוקפד, השמח, המחייך תמיד. "אנחנו אוהבים לשמח את האורחים אצלנו", הוא מספר, "לא סתם אנחנו עושים את זה באהבה גדולה ואמיתית כבר במשך 14 שנים".

רוסטיקו רוטשילד
כתובת: שדרות רוטשילד 15, תל אביב
טלפון: 03-5100039
קישור לאתר
קישוק לפייסבוק
מייל: [email protected]

רוסטיקו רוטשילד. צילום: דניה ויינר

רוסטיקו רוטשילד. צילום: דניה ויינר

 


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר