תמונה ממאגר Shutterstock.צילום: MRProduction
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום: MRProduction

סטיילינג תרפי: ללמוד את רזי התחום מהסטייליסטית עדי לנדאו רון

סטיילינג טיפולי (STYLING THERAPY) היא שיטת טיפול ייחודית וחדישה שפיתחה עדי לנדאו רון. השיטה עובדת בו זמנית הן על הרובד החיצוני, והן על הפנימי. יצאנו להכיר אותה ולשמוע על בית הספר שהקימה להכשרת מטפלים בשיטה. אז איפה הנעליים האלו פוגשות אותך? מיד נבדוק

פורסם בתאריך: 1.8.19 13:32

עדי לנדאו רון – סטייליסטית טיפולית

לימודי סטיילינג טיפולי (STYLING THERAPY) – מה שבחוץ ומה שבפנים

אמרה ידועה טוענת ש-"הבגד עושה את האדם", ולפי עקרונות הסטיילינג הטיפולי – גם האדם עושה את הבגד.

סטיילינג טיפולי (STYLING THERAPY) היא שיטת טיפול ייחודית וחדישה שפיתחה עדי לנדאו רון. השיטה עובדת בו זמנית הן על הרובד החיצוני, והן על הפנימי. הסטיילינג הטיפולי לוקח גישות מוכרות מהעולם הטיפולי כגון טיפול באמנות, טיפול קצר מועד, תרפיה בפגישה אחת, טיפול נרטיבי, טיפול פמיניסטי ופסיכולוגיה חיובית, ואורג אותן יחדיו לכדי חליפה ייחודית המותאמת למטופלת ותפורה בדיוק על פי צרכיה ומידותיה. הבסיס התאורטי של השיטה נשען על ידע מקצועי נרחב הדן בהיבטים הפסיכולוגים, החברתיים והמגדריים של ההופעה החיצונית.

מהחוץ אל הפנים ומהפנים אל החוץ

ה-STYLING THERAPY היא שיטה ייחודית, יעילה, מהירה וחווייתית המתאימה במיוחד לטיפול בבעיות הקשורות לדרך בה נשים מציגות עצמן בפני העולם, והקשר של החיצוניות אל העולם הרגשי-פנימי.

טיפול באמצעות סטיילינג הוא דרך מעולה עבור נשים ונערות להתמודד עם קשיים בנושאים כמו ביטחון עצמי ודימוי גוף שלילי, משברי חיים, שינויים פיזיים, לידה, גירושים, תמורות במצב המשפחתי והרפואי ועוד. בניגוד לשיטות טיפול אחרות שהן לעתים תובעניות ודורשות סבלנות, הסטיילינג הטיפולי הוא קודם כל מהנה וחווייתי ונתפס בעיקר ככיף. הערך המוסף של החוויה המעצימה – תוצאות מהירות עם פידבקים מידיים מהסביבה.

ספרית בארון

עוד בהיותה ילדה קטנה, חלמה עדי להיות ספרית. ההורים פחות התלהבו מהחלום על קריירה עם מספריים ודחפו אותה ללמוד "מקצוע אמיתי" כמו עובדת סוציאלית או מורה.
כך מצאה את עצמה עדי בלימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון, עם תואר שני בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות. היא אהבה את מה שעשתה וקנתה לה שם של מרצה מוערכת ומנחת קבוצות נשים ונערות מבוקשת. אבל חיידק הספרות, הסייטלינג ועולם היופי, המשיך לקנן בה עמוק פנימה, מבקש לצאת לחופשי ולתבוע הכרה בקיומו.

בשלב הזה, כבר לא ניתן היה להתעלם ממנו, אבל הוא עדיין היה חיידק בארון. רק בקבוצות אותן הנחתה, עדי נתנה לו במה. מתוך הבנה בכוח הטיפולי בקרב נשים של נושא הטיפוח, היא נהגה להזמין סטייליסטית לאחד המפגשים של הקבוצה, כדי לדבר על נושא הסטיילינג האישי. ב-2011 עדי התחילה ליישם את גישת הסטיילינג הטיפולי. בתחילת הדרך, היה זה מודל מפוצל : הסטייליסטיות היו אחראיות על ה-beauty והיא הייתה אחראית על ה-SOUL. ההנחיות שנתנה תמיד לסטייליסטית האורחת לפני המפגש היו ברורות: לא לדבר על "נכון" ו-"לא נכון", לא על מבנה גוף ולא להכניס לשיחה כל מה שיכול לפגוע במקום להעצים.

המפגשים העוצמתיים והמשמעותיים הללו הפכו לשיח כן ועמוק שגלש הרחק מעבר לסוגיות של איזו שמלה מתאימה למבנה גוף משולש הפוך, או מה בשום אופן אסור לנשים נמוכות ללבוש. אך למרות ההנחיות הברורות שסיפקה לסטייליסטיות, הן עדיין התקשו להשתחרר ממונחים מקטינים כגון "שיק ושוק", "נכון ולא נכון".
כך הגיע הרגע המתאים לשחרר את חיידק הסטיילינג מהארון ולקרוא לו דרור. וכך החליטה עדי ללמוד סטיילינג בעצמה ולעבור מסטיילינג טיפולי במודל מפוצל למודל שמכיל בו זמנית גם את הפנים וגם את החוץ.

הסטייליסטית יוצאת מהארון (ונכנסת לחפור בו)

עד מהרה הבינה עדי שסטיילינג זו בדיוק הדרך שחיפשה כדי לשלב בין העולמות – החיצוני והפנימי. ככל שהתעמקה בנושא, כך הבינה שכל מה שידעה תמיד באופן אינטואיטיבי על הקשר בין המראה החיצוני להרגשה הפנימית, נתמך על ידי מחקרים מקצועיים.

עדי החלה להפיץ את השיטה ופתחה בית ספר משלה להכשרת סטייליסטיות טיפוליות. הסטיילינג הטיפולי קנה לו שם בקרב אנשי המקצוע, ואף האקדמיה פתחתה את שעריה בפניו, כשאוניברסיטת בן גוריון הזמינה את עדי להעביר קורס בנושא במסגרת התואר השני בעבודה סוציאלית.

עדי לנדאו. צילום: גלעד בר שליו

עדי לנדאו רון. צילום: גלעד בר שליו

קורס להכשרת סטייליסטיות טיפוליות

הקורס של עדי מעניק את ההכשרה המקיפה ביותר בישראל בנושא סטיילינג טיפולי. זהו הקורס היחיד האורך עשרה חודשים ומועבר דרך חוויה אישית. התלמידות משתתפות בעצמן בקבוצת סטיילינג במסגרתה הן עוסקות ביחסיהן עם גופן, ביחסיהן עם האימהות והבנות שלהן, בחיפוש זהות מקצועית, בבירור ודיוק הזהות האישית ובדיוק הסטייל האישי שלהן. ההתנסות והלמידה הרפלקטיבית מלמדת אותן להעביר את הידע והחוויה הלאה למטופלות עתידיות.

לוגו

לוגו

הקורס מיועד לעובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, פסיכותרפיסטיות, יועצות בית ספר ומטפלות ב-NLP המעוניינות לצאת לדרך עצמאית ולרכוש כלים לטיפול באמצעות סטיילינג.
עדי מונעת על ידי שתי אג'נדות פמיניסטיות:
הראשונה – השאיפה להגיע לכמה שיותר נשים ונערות ולאפשר להן להרגיש מעולה עם עצמן ועם גופן.
השנייה – האמונה שנשים יכולות וצריכות להתפרנס בכבוד, לחיות מתוך שפע לעבוד פחות ולהרוויח יותר.
הקורסים של עדי מגלמים את השילוב בין שתי שאיפות אל: הנשים המטפלות משתכרות היטב ומאפשרות לעצמן רווחה כלכלית תוך התפתחות אישית, והמטופלות זוכות לטיפולים מהירים ויעילים.

 

ומה לגבי סטייליסטיות רגילות? האם גם הן יכולות לעשות הסבה לסטיילינג טיפולי?

סטייליסטיות ללא רקע טיפולי יצטרכו ללמוד תואר ראשון בעבודה סוציאלית או פסיכולוגיה כדי להפוך להיות סטייליסטיות טיפוליות.
אך סטייליסטיות המעוניינות בכל זאת להעמיק את השיח שלהן עם לקוחותיהן ולהפוך את התהליך שהן מציעות למעצים ומשמעותי יותר, יכולות לקחת חלק בקורס און ליין ולקבל כלים משמעותיים לעבודתן.

את מטפלת שרוצה להכניס כלי טיפולי חדש לקליניקה שלך? להשתחרר מהמחויבות לבוסים ולהפוך לעצמאית? להעמיק את הטיפולים שלך או לקבל כלים להחיש אותם? את סטייליסטית שחושבת להעמיק את ייעוצי הסטיילינג שלך? הרשמי לקורס בבית הספר להכשרת סטייליסטיות טיפוליות.

עדי לנדאו רון – סטיילינג טיפולי
טלפון – 052-5601184
מעבר לאתר 

מעבר לפייסבוק 
קבוצת פייסבוק עסוקות (בסטייל) 

עדי לנדאו רון. צילום: אדוה שלהבת ברזילי, "סטודיו בוטיקה".

עדי לנדאו רון. צילום: אדוה שלהבת ברזילי, "סטודיו בוטיקה".


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר