איך להיות מאושר: המודל של פז אושרן ישנה לכם את החיים. פז אושרן בהרצאה, צילום עצמי
איך להיות מאושר: המודל של פז אושרן ישנה לכם את החיים. פז אושרן בהרצאה, צילום עצמי

איך להיות מאושר: המודל של פז אושרן ישנה לכם את החיים

האם האושר הוא מרכיב פנימי או שיש לו השפעות חיצוניות? ומהם שלושת האלמנטים שיהפכו אדם למאושר? פז אושרן, מטפל ומעביר קורסי NLP לשינוי תהליכי חשיבה והתנהגויות אוטומטיות, מסביר לנו מה שחשוב לדעת על אושר

פורסם בתאריך: 16.11.20 12:56

"כשהייתי קטן ההורים שלי לא העריכו את יצירות האומנות שלי אף פעם", "אני לא מסוגל לומר לה שאני אוהב אותה", "אני לא מאמין שמשהו ישתנה גם בעתיד".

מי לא מכיר את המחשבות המתסכלות האלו שמייצרות תחושה שהן שולטות בנו ומשפיעות לרעה על מצב הרוח שלנו? לפעמים זה מרגיש שהמחשבות השליליות האלו ממשיכות להגיע עוד ועוד, מתפשטות במהירות לכל הכיוונים ומציפות אותנו במידה כזו שאנחנו כבר לא מצליחים לזכור את הרציונל. כתוצאה מכך אנחנו פשוט לא מאושרים.

מה זה בעצם אושר?

"אושר הוא מצב רגשי ולא לוגי", מסביר פז אושרן, מאסטר ומורה מוסמך ל-NLP והיפנוזה. "יש אנשים עם כל הסיבות בעולם להיות מאושרים, אבל זה לא מספיק והם לא מאושרים באמת.

"בשביל להיות מאושר לא צריך סיבות נוספות לאושר, אלא לעשות תהליך חשיבתי מסוים, תפישה מסוימת, שקשורה בשלושה אלמנטים ספציפיים: העבר, ההווה והעתיד. כדי להיות מאושרים באמת צריך לקבל/לאהוב את העבר, לחיות בשלום עם ההווה ולצפות לעתיד".

מה קורה אצל אנשים שהם לא מאושרים מבחינת שלושת האלמנטים הללו?

"כשאנשים לא מאושרים זה אומר שלפחות אחד משלושת האלמנטים בעייתי ולא שלם. או שיש להם משקעים לא פתורים מהעבר שיושבים ומעיקים עליהם עד למצב שהם לא חיים בשלום עם ההווה שלהם.

"ההווה שלהם בחוסר שקט מתמיד, או שהעתיד שלהם לא מספיק מושך אותם והם לא מצליחים לצפות למשהו מרגש וחיובי. ככל שמחזקים יותר משלושת האלמנטים, ככה רמת האושר עולה בהתאם.

"מה שחשוב זה גם המשקל של כל אחד מהשלושה. העתיד למשל, ככל שיש יותר דברים שאדם מצפה להם, כך רמת האושר שלו תגדל. אפשר לראות את זה לדוגמה בזכייה בלוטו. הרבה פעמים אנשים זוכים בלוטו ומאושרים באופן רגעי, ולאחר מכן מפסיקים להיות מאושרים. זה בגלל שהם כבר זכו בלוטו ואם אין להם משהו נוסף, עתידי, לצפות לו אז מידת האושר צונחת.

"אם מדברים על משקל של אלמנט העבר, ככל שיש לאדם יותר משקעים מהעבר: כעסים לא פתורים, טינה, תסכולים, אכזבות וכן הלאה, כך המכשול לאושר יהיה גדול יותר".

איך אפשר לפתור את התקיעות הזו?

"העבודה לפתור את התקיעות בכל אחד מהשלבים היא לא עבודה לוגית. אי אפשר לבוא ולומר למישהו מדוע עליו להיות מאושר. זה לא מספיק. צריך לעשות עבודה משמעותית על העבר גם במודע וגם בתת המודע, כדי להשלים איתו ואפילו לאהוב אותו. צריך להרגיע מלחמות וחוסר שקט בהווה, ולמצוא מטרות שיניעו לעתיד.

"את המטרות האדם עצמו ימצא בעצמו. לכל אחד מאיתנו יש דברים שהוא רוצה. נולדנו עם רצונות מגיל קטן, וכשרצינו מאוד משהו כמו סוכריה או צעצוע, הרבה פעמים היו חוסמים אותנו ואומרים לנו משפטים כמו: 'אל תרצה יותר מדי שלא תתאכזב' או 'תסתפק במועט'. כל האמרות הללו כיבו לנו את הרצון.

"מה שעברנו לא תמיד בנה אותנו נכון אבל יש מה לעשות עם זה. זה ניתן לשינוי עם עבודה נכונה באמצעות הדרכה ועבודה עם המודע ותת המודע. בעבודה בהיפנוזה או בדמיון מודרך יותר קל לכוון את האדם לדברים שהוא רצה פעם, ולחזור ולהבין מה קיים בו מילדות ומה הוא רוצה היום ובעתיד.

"בקורס NLP וגם בפודקאסט שלי חשיבה פורצת דרך, אנו עובדים על 'איך להיות מאושרים' לפי המודל של הטיפול בשלושת האלמנטים: עבר, הווה ועתיד".

פז אושרן מטפל בשיטת NLP

כתובת הקליניקה: ראשון לציון

מעבר לאתר האינטרנט

מעבר לעמוד הפייסבוק

מחבר רבי המכר (מקום 1 באמזון) איך להיות מגנט חברתי, ביטחון עצמי למגנוט חברתי, אסרטיביות חברתית

ערוץ היוטיוב הגדול בישראל בתחום NLP

מגיש הפודקאסט "חשיבה פורצת דרך"

קורס NLP

טלפון:

054-3004305

פז אושרן: מאסטר ומורה מוסמך לשיטת NLP. צילום: יח"צ

פז אושרן: מאסטר ומורה מוסמך לשיטת NLP. צילום: יח"צ


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר