אדריכלית ומעצבת: אנט פרומר (צילום: דריה רבינוביץ)
אדריכלית ומעצבת: אנט פרומר (צילום: דריה רבינוביץ)

דריה רבינוביץ: להגדיר מחדש את המושג 'ריהוט גן'

מניהול פרויקטים אדריכליים ברוסיה ועד ייבוא רהיטי יוקרה בהרצליה – המסלול המהיר של דריה רבינוביץ בישראל. סוד ההצלחה: שילוב מרהיב של העיצוב הייעודי לתנאי החוץ יחד עם האיכות האירופית שמאפיינת את הרהיטים של פעם

פורסם בתאריך: 25.2.20 19:04

לדריה רבינוביץ, עולה טרייה יחסית ממוסקבה, אין רגע דל. עד לפני שנים ספורות, היא עוד שימשה כמנהלת פרויקטים אדריכליים ועיצוביים מובילים בארץ הולדתה, אך לאחר עלייתה ארצה בשנת 2017 היא החליטה להקדיש את כל עיסוקיה לייבוא ושיווק רהיטי גן יוקרתיים בישראל. באולם התצוגה המרשים שלה, הממוקם בקניון ארנה בהרצליה, מוצגים בפני המבקרים רהיטי גן מקווי היוקרה של חברת POINT הספרדית.

רבינוביץ היא למעשה המייצגת הבלעדית של רהיטי חברת POINT בארץ, ובמרכז התצוגה בהרצליה הלקוחות יכולים לעצב לעצמם את רהיטי הגן בהזמנה אישית – הנשלחת לביתם תוך חודש וחצי מבית הייצור בספרד. הרהיטים המוצגים במקום נמכרים הן לשוק הפרטי והן לגופים עסקיים ומלונות, והיא מספרת שרק לאחרונה נחתמה עסקה לשילוב רהיטי החברה במלון המלך שלמה בירושלים. בימים אלה מתנהל משא ומתן עם שני מלונות נוספים.

איכות ספרדית בת למעלה מ-100 שנים

הקהל הישראלי אולי אינו רגיל לרכוש מוצרים ממותגים שהם בני יותר ממאה שנים – בוודאי לא כשמדובר בחברה שהייתה בין הראשונות להגדיר את המושג 'ריהוט גן' – אך מאז שנוסדה בשנת 1919 ועד היום, ממשיכה חברת POINT למעשה להגדיר מחדש את המילה האחרונה בכל הנוגע לעולם ריהוט הגן.

עד להקמת החברה בתחילת המאה הקודמת, היה מקובל לעשות שימוש ברהיטי הבית העתיקים שנפגמו או התיישנו, ולהוציאם לגינה או לפטיו לכדי שימוש חיצוני. החידוש של חברת POINT באותם הימים ביקש להדגיש את היופי ואת העיצוב הייחודי המתבקש בחללי הבית החיצוניים – כחלק בלתי נפרד מהשפה העיצובית הכוללת של הבית. אם תשאלו את רבינוביץ, אין זה מפתיע כי הרעיון, המהפכני לתקופתו, צמח דווקא בספרד.

אדריכלית ומעצבת: אנט פרומר (צילום: דריה רבינוביץ)

אדריכלית ומעצבת: אנט פרומר (צילום: דריה רבינוביץ)

יופיו של עץ הטיק

מאז ועד היום, שומרת החברה על שילוב מרהיב ומלא טעם בין העיצוב הייעודי לבין תנאי החוץ התובעניים, עם האיכות האירופית המאפיינת כל כך את הרהיטים של פעם – וזאת בקו נקי וצעיר, המותאם ארגונומית לסביבת השימוש שמחוץ לבית. הרהיטים של POINT מיוצרים בעיקרם מעץ טיק או שהם נקלעים כרהיטי נצרים, ומשולבים בהם אלומיניום ובדים עמידים במים של חברת 'סנברלה' האמריקאית. תהליך העבודה עצמו נעשה כולו בעבודת יד ונמשך כחודש (השבועיים הנוספים בתהליך ההזמנה מוקדשים לשילוח הרהיטים מספרד לארץ).

הרהיטים העשויים עץ טיק, שמקורו בדרום מזרח אסיה, משמשים למגוון רחב מאוד של שימושים – בהם בניית סירות וסיפונים, רהיטי חוץ ופנים – ולמעשה חלק ניכר מרהיטי האספנות באירופה עשויים ממנו. זהו עץ יפיפה, עמיד ומתאים במיוחד לתנאי האקלים הישראלי הלח – ובשמירה על תחזוקתו בתנאים הנכונים, הוא מחזיק מעמד אף למעלה מ-50 שנות שימוש.

באשר לעיצוב עצמו, ברהיטי החוץ של חברת POINT מושם דגש מיוחד על נוחות והתאמה לישיבה בתנאי חוץ, ובפרט בתנאי האקלים החמים והלחים – המאפיינים גם חבלי ארץ נרחבים בספרד עצמה. החברה מייצרת רהיטים עבור פרויקטים רבים ומגוונים באירופה, אסיה ואמריקה – ובישראל היא למעשה החלה בשיווק רק משנת 2017.

למה דווקא רהיטי יוקרה?

מלבד העיצוב היפיפה והאחריות לשלוש שנים, רהיטים איכותיים מהווים חיסכון כלכלי לאורך שנים, והם מבטיחים את היעדרה של ההתעסקות התחזוקתית לאורך זמן רב. בעוד שרהיטי חוץ העשויים מעץ זול או פלסטיק נוטים להישחק, להתלכלך או לדהות בשמש (ובמקרי קיצון אף להירקב בעונת הגשמים), רהיטי הטיק והנצרים מבטיחים עמידות ארוכת שנים שכמעט ואינה דורשת מאמץ לשימורם.

אדריכלות ועיצוב: סנדרה חליבה (צילום: דריה רבינוביץ)

אדריכלות ועיצוב: סנדרה חליבה (צילום: דריה רבינוביץ)

מהפכת ריהוט החוץ בישראל

בחזרה לרבינוביץ: בעוד סיפור עלייתה האישי עדיין נחשב טרי יחסית, הקשר שלה עם חברת POINT דווקא ותיק הרבה יותר. רבינוביץ נחשפה לרהיטי החברה במסגרת עבודתה הקודמת במוסקבה, וכשהגיעה לארץ הבינה מהר מאוד כי אין בשוק המקומי אף חברה שמייצרת או משווקת רהיטי יוקרה לחלל החוץ-ביתי – וכך נולד שיתוף הפעולה עם POINT.

"כשהגעתי לארץ הבנתי שיש חוסר בשוק", היא אומרת, "מצד אחד, ריהוט זול שמתפרק, שלא נעים לשבת עליו, ומצד שני ריהוט מאוד יקר והיי-אנד של הרשתות היקרות. כשעלה הרעיון, דיברתי עם POINT כדי למכור את הרהיטים שלהם בארץ באותו מחיר כמו בספרד, ולתת לאנשים סיכוי לקנות רהיטים יוקרתיים ואיכותיים, עמידים – אבל לא במחירים מטורפים".

ואכן, באולם התצוגה בהרצליה (שאינו משמש למכירות) ניתן להתרשם מסוגי הריהוט השונים, ולערוך הזמנות בהתאמה אישית ובמחיר זהה לחלוטין לזה שבספרד.

איך ניגשים לעיצוב חלל חיצוני?

הרבה לפני שחושבים על סוגי הרהיטים והתאמת הצבעים, רבינוביץ מדגישה כי חשוב לשמור על שפה עיצובית אחידה – בעיקר עם העיצוב הקיים בבית וכמובן עם הטעם האישי. אם מדובר בחלל גדול יחסית, מומלץ לחלק אותו לאזורים ייעודיים שונים – פינת ישיבה נמוכה, שולחן אוכל, תחום ברביקיו וכיורים, אזור פתוח המיועד למשחקים, גינת נוי ועוד.

לחלופין, אם השטח קטן או מצומצם מבחינת התנאים הפונקציונליים שבו, יש לבחור את השימושים המרכזיים שאכן ייעשו בחלל, ולוותר על מה שאינו מאוד חשוב ומהותי. רק לאחר חלוקת החלל לאזורים, מומלץ לבחור את הרהיטים בהתאם לשימושים שנבחרו וכך להקדיש את מלוא תשומת הלב לבחירה המדויקת בכל רהיט ורהיט.

אדריכלות ועיצוב: סנדרה חליבה (צילום: דריה רבינוביץ)

אדריכלות ועיצוב: סנדרה חליבה (צילום: דריה רבינוביץ)

לבחור את הריהוט הנכון

את הקו של חברת POINT ניתן להגדיר כעיצוב קפסולה, שבמסגרתו עומדות בפני הלקוח שלוש סדרות עיצוביות שונות הניתנות להתאמה ולשינוי על פי הזמנה אישית.

הסדרה הראשונה, BUBBLE, מורכבת מרהיטים בעלי קווי מתאר מעוגלים ומינימליסטיים, שעליהם גימור נצרים מעודן. הצבעים בסדרה זו רכים וניטרליים, והם מלווים באלמנטים דקורטיביים חדשים ויוצאי דופן

הסדרה השנייה, PAL, מאופיינת דווקא בקווים ישרים ובצורות רבועות במגוון גדלים ועיצובים – שהן כולן שיר הלל לבד האיכותי של חברת סנברלה האמריקאית: הרהיטים עטויים רובם ככולם בבד עבה ונעים למגע, שעמידותו למעשה נמדדת בקנה מידה של שנים.

ולבסוף, סדרת WEAVE השואבת את השראתה מסגנון הבנייה של האקלים הטרופי, עשויה מקליעה אוורירית של עץ בהיר ונוח, בשילוב מושלם עם בדים איכותיים בשל סגנונות וצבעים.

רבינוביץ מציינת כי כל הרהיטים המיוצרים בחברת POINT מלווים בכיסוי ייעודי ועמיד לימי החורף, וכי את כל הבדים ניתן לכבס במכונה בטמפרטורה סטנדרטית של 40 מעלות. במעמד ההתאמה האישית, ניתנים לשינוי האלמנטים הבאים: צבע האלומיניום, החבלים והנצרים, כמו גם עיצובי הכריות והמזרונים – בצבעם, בגודלם ובצורתם. מיד בתום ההזמנה נשלחת הוראת הייצור לספרד, ותוך חודש וחצי מתחדשים הלקוחות במערכת ריהוט חיצונית חדשה ואיכותית.

מה כולל אולם התצוגה?

חברת POINT מייצרת ומשווקת ריהוט גן המתאים לכל פונקציה וייעוד – החל מפינות ישיבה וספות חוץ, דרך מיטות שיזוף, שמשיות ונדנדות, ועד לפינות אוכל מגוונות ומעוצבות.

באשר לשאלת התוכניות לעתיד, רבינוביץ מעידה כי החזון שלה הוא להרחיב את בשורת רהיטי האיכות לגן בקרב יותר ויותר קהלים – הן בשוק ה'גדול' והן בזה ה'קטן' והבוטיקי: מלונות ואולמות אירוח או לחלופין משפחות המחזיקות במרפסת קטנה ומעוניינות להוסיף לסט הכולל שלהן שתי כורסאות ושולחן בלבד. מטבע הדברים, מוסיפה רבינוביץ, בהזמנות גדולות ניתנת הנחה עבור הרהיטים השונים, או הטבות ייעודיות לפי ראות עיני הלקוח.

POINT

כתובת: קניון ארנה, השונית 2, הרצליה

טלפון: 052-4861797

מעבר לאתר

מעבר לעמוד האינסטגרם

מעבר לעמוד הפייסבוק


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר