טיפול באקנה - המטפלות המובילות (צילום: By New Africa, shutterstock)
טיפול באקנה - המטפלות המובילות (צילום: By New Africa, shutterstock)

טיפול באקנה – המטפלות המובילות: על מומחיות ורגישות

לכל שאלה - מבעיות עור כלליות ועד טיפול באקנה - המטפלות והקוסטמטיקאיות המובילות עונות: על טיפולי אקנה בקרב ילדים ובני נוער, על הגורמים להתפרצות המחלה, על הדרכים השונות להתמודדות עימה, ובעיקר על טיפול שמחייב ליווי צמוד והתמדה לצד רגישות, סבלנות והבנה

פורסם בתאריך: 22.3.20 17:25

ורד יצחקי – מתמחה בטיפול באקנה בבני נוער

"בשונה מהטיפול באקנה בגיל בוגר, טיפול באקנה של ילדים ובני נוער מחייב ליווי צמוד והתמדה – אבל בעיקר המון רגישות, סבלנות, עדינות והבנה. אסור להכאיב! צריך להסביר להם כמה חשוב לשמור על היגיינה, לא לגעת בפנים, להגיע לטיפולים בעקביות, לחזק ולהקשיב" – כך קובעת ורד יצחקי, קוסמטיקאית מקצועית ומוערכת בענף, המתמחה בטיפול באקנה ובבעיות עור בכלל, ובפרט בקרב ילדים ובני נוער.

אקנה היא מחלת עור שכיחה במיוחד בגיל ההתבגרות, ולפי ההערכות סובלים ממנה כיום כ-85% מבני הנוער. יתרה מכך, בשל הירידה ברף של גיל ההתבגרות בעשור האחרון, עלולה האקנה להופיע לעיתים כבר בגיל 10 ולכן הטיפול בה חייב להתבצע לאלתר עם הופעת התסמינים הראשונים.

"ברגע שמופיעים ארבעה פצעים, מדובר כבר באקנה", מדגישה ורד, "האזורים הנפוצים להופעתה הם פנים, צוואר, חזה, גב וכתפיים. באזורים אלו של העור קיים מספר רב של בלוטות שומן, והטיפולים יכולים להתאים כמובן גם לאזורים אלה".

אלא שלעיתים המוּדעות לצורך המיידי בטיפול איננה בראש מעייניו של הנער או הנערה, וגם כשהם ערים לדחיפות הטיפול – הם לא תמיד יודעים אל מי לפנות על-מנת לקבל את הטיפול הנכון להם. "לא פעם", ורד מספרת, "מגיעים אליי בני נוער שעברו טראומה בטיפול בקליניקות אחרות ויצאו כואבים ואדומים – דבר שגרם להם לקטוע את הטיפול. אף אחד לא אוהב שמכאיבים לו, ולכן חשוב לבצע את הטיפול בעדינות ובמינימום כאב".

ורד יצחקי: מענה יעיל ומדויק לכל סוג של אקנה (צילום עצמי)

ורד יצחקי: מענה יעיל ומדויק לכל סוג של אקנה (צילום עצמי)

התאמה אישית למטופל

פצעי האקנה הם למעשה דלקת בעור אשר נגרמת משילוב בין חיידק P.acne (ר"ת Propionibacterium acnes) אשר מצוי דרך קבע בתוך זקיק השערה, לבין יצירה מוגברת של בלוטות חלב עקב השינויים ההורמונליים של גיל ההתבגרות.

מכיוון שקיימים סוגים שונים של המחלה, יש לאבחן את סוג האקנה ולהתחיל בטיפול בו מיד עם הופעתו. עם זאת, כל נזק שנגרם מאקנה ומפוסט-אקנה הינו הפיך וניתן כיום לטיפול באמצעים קוסמטיים.

אם בעבר התמקד הטיפול באקנה בעיקר על-ידי תרופות כימיות, שאליהן נלוו השפעה גופנית ותופעות לוואי לא נעימות, הרי שבשנים האחרונות התפתח תחום הקוסמטיקה רבות ולידי הקוסמטיקאיות עומדים מגוון יכולות וכלים לטיפול במחלות העור השונות.

"בזכות הכלים שיש כיום בידינו, הקוסמטיקה מסייעת בכל סוגי האקנה", מסבירה ורד, "עם אבחון וטיפול מדויקים, תוך שימוש בחומרים המותאמים באופן אישי למטופל, אפשר לתת מענה יעיל ומדויק לכל סוג של אקנה".

הטבה משמעותית בכל טיפול

ורד יצחקי עוסקת מזה 27 שנים בתחומי היופי והאסתטיקה, ואף מרצה בתחומי הקוסמטיקה והאסתטיקה באקדמיה לאיפור, בדגש על הקשר שבין עור לאסתטיקה. במקביל, היא בעלת 14 שנים של התמחות במחלות עור שונות – בעיקר בתחומי האקנה (לסוגיו השונים) והפוסט-אקנה, ובמיוחד בקרב ילדים ובני נוער כמו-גם בילדים עם צרכים מיוחדים.

"כשמגיע אליי לקליניקה מטופל חדש", היא מציינת, "חשוב לי להבין מיהו המתבגר שעומד מולי, לקבל ממנו פידבק עד כמה חשובה לו הצלחת הטיפול, משום שהטיפול באקנה דורש גם סבלנות ואחריות אישית של המטופל.

"כמו כן, חשוב לי קודם כול להסביר לו על התהליך הטיפולי, להדגיש בפניו את חשיבות ההיגיינה וההקפדה על תזונה נכונה. התזונה אינה גורמת לאקנה או מרפאה אקנה, אבל בהחלט עשויה להחמיר או לשפר את המצב".

לאחר שלב האבחון של סוג האקנה וחומרתו, ותשאול של המטופל באשר לאופן הטיפול שבוצע בעורו עד כה, בונה ורד עבורו תוכנית טיפולים. בין היתר, כוללים הטיפולים פילינג וניקוי פנים במטרה לצמצם את גודל הנגעים ולהפחית את הדלקת בעור. "כל טיפול מביא להטבה משמעותית בכמות הפצעים, להפחתה בדלקת ולמניעת התפרצות חדשה של האקנה", מסבירה ורד.

הקליניקה של ורד יצחקי: תוכנית טיפולים מקיפה (צילום עצמי)

הקליניקה של ורד יצחקי: תוכנית טיפולים מקיפה (צילום עצמי)

סיפוק רב וגאווה גדולה

לצד הטיפולים בקליניקה, משוחחת ורד עם המטופלים על הצורך להתמיד בטיפול עצמי באקנה – בהקפדה על סיבון של עור הפנים פעמיים ביום, על מריחת קרם המכיל חומרים פעילים לצמצום הדלקת בעור, ועוד – ועל אחריותם להצלחת הטיפול מעצם ההתמדה בו גם בביתם.

"אני נמצאת עם המטופלים בקשר שוטף בין טיפול לטיפול", אומרת ורד, "מציידת אותם בהוראות ברורות לשימוש בחומרים בבית, ואם הם מקפידים על ההוראות – התוצאות טובות ומובטחות".

באיזה שלב את חשה במיוחד שהשגת את המטרה?

"כידוע, גיל ההתבגרות הוא תקופה רגישה שבה בני הנוער מגלים את חשיבותו של המראה החיצוני. הופעת האקנה פוגעת בביטחון העצמי שלהם דווקא בזמן שהם הכי זקוקים לחיזוק באשר למראה שלהם, ולכן כשאני רואה את השינוי וההצלחה על פניהם – אני מרגישה סיפוק רב וגאווה גדולה על תרומתי לכך".

ורד יצחקי – בוטיק של יופי

טלפון: 050-5407879

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לדף האינסטגרם



איריס לוי – קוסמטיקאית פרא-רפואית

בתוך עולם האסתטיקה הרפואית קיימים תחומים רבים, שבהם מה שיקבע את איכות איש המקצוע המטפל הם הידע, הניסיון וההעמקה שלו בתחום. לא בכדי איריס לוי, קוסמטיקאית פרא-רפואית המתמחה בטיפול באקנה, נחשבת בין הטובות בתחומה: היא בחרה להקדיש שני עשורים בחייה ללימוד, חקר וטיפול בבעיות עור, כאלה שאפילו הרפואה המודרנית לעיתים לא מוצאת להן פתרונות.

את דרכה החלה איריס בכיוון מעט שונה, עשתה הסבה מקצועית מתחום הביטחון והאומנות לקוסמטיקה – דרמטולוגיה; ולאחר מחקר בתחום הרפואה הקונבנציונלית בחרה להתמקד בתחום בעיות עור כדי לסייע לבני נוער ומבוגרים כאחד לטפל בבעיות עור מורכבות ולא נעימות, במגוון דרכים יצירתיות ושונות מהרפואה העכשווית.

לאורך כל שנות עבודתה, מקפידה איריס לשמור על רמת עדכונים גבוהה בכל נושאי הקוסמטיקה – לעבור השתלמויות ולהשתתף בכנסים ובקונגרסים – כדי להביא למכון את כל החידושים בתחום עבור קהל לקוחותיה, ועל כך יעידו מספרם הרב של הממליצים באתר כמו-גם עדויות רבות מלקוחות מרוצים.

איריס לוי: פתרון יעיל ואפקטיבי תוך עמידה בסטנדרטים גבוהים (צילום עצמי)

איריס לוי: פתרון יעיל ואפקטיבי תוך עמידה בסטנדרטים גבוהים (צילום עצמי)

בנוסף לשגרת הטיפולים, איריס מתמידה לקיים קשר רציף עם המטופלים, ובכל שאלה או בעיה הם יכולים להתקשר למכון בכל שעות היום והלילה, כולל בשישי-שבת וחגים. המטופלים תמיד יקבלו תשובה, הדרכה ועידוד עם מלוא הסבלנות והאמפטיה, וירגישו שהם בידיים הכי טובות עד סיום התהליך.

כל הפתרונות הניתנים על ידי איריס מתבססים על ידע מקצועי נרחב וניסיון רב שצברה ב-20 השנים האחרונות, המאפשרים לה לתת מענה נכון ומדויק לצורכי המטופל, אבחון מדויק ביותר על מצב העור, רמת האקנה, עומק הנגעים, התאמת הטיפול ומתן פתרון יעיל ואפקטיבי תוך עמידה בסטנדרטים גבוהים שיבטיחו שיפור איכותי, אפקטיבי וארוך-טווח.

טכנולוגיה חדשנית לטיפול בבעיות עור

איריס פיתחה מומחיות וייחודיות לטיפולי אקנה-פצעי בגרות, בשילוב הטכנולוגיה החדשנית המתקדמת והמומלצת ביותר על-ידי מומחים ורופאים: טיפול פוטותרפי בטכנולוגיית IPL – קרן אור וטכנולוגיית גלי רדיו RF.

כידוע, טכנולוגיית 'אור-כחול' הנפוצה במכוני הקוסמטיקה מבוססת רק על מנורה אחת 'כחולה', ועובדת ממרחק לאזור הבעייתי באורך גל קצר 415nm (ננומטר) שאינו חודר לעומק הדרמיס – שכבת העור הפנימית, הבינונית והעמוקה – ובכך פחות אפקטיבי לנגעי אקנה (נודולות, ציסטות) הנמצאים בעומק העור. על פי הספרות, ב'אור-כחול' רואים לרוב תוצאות טובות אחרי 20-12 טיפולים, אם כי לעתים יש צורך גם ב-50-40 טיפולים עד השגת שיפור.

להבדיל מ'אור-כחול', ועל מנת להשיג את התוצאה הטובה והאיכותית ביותר, השקיעה איריס במכשור המתקדם מסוגו בעולם אשר מבטיח הצלחה בביצוע הטיפולים – והתוצאה נשמרת איכותית ולאורך זמן. בשיטה החדשנית, מוחדרת קרן אור ממוקדת הפועלת עם פולסים בעוצמה שווה לכול האזור המטופל, ללא תופעות לוואי וללא כאב, ולכן גם התוצאות לא מאחרות לבוא והן בשיעורי הצלחה גבוהים ביותר – במיוחד כשהיא מבוצעת בשילוב טיפול לניקוי/ניקוז הוצאת השחורים, השומנים והקומודונים באופן ידני על ידי איריס עצמה (טיפול אשר על פי פרסומים, רוב המכונים טוענים ש"אסור לגעת בעור" ובמקום הטיפול הסטנדרטי משלבים שיוף כימי – שיוף עם פילינג עמוק – ושיוף קריסטלים, שעל פי הנחיית משרד הבריאות מותר רק על-ידי רופא מומחה).

מטופלת לפני ואחרי הטיפול (צילום: איריס לוי)

מטופלת לפני ואחרי הטיפול (צילום: איריס לוי)

הטיפולים המתבצעים במכון

איריס מתמחה במגוון בעיות עור וביניהן כל סוגי האקנה – אקנה בגיל מבוגר, אקנה–פצעי בגרות בפנים, בגב ובאזור הישבן; אקנה על רקע הורמונלי המתבטאת לרוב בפצעים פנימיים, מוגלתיים וכואבים; עור אפרורי, אדמומי ומחוספס באזור קו לסת תחתון, עם נטייה להתפשט לאזור הצוואר עם פצעים פעילים בפנים על רקע חוסר איזון הורמונלי; אקנה ציסטית עם נגעים מוגלתיים גדולים, אדומים וכואבים; ואקנה קומודוניקה – החל מקומודונים 'ראשים לבנים' או 'ראשים שחורים'.

בנוסף, מציעה איריס טיפולים להבהרת כתמי אקנה, פוסט-אקנה או כתמים חומים/אדומים; טיפול בצלקות אקנה, חטטים, שקעים, נקבוביות פעורות; ובעוד מחלות עוריות כגון קרטוזיס-פילאריס, רוזיציאה או סבוריאה בפנים ובקרקפת. איריס לוי מעידה על עצמה כי כמומחית לטיפול בבעיות עור, היא לוקחת טיפולים שבהם היא יכולה לתת ערך מוסף אמיתי ללקוחות.

איריס לא מאמינה בקיצורי דרך או בפרסומים שמציעים להיפטר מאקנה כבר בטיפול הראשון, אלא באבחון מדויק ובשילוב עבודה של פנים וחיצון – ובעיקר בהתמדה לאורך זמן ובסבלנות. ההצלחה בעקבות הטיפול והשירות היסודי, המקצועי והיעיל הנשמר לאורך זמן, מהווה סיפוק גדול מאוד עבורה. איריס מקפידה לראות את טובת הלקוחות מתוך מחויבותה המקצועית לעסק ולמקצוע שלה.

הטיפול באקנה

אקנה אינה חולפת מעצמה, וללא טיפול מתאים היא עלולה להחמיר. הטיפול מומלץ בסדרה של 6-10 מפגשים, לעתים גם יותר, כאשר כל מקרה לגופו, ואף כטיפול תחזוקתי ומשמר אחת לחודש במשל 3-6 חודשים. אופי הטיפול מותווה על פי סוג הנגעים בעור וחומרת התופעה. במהלך התפרצות הנגעים יש תקופות של שיפור ושל רגרסיה ונסיגה והחמרה. על רקע הסיבות הללו, ייתכנו בטווח הארוך התפרצויות ברמות שונות ואף עשוי לעלות צורך בטיפול חוזר, אך ניתן למנוע זאת על-ידי טיפול משמר בבית ובמכון.

מטפלת כחול-לבן

הטיפול בבעיות עור ניתן בשילוב תכשירים פרא-רפואיים והיפואלרגניים, המבוססים על חומרים פעילים ובטוחים לשחזור ולחידוש מראה עור הפנים והגוף, אשר מסייעים לאזן את הפרשת הסבום (השומן) בעור ומונעים היווצרות קומודונים שחורים/שומנים (נקודות שחורות), ציסטות, פצעים ופצעונים לאורך זמן. התכשירים הם ממיטב המעבדות בארץ ובאיכות גבוהה, מכילים מסנני קרינה המתאימים ביותר לאקלים הישראלי, מאושרים על-ידי משרד הבריאות ומבטלים את הצורך בשימוש בתרופות ראקוטן ואנטיביוטיקה מינוציקלין.

איריס לוי – קוסמטיקאית פרא-רפואית

טלפון: 055-8833337

כתובת: אהבת אדם 86, כפר יונה

מעבר לאתר

להמלצות לקוחות

סרטון הסבר: טיפול באקנה מבוגרים בטכנולוגיית קרן אור

סרטון הסבר: טיפול באקנה פצעים פרונקלים בגב בטכנולוגיית קרן אור

סרטון הסבר: אקנה בישבן פצעים בישבן טיפול בטכנולוגיית קרן אור


ורה קליניק – טיפול באקנה: גוף ונפש כאחד

'ורה קליניק' (Vera Clinic) היא קליניקה ותיקה בבעלותה של ורה שימונוב, מאבחנת רב-מערכתית, קוסמטיקאית פרא רפואית וקוסמטיקאית p.m.e ו-d.m.a. בקליניקה, הפועלת מזה 13 שנים, מעניקה ורה מגוון טיפולי פנים, טיפולי אנטי אייג׳ינג וכן טיפול באקנה לבני נוער, נשים, וגברים.

״אני מאוד אוהבת את התחום הטיפולי״, אומרת ורה, ״הידיעה שאני יכולה לסייע לאנשים להרגיש יותר טוב עם עצמם והאינטראקציה האישית עם המטופלים – הם הכול בשבילי״.

מתרגשת להיות חלק מהתהליך שמנצח את האקנה. ורה שימונוב (צילום: keren abeles)

מתרגשת להיות חלק מהתהליך שמנצח את האקנה. ורה שימונוב (צילום: keren abeles)

אקנה – מתי הוא מתפרץ?

״אקנה הוא חיידק שנמצא אצל כולנו בעור. הוא מתפרץ בעקבות טריגרים שונים במהלך החיים כתוצאה מסטרס, תזונה, אורח חיים לא מאוזן וכדומה. אקנה פוגש אותנו בכל מיני מצבים בחיים ובכל הגילים – בגיל ההתבגרות, בקרב נשים בהריון ולאחר לידה, אצל סטודנטים ובעוד מגוון סיטואציות ומצבים שגורמים לנו למתח נפשי ומפרים את האיזון ההורמונלי בגוף. האקנה מביא לירידה בביטחון העצמי, ולכן חשיבות הטיפול בו עצומה מעבר להיבט הרפואי".

הטיפול בקליניקה – גוף ונפש

לדברי ורה, ״ההורמונים שמופרשים מבלוטת יותרת המוח בזמנים לחוצים, גורמים לתגובת שרשרת שיכולה לגרום לאקנה להתפרץ. הגוף, הנפש והמנגנון הפיזיולוגי עובדים בסינרגיה״.

ייחודיותה של ורה הוא בתשומת הלב ובתמיכה הרגשית שהיא מעניקה למטופליה. כאשר מגיע מטופל, עורכת ורה אבחון הכולל את בדיקת העור ומצב האקנה, תשאול המטופל על בריאותו, מחלות רקע וכדומה. לצד זאת, ורה שמה דגש על היכרות אישית עם המטופל – אורח החיים שלו, עיסוקו, התזונה שלו – על מנת לזהות את מקור ההתפרצות של האקנה, ובכך להתאים לו את הטיפול באופן אישי וממוקד.

"כקוסמטיקאית שרוצה לרפא את האקנה, התפקיד שלי הוא לכוון את המטופל להכיר קודם כול בבעיה שמהווה את מקור האקנה״, מציינת ורה. ״חשוב לי שהמטופל ירגיש בנוח, ולַרוב המטופלים שלי מאוד פתוחים איתי. האמון הזה בינינו מסייע ללחץ שלהם לרדת. החיבור בין הגוף לנפש הוא בלתי ניתן להפרדה".

ורה קליניק: חידוש ושיקום העור בשיטה ייחודית (צילום: ורה שימונוב)

ורה קליניק: חידוש ושיקום העור בשיטה ייחודית (צילום: ורה שימונוב)

הטיפול בקליניקה מבוסס על סדרת טיפולים דו-שבועיים הכוללים חיטוי וניקוי של העור, חידוש ושיקום בשיטה ייחודית לוורה. הטיפול ממשיך גם בבית, בשגרה יום-יומית, באמצעות תכשירים המותאמים באופן אישי לכל מטופל.

״הדרך למגר את חיידק האקנה היא על ידי התמדה ועקביות בטיפול״, מדגישה ורה, ״צריך להבין שאקנה דורש תהליך טיפולי וזה לוקח זמן. הצלחה דורשת סבלנות".

ורה זמינה למטופליה בכל רגע נתון, גם בערבים ובסופי שבוע. ״כשהם מוטרדים ממצב הפנים, וכשאינם בטוחים שכך העור אמור להיראות או להרגיש לאחר טיפול – אני שם בשבילם. תמיד. מלווה, מרגיעה ותומכת בכל עניין, שאלה או קושי״.

לבסוף, מסכמת ורה כי למראה הפנים של האדם חשיבות מכריעה בתחושת הביטחון העצמי שלו. ״לאורך השנים ליוויתי מטופלים רבים שסבלו מאקנה, ובכל פעם אני מתרגשת מחדש להיות חלק מהתהליך שמנצח את האקנה ומחזיר להם את הביטחון״, היא משתפת. ״כשמטופל מרגיש טוב עם העור שלו, אני יודעת שעשיתי עבודה טובה – לא רק בעור, אלא גם בנפש״.

ורה קליניק

טלפון: 03-5189111

מעבר לעמוד הפייסבוק

מעבר לדף האינסטגרם

לראיון עם ורה שימונוב: 'עור צעיר ומתוח'



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר