טיפול ביואורגונומי (צילום: By Nikki Zalewski, shutterstock)
טיפול ביואורגונומי (צילום: By Nikki Zalewski, shutterstock)

טיפול ביואורגונומי: אבחון וריפוי דרך השדה האנרגטי

בכל אדם ישנו שדה אנרגטי, ופגיעה בו גורמת לקשיים ולמצוקות. ערבול של משלימים אנרגטיים מאפשר למטפל הביואורגונומי לתקן את השדה האנרגטי של המטופל, בעזרת שדה האנרגיה של המשלים האנרגטי שלו. טיפול ביואורגונומי: דבר המומחיות

פורסם בתאריך: 4.3.20 17:21

טיפול ביואורגונומי (מכונה גם ביו–אנרגיה שימושית או טיפול ביורגונומי) הינו שיטת טיפול אלטרנטיבית לאבחון וריפוי שפותחה בשנות החמישים על-ידי רפי רוזן, חבר קיבוץ הסוללים, ומבוססת על תאוריה של הפסיכיאטר הגרמני וילהלם רייך שהיה תלמידו של זיגמונד פרויד.

במסגרת שיטה זו, האבחון והטיפול מתבצעים על הגוף האנרגטי של האדם ללא מגע אלא על-ידי חישת אנרגיה, ובטכניקה פשוטה שאותה הגה רוזן – 'טכניקת העפעוף', שזו למעשה יכולת טכנית אשר קיימת בכל אדם ואינה מצריכה כישרון מיוחד או ידע קודם. כל אחד יכול ללמוד את הטכניקה ואת שיטת הטיפול – מבלי שנדרש לכך רקע מתחומי האנרגיה או הרפואה.

ייחודו של הטיפול הביואורגונומי ואחד מיתרונותיו המרכזיים נעוץ בכך שהאבחון והריפוי אינם מצריכים את נוכחותו של המטופל ליד המטפל. כלומר, הטיפול יכול להתבצע מרחוק כאשר המטפל מזמן את הגוף האנרגטי של המטופל (שהוא העתק מדויק של הגוף הפיסי), מאבחן את הבעיות ומטפל בהן.

במה הטיפול הביואורגונומי מטפל?

לפי עקרונות הטיפול הביואורגונומי, קיים שדה אנרגטי בכל אדם, בעל חיים או צמח, ופגיעה בשדה זה גורמת לקשיים ולמצוקות. באמצעות ערבול של משלימים אנרגטיים, מתקן המטפל הביואורגונומי את השדה האנרגטי של המטופל – בעזרת שדה האנרגיה של המשלים האנרגטי שלו.

שיטת הטיפול הביואורגונומי מטפלת במחלות ובכאבים שונים אשר מתחוללים משום שלאיבר או לתא 'אין שדות אנרגיה', או במילים אחרות – קיימת חסימה אנרגטית באיבר שלקה במחלה. על ידי הטיפול הביואורגונומי, פותח המטפל את החסימה ומחזיר לגוף את פוטנציאל הריפוי שלו.

בכתבה שלפניכם מציגים מיטב המטפלים את הסבריהם על יכולותיה של השיטה ועל הצלחותיה.


מעורכת דין למטפלת אנרגטית: סיפורה הלא שגרתי של גליה נתן-אפשטיין

"הכוח לעזור לעצמנו נמצא בידיים של כל אחד מאיתנו"

גליה נתן-אפשטיין עבדה במשך שני עשורים כעורכת דין. לפני חמש שנים היא הרגישה מיצוי בעבודתה וניסתה לחפש אתגר חדש וסיפוק שימלא את חייה במשמעות. "תמיד התחברתי לעולמות הרוח והטיפול", היא נזכרת. "עוד כשהייתי עורכת דין למדתי רייקי, פנג שואי, קלפי מודעות וטיפול באקסס בארס (Access Bars)". אך דווקא כשהלכה לטיפול שבכלל לא רצתה להתנסות בו – היא הבינה שמצאה את הייעוד שלה וראתה כיצד האנרגיה הייתה שזורה בכל מה שלמדה עד כה.

כשעזבה את עבודתה כעורכת דין, גליה החלה לחקור את עולם הרוח. המטרה שלה הייתה להתחבר לידע קדום, לחוכמה של הטבע שמאז ומתמיד הייתה נגישה לבני האדם וטבועה בהם. במהלך המסע הזה, חברה הזמינה אותה למה שהיא חשבה שיהיה טיפול ברפלקסולוגיה, אך כשהגיעה לקליניקה היא גילתה שמדובר בחוויה מסוג אחר לגמרי – טיפול אנרגטי ללא מגע.

"בהתחלה נרתעתי, לא מצא חן בעיניי הקונספט הזה כי היה לי חשוב מאוד המגע בטיפול", סיפרה. "אבל בכל זאת התמסרתי לטיפול והרגשתי שמשהו בי השתנה. הבנתי שהכל זה אנרגיה. שם הבנתי איזו השפעה עצומה יש לאנרגיה על כל היבט בחיינו – המחשבות, הזיכרונות, החלומות, הרגשות – ואיך אפשר להשתמש בה כדי לנווט את חיינו למקום חיובי יותר".

גליה נתן-אפשטיין. צילום: איילה ברק העליון

גליה נתן-אפשטיין. צילום: איילה ברק העליון

כך היא גילתה את עולם הטיפול האנרגטי של הביואורגונומי שמאפשר לטפל באנשים גם מרחוק. אחרי שלמדה והעמיקה ברזי השיטה, אחרי שטיפלה במשפחה ובחברים וראתה תוצאות יוצאות דופן, היא החליטה לפתוח קליניקה משלה – ומהרגע הראשון היה לה ברור מיהו קהל היעד האולטימטיבי שתרצה לסייע לו.

"אני מטפלת בעיקר בנשים ובילדים, תמיכה נשית היא ערך משמעותי בעיניי וילדים הם העתיד שלנו – וכשאנחנו מלמדים אותם להכיר ולהשתמש ביכולות הטמונות בתוכם ומראים להם שהם יכולים לנהל את המחשבות והרגשות שלהם – כולנו כחברה מרוויחים מזה. כך גדל דור העתיד שלנו". זו גם הסיבה שהיא מאמנת ילדים ונוער ומשתמשת בכלים האנרגטיים גם במסגרת אימונים אלו.

"מרגש מאוד לשמוע את התגובות"

גליה היא אם לשלושה ונשואה באושר. מהקליניקה שלה בהרצליה היא מטפלת כאמור בילדים רבים – לבקשת הוריהם, לעיתים אפילו בלי שידעו על כך. היא מסייעת בייחוד לילדים שנמצאים בטיפולים רבים וההורים רוצים לסייע להם אבל מבלי לערב אותם בתהליך. זהו הקסם של הטיפול האנרגטי שמצליח לאזן ולשחרר חסמים מהשדה האנרגטי של האדם – ללא צורך בקרבה פיזית או מגע אנושי.

הייחוד של הטיפול של גליה הוא בשילוב בין טיפול ביואורגונומי לבין תמצית ריח אנרגטית משמנים אתריים המותאמת אישית למטופל לתמיכה בתהליך הריפוי. גליה אף יצרה מותג פרטי בשם Aroma Free-quency. "חשוב לי שאנשים יוכלו להמשיך ולטפל בעצמם וחשוב לי ללמד אותם איך לחזק את עצמם כדי שלא יפתחו תלות בי כמטפלת. לכן אני רוקחת תמצית ונותנת להם תרגילי אנרגיה ותודעה שיחזקו אותם", אמרה.

לאורך הדרך היא אספה זיכרונות מהטיפולים שנצרבו במוחה ומלווים אותה כל הזמן. "אני זוכרת לדוגמה שבתקופת הקורונה פנתה אליי אם לילדה בת 11 שמאז לידתה נמצאת בטיפולים רפואיים שונים, ובתקופת הקורונה לא הייתה מסוגלת להירדם לבד מהחרדה. האם סיפרה שהיא חייבת להיות לידה בכל לילה עד שהיא נרדמת – מה שמשפיע רבות גם עליה וגם על שאר בני הבית".

גליה ממשיכה: "כשאני מטפלת באדם אני אף פעם לא יכולה לדעת לאן תלך האנרגיה, איך האדם יגיב או מתי יושג השינוי, אז אני אף פעם לא מבטיחה כלום אבל עושה כל מה שאני יכולה כדי לסייע. אבל במקרה הזה, אחרי שלושה טיפולים בלבד הילדה כבר ישנה לבד במיטה. אני זוכרת כמה שהמשפחה הייתה מאושרת וזה ריגש אותי מאוד לשמוע את התגובות".

במקרה אחר היא טיפלה באדם שמתגורר בחו"ל וסבל מכאבי בטן קשים ומאבן בכיס המרה, זאת באמצעות שילוב של טיפול ביואורגונומי וארומתרפיה. "בין היתר נתתי לו לשתות הידרוסול (תמיסת מים המופקת מזיקוק צמחים), מחוזק בטיפת שמן אתרי כורכום שידוע ביכולות האנטי-דלקתיות שלו. בכבד ובכיס המרה מאוחסנים הכעסים והתסכולים שלנו. אחרי שבחנו את הבעיה וטיפלנו בה בכל הרבדים – תוך זמן קצר האבן נעלמה, כאבי הבטן חלפו והייתה הטבה משמעותית במדדים הפיזיולוגיים".

טיפול אנרגטי: לא תחליף, אלא השלמה לטיפול הרפואי

לגליה חשוב להדגיש כי הטיפול שלה לא נועד להחליף טיפולים רפואיים או ליווי של גורמים מקצועיים. "זה טיפול שיכול להשלים טיפול קונבנציונלי או לעמוד בפני עצמו – תלוי מאוד בבעיה, באדם, ברמת הקושי שלו וברמת הפתיחות שלו לטיפול", אמרה.

גם כשהיא מבינה שלא תוכל לסייע לאדם – חשוב לה לגלות הגינות ולהגיד זאת בפירוש, תוך המלצה על אסטרטגיה אחרת שאולי תוכל לסייע לו. "אני בודקת מראש אם מותר לי לאבחן ולטפל באדם שפנה אליי, אם הטיפול עשוי לעזור לו ואם הוא מדויק לו כרגע. אם אני לא מקבלת תשובה חיובית לגבי כל השאלות האלו והתאמה של 100 אחוז, אני מסבירה שכרגע אני לא המטפלת המדויקת עבורו".

"גם במצבים מורכבים ומאתגרים, כמו התמודדות עם מחלת הסרטן, הטיפול לא מיועד להעלים את המחלה, אך הוא בהחלט עשוי להשלים את הטיפול בבית החולים – לספק הקלה, תמיכה וחיזוק של הגוף והנפש בתקופה מטלטלת זו", אמרה.

ולכל מי שסקפטי לגבי יעילות הטיפול חשוב לה להגיד כי "אני לא משכנעת אף אחד שיאמין, רק מבקשת לגלות פתיחות ולהיות מוכנים לנסות. לאנשים לפעמים קשה להכיל דברים כאלו שלא משלבים פיזיות או מגע, אבל לאורך השנים הבנתי שאנרגיה משפיעה עלינו מאוד, גם ברמות שאנחנו בכלל לא מבינים. הכוח לעזור לעצמנו נמצא בידיים של כולנו וכל מה שאנחנו צריכים כדי לעשות זאת זה להיות מוכנים להיחשף גם לעולמות שמעולם לא הכרנו, כי בסופו של דבר – הכול זה אנרגיה".

 

גליה נתן- אפשטיין – הילינג אנרגטי, ביואורגונמי וארומתרפיה

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לעמוד האינסטגרם

מעבר לאתר

טלפון: 054-9222639


סיפורה מעורר ההשראה של נורית גלאור

"בחיים יש שתי אפשרויות: להיות קורבן או לברוא מציאות"

אם אחרים היו נדרשים להתמודד רק עם חלק קטן מהאתגרים שניצבו בפני נורית גלאור ממש מהרגעים הראשונים של חייה – יכול מאוד להיות שמסלול חייהם היה קודר ומדכא. אבל הסיפור של נורית הוא סיפור של ניצחון, אולי הדוגמה העוצמתית ביותר לאופן שבו הופכים לימון ללימונדה.

נורית נולדה לתוך מלחמה – אישית ולאומית. חמישה ימים לאחר הולדתה פרצה מלחמת יום הכיפורים, אשר צילקה אומה שלמה וגם את אביה, לוחם שברח מהקרבות כי לא יכול היה לשאת אותם. כיום נורית יודעת להגיד את מה שאיש בזמנו לא ידע – הוא סבל מהלם קרב.

צלקות המלחמה בנפשו של אביה השפיעו על כל המשפחה. "הייתי תינוקת בכיינית", סיפרו לה. "אבי לא היה מסוגל לשמוע אותי בוכה – במקום להכיל ולחבק, הוא בחר להרביץ". קבלת הפנים הזאת לעולם נתנה את אותותיה גם על גופה. נורית אושפזה עם דלקת ריאות וסיבוך בלב. "הרופאים הכינו את אמא לומר עליי קדיש", היא נזכרת בעצב.

"לאבי כנראה היו המון רגשות אשמה, הוא לא זז ממיטתי שעות רבות בכל יום. ואז ביום אחד קרה נס – לפתע חזרתי לחיים. הרופאים לא האמינו. מהרגע הזה אני חושבת שאבא התחיל לאהוב אותי והמכות נפסקו, לתקופה מסוימת".

אבל הדיכאון של אביה לא באמת שכך. כל חייו היו מלאי מאבקים ומשברים, הוא דיבר על התאבדות במשך תקופה ארוכה והדיכאון גבר כשפוטר מעבודתו. יום אחרי יום הולדתה ה-12, נורית ואחיה מצאו אותו תלוי בגג ביתם.

משלבת בין עבודה אנרגטית לבין השפעה ישירה על תת-המודע והגוף הפיזי. נורית גלאור (צילום: רפאל מזרחי)

משלבת בין עבודה אנרגטית לבין השפעה ישירה על תת-המודע והגוף הפיזי. נורית גלאור (צילום: רפאל מזרחי)

השינוי הגיע מהמקום הכי לא צפוי

הילדות הקשה מטבע הדברים השפיעה מאוד על נורית, בעוצמות שלאדם מבחוץ קשה בכלל להבין ולהכיל. "גם אני חווייתי בגיל ההתבגרות דיכאונות קשים וברגעים מסוימים פשוט לא רציתי להיות", סיפרה. אך לדבריה, נקודת המפנה המשמעותית קרתה דווקא בגיל 21, באירוע שאיש לא ציפה לו.

"באופן מפתיע נכנסתי להיריון. ביום שגיליתי זאת שמעתי לפתע קול מאוד ברור, בצלילות שמעולם לא שמעתי. הקול הזה אמר שמהיום והלאה אני לא יכולה להרשות לעצמי עוד לשקוע בדיכאון, שמעכשיו אני אחראית לא רק על עצמי, אלא על עוד אדם אחר – ולתמיד".

את הילד היא גידלה לבדה – משימה שאולי נראית קשה להרבה אנשים, אך בשבילה זה היה אירוע ששינה את חייה לתמיד – ולטובה. "להיות אמא ישב עליי בול, הילד המדהים שלי מילא אותי בכוחות ונתן לי משמעות לחיים – בדיוק כפי שאני נתתי לו".

כדי לאפשר לו חיים טובים היא עבדה בכל עבודה אפשרית. "הייתי בכל מיני תפקידי פקידות, מזכירות, דוחות וכספים, שהייתי ממש טובה בהם אבל אף פעם לא אהבתי אותם", היא נזכרת. לכן היא חיפשה משמעות עמוקה יותר גם בעולמות הרוח שתמיד משכו אותה. במשך שנים היא למדה את חכמת הקבלה וגם נחשפה לשיטת טיפול שנקראת 'מוח אחד'. "הלכתי למטפלת בצפון בלי לדעת כלום על השיטה. בסוף הסשן היא הסתכלה עליי ואמרה – 'את הולכת להיות מטפלת מדהימה בשיטה הזו בבוא היום".

"הלכתי לרופאים רק כדי שתהיה הוכחה"

כששמעה את הדברים, נורית לא העלתה בדעתה שזה אכן יקרה. "לא הבנתי מה היא רוצה ממני, למרות שבתוך תוכי ידעתי שאני מאד אוהבת לעזור ולייעץ לאחרים, גם בתקופות שאני בעצמי התמודדתי עם קשיים והייתי זקוקה לעזרה, אבל אף פעם לא ראיתי את עצמי כמטפלת".

זאת למרות שכשהייתה נערה וגם בשנים מאוחרות יותר, היא טיפלה גם במחלות פיזיות שמהן סבלה, ואף חוללה ניסים של ממש, שהותירו גם את הרופאים פעורי פה. "במשך כל הילדות סבלתי מבעיות אורתופדיות. העבירו אותי ממומחה אחד לאחר ואף אחד לא ידע מה יש לי. כשאיבדתי את אבי המצב החמיר ורופא המליץ על ניתוח חירום".

אבל הניתוח לא עזר. הבעיה המשיכה לחזור ובגיל 16 היא עברה ניתוח נוסף, אך היא מדגישה ש"זאת הייתה הפעם האחרונה שסכין מנתחים נגעה בי". בהמשך, כשהבעיות חזרו, היא השתמשה בתובנות מהקבלה, מהריקול הילינג ומשיטות נוספות כדי לרפא את עצמה. כך היא חוללה ניסים של ממש, שכאמור גם הרופאים לא יכלו להסביר. "אני זוכרת שהייתי הולכת לרופאים ועושה צילומים רק כדי שתהיה לי הוכחה שאני באמת מרפאה את עצמי בלי שום ניתוח – בניגוד להמלצות שלהם".

המקור הרגשי לכל בעיה רפואית

בשלב כלשהו, אחרי שנים שבהן למדה שיטות טיפול מגוונות, חקרה את עולם הקבלה ואת הכלים שרכשה, נורית הרגישה שהיא בשלה לתרום מהניסיון שלה, שנרכש בדם, יזע ודמעות, כדי לשנות את חייהם של אחרים. "בזכות כל הדברים האלו שעברתי, הבנתי שאני יכולה לעזור לאנשים שמתמודדים בעצמם עם קשיים. כי אני מכירה את הקשיים האלו, הייתי שם, ולמדתי שתמיד אפשר להפוך את הקערה על פיה".

הטיפולים שלה, שכאמור משלבים טכניקות שונות וידע ממקורות שונים, יכולים להתבצע גם מרחוק – ללא מפגש פיזי. הם מבוססים על עבודה אנרגטית עוצמתית ועל אבחון בשיטה ייחודית. "במוח אחד קלאסי, בודקים את שרירי הידיים כדי לקבל אינפורמציה שמסייעת לאבחון ולריפוי. אני מעדיפה לעשות זאת ללא מגע, באמצעות העפעוף והאינטואיציה החזקה שיש לי – בכל טיפול אני עוברת על המון פרמטרים על מנת לזהות מה חסום אצל המטופל, איפה ומדוע. האינפורמציה שמתקבלת עוזרת לי לדעת אילו מערכות בגוף פועלות ללא שדות אנרגיה או עם אנרגיה מועטה – ומה הסיבה הרגשית או הפיזית לכך".

כיום מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין מחלות גופניות לבין קשיים נפשיים או רגשיים. ההבנה הזאת, שהפכה כמעט לתפיסה רווחת בחברה, מקבלת ביטוי רב בשיטת 'מוח אחד', בטיפול ביואורגונומי ובריקול הילינג. "בעזרת השיטות האלו אני משלבת בין עבודה אנרגטית הכוללת ניקוי קונפליקטים וטראומות לבין השפעה ישירה על תת-המודע והגוף הפיזי", מדגישה נורית. "היום כבר יותר אנשים מבינים ששום מחלה לא באמת יכולה לחלוף אם לא טיפלנו בסיבה הרגשית שיצרה אותה מלכתחילה".

אינספור הוכחות לקשר בין הגוף והנפש

כיום נורית יודעת להגיד שדלקת הריאות הנדירה שהופיעה אצלה בגיל כל כך צעיר, הייתה קשורה לקבלת הפנים הקשה שניתנה לה כשהגיחה לאוויר העולם. לדבריה, הוכחות נוספות לקשר ההדוק הזה בין הגוף, הרוח והנפש מופיעות בכל יום אצל מטופליה.

היא מספרת לדוגמה על אישה שהגיעה עם סבוריאה קשה מתחת לעיניים, מחלה שגורמת לאודם ויובש חריפים. היא פנתה אליה אחרי שעברה בין כמה רופאים וניסתה כמעט כל טיפול אפשרי – לחינם.

"אחרי מספר מועט של טיפולים הבנתי את הקשר: מדובר באישה שתפסה את בעלה בוגד בה במיטה שלה. שיקפתי לה את זה, זו הייתה בעצם ה'נקודה העיוורת' שליוותה אותה הרבה זמן. ניקיתי את הטראומה, וליתר דיוק את הצלקת במוח שלה שזכרה את הטראומה. כמעט כל טראומה משאירה צלקת במוח ובטיפול אנרגטי ניתן למחוק אותה. תוך שבועיים מאותו הטיפול, הבעיה הפיזית של האישה נעלמה לחלוטין.

עם המטופלים המרוצים של נורית נמנים גם כאלו שהתמודדו עם קשיים נפשיים קשים כמו מאניה דיפרסיה, דיכאון וחרדה כרונית וגם כאלו שהרופאים המליצו להם על ניתוחים דחופים – אך בסוף הטיפול כלל לא היו זקוקים להם. לדבריה, אפילו רופאת משפחה פנתה וביקשה שתטפל בבעלה לאחר שראתה את סיפורי ההצלחה הבלתי נתפסים שלה.

"אני מאמינה שבחיים האלו יש לך שתי אפשרויות – או שאתה בוחר להיות קורבן ולמרר על כל הדברים הרעים שקורים לך, או שאתה לוקח אחריות על החיים שלך ובורא את המציאות שאתה רוצה לחיות בה. למזלי היו לי את הכוח והנחישות בחיים האלו לא להיות קורבן ולא לרחם על עצמי לרגע בעקבות מה שעברתי. אני בהחלט מאמינה שניתן לסייע לכל אחד ובכל מצב, בעיקר אם אתה בוחר לוותר על הצורך להיות קורבן.

"קארל יונג היה זה שאמר 'גילוי והבנה של חוויות רגשיות מובילים לתוצאה של תנועה חופשית ומה שלא צף במודע יחזור כגורל'. זה אומר בעצם שאם לא מטפלים בשורש של בעיות פיזיולוגיות ונפשיות – הן תמיד יחזרו. ברגע שמבינים את הקשר בין מחלות וכאבים לבין תהליכים רגשיים, ניתן לרפא אותם באופן מוחלט ולעיתים אף מאד מהיר. אני רואה אינספור הוכחות לזה כל הזמן – וכדי שזה יתאפשר צריך אמונה, רצון ומוכנות לעבור דרך הקשיים, להסכים לראות פנימה, לנקות היטב את מה שיושב שם בכדי להרגיש טוב ולהצליח להתקדם הלאה לחיים מספקים ומאוזנים, כמו שנועדנו לחיות".

בנוסף לטיפולים הפרטניים, נורית יצרה באחרונה גם סדנה לקבוצות שבה תשתף בתהליכי הריפוי העוצמתיים שעברה בעצמה ותלמד יותר לעומק על החיבור בין גוף לנפש. לפרטים ניתן ליצור קשר בדרכים הבאות:

לראות פנימה. נורית גלאור (צילום: רפאל מזרחי)

לראות פנימה. נורית גלאור (צילום: רפאל מזרחי)

נורית גלאור – טיפול ביואורגונומי

למשלוח מייל

טלפון: 054-9421637

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק


דפנה איקן – ביואורגונומי

"כשמשהו בפנים לא מתנהל כשורה – זו קריאת השכמה"

דפנה איקן השלימה תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית ובמשך שנים רבות טיפלה באנשים בגישות הקונבנציונליות, אך תמיד הרגישה שמשהו שם חסר. "הרגשתי שהטיפול המסורתי לא מעמיק מספיק. הכול מתנהל על פני השטח ולא באמת מגיע לעובי הקורה", היא נזכרת. לדבריה, טיפול כזה שם דגש רב על שיחה, שמאפשרת עבודה עם המודע של האדם, ולא נוגע מספיק בתת מודע, שהוא בסופו של דבר הגורם שמנהל אותנו בחיים.

במהלך השנים דפנה נפתחה לעולם הרוח. היא למדה שיטות כמו רייקי, 'המסע', דמיון מודרך ועוד, ואכן הרגישה שהיא מצליחה להעמיק יותר בתהליכים שמעצבים אותנו, אך משהו עדיין לא היה שלם. "הבנתי שלכל אחד מאיתנו יש תפקיד בעולם, כמו גם שיעורים ואתגרים שהנשמה שלו חייבת לעבור", סיפרה. "אם אנחנו רוצים לעשות שינוי אמיתי בחייו של אדם, אנחנו צריכים להתמקד לא רק בהתנהגות שלו, אלא להבין מה מניע אותו, מה גורם לו להרגיש, לחשוב ולהתנהג בצורה מסוימת. רק כך אפשר להשיג שינוי אמיתי".

לכל אחד מאיתנו יש תפקיד בעולם. דפנה איקן (צילום עצמי)

לכל אחד מאיתנו יש תפקיד בעולם. דפנה איקן (צילום עצמי)

המהפך הגדול בחייה המקצועיים, היא מספרת, קרה לגמרי במקרה. ידיד שלה למד שיטת טיפול שעד אז הייתה זרה לה – ביואורגונומי, ולפני שלוש שנים הפתיע אותה עם שאלה שלא ציפתה לה. "הוא שאל אם נפסקו לי צמרמורות הקור בלילה. אני הסתכלתי עליו בהלם ולא הבנתי איך הוא יודע את זה. אף פעם לא סיפרתי לו על הדבר הזה".

לדבריה, אכן הצמרמורות פסקו אצלה באותה התקופה, אך היא לא ייחסה לכך חשיבות עד שהוא שאל אותה. כך היא גילתה גם את הכוח וגם את היתרון הגדול בטיפול בשיטה הזאת – ניתן להשתמש בה כדי לטפל באנשים גם מרחוק. היתרון בטיפול מרחוק בולט במיוחד בטיפול בילדים קטנים, מכיוון שהוא לא דורש שיתוף פעולה מצידם ומאפשר לקיים שיח עם ההורים בלבד.

מה שהבעיות שלנו מנסות להגיד לנו

כך היא הגיעה ללמוד את רזי הביואורגונומי, שיטת ריפוי אנרגטית שמאפשרת בחינה מעמיקה של תהליכים פנימיים ללא צורך במגע ובנוכחות האדם במקום. "כשאני מטפלת באנשים, אני בדרך כלל משלבת בין כמה כלים שונים כדי לשפר את יעילות התהליך. זה יכול להיות באמצעות שיחות, תהליכים להגברת המודעות וכן שילוב של כמה גישות שונות. הביואורגונומי מאפשר גם להעצים ולדייק את הטיפול בעזרת רובד נוסף – הרובד האנרגטי שקשה להגיע אליו בדרכים אחרות".

לקליניקה של דפנה בירושלים מגיעים אנשים שמתמודדים עם קשיים מכל מני סוגים – בין אם אלו בעיות רגשיות, תחושת תקיעות, משברים כמו גירושים או בעיות בקריירה, וכן בעיות רפואיות כמו כאבים, דלקות ובעיות פוריות. "אני לא רואה הבדל אם אדם פונה אליי בגלל בעיה פיזית או רגשית, כי בעצם אני מבינה היום שכל הפרדה שעושים בין הגוף לנפש היא מלאכותית. התפיסה שלי אומרת שאם משהו בחייו של האדם לא מתנהל כשורה– זו קריאת השכמה – הזמנה לבחון את החיים שלנו ולראות מה הבעיות האלו מנסות להגיד לנו".

היתרון בביואורגונומי, היא מספרת, הוא שגם כשאדם מתמודד עם משהו שהוא כלל לא מודע אליו, האבחון האנרגטי מאפשר לצלול פנימה ולהשיג תשובות מעמיקות הרבה יותר. "אדם יכול לשקר לעצמו, לספר לעצמו סיפורים כדי לא להיפגע, אבל האנרגיה לא משקרת – וזה מקל עליי בחיפוש התשובות. אם לדוגמה אישה תגיד לי שלא מפריע לה שבעלה לא עובד, אבל בסריקה האנרגטית אראה שהיא נסגרת כשהיא מדברת על זה – אז אדע שיש שם משהו ששווה להתעכב עליו".

הכול מוטבע ב-DNA

לדבריה, כל חוויה שאנחנו עוברים מוטבעת בתוך ה-DNA שלנו ומשפיעה עלינו. אלו יכולים להיות דברים גדולים ודרמטיים, אך גם דברים קטנים שאנחנו חווים בכל יום. "פעם הגיע אליי גבר שסבל מבעיות בברכיים לדוגמה. באמצעות שילוב בין עבודה אנרגטית לשיחות גילינו המון בעיות סביב הפחד שלו להתקדם. בעיות בברכיים הרבה פעמים מעידות על בעיות בגמישות או פחד לנוע קדימה. בטיפול הצפנו את העובדה שהוא לא חי כמו שהוא רוצה לחיות בגלל פחד. הטיפול לא רק עזר לו להתגבר על הכאב, אלא לשנות את האופן שבו הוא מסתכל על חייו".

דפנה מסבירה שאם הייתה מטפלת בכאבי הברכיים בביואורגונומי בלבד, אך המטופל היה ממשיך בדפוסי ההתנהגות הרגילים שלו, סביר להניח שהבעיה הייתה חוזרת או מחמירה ואולי אפילו מתבטאת באופן אחר או באיבר אחר. היא מדגישה שכדי שהטיפול יהיה יעיל, על פי רוב יש יתרון משמעותי בשילוב טכניקות נוספות שיעזרו למטופלים להשתחרר מפחדים ומחסמים כדי שיצליחו לחולל את השינוי בחייהם.

כך חוויות ראשוניות מעצבות מציאות

בין מכלול השיטות שדפנה עובדת איתם, ישנה שיטה נוספת שהיא מתחברת אליה במיוחד. היא נקראת 'האניאגרם של האישיות' – שיטה שממפה את כל האנושות באמצעות תשעה טיפוסי אישיות, תשעה מנגנוני הגנה שאנו מפתחים בגיל צעיר מאד, והם מכתיבים לנו נקודת השקפה ייחודית. דרכה אנו רואים ומפרשים את העולם החיצון ואת מקומנו בעולם. פרשנות זו מובילה לדרך שבה אנו מרגישים ופועלים בעולם.

"כשאנחנו ילדים, אנחנו נדרשים להתמודד בפעם הראשונה עם אתגרים, שגורמים לנו לפתח מנגנונים מאוד מסוימים שילוו אותנו גם לאורך חיינו", היא מסבירה. "יש לדוגמה אנשים שמאמינים שהם תמיד צריכים להיות חזקים כדי לשרוד, אז הם מתכחשים לחולשות שלהם ומקפידים להפגין את כוחם, אך בתוכם ממשיך לחיות הילד הקטן שרוצה להישען על מישהו לפעמים, אך חש שזה יהיה סימן לחולשה. אחרים מאמינים שהם צריכים להיות 'ילדים טובים' ולרצות את האחר, אז הם תמיד ישאפו לשלמות, מה שמביא אותם להתשה עצמית ולביקורת מתמדת".

לדבריה, החוויות הראשוניות האלו מעוותות את תפיסת המציאות שלנו וגורמות לנו לפרש את החיים בדרך שלא תמיד משרתת אותנו בהמשך. היא מדגישה שבכל אחד מאיתנו קיימים כל תשעת הטיפוסים, כאשר לכל אחד יש טיפוס דומיננטי שמנהל אותו. לכל טיפוס יש מתנות ויכולות ייחודיות לו, אך כאשר האדם מנוהל על ידי מנגנון מסוים, הוא לרוב ינוהל מהמגבלות של הטיפוס ולא מהמקום הגבוה שלו, ולכן לא יהיה חופשי לחיות את חייו מתוך בחירה אמיתית. "כמה עצוב שמסקנות שהגענו אליהם בילדות המוקדמת שלנו, ממשיכות לנהל אותנו גם בחיינו הבוגרים. רק כשנהיה מודעים אליהן, נוכל להבין כיצד הן מחבלות בחיינו ונתחיל לבחור אחרת", אמרה.

כל אחד יכול להאיר את העולם

"כאשר אנשים מזדהים עם טיפוס האניאגרם שלהם, הם חושבים ש'זה מי שאני' ושהם לא יוכלו להשתנות. זה לא נכון. יש עוד המון דרכים לראות את המציאות ואת עצמנו – מה שצריך זה לשנות את ראיית המציאות שלנו. אני אתן לך דוגמה – בעבר הגיעה אליי לטיפול אישה שלפי השיטה הזאת מוגדרת כטיפוס מספר 9. אלו טיפוסים שמאמינים שהם קטנים ולא משמעותיים בעולם, על כן חשוב להם 'לא לעשות גלים'. טיפוסים אלה נוטים להתמזג עם סביבתם, לפעמים עד רמה בה הם לא מבדילים בין עצמם לבין האחר. הם יכולים לדוגמה להפוך לטבעונים רק בי בן זוגם טבעוני, ילכו לצפות בסרט פעולה למרות שאינם אוהבים סרטים כאלה, יתאימו את הדעה הפוליטית שלהם לסביבתם ויצדיקו זאת בכך ש'זה לא ממש משנה לי'. בפועל, קולם האמיתי לא נשמע.

"מטופלת זו, הגיעה אליי בתקופה שבה הייתה צריכה לקבל החלטות משמעותיות לגבי חייה, אך חוותה בלבול גדול. היא ידעה לומר לי מה הסביבה מייעצת לה, אך לא הייתה מחוברת לרצונות שלה. כשהיא התחילה לזהות את הדפוסים שמנהלים אותה היא התחילה להבין שיש לה קול משלה, רצונות משלה ושמגיע לה לתת להם ביטוי. אני זוכרת שהיא סיפרה לי בהתרגשות איך היא ביטאה את עצמה לראשונה בבהירות ובביטחון בישיבת צוות וסוף סוף עמדה על דעתה. מרגש לראות את השינוי שחל בה. ואולי הדבר החשוב ביותר הוא שהיא למדה לזהות מתי המנגנון האישיותי שלה מופעל, ולבחור להגיב ממקום מודע.

"כשהאדם לומד להסתכל על עצמו מהצד בראייה אובייקטיבית יותר, הוא מבין שהוא לא צריך להשלים עם המצב הקיים. מה שהוא חושב ומרגיש – הם דברים נרכשים ואפשר גם לרכוש אחרים במקומם אם ירצה בכך.

"לא מעט אנשים נמנעים מלהגיע לטיפול מתוך החשש שהם עלולים לגלות דברים קשים על עצמם. חשוב לי לומר שכל אחד מאיתנו בא לעולם כדי להאיר אותו עם המתנות הייחודיות לו. כדי לעשות את זה, חשוב לדעת שהשינוי המיוחל אינו דורש מאיתנו להפוך להיות מישהו אחר, אלא להסכים להסיר את הקליפות שמסתירות את האור הפנימי והאמיתי שלנו. רק אז נהיה מאושרים יותר, נרגיש שלמים יותר עם עצמנו ונדע שאנחנו ב'נתיב הנשמה' שלנו. כשאנו ב'נתיב הנשמה' שלנו, אנו חווים חופש, זרימה והנאה, ומרגישים שאנו נמצאים במקום הנכון והמדויק לנו".

לשנות את ראיית המציאות שלנו. דפנה איקן (צילום עצמי)

לשנות את ראיית המציאות שלנו. דפנה איקן (צילום עצמי)

דפנה איקן – ביואורגונומי

מעבר לאתר

טלפון: 050-9318787

למשלוח מייל


* האמור בפרסום אינו מהווה משום המלצה או חוות דעת מקצועית, והוא אינו מהווה תחליף להתייעצות או בדיקה רפואית פרטנית של המטופל.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר