סדנאות יוגה בחו"ל (צילום: By Robert Kneschke, shutterstock)
סדנאות יוגה בחו"ל (צילום: By Robert Kneschke, shutterstock)

סדנאות יוגה בחו"ל: גן העדן האבוד שלכם

אם חשבתם שכדי למצוא את גן העדן האבוד צריך להגיע לקצה העולם, בוודאי תשמחו לדעת שהוא נמצא הרבה יותר קרוב: אבישג אמיר שמנחה סדנאות יוגה בחו"ל מחכה לכם בכפר קטן, ציורי וקסום בקרואטיה

פורסם בתאריך: 23.2.20 19:10

אבישג אמיר סדנאות יוגה בחו"ל

הדרך לגן עדן…

אבישג אמיר היא מורה בכירה ליוגה תרפיה, שהגיעה לתחום מונעת על ידי התשוקה לתנועה שמטיבה עם הגוף, ומתוך רצון לעבוד עם אנשים הסובלים מכאבים ובעיות בריאותיות. אחרי שנים של תרגול והנחיית יוגה תרפיה בארץ, אבישג לקחה את הרצון לעשות טוב לאנשים צעד אחד קדימה.

מתוך ההבנה שכדי להגיע למקום שלו ומאוזן צריך לצאת לזמן מה מהשגרה ולתת לנפש להזדכך, לנוח ובעיקר ליהנות, החלה אבישג במסעה לחיפוש אחר גן העדן שלה. וכך, בקיץ 2017, היא הגיעה עם דובי, בן זוגה, לאותו כפר קרואטי פסטורלי שם הם רכשו בית שנראה בתחילה ישן ומוזנח, אבל הם, בהתלהבות ותחושת שליחות, הפכו אותו לבית יפהפה, כפרי ומטופח ובו שישה חדרי אירוח.

זה היה הצעד הראשון בדרך להגשמת החלום על הקמת מרכז לסדנאות יוגה ומדיטציה, שייערכו באווירה של חו"ל ובניחוח של טבע ופשטות המתפרצת מכל עבר.

פסטורליה בלב קרואטיה (צילום: יח"צ אבישג אמיר)

פסטורליה בלב קרואטיה (צילום: יח"צ אבישג אמיר)

Green Eden קרואטיה – ירוק זה הירוק החדש

Green Eden, המרכז של אבישג ודובי לסדנופש בקרואטיה, נמצא בלב כפר קטן מוקף ירוק מכל עבר. בימות הקיץ, כל הירוק הזה מתפרץ ברעננות אל תוך האוהל הגדול שבו מתרגלים המשתתפים את היוגה והמדיטציה, וכל הטוב הזה נמצא במרחק הליכה קצרה מאחד הנהרות היפים באירופה. גן עדן, כבר אמרנו?

ת"ו השעה – תנועה, תזונה ותודעה

בסדנאות היוגה תרפיה של אבישג ב-Green Eden מושם דגש על אווירה נינוחה של בריאות ושפע, כשבכל סדנה משתתפת מנחה אורחת מתחומים רלוונטיים כמו מיינדפולנס, תטא-הילינג, תזונה בריאה ועוד.

לתפיסתה של אבישג, ישנם שלושה אלמנטים הכרחיים לחיים בריאים, רגועים ונינוחים: תנועה, תזונה ותודעה. החיבור בין שלוש צלעות ה-ת"ו במשולש הזה, הוא היוצר את החוויה המשכרת שהנה, עכשיו הכל נכון, הכל יושב במקומו. כשאנו מעניקים תשומת לב רק לאחת מהצלעות, או אפילו לשתיים – לא נוכל להגיע לאיזון המיוחל.

גם בתוך כל אחת מצלעות המשולש נדרשת שמירה על איזון. אבישג מאמינה שדבקות יתר בדרך מסוימת לעולם לא יכולה להיות טובה, וכדי להרגיש מאוזנים ומאושרים באמת עלינו לשמור על מבט חומל כלפי עצמנו וכלפי העולם.

אבישג אמיר (צילום: יח"צ אבישג אמיר)

אבישג אמיר (צילום: יח"צ אבישג אמיר)

מדיטציה, יוגה ונפלאות קרואטיה

כמי שאמונה על דרך האיזון, אבישג מקפידה שהחוויות הנאספות במהלך השבוע תהיינה מגוונות ועשירות, ולא כולן סביב היוגה והמדיטציה. במהלך ימי שהות האורחים במקום, הם נהנים גם מטיולים בסביבה, מערבי פולקלור אצל המקומיים בכפר, מביקור בכפר הסמוך ועוד. ואחרי כל כך הרבה ירוק וטבע, מומלץ תמיד לנשום קצת אווירה אורבנית ולכן היום האחרון של הסדנה מוקדש לסיורים בעיר זאגרב.

לצמוח מתוך המשבר

אבישג עצמה התמודדה בחייה עם משברים אישיים ואתגרים לא פשוטים. הטלטלה הגדולה בחייה החלה כשמצאה את עצמה אם לשתי ילדות, בהיריון שלישי, ניצבת מול שדים מאיימים של בעל הסובל מהלם קרב. המצב הלך והידרדר עד לעזיבתו את הבית, לא לפני שהותיר את אבישג ובנותיה שבורות וכואבות.

מתוך המשבר הקשה הזה הצליחה אבישג לצמוח ולעבור שינוי תודעתי עמוק. הסערות שפקדו אותה עימתו אותה עם דרכה בחיים והביאו אותה לתובנה שבכוחה לשנות את חייה ולחוות אושר ושמחה במקום קושי ועצב. התהליך היה ארוך וממושך אך אבישג לא ויתרה, והמשיכה לצמוח ולגדול עד שהגיעה למקום הנכסף של איזון ושמחה.

בסדנאות שלה מספרת אבישג את סיפורה ומדגימה כיצד ניתן להתמודד בחיים עם משברים כאלה ואחרים. השיתוף של הסיפור האישי תורם רבות למשתתפים ומעניק להם משמעות נוספת לשבוע החווייתי של הסדנה.

סדנאות היוגה תרפיה: תנועה, תזונה ותודעה (צילום: יח"צ אבישג אמיר)

סדנאות היוגה תרפיה: תנועה, תזונה ותודעה (צילום: יח"צ אבישג אמיר)

גם סדר היום חומל…

אבישג כאמור מאמינה באיזון חומל ולכן גם סדר היום מושתת על אותה גישה. אם אתם מדמיינים את סדנת היוגה כמפגש שתקנים שנערך באמצע שום מקום, כשהמשתתפים קמים טרוטי עיניים בחמש בבוקר ויוצאים לריטריט מורעבים אחרי שאכלו סלט עשבים בערב הקודם, זה לחלוטין לא מה שקורה ב-Green Eden. כי הבוקר הקרואטי של המשתתפים מתחיל בשיעור יוגה בשמונה וחצי, אחרי שנת לילה טובה – ומשם ממשיך היום בקצב נינוח, מלווה בארוחות בריאות וטעימות, כולל בראנצ' עשיר, טיולים ומנוחה רוגעת.

היוגה תרפיה עצמה אינה מצריכה ניסיון או התנסות קודמת. השיעור, מעצם אופיו, מותאם לכל משתתף ויכולותיו. הדגש בשיעורים של אבישג הוא על איזון – בין ימין ושמאל, קדימה ואחורה ושיווי משקל.

התמורות המשמעותיות, היא מאמינה, יכולות לנבוע רק ממקום של עדינות ומתינות. זו הסיבה שביוגה תרפיה לא תמצאו מתרגלים בתנוחות מבהילות שכף רגלם השמאלית מבצבצת מתחת יד ימין כשמקומה של הרגל השנייה אינו נודע… המתרגלים המיומנים והמתקדמים מקבלים אתגרים משלהם, אך העיקרון המנחה ביוגה תרפיה הוא להקשיב לגוף, לעבוד איתו וכמובן – להישאר מאוזנים.

שנות עיסוקה ביוגה תרפיה לימדו את אבישג עד כמה היוגה מעניקה כלים להיכרות טובה יותר של הגוף. מבחינתה, מטרת הסדנה מושגת כשהאורחים חוזרים הביתה עם ידיעה ברורה מה צריך לעשות כדי לחיות חיים טובים, שלווים ומאוזנים יותר.

לא רק לשוחרי היוגה

אם Green Eden נשמע לכם כמקום אירוח חלומי אבל יוגה היא פחות הקטע שלכם, כדאי לכם לדעת שבעונה החמה, כשלא מתארחות בבית סדנאות, ניתן להזמין את המקום כצימר כפרי (שזכה לציון המרשים 9.7 בבוקינג).

אבישג אמיר סדנאות יוגה בחו"ל

טלפון: 054-7773439

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר